Mitkä ovat parhaimmat kirppikset Seinäjoella? Niin myyjän, kuin ostajan kannalta. Tuoretta tietoa kaipailen...
Seinäjoen Kirppikset
56
5561
Vastaukset
- Hannele1975
Omasta mielestäni paras.
- *Kirppu*
Missähän tämä mahtaa olla??
Osoite? *Kirppu* kirjoitti:
Missähän tämä mahtaa olla??
Osoite?siinä kapernaumin teollisuusalueella, teollisuustiekö se on
- Hannele1975
Niekku kirjoitti:
siinä kapernaumin teollisuusalueella, teollisuustiekö se on
Sielläpä hyvinkin.
- tititiittitututu
Hannele1975 kirjoitti:
Sielläpä hyvinkin.
Minä myös kaipaisin tietoja seinäjoen kirppiksistä. Oon vasta tänne muuttanu, enkä tiedä yhtäkään, mutta kiinnostaisi kovasti käydä. Kertokaa nimiä ja osoitteita jookos. :)
- Kirppukerppu
tititiittitututu kirjoitti:
Minä myös kaipaisin tietoja seinäjoen kirppiksistä. Oon vasta tänne muuttanu, enkä tiedä yhtäkään, mutta kiinnostaisi kovasti käydä. Kertokaa nimiä ja osoitteita jookos. :)
* Antiikki ja Keräily, Keskuskatu 8, p. 050 591 9710
* Ilkan kirppis, Rengastie 2, p. 040 776 6637
* Kierrätyskeskus, Mestarintie 6, p. (06) 416 2764
* Komero-kirppari & nettikahvila, Toimintojen Talo, Kasperinviita 15, p. (06) 414 5938
* Lakeuden Shoppis, Teollisuustie 10, p. (06) 414 4000
* Lähetystori Fida, Puistopolku 10, p. (06) 423 2239
* Lähetystori Kirppu, Keskustie 24, Peräseinäjoki, p. (06) 417 4180
* Raviradan kirpputori, Ravitie 9, p. 0400 733 145, avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin 9-15
* SPR:n kirpputori, Kalevankatu 18, p. (06) 414 4066 ja Laturitie 2, Nurmo, p. (06) 412 8549
* Seinäjoen Lehti- ja Kirjapörssi Ky, Koulukatu 7, p. (06) 414 7730
* Tekniikkatori, Pohjankaari 5, p. (06) 417 7661
* Törnävän kirppis, Törnäväntie 14, p. 040 514 0421
* Vanhankylän Ullakko, Väiskärinkatu 7, p. (06) 214 0070
* Villa Raija, Vapaudentie 56, p. 050 534 3396
* Västin baari, Prykyntie, Ylistaro, p. (06) 474 0052
Nämä listattu kaupungin sivuilla. En vaan tiedä mitkä näistä on vielä toiminnassa. Ei tule käytyä kuin Shoppiksella ja Ullakolla. - kirppisintoilija
Kirppukerppu kirjoitti:
* Komero-kirppari & nettikahvila, Toimintojen Talo, Kasperinviita 15, p. (06) 414 5938
* Raviradan kirpputori, Ravitie 9, p. 0400 733 145, avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin 9-15
* SPR:n kirpputori, Kalevankatu 18, p. (06) 414 4066 ja Laturitie 2, Nurmo, p. (06) 412 8549
Nämä listattu kaupungin sivuilla. En vaan tiedä mitkä näistä on vielä toiminnassa. Ei tule käytyä kuin Shoppiksella ja Ullakolla.Itse kierrän Seinäjoen parhaat kirppikset läpi joskus jopa kaksikin kertaa viikossa, onneksi en nyt kuitenkaa ihan joka viikko, joten tunnen keskustan alueen kirppikset aika hyvin :)
Tämä tieto on mun kokemuksiin perustuvaa enkä ihan kaikkea muista, mutta yritän kuitenkin. Kerron pääasiassa niistä, joilla itse käyn säännöllisen epäsäännöllisesti :)
Ilkan Kirppis ei taida toimia enää tuolla nimellä. Omistajina toimii vanha pariskunta, jotka avaavat liikkeen n. vuoden välein uuteen kuntaan, ja nimikin vaihtuu. Nyt on läpikäyty jo Ilmajoki, Kurikka, Seinäjoki ja tällähetkellä ne taitaa pitää kirppistä Jalasjärvellä keskustassa uimahallin talon alakerras. Ihan mukavia ja homma on aina toiminut, mutta myynninkannalta en suosittele. Ei sielä kukaan oikein käy.
Kierrätyskeskus on yhtäkuin Kaks' kättä- paja, sinne viedään ilmaiseksi tavaraa josta haluat päästä eroon. Mitään uutta sieltä ei juurikaan löydä, mutta halvalla saa huonekaluja, mattoja, patjoja, kirjoja... jne. Ja vaatemäärä on valtaisa! Jos on tarvetta etsiä halpaa naamiaisasua niin suosittelen pistäytyyn (vinkki penkkaripukua miettivälle ym.) Mut kyllä sieltä joskus löytää ihan hyviä suht. muodikkaitakin vaatteita eurolla parilla, halvat hinnat tosiaan on :) Sitten sielä on joka päivä se 7e:n pussitarjous, jolloin muovipussin saa sulloa täyteen lähes kaikkia esilläolevia vaatteita.
Lakeuden Shoppis on yksi Seinäjoen parhaita kirppareita.; kohtuuhinnat niin hyllyvuokras ku tavaroiski, hyvä myynti. Miinusta hyllyahtaudesta, eikä hyllyt pysy ihan niin siisteinä/oo niin hyvintehdyt ku esim. Ullakolla. Mutta Shoppikselta teen yleensä niitä "suuria löytöjä", joiden takia kirppareilla on niiiiiin ihana käydä :) Saat halvalla jotain sellasta mitä oot kauanaikaa ettiny tai kattellu uutena ja pirun kalliina etkä oo malttanu ostaa. Suosittelen myymistä, jos on paljon hyvää tavaraa myytävänä, varmasti käy kaupaksi. Täältä löytyy yleensä myös paljon Arabiaa ja Iittalaa niitä etsiville, myös paljon lapsille ja muotia metsästäville. Miinuksena on muuten se, että jos myyt vaatteita, niin niitä sun vaatteita voi löytyä monen viikonkin jälkeen pyrimästä ties mistä pöydistä, joten suosittelen aina hyllyn järkkäämisen jälkeen tsekkaamaan muiden hyllyistä onko sielä sun tavaroita. Väkeä käy niin paljon et kaikki myllätään ja laiskat paskiaaset vaan nakkaa tavarat lähimpään hyllyyn, joka ei tosiaan oo sun. :( Vaatepöytä pitää järkätä joka päivä, tai vähintään joka toinenpäivä, muuten se on totaalinen kaaos. Sama pätee Ullakkoon.
viesti jatkuu...:D - kirppiskoluaja
Kirppukerppu kirjoitti:
Nämä listattu kaupungin sivuilla. En vaan tiedä mitkä näistä on vielä toiminnassa. Ei tule käytyä kuin Shoppiksella ja Ullakolla.jatkoa edelliseen viestiini...
Lähetystori Fidan tavarat tuloo siitä kun ihmiset dumppaa sinne tavaroitaan ja tuotot menee siis johonkin lähetystyöhön. Uusi osoite on Kärrääjänkatu 3, Seinäjoki. Uudet tilat on tosi hyvät ja tavarat luokiteltu selkeästi, verrattuna entiseen pieneen myymälätilaan!!! En tajua miten ne ikinä mahtuikaan sinne vanhaan :/ Mutta kaikki myytävät vaatteet ym. puhtaita ja hyväkuntoisia. Myös joskus muotijuttuja ja harvinaisuuksia mitä et löydä mistään muualta ku Fidasta. Joskus myös jotain antiikkia esim. astioissa on tullut vastaan. Hyvä paikka uuteen kotiin muttavalle opiskelijalle niinku SPR:tkin hakea sieltä kaikkee halpaa keittiövälinettä, sisustustavaraa... Mielettömät määrät sisustustekstiilejä (sohvatyynynpäälliset, viltit, täkit, pyyhkeet, liinat....) Myyjät mukavia ja herttaisia sekä todella palvelualttiita. Ei tartte kuin kerran kysyä "olisko teillä sellasta..." niin kohta kaikki myyjät pemmastaa paikkoja ympäri löytääkseen sen mitä etsit. Joskus se on kyllä vähän rasittavaakin kun ne tuputtaa "hienoa mekkoa" joka ei nyt niin muodikas oo, mutta ne tädit on kyllä omistautuneita työlleen koko sydämestään - en_enää_muista!
Kirppukerppu kirjoitti:
Nämä listattu kaupungin sivuilla. En vaan tiedä mitkä näistä on vielä toiminnassa. Ei tule käytyä kuin Shoppiksella ja Ullakolla.Ja vielä viimeinen osa, kyllä tuli tekstiä! :)
Törnävän kirppiksellä en koskaan oo käynyt, mutta montakertaa meinannut. Ulospäin vaikuttaa pieneltä ja täyteenahdetulta putiikilta, en vain tiedä onko sielä myyntipöydät vai myikö joku yksittäinen henkilö niitä kaikkia tavaroita omiin nimiinsä. Uskon että sieltä vois tehdä LÖYTÖJÄ halvalla. Pitäis mennä käymäs ku ehtii.
Vanhankylän Ullakko, tuttavallisemmin Ullakko on Seinäjoen parhaiten menestynyt kirppis Shoppiksen lisäksi. Kalliit vuokrat, mutta hyvät pöydät. Toisaalta kalliin vuokran takia tavaroiden hinnatkin nousee korkeelle, mutta tavaran laatu yleensä hyvää. Lauantaisin pirun paljon väkeä, että jos ärsytyskynnys madaltuu ihmismäärän lisääntyessä niinkuin mulla, niin paras aika on mennä aamupäivisin ja välttää erityisesti lauantaipäiviä. Siisti paikka ja ihanan valoisa, omistajat pitää hyvää huolta siisteydestä ja pyörii hyllyjen väleissä siistien ja henkareita laitellen. Täällä pyörii vartija aina sillointällöin. On vissiin ajoittain varasteluongelmaa niinkuin Shoppiksellakin, valitettavasti :(. Anteeksi kun sanon tämän julkisesti, mutta eräs tietty väestöryhmittymä on ollut muutaman jutun takana ainakin Shoppiksella. Toki on sitten niitä kleptomaaneja aikuisia tai teinejä, jotka sitä tavaraa pöllii huvin vuoksi. Itse en Ullakolla koskaan ole mitään myynyt kun sinne on aina niin pitkät jonot (usean kuukauden yleensä) ja Shoppikselle pääsee melkein heti ja halvemmalla. Mutta Shoppis ja Ullakko eivät tunnu kilpailevan toisiaan vastaan, sillä monesti käy niin, että ihminen joka tulee vastaan Shoppiksella, tulee tunninpäästä vastaan Ullakolla :D Eli muutkin tekevät saman kierroksen kuin mä xD Suositteluni Ullakolle Ps. Paljon hyvää lastenvaatetta!
Sitten vanhassa Aukian talossa, Lehtisen ja Megakeskuksen risteyksessä on myös se lastenvaatekirppis, jonne viedään siis vain lastenvaatteita ym. tavaraa. Ihan hyvä idea, kun joskus tuntuu, että Ullakkokin on täynnä vain lastenvaatteita eikä muuta, kun ei niitä itse juuri nyt tarvitse ostaa. Toki en mee varmasti sanomaan onko tää kirppis vielä toiminnassa, mutta avattu ehkä noin vuosi sitten. En ole käynyt, joten sen kummempaa rupea satuileen.
Vielä mainittakoon, että oma elämäntyylini opiskelijana on aika pitkälle kierrätystä ja kirppiksien hyödyntämistä lähes kaikes. Ostan esim. lähes kaikki vaatteeni/korut Seinäjen kirppiksiltä (SPR, Shoppis, Ullakko), koska sieltä löytyy niin hyvää halvalla, monesti uusia joissa laputkin vielä kiinni ja vaan muutaman euron! Se on kavereille sitten kiva sanoa, kun saat kehuja kivoista vaatteista, että "joo, kaikki näkyvä mitä mulla on päällä on ostettu kirppikseltä" :) mulle käy usein niin :D Lisäksi tavaroista on helpompi luopua ja päivittää vaatekaappia jatkuvasti kun oot maksanu lähes uudesta paidasta 3e etkä 30e. Siinä on suuri ero.
Siis kirppiksille, MARS! :)
Ps. toivottavasti tästä on jollekkin apua (joka vaan jaksaa lukia :D) - Kaukaa kierrän SPR:n
en_enää_muista! kirjoitti:
Ja vielä viimeinen osa, kyllä tuli tekstiä! :)
Törnävän kirppiksellä en koskaan oo käynyt, mutta montakertaa meinannut. Ulospäin vaikuttaa pieneltä ja täyteenahdetulta putiikilta, en vain tiedä onko sielä myyntipöydät vai myikö joku yksittäinen henkilö niitä kaikkia tavaroita omiin nimiinsä. Uskon että sieltä vois tehdä LÖYTÖJÄ halvalla. Pitäis mennä käymäs ku ehtii.
Vanhankylän Ullakko, tuttavallisemmin Ullakko on Seinäjoen parhaiten menestynyt kirppis Shoppiksen lisäksi. Kalliit vuokrat, mutta hyvät pöydät. Toisaalta kalliin vuokran takia tavaroiden hinnatkin nousee korkeelle, mutta tavaran laatu yleensä hyvää. Lauantaisin pirun paljon väkeä, että jos ärsytyskynnys madaltuu ihmismäärän lisääntyessä niinkuin mulla, niin paras aika on mennä aamupäivisin ja välttää erityisesti lauantaipäiviä. Siisti paikka ja ihanan valoisa, omistajat pitää hyvää huolta siisteydestä ja pyörii hyllyjen väleissä siistien ja henkareita laitellen. Täällä pyörii vartija aina sillointällöin. On vissiin ajoittain varasteluongelmaa niinkuin Shoppiksellakin, valitettavasti :(. Anteeksi kun sanon tämän julkisesti, mutta eräs tietty väestöryhmittymä on ollut muutaman jutun takana ainakin Shoppiksella. Toki on sitten niitä kleptomaaneja aikuisia tai teinejä, jotka sitä tavaraa pöllii huvin vuoksi. Itse en Ullakolla koskaan ole mitään myynyt kun sinne on aina niin pitkät jonot (usean kuukauden yleensä) ja Shoppikselle pääsee melkein heti ja halvemmalla. Mutta Shoppis ja Ullakko eivät tunnu kilpailevan toisiaan vastaan, sillä monesti käy niin, että ihminen joka tulee vastaan Shoppiksella, tulee tunninpäästä vastaan Ullakolla :D Eli muutkin tekevät saman kierroksen kuin mä xD Suositteluni Ullakolle Ps. Paljon hyvää lastenvaatetta!
Sitten vanhassa Aukian talossa, Lehtisen ja Megakeskuksen risteyksessä on myös se lastenvaatekirppis, jonne viedään siis vain lastenvaatteita ym. tavaraa. Ihan hyvä idea, kun joskus tuntuu, että Ullakkokin on täynnä vain lastenvaatteita eikä muuta, kun ei niitä itse juuri nyt tarvitse ostaa. Toki en mee varmasti sanomaan onko tää kirppis vielä toiminnassa, mutta avattu ehkä noin vuosi sitten. En ole käynyt, joten sen kummempaa rupea satuileen.
Vielä mainittakoon, että oma elämäntyylini opiskelijana on aika pitkälle kierrätystä ja kirppiksien hyödyntämistä lähes kaikes. Ostan esim. lähes kaikki vaatteeni/korut Seinäjen kirppiksiltä (SPR, Shoppis, Ullakko), koska sieltä löytyy niin hyvää halvalla, monesti uusia joissa laputkin vielä kiinni ja vaan muutaman euron! Se on kavereille sitten kiva sanoa, kun saat kehuja kivoista vaatteista, että "joo, kaikki näkyvä mitä mulla on päällä on ostettu kirppikseltä" :) mulle käy usein niin :D Lisäksi tavaroista on helpompi luopua ja päivittää vaatekaappia jatkuvasti kun oot maksanu lähes uudesta paidasta 3e etkä 30e. Siinä on suuri ero.
Ps. toivottavasti tästä on jollekkin apua (joka vaan jaksaa lukia :D)Välttäkää SPR:n kirpparia siinä minimanin lähellä, siellä kaiki hinnat ovat kuin uusilla vastaavilla kaupoissa. En kyllä käsitä miten he oikein hinnoittelee kun kerta saavat asiakkailtaan kaiken ilmaiseksi? minne suuret voitot oikein menevät, tai siis kenen taskuun jäävät? Johtajienko kyseisessä putiikissa?
- Joku muu
Kaukaa kierrän SPR:n kirjoitti:
Välttäkää SPR:n kirpparia siinä minimanin lähellä, siellä kaiki hinnat ovat kuin uusilla vastaavilla kaupoissa. En kyllä käsitä miten he oikein hinnoittelee kun kerta saavat asiakkailtaan kaiken ilmaiseksi? minne suuret voitot oikein menevät, tai siis kenen taskuun jäävät? Johtajienko kyseisessä putiikissa?
on esimerkkiä johtajien taskuun menemisestä niin Suomessa kuin Ruotsissa.
- Ellinooramaijaliina
Joku muu kirjoitti:
on esimerkkiä johtajien taskuun menemisestä niin Suomessa kuin Ruotsissa.
SPR on sikakallis.
Ei taida olla enää Lehtisen talos kirppistä.
Shoppis sotkuinen.
Ullakko kallis ja siivoton. Pölyä joka paikas.
Ykköskirppistä kaipaan. Harmi, että lopetti. Siellä sain parhaat myyntitulot. - ssjjaa
Ps. toivottavasti tästä on jollekkin apua (joka vaan jaksaa lukia :D)Kiitos kattavasta kirjoituksesta :)
- ssjjaa
ssjjaa kirjoitti:
Kiitos kattavasta kirjoituksesta :)
Oli siis kiitokset tarkoitettu aiemmalle "kirppiskoluaja" -nimimerkille :)
- nähäll
Kaukaa kierrän SPR:n kirjoitti:
Välttäkää SPR:n kirpparia siinä minimanin lähellä, siellä kaiki hinnat ovat kuin uusilla vastaavilla kaupoissa. En kyllä käsitä miten he oikein hinnoittelee kun kerta saavat asiakkailtaan kaiken ilmaiseksi? minne suuret voitot oikein menevät, tai siis kenen taskuun jäävät? Johtajienko kyseisessä putiikissa?
Hyllykallion SPR-kirppiksellä on aina reilusti enemmän henkilökuntaa kuin asiakkaita. Jos he eivät ole vapaaehtoisia, niin palkkakustannukset ovat kyllä aivan älyttömät. Työntekijöden määrä jaksaa hämmästyttää, kun on nähnyt miten pienellä miehityksellä muita kirpputoreja pystytään pyörittämään.
- Ei ikinä sinne
nähäll kirjoitti:
Hyllykallion SPR-kirppiksellä on aina reilusti enemmän henkilökuntaa kuin asiakkaita. Jos he eivät ole vapaaehtoisia, niin palkkakustannukset ovat kyllä aivan älyttömät. Työntekijöden määrä jaksaa hämmästyttää, kun on nähnyt miten pienellä miehityksellä muita kirpputoreja pystytään pyörittämään.
Onkohan ne ilmaista työvoimaa?
- Astaya
Ps. toivottavasti tästä on jollekkin apua (joka vaan jaksaa lukia :D)Hei tuo Törnävän kirppis on ihan hyvä paikka. Itte löysin sieltä hintaan 15 e nahkatakin ja -hameen ja kovas käytös ollu. Vanhaa vaatetta oli, mutta enimmäkseen muuta tilipehööriä.. keittiötarvikkeita, kenkiä, laukkuja, koruja... Tivis ja ahdas paikka oli, suurimmaksi osaksi vanhaa tavaraa, mutta joku saattaa tehdä hyvät löydöt!
- Kauhajokinen
kirppisintoilija kirjoitti:
Itse kierrän Seinäjoen parhaat kirppikset läpi joskus jopa kaksikin kertaa viikossa, onneksi en nyt kuitenkaa ihan joka viikko, joten tunnen keskustan alueen kirppikset aika hyvin :)
Tämä tieto on mun kokemuksiin perustuvaa enkä ihan kaikkea muista, mutta yritän kuitenkin. Kerron pääasiassa niistä, joilla itse käyn säännöllisen epäsäännöllisesti :)
Ilkan Kirppis ei taida toimia enää tuolla nimellä. Omistajina toimii vanha pariskunta, jotka avaavat liikkeen n. vuoden välein uuteen kuntaan, ja nimikin vaihtuu. Nyt on läpikäyty jo Ilmajoki, Kurikka, Seinäjoki ja tällähetkellä ne taitaa pitää kirppistä Jalasjärvellä keskustassa uimahallin talon alakerras. Ihan mukavia ja homma on aina toiminut, mutta myynninkannalta en suosittele. Ei sielä kukaan oikein käy.
Kierrätyskeskus on yhtäkuin Kaks' kättä- paja, sinne viedään ilmaiseksi tavaraa josta haluat päästä eroon. Mitään uutta sieltä ei juurikaan löydä, mutta halvalla saa huonekaluja, mattoja, patjoja, kirjoja... jne. Ja vaatemäärä on valtaisa! Jos on tarvetta etsiä halpaa naamiaisasua niin suosittelen pistäytyyn (vinkki penkkaripukua miettivälle ym.) Mut kyllä sieltä joskus löytää ihan hyviä suht. muodikkaitakin vaatteita eurolla parilla, halvat hinnat tosiaan on :) Sitten sielä on joka päivä se 7e:n pussitarjous, jolloin muovipussin saa sulloa täyteen lähes kaikkia esilläolevia vaatteita.
Lakeuden Shoppis on yksi Seinäjoen parhaita kirppareita.; kohtuuhinnat niin hyllyvuokras ku tavaroiski, hyvä myynti. Miinusta hyllyahtaudesta, eikä hyllyt pysy ihan niin siisteinä/oo niin hyvintehdyt ku esim. Ullakolla. Mutta Shoppikselta teen yleensä niitä "suuria löytöjä", joiden takia kirppareilla on niiiiiin ihana käydä :) Saat halvalla jotain sellasta mitä oot kauanaikaa ettiny tai kattellu uutena ja pirun kalliina etkä oo malttanu ostaa. Suosittelen myymistä, jos on paljon hyvää tavaraa myytävänä, varmasti käy kaupaksi. Täältä löytyy yleensä myös paljon Arabiaa ja Iittalaa niitä etsiville, myös paljon lapsille ja muotia metsästäville. Miinuksena on muuten se, että jos myyt vaatteita, niin niitä sun vaatteita voi löytyä monen viikonkin jälkeen pyrimästä ties mistä pöydistä, joten suosittelen aina hyllyn järkkäämisen jälkeen tsekkaamaan muiden hyllyistä onko sielä sun tavaroita. Väkeä käy niin paljon et kaikki myllätään ja laiskat paskiaaset vaan nakkaa tavarat lähimpään hyllyyn, joka ei tosiaan oo sun. :( Vaatepöytä pitää järkätä joka päivä, tai vähintään joka toinenpäivä, muuten se on totaalinen kaaos. Sama pätee Ullakkoon.
viesti jatkuu...:D"Ilkan Kirppis ei taida toimia enää tuolla nimellä ... ne taitaa pitää kirppistä Jalasjärvellä keskustassa uimahallin talon alakerras. "
Itseasiassa avasivat juuri kirppiksen Kauhajoelle, Taimelantielle. - konstantinos
Astaya kirjoitti:
Hei tuo Törnävän kirppis on ihan hyvä paikka. Itte löysin sieltä hintaan 15 e nahkatakin ja -hameen ja kovas käytös ollu. Vanhaa vaatetta oli, mutta enimmäkseen muuta tilipehööriä.. keittiötarvikkeita, kenkiä, laukkuja, koruja... Tivis ja ahdas paikka oli, suurimmaksi osaksi vanhaa tavaraa, mutta joku saattaa tehdä hyvät löydöt!
Kannatan kyllä kirppis ostelua, mut itse en ensimmäisenä törnävälle lähtisi...
Kuten joku taisikin mainita niin vaikuttaa täyteen ahdetulta, kyllä juuri sitä se on, saanut varoituksenkin että tulis siistiä :D
Ja joku puhui myös yllä että joku yksityinen myy omiin nimiinsä, kyllä. Sika kallispaikka ja omistajan tietäen nyhtää suurimman osan kamoista kuolipesistä aivan pilkka hintaan.. Mut jokaisella mielipiteensä :) - Maaria000
Kirppukerppu kirjoitti:
Nämä listattu kaupungin sivuilla. En vaan tiedä mitkä näistä on vielä toiminnassa. Ei tule käytyä kuin Shoppiksella ja Ullakolla.Lisätäänpäs tähän listaan vielä Pohjantori, Louhenkadulla. On nykyään tilavampi ja loogisempi kuin vanhan omistajan aikana. Kannatan :)
- Näin on
nähäll kirjoitti:
Ne on niitä työkkärin tukityöllistämiä, SPR ei joudu maksamaan niille palkkaa omasta pussista vaan yhteiskunta maksaa SPR:n bisneksen pyörittämisestä.
- kirppistenkiertelijä
Kauhajokinen kirjoitti:
"Ilkan Kirppis ei taida toimia enää tuolla nimellä ... ne taitaa pitää kirppistä Jalasjärvellä keskustassa uimahallin talon alakerras. "
Itseasiassa avasivat juuri kirppiksen Kauhajoelle, Taimelantielle.Ja nyt tää pariskunta on jo lopettanut Kauhajoellakin, tuo Taimelantien rakennus on ollut tyhjillään jo jonkin aikaa. Eikä ole tietoa, ovatko jo avanneet uuden kirpparin jossain muualla, vai ovatko lopettaneet vallan kokonaan kirpparin pidon. Taitavat kierrellä paikallisia markkinoita myymässä leluja yms.
- rantakirppukirppu
kirppistenkiertelijä kirjoitti:
Ja nyt tää pariskunta on jo lopettanut Kauhajoellakin, tuo Taimelantien rakennus on ollut tyhjillään jo jonkin aikaa. Eikä ole tietoa, ovatko jo avanneet uuden kirpparin jossain muualla, vai ovatko lopettaneet vallan kokonaan kirpparin pidon. Taitavat kierrellä paikallisia markkinoita myymässä leluja yms.
Jurvaan kuulemma menivät...
- kulkero
rantakirppukirppu kirjoitti:
Jurvaan kuulemma menivät...
eivät enää Jurvas....kovaa kyytiä jälleen Jalasjärvelle ...onko enää siäkään
- Lukemaan, lukemaan
Ps. toivottavasti tästä on jollekkin apua (joka vaan jaksaa lukia :D)Luepas Kauppalehden protestilistaa niin näet minkä kirppiksen nimi loistaa siellä usein.
kulkero kirjoitti:
eivät enää Jurvas....kovaa kyytiä jälleen Jalasjärvelle ...onko enää siäkään
ovat nykyään Ilmajoen Koskenkorvalla, tiedä sitten, kauanko siellä viihtyvät ja minne sitten seuraavakse menevät.
- åstås
Ellinooramaijaliina kirjoitti:
SPR on sikakallis.
Ei taida olla enää Lehtisen talos kirppistä.
Shoppis sotkuinen.
Ullakko kallis ja siivoton. Pölyä joka paikas.
Ykköskirppistä kaipaan. Harmi, että lopetti. Siellä sain parhaat myyntitulot.Olen Ellinooramaijaliinan kanssa täysin samaa mieltä!
Kannattaa käydä myös Fidalla Kärrääjänkadulla eli vähän ennen Rytmikorjaamoa (aikaisemmassa kirppislistauksessa osoite oli väärin)! Sieltä voi joskus tehdä yllättäviäkin löytöjä! :)
Ps. pienenä vinkkinä, että Rytmikorjaamolle tulossa tässä huhti-toukokuun aikana 2 kirppislauantaita, tuolta löytyy lisää http://www.rytmikorjaamo.fi/ohjelma_ja_liput
Itse tein edellisellä kerralla kivoja löytöjä ja pian menossa sinne myös myyjäksi :) - juuujooo
kukkaistytöntylleröinen kirjoitti:
ovat nykyään Ilmajoen Koskenkorvalla, tiedä sitten, kauanko siellä viihtyvät ja minne sitten seuraavakse menevät.
Ovat kuulemma monessa paikassa jättäneet vuokran maksamattakin, kenties senkin takia ovat pian kolunneet koko maakunnan kirppareineen. Ja en asioi enää ikinä heidän puljussaan; Asioidessani heidän kirpparilla kurikassa 2,5.v lapseni kanssa, pyysin voisiko lapsi päästä käymään vessassa, sanottiin mulle vain tylysti että wc on vain henkilökunnan käyttöön. Ja he olisivat todellakin nähneet jos olisin vaikkapa yrittänyt varastaa jotain vessassa käydessämme. jäi HIEMAN huono maku heistä.
- hkhjjlkhgjlg
kirppisintoilija kirjoitti:
Itse kierrän Seinäjoen parhaat kirppikset läpi joskus jopa kaksikin kertaa viikossa, onneksi en nyt kuitenkaa ihan joka viikko, joten tunnen keskustan alueen kirppikset aika hyvin :)
viesti jatkuu...:DMyös miinuksena Shoppikselle: jos ostaa samasta paikasta monta tavaraa niin kassalla kaikki henkilökunnasta eivät osaa laskea oikein yhteen kun yhdistelevät ennen kuin lyövät kassaan summan.
Kiitos kirjoittajalle kattavasta selvityksestä. - huolestunut äiti
nähäll kirjoitti:
Henkilökuntaa on paljon siksi, koska tavaraa tulee aivan järjettömät määrät päivittäin. Esimerkiksi jokainen vaatekappale käy läpi prosessin purkaminen, lajittelu, henkarointi, silittäminen, hinnoittelu ja liikkeeseen asettelu. Moista ei voisi sillä tavaramäärällä tehdä "pienellä miehityksellä".
- ärsyäksy
>Hyllykallion kirpparilla henkilökunta pyörii aikaa tappamassa kassan ympärillä varsinkin loppupäivästä. Etenkin lyhyt. värjättyhiuksinen miekkonen nojailee tiskiin aina ja lausuu mielestään hauskoja kommentteja maksajille. Todella tympeää mennä naisasiakkaana maksamaan esim. alusvaatteita, koska pätkä kaksinkerroin nojaa tiskiin ja toljottaa jokaista ostosta. Kaupassa on todella paljon hinnattomia tuotteita ja miekkosella todella paljon aikaa, joten nämä asiat voisi yhdistää. Väripää menköön hinnoittelemaan ja antakoon fiksujen naistyöntekijöiden hoitaa kassa.
- Maaria111
Pohjantorin kauppias jälleen mainostaa omaa romutoriaan :(
- Turskas
Kiertelin tässä yhtenä päivänä kirpparit läpi. Ei mitään jäänyt kätösiin. Aikalaisen surkeaa ja kallista tavaraa, varsinkin näissä ns. hyväntekeväisyyskirppareissa. Painelin sitten Prismaan ja ostin muutaman vaatekappaleen, ja halvalla sain. Onneksi voi/saa itse päättää, mitä ostaa, vai ostaako mitään?
- muffini_
Aivan törkeä paikka toi Törnävän kirppis! -.-
Mä soitin sinne sunnuntaina ja kysyin, että miten myynti tapahtuu. Kuulemma ostavat niitä tuotteita ja sitten asiakkaat saavat itselleen rahat.
No, mulla olis myytävänä kaks melko käyttämätöntä ja tosi siistiä vaatekappaletta. Toinen Mangon vain 4 kertaa käytetty monen vuoden takainen ja hyvin säilynyt jakku ja toinen viimeksi 2007 vain kerran eli uusi juhlamekko merkkiä Vila. Halvalla en niitä viitsinyt myydä, joten kun menin käymään paikalla ystävällisen oloinen nainen katseli niitä.
Olin vielä eriksen sanonut, että ne on käyttämättömiä ja jos en saa haluamani hintaa niistä eli max. 7-8 euroa kpl niin voin viedä pois ja katsotaan sitteb muita tuotteitani.
Hinta-arvioksi sain 8 euroa yhteensä hyvän laatuisista tuotteista.
Lopulta myyjä laittoi tylynä mekon kassiin ja sanoi, että en ota mitään.
Mä kysyin vielä varovasti, että etkö haluaisi katsoa muita tuotteita.
Mä lähdin sieltä niin vittuuntuneena, että olin aika pettynyt. Olis edes saatana katsonut niitä muita tuotteita ja antanut mun pitää ne kaksi muuta. Mulle olis se sopinut mainiosti! Mulla olis ollu myytävänä myös vanhoja cosmoja, joten nekin jäi myymättä.
Ensivaikutelma paikasta oli muutenkin aika sotkuinen ja ahtaan oloinen. -.- - kirpparikävijä
Uudehko kirppari: Kauppaneliössä LempiSej. Ihan kiva paikka ja ainakin itellä kauppa kävi hyvin. Siisti eikä ihan samanmoista mylläystä kuin Shoppiksella. Kirpparinpitäjät näyttävät itsekin siellä järjestelevän.
Välillä siellä oli hiljaisempaa, mutta ainakin pari viikkoa sitten hyvin myyjiä ja ostajia. Paikkahinta vain 25 e/ 2 viikkoa.
Itelle tuli tunne, että omat kamat pääsee paremmin esille, kun ei ole niin mahdottoman tukkoista kuin joissain muissa paikoissa.
LempiSej:lle sai viedä tavarat heti myyntiin, Shoppikselle olisi ollut 5 viikon jono.- ei enää
Mulla oli Lempisejllä paikka kaksi viikkoa, eikä henkilökunta sinä aikana kertaakaan järjestellyt siellä. SIkasotkuinen paikka. Ei käynyt siellä kauppa.
- Avuttomuuden huippu
ei enää kirjoitti:
Mulla oli Lempisejllä paikka kaksi viikkoa, eikä henkilökunta sinä aikana kertaakaan järjestellyt siellä. SIkasotkuinen paikka. Ei käynyt siellä kauppa.
Ittehän jokainen pöytänsä järjestää eikä odota henkilökunnan sitä tekevän. Voi hyvänen aika mitä prinsessa-meininkiä :D
- kirp-pari
Aika harvoin olen ostanut LempiSej-kirppikseltä mitään. Siellä on yli puolet sellaistakin rojua myytävänä, että hohhoh. Sehän on kuitenkin hyvä, kun kauppa kävi, ja onhan se aukikin ilta-7:n saakka arkisin. Itselläkin kyllä ollut ajatuksissa viedä sinne tavaroita/vaatteita. Hinta on tosiaan erittäin halpa. Hyväntekeväisyyskirpparit ovat niin tupaten täyteen ahdettuja, ettei niissä huvita edes käydä, ja kallista.
- hyvä kirppis
Paras on Seinäjoen Rotary kirppis, myydään vapaamuurari esiliinoja ym. tilpehööriä.
- EI SPR!!!
SPR Sinne en enää koskaan luitani laita! Se oli viimeinen tikki kun siellä tapahtui se törkeä kavallus ja hinnatkin ihan älyttömän korkealla? EI! koskaan en enää kyseiseen puljuun mene ja suosittelen muitakin asiaa harkitsemaan vakavasti, nimittäin se kavallus oli törkeyden huippu!
- kiertänyt
Olen huomannut kierrätyskeskuksen ja kirppisten nostaneen hintoja huimasti. Hyvin huomattavissa esim. SPR-kirppiksellä, hinnat kun olis kohdillaan niin ei tarviis kasata huonekaluja päällekkäin! Sinne on alkanut kerääntymään aikamoinen tavaran paljous. Kierrätyskeskuksen hinnoittelu myös nousi myös paljon, kun vaihdettiin euronrahaan...siis ennen markkoina, mutta nyt euroina ja samat pyynti numerot hintalapuissa...
- kirppisläinen
Niin just,sama mieltä.Itellä oli paikka siellä yhden kuukauden ja tosiaan en o nähnyt omistajia,vaikka käyn tuolla joka päivä,missä ne ovat? Ja miksi tämä kassatäti tuli takaisin kun kerran oli jo lähtenyt.Jotain hämärä siinä varmaan on kun työntekijät vaihtuu sama vauhtia kuin vauvalla vaipat.Luulen että omistajat,ketä ne sitten ovatkin,eivät osaa sanakaan suomen kieltä,tämä ei o mikään venäjä.Kun kerran ns."yritys" laitettu eiköhän sen maan kieltä pakko osata.Pimeitä homma koko yritys kun eivät kehtaa edes näyttää naamat omassa kaupassa,muut työntekijät hoitaa putiikkia,väärin.(((!!!Paras on Seinäjoen Rotary!!!!
- Siripiri
Häpeä ihminen kirjoitustasi, äläkä käytä nimimerkkiä Kirppisläinen, sillä sitä et ole. Ihme epäilijä, joka näkee kaikessa jotain hämärää. Mitä sen on väliä, minkämaalaisia omistajat ovat tai kuinka usein he käyvät paikalla ja mitä kieltä puhuvat. Olet uskomat rasisti. Työntekijät osaavat suomea ja se riittää tavalliselle asiakkaalle. Asioitko aina kaikissa muissa yrityksissä suoraan omistajan kanssa ???? Miksi pitäisi ? Mitä merkitystä ??? Häpeä nyt, kun noin tolloja kirjoitat ja pysy pois !!!
- opiskelija vaan
kierrätyskeskus kaks kättä! PARAS!
kakkosena lempi sej
ja kolmantena laukeuden shoppis :) - Rytmiksen kirppikset
Rytmikorjaamolla on järjestetty jo muutama kirpputori, sielä on ollu tosi hyvin porukkaa paikalla, suosittelen oikein lämpimästi kaikille! Seuraava on tulossa jo pian:
Rytmikorjaamon kirppis 27.10.2012, klo 11-14. Kierrätä hyvää ja tarpeetonta vaatetta ja tavaraa helposti. Sisäänkäynti klubin ovesta.
Varaa myyntipaikkasi numerosta 040-5386384.
Myyntipaikkojen hinnat:
10e / pöytä
15e / 2 pöytää
5e / lisäpöydät
Myyntipaikkojen mahdolliset peruutukset viimeistään pe 19.10. mennessä.
Pöytävaraukset maksetaan saavuttaessa Rytmikorjaamolle. Myyjät voivat tulla laittamaan myyntipaikkoja kuntoon klo 9.30 alkaen. Toivomme, että myyjät ovat paikalle aina klo 14 asti! Myyntipöydän koko on 80x120 cm.
Kirppiksen aikana on myös kahvila avoinna. Kirppikselle ilmainen sisäänpääsy, mutta muistathan varautua käteisellä tuleviin ostoksiisi.
Tervetuloa tekemään löytöjä!
http://www.facebook.com/events/114747828674417 - saint tropez
Siripiri,eikö suomalaiset ovat suurin osa rasisteja kuitenkin,etenkin kun kyse on venäläisistä?!
Siis jos tykkäät asioidella tuolla kirpalla nii mikäs siinä,mut ei oo mikään ihme että monia mietityttää minkälainen kirppari se on ja sen ns.historia ym.Vaikkakin kirppariin mennäänkin vaan tekemään löytöjä - Kiitos
Ei ole tullut kertaakaan oltua tuolla rytmiksen kirpparilla.
Hyvä kun ilmoitit- pitää heti laittaa ylös ja käydä tutustumassa. - K.Irppu
Taitaa olla aika hyvin ajantasalla:
http://www.kirppikset.info/etsi/?q=seinäjoki - kerranvuodessasjk
En ole Seinäjoella asunut vuosiin mutta nyt kesälomalla tulossa. Vieläkö ullakolla käy porukkaa? Vai onko joku muu kirppis suositumpi? Entä meneekö Seinäjoen kirppiksillä kengät ja käsilaukut kaupaksi? Matkoilta on tarttunut mukaan paljon kenkiä ja laukkuja.
- fdfhht
Ullakko on vielä, mutta sitten on YkkösBasaari http://www.ykkosbasaari.fi/, joka tosin aika kauppamainen. Ykkösbasaarin lähellä Shoppis. Kyllä joidenkin hyvälaatuisten luulisi menevän kaupaksi.
- Kokkolalaane
Käsilaukut menöö Piatarsaares ku kuumille kiville!
Sielon miähilläki käsilaukut ja ne prukaa olla muatitiatosii - Vierailija987
Mikähän on tämän hetken tilanne?
- aaamukoiiira
Ykkösbasaarilla 150e myyntituloja viikossa. Tavaraa menee helpommin kuin vaatetta, mutta kai se riippuu myöy vaatteiden koosta mitä sattuu menemään..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047