Ensimmäinen auto

mulle

Kortti tuli ja nyt pitäisi hankkia ensimmäinen auto. Olen ostamassa tuollaista Renault Clio merkkistä koska isommalla autolla en mitään tee. Nyt on vain valinnan vaikeus kun olisi noista clioista 3 hyvää tarjolla itselleni sopivaan hintaan. Kaupungissa tule lähinnä ajeltua.

Yksi olisi 1.2 litrainen Authentique 3 ovisena vm-05. Ihan perus pikkuauto mutta aikas arkisen harmaa. Liikeessä myytävänä en ole vielä ajanut. Ilmastointikin löytyy mikä on se tärkein. ja toinen samanlainen 1.2 myös mahdollinen.

Tuttavaperhe olisi myymässä toista Clioa. Tämä Clio olisi enemmän minun mieleen mutta mitä mieltä te olette.

Clio on musta -04 Dynamique 1.6 litran koneella. Kattoluukku, hienommat vanteet, etupuskuri vähän sporttisempi sumuvaloineen. Siis tässä on kuulemma aivan kaikki varusteet mitä autoon sai. 1.2 kalpenee ton vieressä. 1.6 litranen ei ole vielä mikään iso moottori autoissa mutta käsittääkseni Clion luulisi sillä jo aika hyvin etenevän jos nyt 1.2 vertaa. 1.4 ei ole yhtään järkevää tarjolla joka nuo 2 syrjäyttäisi.

Onko tuo 1.6 litrainen harvinainen jos haluaisin vähän cliojen massasta erottuvan sporttisemman auton joka sopii nuorelle pojalle. 2 litraisenkin huomasin joka pyöri samoissa hinnoissa joskin vanhemman mutta se ei ole mitenkään järkevä ostos kun autolta en hae suorituskykyä.

Ja kun en tuota suorituskykyä hae niin ajattelin että onkohan tuo 1.6 vielä hieman liian kireä tuonkokoiseen autoon kun kaupungissa ajelee. Kuluttaako 1.6 paljoa enemmän kuin 1.2. Ulkonäön perusteella ottaisin 1.6 heti mutta mietityttää teenkö tuon kokoseilla moottorilla mitään.

Pistäkää kokemuksia 1.2 ja 1.6 eroista. Vaikka nopea auto ja kisailu ei kiinnosta sitten yhtään niin jos sitä osaisi arvostaa niitä tehoja vuoden parin päästä kun haen kouluun eri paikkakunnalle ja tulisi maantieajoakin.

83

3849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ranskanpullaa

      Renault, kuten Citikat, Pösötkin. Ranskanpullat on vikapesäkkeitä. Jos ja kun haluat luotettavan auton osta Toyota Yaris / Corolla, Madza 3, VW Polo jne..

      • huohhohhooohhaaa

        vai varista, corillaa, natsaa ja poloista, huohhohhooohhaaa.
        Aloittaja tarkoitti autoa eikä mitään koirankoppia, eikä varsinkaan noita ruostuvia ankeita nipponeita eikä poloista.
        Kyllähän ne ranskalaiset ovat sentäs autoja.


      • Laatuautomies
        huohhohhooohhaaa kirjoitti:

        vai varista, corillaa, natsaa ja poloista, huohhohhooohhaaa.
        Aloittaja tarkoitti autoa eikä mitään koirankoppia, eikä varsinkaan noita ruostuvia ankeita nipponeita eikä poloista.
        Kyllähän ne ranskalaiset ovat sentäs autoja.

        ..punaviinipöhnässä kirjoitteleva ranskanpullaraadon onneton omistaja. otan osaa.


      • 7+18
        Laatuautomies kirjoitti:

        ..punaviinipöhnässä kirjoitteleva ranskanpullaraadon onneton omistaja. otan osaa.

        Toyota yarista olen käynyt ajamassa ja oli aivan kamala verrattuna Clioon. Ajo-ominaisuudet olivat aika huonot ja desibelit sisällä ihan eri luokkaa kuin Cliossa. Sen olen jo itsekin huomannut parin koeajon perusteella että jos täytyy maantielle lähteä tuollaisella pikkuautolla niin Toyota on mukavuudessa ja kaikilla muillakin osa-aluiella ranskalaista valovuoden perässä. Luotettava se kyllä on.


      • en ole
        Laatuautomies kirjoitti:

        ..punaviinipöhnässä kirjoitteleva ranskanpullaraadon onneton omistaja. otan osaa.

        pöhnässä mutta homoseksuaali kyllä


      • wamic
        huohhohhooohhaaa kirjoitti:

        vai varista, corillaa, natsaa ja poloista, huohhohhooohhaaa.
        Aloittaja tarkoitti autoa eikä mitään koirankoppia, eikä varsinkaan noita ruostuvia ankeita nipponeita eikä poloista.
        Kyllähän ne ranskalaiset ovat sentäs autoja.

        Ajoin vajaan vuoden verran C5:sta, niin kokemuksesta voin sanoa, että ei enään ikinä ranskalaista paskaa alle. Ajan vaikka ladalla mielummin.


      • Rjutinohvi
        huohhohhooohhaaa kirjoitti:

        vai varista, corillaa, natsaa ja poloista, huohhohhooohhaaa.
        Aloittaja tarkoitti autoa eikä mitään koirankoppia, eikä varsinkaan noita ruostuvia ankeita nipponeita eikä poloista.
        Kyllähän ne ranskalaiset ovat sentäs autoja.

        ajatteli, että jos voittaa lotossa täysosuman,niin ostaa "Rutinoffin" vaan Uunopa siihen asiantuntijana, jotta siinä on huonot pellit. No siitäkös meinasi tulla ihan perheriita...


      • Hyviä ostoksia
        wamic kirjoitti:

        Ajoin vajaan vuoden verran C5:sta, niin kokemuksesta voin sanoa, että ei enään ikinä ranskalaista paskaa alle. Ajan vaikka ladalla mielummin.

        taas olen ajellut edellisellä BX:llä 8v ja tällä nykyisellä Xantialla 10v ja en voi muuta kuin kehua. Kyyti ollut erittäin hyvää, niissä ranskalaisissa on kuulle jo vakiovarusteena jousitus, joka puuttuu japseista ja saksalaisista.


      • HFHFHF
        Laatuautomies kirjoitti:

        ..punaviinipöhnässä kirjoitteleva ranskanpullaraadon onneton omistaja. otan osaa.

        Pieni moottori ilmastoinnilla,valmistaudu moottorin sammumisiin kun kompura ottaa koneesta tehoja pois.Raskalaisesta autosta vain huomautus että jälleenmyynti on tuskaista jos vallan mahdotonta muualla kuin merkkilikkeessä siedettävällä välirahalla mikä johtaa pakosti "merkkiuskollisuuten"


      • AxZ

        Ihan vaan semmonen homma, että niin paljon japanialaisia ruostekasoja on joutunut laittamaan (lue: noin jokatoinen päivä on jotain tehtävä). Kivana erikoisuutena on se, että ruoste suojaus on suoraan helvetin 6 tasolta kotoisin. Innolla odottelen että milloin tipahtaa kuski reikäisen pohjan läpi tielle kesken ajon.

        Parempaa autoa en ole ajanut kuin Renault on. Ja ajossa on ollut 1,6 Renault Laguna (1998) ja nykyisellään on käytössä 2,0 Renault Laguna (2006). Ei pienintäkään ongelmaa, tai korjattakoon uudemmassa 2,0 lakussa kuluu etunivelet hitusen liikaa. Mutta haitaksi asti ei ole ollut tuostakaan. Ei ainuttakaan vuotoa, konehuone edelleen ihan uudennäköinen ja lamppujen- ja renkaitten vaihdon lisäksi ei ole tarvinnut itse tehdä yhtään mitään.
        Tähän liitetään myös semmoinen vinkki, että kitkarenkaan on noin 25 kertaa paremmat kuin nastarenkaat. Joka toisin väittää ei osaa autoa ajaa. (Ja huoltoasemilla useimmiten suositellaa nastoja, siksi että epäillään valmiiksi että ei ihmiset osaa ajaa vastuullisesti nastoilla tai kitkoilla. Siksi on helppo sanoa että nastat, ei voi ainakaan huoltomiestä syyttää. Tietoa on, tuttuna huoltamomies).

        Ja onhan nyt ajettavuuskin jotain ihan muuta Renaultissa kuin nipponilaisten tekemässä autossa. Parhaillaan on joko ajettavuus kuin puutarhaletkua ohjais, tai sitten vaihtoehtoisesti puutavararekkaa.
        Ei helvetissä mitään Toyotoja tai vastaavia.

        Ja P.S. Aluksi meinasin läpällä suositella Lamborghinia tai vaikkapa vanhaa kunnon Lada Samaraa, mutta kuitenkin. xD...
        Ja sitten vielä sen verran, että kulkee 1,2 tosin 1,6 koneessakin kulutus on melko pieni kun ajaa taloudellisesti ja pieneen auton siinä riittää potkua ihan kunnolla. Itsellä oli aikoinaan VW Golf 1,8 koneella ja se oli jo melkeinpä liian iso moiselle koirankopille. Multa tulee suosittelu 1,6 Renault Cliolle. :)


      • ranskanpullasta

        Toyota Yaris on muuten Ranskassa valmistettu. En pelkäisi ostaa Renaultia, kakkosmallin Meganella ajoin 3 vuotta eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Ranskalaiset ovat yleensä paremmin ruostesuojattuja ja kunnon turvalaitteilla varustettuja kuin kaukoidän merkit. Käytettyä ostaessa on tietenkin tärkeintä, että auto on huollettu ja siisti.


      • ujon
        Laatuautomies kirjoitti:

        ..punaviinipöhnässä kirjoitteleva ranskanpullaraadon onneton omistaja. otan osaa.

        Verovapaa,neljä pyörää ja loota.Ja putki josta moottorin ääni tulvailee.Hmm,saahan kurvailla tässä pikkuisen?


      • aikansa kaikella

        Polkuauto, seuraavaksi mopoauto, sitten henkilöauto ja viimeiseksi ruumisauto.


      • lumen keskeltä
        ranskanpullasta kirjoitti:

        Toyota Yaris on muuten Ranskassa valmistettu. En pelkäisi ostaa Renaultia, kakkosmallin Meganella ajoin 3 vuotta eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Ranskalaiset ovat yleensä paremmin ruostesuojattuja ja kunnon turvalaitteilla varustettuja kuin kaukoidän merkit. Käytettyä ostaessa on tietenkin tärkeintä, että auto on huollettu ja siisti.

        ranskalaisen onnellinen omistaja jo useamman vuoden eli Peugeot 306 ja diesel.Ainahan niitä autoja täytyy huoltaa ja jostain korjatakin.Kertokaapas auto jota ajetaan vaikka 10v eikä lisätä kuin polttoainetta ja ehkä öljyä ja vettä....mitenkähän onnistuu??


      • kokemusta on
        lumen keskeltä kirjoitti:

        ranskalaisen onnellinen omistaja jo useamman vuoden eli Peugeot 306 ja diesel.Ainahan niitä autoja täytyy huoltaa ja jostain korjatakin.Kertokaapas auto jota ajetaan vaikka 10v eikä lisätä kuin polttoainetta ja ehkä öljyä ja vettä....mitenkähän onnistuu??

        vaikkapa w124 mersulla,siis dieselillä.ja vanhoilla transiteilla ja hiaceilla.mutta asiaan,eli aloittajan kysymykseen, ota se 1.6 jos vaihtoehdot on nuo.


      • sdfssfsfsfsf
        AxZ kirjoitti:

        Ihan vaan semmonen homma, että niin paljon japanialaisia ruostekasoja on joutunut laittamaan (lue: noin jokatoinen päivä on jotain tehtävä). Kivana erikoisuutena on se, että ruoste suojaus on suoraan helvetin 6 tasolta kotoisin. Innolla odottelen että milloin tipahtaa kuski reikäisen pohjan läpi tielle kesken ajon.

        Parempaa autoa en ole ajanut kuin Renault on. Ja ajossa on ollut 1,6 Renault Laguna (1998) ja nykyisellään on käytössä 2,0 Renault Laguna (2006). Ei pienintäkään ongelmaa, tai korjattakoon uudemmassa 2,0 lakussa kuluu etunivelet hitusen liikaa. Mutta haitaksi asti ei ole ollut tuostakaan. Ei ainuttakaan vuotoa, konehuone edelleen ihan uudennäköinen ja lamppujen- ja renkaitten vaihdon lisäksi ei ole tarvinnut itse tehdä yhtään mitään.
        Tähän liitetään myös semmoinen vinkki, että kitkarenkaan on noin 25 kertaa paremmat kuin nastarenkaat. Joka toisin väittää ei osaa autoa ajaa. (Ja huoltoasemilla useimmiten suositellaa nastoja, siksi että epäillään valmiiksi että ei ihmiset osaa ajaa vastuullisesti nastoilla tai kitkoilla. Siksi on helppo sanoa että nastat, ei voi ainakaan huoltomiestä syyttää. Tietoa on, tuttuna huoltamomies).

        Ja onhan nyt ajettavuuskin jotain ihan muuta Renaultissa kuin nipponilaisten tekemässä autossa. Parhaillaan on joko ajettavuus kuin puutarhaletkua ohjais, tai sitten vaihtoehtoisesti puutavararekkaa.
        Ei helvetissä mitään Toyotoja tai vastaavia.

        Ja P.S. Aluksi meinasin läpällä suositella Lamborghinia tai vaikkapa vanhaa kunnon Lada Samaraa, mutta kuitenkin. xD...
        Ja sitten vielä sen verran, että kulkee 1,2 tosin 1,6 koneessakin kulutus on melko pieni kun ajaa taloudellisesti ja pieneen auton siinä riittää potkua ihan kunnolla. Itsellä oli aikoinaan VW Golf 1,8 koneella ja se oli jo melkeinpä liian iso moiselle koirankopille. Multa tulee suosittelu 1,6 Renault Cliolle. :)

        Toyota mykyttää patonkikotterot mennen tullen. Kokemusta on..


      • sdfghjgffghj
        ranskanpullasta kirjoitti:

        Toyota Yaris on muuten Ranskassa valmistettu. En pelkäisi ostaa Renaultia, kakkosmallin Meganella ajoin 3 vuotta eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Ranskalaiset ovat yleensä paremmin ruostesuojattuja ja kunnon turvalaitteilla varustettuja kuin kaukoidän merkit. Käytettyä ostaessa on tietenkin tärkeintä, että auto on huollettu ja siisti.

        Siinäpä oikein mahtavaa fakta-tietoa...
        Käytetty renu ei ole koskaan siisti tojoon verrattuna. Listat irti jne. jne. Eipä tuo 2003 varis ole vielä ruostunut.


      • citroen on ja pysyy

        haistappa hinttari vittu kun et autoista tiedä mitään!!ihmiset joilla on rahaa ostavat mukavuutta,tekniikkaa ja ennekaikkea laatua jota nimeonmaan löytyy rankskiksista.olihan ladakin kovassa kurssissa 70 ja 80 luvulla. nyt se on joko saatanan paska sakujen kyhäelmä tai japsipaska joka on köyhien perusjunttien kottero(ja yleensä karvalakkiversio ilman edes sähkölaseja).japsesita ja kiinasta ei tule muuta hyvää kuin riisi ja vittu, en onneksi syö sitäkään!!vittu urpoile vaan japsilla ihan niin paljon kun lippis päässä antaa pokkaa..


      • Ihan sama
        AxZ kirjoitti:

        Ihan vaan semmonen homma, että niin paljon japanialaisia ruostekasoja on joutunut laittamaan (lue: noin jokatoinen päivä on jotain tehtävä). Kivana erikoisuutena on se, että ruoste suojaus on suoraan helvetin 6 tasolta kotoisin. Innolla odottelen että milloin tipahtaa kuski reikäisen pohjan läpi tielle kesken ajon.

        Parempaa autoa en ole ajanut kuin Renault on. Ja ajossa on ollut 1,6 Renault Laguna (1998) ja nykyisellään on käytössä 2,0 Renault Laguna (2006). Ei pienintäkään ongelmaa, tai korjattakoon uudemmassa 2,0 lakussa kuluu etunivelet hitusen liikaa. Mutta haitaksi asti ei ole ollut tuostakaan. Ei ainuttakaan vuotoa, konehuone edelleen ihan uudennäköinen ja lamppujen- ja renkaitten vaihdon lisäksi ei ole tarvinnut itse tehdä yhtään mitään.
        Tähän liitetään myös semmoinen vinkki, että kitkarenkaan on noin 25 kertaa paremmat kuin nastarenkaat. Joka toisin väittää ei osaa autoa ajaa. (Ja huoltoasemilla useimmiten suositellaa nastoja, siksi että epäillään valmiiksi että ei ihmiset osaa ajaa vastuullisesti nastoilla tai kitkoilla. Siksi on helppo sanoa että nastat, ei voi ainakaan huoltomiestä syyttää. Tietoa on, tuttuna huoltamomies).

        Ja onhan nyt ajettavuuskin jotain ihan muuta Renaultissa kuin nipponilaisten tekemässä autossa. Parhaillaan on joko ajettavuus kuin puutarhaletkua ohjais, tai sitten vaihtoehtoisesti puutavararekkaa.
        Ei helvetissä mitään Toyotoja tai vastaavia.

        Ja P.S. Aluksi meinasin läpällä suositella Lamborghinia tai vaikkapa vanhaa kunnon Lada Samaraa, mutta kuitenkin. xD...
        Ja sitten vielä sen verran, että kulkee 1,2 tosin 1,6 koneessakin kulutus on melko pieni kun ajaa taloudellisesti ja pieneen auton siinä riittää potkua ihan kunnolla. Itsellä oli aikoinaan VW Golf 1,8 koneella ja se oli jo melkeinpä liian iso moiselle koirankopille. Multa tulee suosittelu 1,6 Renault Cliolle. :)

        Koitappa tarjota Lagunaasi vaihdossa, huomaat miten haluttuja Lagunat ovat :)
        Sama juttu myynnin suhteen, polkuhinnalla saat kaupaksi, et muuten.

        Miksikö näin?, mieti sitä :)


      • 15+20
        lumen keskeltä kirjoitti:

        ranskalaisen onnellinen omistaja jo useamman vuoden eli Peugeot 306 ja diesel.Ainahan niitä autoja täytyy huoltaa ja jostain korjatakin.Kertokaapas auto jota ajetaan vaikka 10v eikä lisätä kuin polttoainetta ja ehkä öljyä ja vettä....mitenkähän onnistuu??

        carina


    • autokauppiasxxxxxxxx

      Jälleenmyyntiarvokin pysyy paremmin ja tehoa riittävästi pikkuautoon.
      1.2 tulee äitiä ikävä, jos erehdyt edes kerran vuodessa ajelemaan pitempääkin matkaa / ohittelemaan liikenteessä.

    • tvwervweww

      Se on mielestäni hienompi kuin Clio. 03-mallit ovat aika halpoja

      • siperiaopettaa16

        On vähän tuurissa, joskus voi saada hyvänkin ajoauton halvalla , Renusta.
        itsellä oli 1.4 clio, menee 2 hlön autona mutta ei enää sitten suuremmalla joukolla.
        Pyöränlaakereita uusittiin ja vaihteisto oli aika takkuinen. Sitten joku moottorin lämpötunnistin olis pitänyt uusia yms.. sain vaihdettua pois..

        http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-renault.php


      • KiKi.
        siperiaopettaa16 kirjoitti:

        On vähän tuurissa, joskus voi saada hyvänkin ajoauton halvalla , Renusta.
        itsellä oli 1.4 clio, menee 2 hlön autona mutta ei enää sitten suuremmalla joukolla.
        Pyöränlaakereita uusittiin ja vaihteisto oli aika takkuinen. Sitten joku moottorin lämpötunnistin olis pitänyt uusia yms.. sain vaihdettua pois..

        http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-renault.php

        Ranskalaiset saa snagarilta, patongit ja viinit ranskasta.Autoja ranskassa ei ole tehty koskaan.


      • 6+4
        KiKi. kirjoitti:

        Ranskalaiset saa snagarilta, patongit ja viinit ranskasta.Autoja ranskassa ei ole tehty koskaan.

        Eihän tuo Cliokaan ole kuin ainoa "auto"-malli joka on kaksi kertaa valittu ainoana autona vuoden autoksi. Ja yksi euroopan myydyimpiä autoja. Ja amerikan puolella muut katsovat happamin naamoin Renaultin myyntiä, tosin myydään Nissanin merkin alla. Omistaa lähes 50% nähkääs Nissanista. Halvemissa maissa jossa korealaist yrittivät Kioineen viedä markkinat niin Rellu heitti sinne vaan Dacian. Rellulla on vaan homma hanskassa ja patongilla kovempi menekki tänäpäivänä.



        Kyllä ne tilastot puhuvat puolestaan rellun menekille ja sille tosiasialle ei voi mitään.


      • Toyotaan tyytyväinen
        6+4 kirjoitti:

        Eihän tuo Cliokaan ole kuin ainoa "auto"-malli joka on kaksi kertaa valittu ainoana autona vuoden autoksi. Ja yksi euroopan myydyimpiä autoja. Ja amerikan puolella muut katsovat happamin naamoin Renaultin myyntiä, tosin myydään Nissanin merkin alla. Omistaa lähes 50% nähkääs Nissanista. Halvemissa maissa jossa korealaist yrittivät Kioineen viedä markkinat niin Rellu heitti sinne vaan Dacian. Rellulla on vaan homma hanskassa ja patongilla kovempi menekki tänäpäivänä.



        Kyllä ne tilastot puhuvat puolestaan rellun menekille ja sille tosiasialle ei voi mitään.

        mutta ei suomessa. Ilmasto on täällä vähän erilainen kun keskieuroopassa. Itsellä ollut 2 yarista joilla kummallakin ajettu noin 200.000 km ilman mitään vikaa. Kuinka moni rellun omistaja voi sanoa samaa.
        Toinen yaris on vielä ja toinen vaihdettu avensikseen, eikä vieläkään valittamista. Sitten on näitä jotka puhuu autoista ja kulkuneuvoisa. Siihen voin todeta että ihan turha pullistella mukamas omalla "autolla" ellei sen hinta ole yli 70.000,-€ ja tuskin täällä kirjoittelevien on.


      • No voi elämä
        6+4 kirjoitti:

        Eihän tuo Cliokaan ole kuin ainoa "auto"-malli joka on kaksi kertaa valittu ainoana autona vuoden autoksi. Ja yksi euroopan myydyimpiä autoja. Ja amerikan puolella muut katsovat happamin naamoin Renaultin myyntiä, tosin myydään Nissanin merkin alla. Omistaa lähes 50% nähkääs Nissanista. Halvemissa maissa jossa korealaist yrittivät Kioineen viedä markkinat niin Rellu heitti sinne vaan Dacian. Rellulla on vaan homma hanskassa ja patongilla kovempi menekki tänäpäivänä.



        Kyllä ne tilastot puhuvat puolestaan rellun menekille ja sille tosiasialle ei voi mitään.

        Tottahan toki myynti näyttää hienolta, kun Ranskassa nyt vaan sattuu olemaan melko paljon ihmisiä ja tokihan retongit ostaa omaa merkkiä :D kyllähän se siellä ranskan maaseudulla ihan kiva pikkukippo on, kun lämpö pysyy lähes koko ajan plussan puolella :D Sähkövikoja odotellessa täällä arktisissa oloissa! Eipä ole ranskalaista tehty kylmään ilmastoon.

        Ja tilastothan ei puhu puolestaan niin kauan, kun väestö ei ole jakaantunut tasaisesti. Edelleen; siellä, missä ranskalaiset autot pelittää loistavasti, ilmasto on hippasen eri, kuin täällä.


      • autoksi
        6+4 kirjoitti:

        Eihän tuo Cliokaan ole kuin ainoa "auto"-malli joka on kaksi kertaa valittu ainoana autona vuoden autoksi. Ja yksi euroopan myydyimpiä autoja. Ja amerikan puolella muut katsovat happamin naamoin Renaultin myyntiä, tosin myydään Nissanin merkin alla. Omistaa lähes 50% nähkääs Nissanista. Halvemissa maissa jossa korealaist yrittivät Kioineen viedä markkinat niin Rellu heitti sinne vaan Dacian. Rellulla on vaan homma hanskassa ja patongilla kovempi menekki tänäpäivänä.



        Kyllä ne tilastot puhuvat puolestaan rellun menekille ja sille tosiasialle ei voi mitään.

        jos ei tarvitse tapella koko ajan auton kanssa, ei huoltaa eikä korjata sitä itse. Sellaisia asiantuntijoita ja te uskotte vielä niitä. Ok, eroja ajettavuuksissa saattaa olla radalla ääriolosuhteissa eli sellaisissa johon tavallinen autoilija ei joudu koskaan. Olen ollut joskus mukana vaihtamassa Clio Williamsin jakohihnaa ja valaistuin kerralla. Ei noita ranskalaisia tehtäessä eikä suunniteltaessakaan ole ajateltu että niissä saattaa olla joskus korjattavaa.


    • VAG konserni

      Älä osta rellua. OSta ennemmin polo 1.2 Tsi. BEnsapihi ja hyvät ajo-omiinaisuudet. Myös Ibiza on voittanut paljon testejä. sitäkin saa 1.2 TSI koneella. Varsinkin jos maantiellä niin ehdottomasti 1.2 TSI kone, loistava vääntö ja bensapihi maantiellä.

      Ja halpa!

    • ohmo

      Kyllä clio pesee ajoominaisuuksissa yariksen mennen tullen.Perheessä ollu molemmat joilla ajettu n.180
      tkm.Kummassakaan ei isompia vikoja.Ja rellun valot pienellä valaisemattomalla tiellä niillä sitte näkee,yarik-
      sessa himmeet kynttilät.

    • Toyota ja honda varmoja pelejä (halvat vara osat) Bmw ja Mersu kestävät (kalliit osat)
      Näillä merkeillä ajaa 600 000km ainankin!

    • Sauför

      Joo! Ihan hyvä kysymys mut laahaa aika lailla Clion ympärillä....

      1. Clioista = jos saat "tuttavaperheeltä" "halvalla" ja vielä "hyvän" niin osta se? Korostan sanaa halvalla tai edullisesti! Ja jos kaikki huollot on tehty eikä kilometrejä ole paljoa? Kato nettiautosta vastaavien hintoja ja vertaa onko km- nähden oikean hintainen? Clioissa on ollut kyllä kuulemieni mukaan paljon vikoja! Tunnen kans pari clion omistajaa. Osat aika kalliita siinäkin. Kaikki "Tuunanut" cliot tuskin niiden ostaja kohderyhmää viehättää!!! Jos ostajat on yleensä yksinasuvia naisia tms. Sporttia siitä tuskin saa ja eikä sitä kannata ajatella. Rauhalliseen ajoon...Kyllä ehtii!

      2. Se mikä muista malleista puuttuu niin on Huyndai Getz! Voisimpa veikata et ostetuimpia ja luotetuimpia pikkuautoja tällä hetkellä. JA ihan hyvä ajaa! Kokemusta on vuodesta 2005. Itsellä on kyllä isompi ford etten sen takia sitä suosi!

      3. noista VW, tojota ja muista en osaa varmanpäälle sanoa mitään. tojotat ainakin ovat hinnoisttaan. hieman ehkä ylikallis merkki. Mutta tojota, sitten Vw....seatia en ottain vaikka olis 40% alennuksessa. Koska jälleenmyyntiarvo on heikko. Katsopa noiden autojen myyntimääriä eri vuosimalleilta mitä on tarjolla!! Siellä ne roikkuu listoilla ja "halvin" menee kaupaksi,. nettiautosta näet senkin...

    • japanista

      Älä ainakaan sekaannu opeliin. Toyota on kaikista varmin ja kestävin. Huoltokin pelaa.

      • Montakos Toyotaa mulla on ollutkaan,edellinen 7 vuotta,käytettynä ostettu corolla,nyt Avensis.luotettava,jos vain viitsii katsella konepellin alle aikanaan,ninkuin mikä tahansa muukin merkki,eikä vasta sitten kun on ongelmia.Ei juohtuis mieleenkään ostaa ranskalaista.


      • ||||||||

        Et taida seurata aikaasi.

        Saksassa DEKRAn tilastot kertoivat juuri, että Ople Insigniassa on vähiten vikoja. Pidä sinä vaan Toyotasi ja mina porskuttelen kestävällä Opelilla. Kyllä saksalaiset tietvät ja erityisesti DEKRA.


      • ggfgf
        |||||||| kirjoitti:

        Et taida seurata aikaasi.

        Saksassa DEKRAn tilastot kertoivat juuri, että Ople Insigniassa on vähiten vikoja. Pidä sinä vaan Toyotasi ja mina porskuttelen kestävällä Opelilla. Kyllä saksalaiset tietvät ja erityisesti DEKRA.

        Kommentoinpa tähän väliin että ajalene Toyotalla ja pidän sen hyvin mielelläni. Mitään ongelmia ei ole ollut, toisin kuin edellisessä patonkimaan kotterossa.


    • Ylläpitokustannukset

      11 Toyotaa ja kymmeniä Relluja

      Toyota alla ja Rellua sisällä mutta ei koskaan samaan aikaan!

      Toyota on auto johon luotan ja Rellu Cognac menee kahvin kanssa

      PS.kysele tutulta katsastusmieheltä, huoltomieheltä tai varaosamyyjältä

      • gernau

        Ainoa hyvä RENAULT löytyy alkosta!


    • caki1979

      osta 1,6
      oliko siinä automaati-ilmaistointi?
      itsellä on 1,5 diesel 60kw ihan ok auto,kulutus osat aikaa heikkoja mutta jos huollat ajoissa kyllä kestää.
      jäljenmyynti arvo tippu ihan älytömästi verratuna vw konserniin autoihin.itsella ei kadutta kun ostiin rellu.kyllä jos ostat ymmärrät miksi.auto paina jotain 1000 kg ja liiku hyviin.

    • Nissan Primera

      osta japsi .. nissan

      • mikään

        japsi ole...vauxhall englannista


      • Nissan-Renault

        Jos haluat.. Renault-Nissan jo vuosikymmenen tehneet yhteistyötä. Ei muuta. Renault halusi luotettavuutta, nissan sai 2000 luvulla Renaultilta volvon avustuksella turvallisuutta.


    • Bmwfordrellutoyota

      Autopellet ne taas paasaa kuinka se oma merkki on paras eikä sekaannu enää yhteenkään paskaan mikä aikasemmin on ollut. Tosiasia on että jos noi cliot on hyvin huollettuja ja tuntuu jämäköiltä peleiltä niin niissä ei ole mitään vikaa merkkinä eikä mallina vrt Toi-ota tai muut japanin ihmeet.

      Ja ota vaan 1.6 moottorilla ilman muuta, on halutuin kokoluokka tänäpäivänä.

      • lkjhgfdfghjmnjbcfvbg

        Onhan ne, kun ovat niin usein korjaamolla. Valhe ei muutu totuudeksi sillä että puhuu tosiasiasta.


    • sitten itke

      kun hermot menee auton kanssa. Ihan näin vaan asentajana ystävällisesti.

    • -SiS_

      mutta ainoat neuvoni on ettet sekaannu näihin rellu-fiat-alfa. kaikki noista sisältävät uskomattomia vikoja jo pienillä kilometreillä. enkä tarkoita mitään pikkusia ja vähäisiä vaan jo kalliita remontteja vaativia vikoja.

      • SIJOITTAJA EI KULUTT

        EI MITÄÄN VIKOJA,AJETAAN 30 000 VUODESSA.
        AJAA HELPOSTI 400 000 KM JA HINTA FARKKUNA ON 500€ KATSASTETTUNA.
        pAKOPUTKI ON KALLIS MUTTA KESTÄÄ VIISIVUOTTA...
        LISÄKSI SE ON TYYLIKKÄÄMMÄN NÄKÖINEN KUIN VOLVO V 70 FARKKU...


      • Grande-09
        SIJOITTAJA EI KULUTT kirjoitti:

        EI MITÄÄN VIKOJA,AJETAAN 30 000 VUODESSA.
        AJAA HELPOSTI 400 000 KM JA HINTA FARKKUNA ON 500€ KATSASTETTUNA.
        pAKOPUTKI ON KALLIS MUTTA KESTÄÄ VIISIVUOTTA...
        LISÄKSI SE ON TYYLIKKÄÄMMÄN NÄKÖINEN KUIN VOLVO V 70 FARKKU...

        Punto,mulla kesti pakoputki/äänenvaimennin 9 vuotta ja vielä ehjä ! Fiat muuteki kestävä! Ihmellistä ennakkoluuloo.Vanhemmat fiatit ollu vikapesiä kyllä.


      • gernau
        SIJOITTAJA EI KULUTT kirjoitti:

        EI MITÄÄN VIKOJA,AJETAAN 30 000 VUODESSA.
        AJAA HELPOSTI 400 000 KM JA HINTA FARKKUNA ON 500€ KATSASTETTUNA.
        pAKOPUTKI ON KALLIS MUTTA KESTÄÄ VIISIVUOTTA...
        LISÄKSI SE ON TYYLIKKÄÄMMÄN NÄKÖINEN KUIN VOLVO V 70 FARKKU...

        FIAT...TEMPRA...?
        Mitä olet pienessä päässäsi ajatellut, kun tuon kirjoitit?


    • isomman puolella

      Moro, jos ajat pääosin kaupungissa niin suosittelisin lämipmästi automaativaihteista autoa! ostin itse ensin manuaali askilla olevaan mutta jo puolenvuoden päästä vaihdoin sen automaattivaihteiseen! Minkätakia pitää ostaa noin uusi auto? 10 vuotta vanhoja hyvinvarustettuija isompia autoja saa samaan hintaan! Ja jos aijot tulevaisuudessa ajaa maantieajoa enemmän niin pikkuauto pienellä moottorilla on aika kauhea maantiellä!

      • :)

        Kummallisia asentajia täällä kun päivällä kerkeävät kirjoitella, taitavat olla työttömiä ammattitaidon puuteen talia, miksi moisia pellejä kukaan uskoisi.


      • kjeh kjeh
        :) kirjoitti:

        Kummallisia asentajia täällä kun päivällä kerkeävät kirjoitella, taitavat olla työttömiä ammattitaidon puuteen talia, miksi moisia pellejä kukaan uskoisi.

        Ja mitäs itse teet? Kirjoittelet yhden aikaan päivällä kun pitäisi olla töissä. Pummi mikä pummi :)


    • krakakaulassa

      Yli 30-vuoden korjaamokokemuksella voin sanoa, että parhaat autot tulevat saksasta, ruotsista ja japanista.

      Niissä vähiten korjattavaa ja helpoin katsastaa vanhanakin. Erityiset kalliit kuluvat osat kestävät näissä selvästi pidempään kuin muissa. Seuraa myös vaikka eri maiden katsastusyhteenvetoja, niin huomaat parhaiten kestävät autot.

      • gernau

        Tuossa yli 20v. sakemannilla ajelen, autossa ei MITÄÄN vikaa, kaikki pelaa täydellisesti.
        Ei oo tarvinnu tehdä kahteen vuoteen muuta kun normihuollot.
        Montakohan hapantunutta ranskanpatonkia tuolla maanteillä vielä kulkee samoilla vuosilla?
        No jos sellainen jostain vielä löytyy, rikosilmoitushan siitä pitäis tehdä, tappovehkeitä liikenteessä!
        Näinhän se on: AUTOT valmistaa MB, BMW, AUDI ,VW, VOLVO piste.
        Japsit ajo vielä riksoilla, kun tehtiin AUTOJA, patongin imijöistä puhumattakaan...
        Jenkit taas omassa "viisaudessaan"...
        Oma valintahan toki se aina on, millä tuolla maanteillä kurvailee...?
        Kuten todettu jo aiemmin, ainoa hyvä renault löytyy alkon hyllystä.


    • Lissykat.

      Mää laittasin sinuna 206 pösön.
      Ne on hyviä ja varmoja autoja.
      Mutta toisaalta tuo Cliokin kuulostaa hyvältä.
      Mulla ei oo muita ollutkaan, ku ranskalaisia.
      Sitikoita, relluja ja pösöjä!
      Muillakin autoilla olen ajanut, mutta ranskalaisiin vain ihastunut.

    • miki-66

      Osta hjuva Lada mult!

      • Autoksi.

        Kannattaa valita joku hyvä ja laadukas merkki,koska ethän autokoulussakaan ole opetellut ajamaan vanhoilla ropposilla. Autokoulussa olet jo tottunut hyvään autoon,joten vanhalla autolla olet liikenteessä helisemässä. Valitse eka autoksi laadukas auto,esim, diesel Mercedes,Audi,tai BMW.Autot ovat turvallisia ja hyviä ajaa ja polttoainettakin kuluttavat pienen auton verran.


    • toyotavento

      Ota sellainen auto joka vastaa tarpeitasi merkistä riippumatta. KAIKISTA autoista löytyy vikaa, mutta säännöllisellä huollolla jokainen säästyisi isommilta korjauksilta, ennakointihan on paras tapa ehkäistä hajoamista... Näistä automerkeistä tullaan tappelemaan aina, kaikki kun ovat mieltyneet niihin omiin luottoihinsa. En kuitenkaan suosittele kallista autoa ensimäiseksi autoksi, silloinhan kun tupataan vähän testailemaan ja opettelemaan taitojaan ajaessa, voit myöhemmin vaihtaa tuon auton ja maksaa vähän väliä hienommasta ja uudemmasta.

      • näi o

        80 luvun,corolla,sunny,starlet,micra on halpa ja osia piisaa!


      • vaan PIINATTURELLU:)


      • jhgfdsasdfgnh

        Huollata vaikka kuinka säännöllisesti. Ei ne tyyppiviat mihinkään katoa.


    • Automies 34v ratissa

      Kuten näet saat monenlaisia vastauksia ja itse päätökset tehtävä. Itse ostin pojalleni 2v sitten -88 Corollan siksi että oli halpa ja ollut tosi kestävä ja ajattelin jotta laittakoot sitä mutta eipä häntä ole liioin muu kuin ajaminen kiinnostanut. Vähän siinä laittamista on ollutkaan ja olemme ajaneet sillä 30 tkm mutta mikään turvallinen valinta niin vanha auto ei ole vaikka halpa ja kestävä.

      Ranskalaiset ovat miellyttäviä ajaa mutta hankalia omistaa kun arvo laskee pian ja niitä oudoksutaan, kaverilla 2004 rellu ja laukesi ensin kone ja sitten aski mutta toisilla nekin kestävät auton iän eli yksilöitä.
      Jos et ole innostunut autojen saloihin ja laittamiseen niin hanki uudehko auto, pienet ovat aina turvattomia kolarissa joka kannattaa muistaa vaikka kuluttuvat vähän.
      Japsit ovat kestäviä ja Toyota pitää hyvin hintansa, ajo-ominaisuudet heikommat kuin ranskattarissa mutta niitä juttuja vasta-alkaja ei liioin huomaa etenkin kun ei työkseen istu autonratissa ja ominaisuuksiin tottuu hyvin pian. Itse ajan vain 15 tkm vuodessa neljällä eri autolla yhteensä enkä liioin välitä ajoominaisuksista, pääasia perille pääsy etenkin lyhyillä matkoilla.

      Kompromissina sinulle voisi olla Polo tai Golf vieläkin parempi,kalliimpi ja vähän isompi mutta samalla turvallisempi ja ainakin kohtalaisen hyväksi havaittu.
      Auton osto aina tunne juttu ja moni ottaa hernemaan nenuun heti jos ei juuri sitä omaa suosikkia mainita vaan jokin muu, puolueetonta arviota aika mahdoton saada.
      Kannattaa aina miettiä, että millaseen käyttöön auton hankkii:kaupunki- vai matka-ajoa ja paljon vai vähän vuodessa. Pikkudiselit ovat aika onnettomia kiihtymään ellei ahdettuja ja veron eteen ajettava aina melkoisesti ja taas se turvattomuus..suo sielä ja vetelä täällä.
      Hyvää ja halpaa ei ole...Seat on yksi merkki mutta ei kokemuksia siitä itsellä,edullisia ainankin ja kaiketi tehokkaita mutta jotain sukulaisuutta Fiateihin ja..noh...kai autoja nekin.
      Eka autoksi kyllä riittää jokin 1,3 näillä nopeuksilla ellet sitten aja yötäpäivää jatkuvasti..päätös aika hankala mutta kysy rohkeasti kadulta kun löydät merkin omistajalta mielipiteitä ajokista.

      • nbvsdfgthyjkjhgfdg

        Ei se koko pelkästään tee turvalliseksi.


    • lamborssiini

      minun mummollakin on lamborsiini. Ja isomummolla. Mulla itellä on pikkufiiat.

      • Repe 135

        Parhaat ranskalaiset saat Grillikioskista,niin se vaan on,ei maha mitään.


      • gernau
        Repe 135 kirjoitti:

        Parhaat ranskalaiset saat Grillikioskista,niin se vaan on,ei maha mitään.

        on kyllä taivahan tosi, toki hyvää ranskalaista renaultia saa edelleen myös alkosta.


    • Jarrupoljin

      Ensimmäinen auto pitäisi olla juuri kortinsaaneille Citroen 2 CV, rättisitikka. Sillä ottaa tuntumaa
      liikenteessä ja opetella auton hallintaa. Tehokkailla nopeilla karvanopilla tulee liian usein ajotaidotto-
      muuden raja vastaan ja silloin on romua, tai sairaalakeikka, tai hautajaiset. Unohtakaa bemarit ym.

    • -Jos sää haluat joskus oppia oikeasti ajamaankin ja haluat auton joka toimii ja joka ei vie sua vararikkoon. Ostat takaveto ladan.

    • Moro,
      ajoin itse lagunalla vajaa kolmevuotta, mutta automaattilaatikko alkoi reistata, laitoin kiertoon samat ongelmat olivat sen ikäisissä volvoissakin, kun laatikko oli sama.
      Paras ranskis mikä mulla on ollut oli pikkuruinen twingo 1,2 l, ostin 20000 ajettuna ja möin pois kun mittarissa oli 237000, ei valittamista, suurin ongelma oli takajarrut saada käsi ja käyttöjarru säädettyä siten että molemmat toimivat. Talvella käsijarrulla oli taipumus jäätyä.
      Osta vaan Clio saat mukavan menopelin ja ei minulla ole koskaan ollut ongelmaa vaidossa välirahan kanssa vaikka olen vaihtanut esim saksalaiseen.
      Se on vaan niin että kun tarjoat autoa vaihdossa sillä ei ole mitään arvoa merkistä riippumatta, ostettaessa kyllä kultaakin kalliimpia.
      !.6 Clio on muuten makee olen joskus saanut kokeilla.

    • suositus-----

      Suosittelen jotain kestävää käyttöautoa. Esim. 90-luvun lopun Corolla. Varma ja hyvä peli noin muutenkin. Kannattaa tietysti varmistaa että kyseessä on japsiversio eikä jossain muualla valmistettu kappale.

    • larsville

      Tollanen oli vuosina 2005-2007 Clio 1.6 Dynamique. Oli paljon sähkövikoja, kuten varashälytin, startti ja pahin käynnistyksen esto :( Lisäksi vaihteisto menee "törkeän" jäykäksi kovilla pakkasilla. Mukava ajaa lämpimillä kesillä ja madalletulla alustalla, mutta muuten kyllä yks iso harmin pesäke. Osta tietäen, että vikoja tulee runsaasti myös mekaanisia kuten laakerit ja koiranluut sekä pulsat. Mulla loppu ranskikset tuohon yksilöön.

    • Tietävä mies...

      Ei helvetti eihän tuommoisilla tee mitään. Osta kerralla kunnon auto ja jätä ne ranskalaiset italialaiset merkit muiden ostettaviksi. Saat olla kokoajan olla lainaamassa vanhemmiltasi rahaa, että voisit ylläpitää tuota "autoasi" koska niitä saa OIKEASTI olla korjaamassa kokoajan.

      Osta ennemmin vaikka Volvo, Saab, Opel, Seat, BMW, VW tai Mercedes. Onhan ne vanhempia samalla rahalla, mutta kyllä niistä löytyy samat ominaisuudet (joskus jopa paremmat) ja ajettavuus sekä turvallisuus on paljon parempi.

      Oma ensiautoni oli jenkkivalmisteinen Chevrolet Caprice Classic sedan (1983) ja ajoin sillä ilman remontin remonttia aina 550 000km asti. Sitten auto meni myyntiin ja nopeasti se ostettiinkin. Ei mitään negatiivista voisi sanoa noista isolohko jenkeistä. Kulutus on niillä iso, vaan onhan niissä vääntöäkin kuin pienessä kylässä. Nykyisin minulla on Volvo ja Cadillac lämpimässä tallissa ja molemmat ovat hyviä...

      Älä edes harkitse autoa, jossa on alle 2.2 litran moottori. Ne ovat niitä ns. kierroskoneita (eli joudut aina huudattamaan konetta, että se liikkuisi minnekkään) ja hajoavat paljon nopeammin, kuin matalaviritteiset vastaavat. Sinuna ostaisin Saab, Opel tai Volvo -merkkisen OIKEAN auton - en ranskalaista/italialaista PASKAA.

      • opininininininion

        Ensin sanot:

        "Saat olla kokoajan olla lainaamassa vanhemmiltasi rahaa, että voisit ylläpitää tuota "autoasi" "

        Ja sitten kuitenkin:

        "Älä edes harkitse autoa, jossa on alle 2.2 litran moottori"

        Isomoottoriset autot syövät löpöä enemmän. Vakuutusmaksut ja ajoneuvovero ovat korkeat. Itsellä 1.3 litrainen ja hyvin on pärjännyt. Eipä tuota nyt tarvitse mitenkään "huudattaa". Samaa mieltä kuitenkin siitä että noista ranskiksista kannattaa pysyä kaukana..


    • patuliini

      No tietenkin Lamborhini siinä olis molemmat alotus ja lopetus samassa siimassa.

    • Totuus...

      "Kaikissa autoissa on vikaa" kirjoitti joku. En sanoisi niinkään. Kaikissa autoissa on huoltonsa ja monessa sitä vikaa. Täytyy puntaroida asioita monelta kantilta. Ajomukavuus yms. Tärkein että mihin käyttöön? Jos tulee lyhyeen kaupunkipöristelyyn niin muutama vaihtoehto. Jos työkalut pysyy käsissä niin Lada on merkki jolla pärjää ja HALVALLA. Tarkoitan takavetoisia malleja. Siinäkin on huoltonsa ja "vikoja" mutta ne korjaa juurikin sillä rautalangalla ja ihan ruuvimeisselillä vaikka liikennevaloissa, suurimman osan. Ajomukavuushan on sitten vähän karkea, mutta tunto ja ajohallittavuus on täysin omissa käsissä.
      Toinen vaihtoehto sitten jos ei tee mieli tehdä mitään ylimääräistä konepellin alla on Toyota. Ajomukavuus jo hyvä, varmatoiminen (eli huollot mutta ei remonttia),sinkitty kori eli ei ruostu jos ostat jotain 95-->vuosimallia, huollot toimii. Mistähän johtuu että Toyota on vuosi toisensa jälkeen suomen myydyin automerkki? Muutenkin tilastoissa pärjää. Japanilaisista en muista niin osaa sanoa muutakuin että Hondassa lujat moottorit mutta ruostumista oli ennen. Tuskin nykyään sitäkään enää. Eli ei Hondakaan huono ole.

      Ranskalaisissa sitten väittävät että ajomukavuus on hyvä, siitä en niin tiedä mutta niitä huoltaneena sanon että huoltoa ja varsinkin remonttia riittää.

      Saksalaiset sitten, ajomukavuus yleensä hyvä, mutta monestikkin huomaa että viat johtuvat siitä että ei ole otettu huomioon Suomen oloja tehtaalla.(jäätyneet huohottimet-->moottoririkko, kansiviat)

      Johtopäätös: Jos rahaa Lexus, jos ei rahaa niin paljon, Lada.

      • Totuus...

        Jos keskituloinen niin Toyota....


      • clioclioclio
        Totuus... kirjoitti:

        Jos keskituloinen niin Toyota....

        hei !
        jos päädyt Clioon on tarjota:
        -uutena ost 2004 1,2L 3 ov, ( siis 1 omist.)
        -pun, musta sisus.
        -tehtaan authent= kaukolukko-ovet, radio/cd rattisäädöllä
        -ei tupak
        -ilmast. ja 4 airbagia
        -n 93000km, öljynvaihdot suod aina tehty
        -viaton, tuulilasissa naarmu saa jopa uudella tuulilasilla
        -hyvät nastarenkaat
        -tosi siisti tallista
        älä provosoidu näistä valopäistä jotka herjaavat kaikkea mikä liikkuu, aina ja joka tapauksessa.
        5500eur
        mahd kiinnostus kun kerrot meilin, en jatka täällä!


      • tääällä
        clioclioclio kirjoitti:

        hei !
        jos päädyt Clioon on tarjota:
        -uutena ost 2004 1,2L 3 ov, ( siis 1 omist.)
        -pun, musta sisus.
        -tehtaan authent= kaukolukko-ovet, radio/cd rattisäädöllä
        -ei tupak
        -ilmast. ja 4 airbagia
        -n 93000km, öljynvaihdot suod aina tehty
        -viaton, tuulilasissa naarmu saa jopa uudella tuulilasilla
        -hyvät nastarenkaat
        -tosi siisti tallista
        älä provosoidu näistä valopäistä jotka herjaavat kaikkea mikä liikkuu, aina ja joka tapauksessa.
        5500eur
        mahd kiinnostus kun kerrot meilin, en jatka täällä!

        Menin nyt ostamaan tuon 1.6 litraisen Rellun. Kävin myös koeajamassa 1.2 litraista kun tiet olivat sulia ja sai molemmista autoista vähän tunnetta miten ottavat tiehen kiinni eikä tarvinut suditella.

        Täytyy kyllä sanoa että tuo 1.6 on aivan eri laitos kuin 1.2. Onkohan tuossa 1.6 paremmat ajo-ominaisuudet jousitus, alusta yms. kuin 1.2:ssa??

        Molemmilla Clioilla ajoin ohikulkuteillä/motareilla. Tiesin että tuo 1.6 nyt on "jonkin verran" rivakampi kuin 1.2 mutta en osannut odottaa noin suurta eroa. 1.2 litrasella tulin surutta kaasu pohjassa rampilta alas ja kun en autolla ole paljoa ajellut sekin tuntui kiihtyvän aika hyvin.

        1.6 litraisellakin kiihdytin rampilta ja painoin hetkellisesti kaasun pohjaan ja oikeastaan hieman pelästyin :D 1.2 kiihtyvyys ohitettiin hetkessä vaikka kaasu liikkui siinä puolessavälissä.

        Kertokaa mulle miten harvinainen tuo 1.6 on ja vielä täysillä varusteilla? Clioaa tulee kyllä vastaan tuon tuosta mutta 1.6 ei vain näy.


      • KiKi.
        tääällä kirjoitti:

        Menin nyt ostamaan tuon 1.6 litraisen Rellun. Kävin myös koeajamassa 1.2 litraista kun tiet olivat sulia ja sai molemmista autoista vähän tunnetta miten ottavat tiehen kiinni eikä tarvinut suditella.

        Täytyy kyllä sanoa että tuo 1.6 on aivan eri laitos kuin 1.2. Onkohan tuossa 1.6 paremmat ajo-ominaisuudet jousitus, alusta yms. kuin 1.2:ssa??

        Molemmilla Clioilla ajoin ohikulkuteillä/motareilla. Tiesin että tuo 1.6 nyt on "jonkin verran" rivakampi kuin 1.2 mutta en osannut odottaa noin suurta eroa. 1.2 litrasella tulin surutta kaasu pohjassa rampilta alas ja kun en autolla ole paljoa ajellut sekin tuntui kiihtyvän aika hyvin.

        1.6 litraisellakin kiihdytin rampilta ja painoin hetkellisesti kaasun pohjaan ja oikeastaan hieman pelästyin :D 1.2 kiihtyvyys ohitettiin hetkessä vaikka kaasu liikkui siinä puolessavälissä.

        Kertokaa mulle miten harvinainen tuo 1.6 on ja vielä täysillä varusteilla? Clioaa tulee kyllä vastaan tuon tuosta mutta 1.6 ei vain näy.

        Valitsit sitten auton jolla ei tee mitään,ihan vaan vinkiksi:Älä aja edes pienestä vesilätäköstä, joudut jalkamieheksi.


      • gernau
        clioclioclio kirjoitti:

        hei !
        jos päädyt Clioon on tarjota:
        -uutena ost 2004 1,2L 3 ov, ( siis 1 omist.)
        -pun, musta sisus.
        -tehtaan authent= kaukolukko-ovet, radio/cd rattisäädöllä
        -ei tupak
        -ilmast. ja 4 airbagia
        -n 93000km, öljynvaihdot suod aina tehty
        -viaton, tuulilasissa naarmu saa jopa uudella tuulilasilla
        -hyvät nastarenkaat
        -tosi siisti tallista
        älä provosoidu näistä valopäistä jotka herjaavat kaikkea mikä liikkuu, aina ja joka tapauksessa.
        5500eur
        mahd kiinnostus kun kerrot meilin, en jatka täällä!

        Elähän sie kauppaa kahen tonnin mopoa tuolla hinnalla!


      • naur
        tääällä kirjoitti:

        Menin nyt ostamaan tuon 1.6 litraisen Rellun. Kävin myös koeajamassa 1.2 litraista kun tiet olivat sulia ja sai molemmista autoista vähän tunnetta miten ottavat tiehen kiinni eikä tarvinut suditella.

        Täytyy kyllä sanoa että tuo 1.6 on aivan eri laitos kuin 1.2. Onkohan tuossa 1.6 paremmat ajo-ominaisuudet jousitus, alusta yms. kuin 1.2:ssa??

        Molemmilla Clioilla ajoin ohikulkuteillä/motareilla. Tiesin että tuo 1.6 nyt on "jonkin verran" rivakampi kuin 1.2 mutta en osannut odottaa noin suurta eroa. 1.2 litrasella tulin surutta kaasu pohjassa rampilta alas ja kun en autolla ole paljoa ajellut sekin tuntui kiihtyvän aika hyvin.

        1.6 litraisellakin kiihdytin rampilta ja painoin hetkellisesti kaasun pohjaan ja oikeastaan hieman pelästyin :D 1.2 kiihtyvyys ohitettiin hetkessä vaikka kaasu liikkui siinä puolessavälissä.

        Kertokaa mulle miten harvinainen tuo 1.6 on ja vielä täysillä varusteilla? Clioaa tulee kyllä vastaan tuon tuosta mutta 1.6 ei vain näy.

        Onneksi olkoon surkeasta valinnasta. Olisi kannattanut lukea täällä annettuja vinkkejä. Mutta itsepä polkusi valitsit =)


      • Roulzmeeehh
        gernau kirjoitti:

        Elähän sie kauppaa kahen tonnin mopoa tuolla hinnalla!

        Eähh älä oo liia vaatimaton. Osta vaik 330ci coupe bemmi alustasarjal. Ahh toi 18 aluil ni ai vittu mmm. Takakonttii pistät Alpinen kymppi tuumasen. Tehoo on . Itelki ekan auton osto edes ni toi ois jees, mut iha uutee ei ehk varaa ;D;D


    • Apua 111112222

      Mikä ensimmäiseksi autoksi jos käytettävissä 12-17k euroa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe