Iso pää

Onko kellään kokemusta isopäisen lapsen synnyttämisestä tai yleensäkään merkkaako se mitään jos neuvolassa sanotaan,että pää tuntuu aika isolta.. vähä mietityttää vaan..
oon jo yliaikainen ja pää ei oo vieläkään asettunu paikoilleen..

7

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkgöalkrlk

No jos ultralla ei oo todettu erityisen isoa päätä niin en olisi hirveän huolestunut asiasta.Mutta tuo että raskaus yliajalla eikä vauva kiinnittynyt..varaudu siihen et synnytys voikin mennä sektioon.Tiedän kyllä että jotkut vauvat kiinnittyy vasta synnytyksessä mutta mulla kävi niin että vauva ei kiinnittynyt, eikä mahtunut kiinnittymäänkään joten tehtiin kiireellinen sektio kun synnytystä takana jo 17tuntia.Tsemppiä, sulla on ihanat ajat tulossa kun pikkuinen kohtapuolin syntyy:) olen kade:)

• KK

Esikoisella isohko pää (38 cm) eikä meinannut mahtua... Nyt menee taas pään koko yläkäyrän yläpuolella (käyn parin viikon välein sokereiden (insuliinihoitoinen raskausdiabetes) takia ultrassa) vaikka muuten ihan keskikokoinen vauva. Vartalon mitat ja reisiluun mitat mahtuu käyrille, mutta se pää ei ;) Esikoinen oli 3480 g ja 51 cm.

Juttelin kätilön kanssa isosta päästä ja hän kertoi että vaikka se pää olisikin iso, niin luut menee limittäin synnytyksessä. Joten en ole nyt niin huolissani tulevasta synnytyksestä... vaikka se kyllä tietenkin jännittää!!!

Tsemppiä!

• Kiitokset tsempeistä! Ei se mitään vaikka sektiolle menis.. kun ajatukset pyörii vaan,että onkohan se terve.. :(
        Mutta odotellaan ja odotellaan.. sittenhän ne kaikki selviää kun alkaa tapahtumaan, että miten käy minkäkin kanssa..
        Mukavia tammipäiviä kaikille!

• linnuton puu

Esikoisella oli päänympärys 39 eikä kans meinannu mahtua...Ponnistin pitkään enkä istunu sen jälkeen kolmeen viikkoon. Kakkosen pää oli vaan 36 cm ja ponnistus kesti muutaman minuutin. Nyt on viikkoja 33 2 ja ultrassa mittasivat tänään muistaakseni pään ympärysmitaksi 39!!! Voikohan olla edes totta?? Ja jos on niin mitähän se on sit kun synnytys on ajankohtainen. Lääkäri sanoi vaan, et aivot näyttää silti olevan ihan ok... Mä kyllä säikähdin miten se mahtuu syntymään...Etenekin jälkikäteen, enkä voinu enää kysyä mitään. Ens kerralla neuvolassa sit kysyn kyllä. Vähän lohdutti tuo lukemani tuosta luiden limittäin menosta....Onko muilla tiedossa mittoja ultrasta?

• linnuton puu kirjoitti:

Esikoisella oli päänympärys 39 eikä kans meinannu mahtua...Ponnistin pitkään enkä istunu sen jälkeen kolmeen viikkoon. Kakkosen pää oli vaan 36 cm ja ponnistus kesti muutaman minuutin. Nyt on viikkoja 33 2 ja ultrassa mittasivat tänään muistaakseni pään ympärysmitaksi 39!!! Voikohan olla edes totta?? Ja jos on niin mitähän se on sit kun synnytys on ajankohtainen. Lääkäri sanoi vaan, et aivot näyttää silti olevan ihan ok... Mä kyllä säikähdin miten se mahtuu syntymään...Etenekin jälkikäteen, enkä voinu enää kysyä mitään. Ens kerralla neuvolassa sit kysyn kyllä. Vähän lohdutti tuo lukemani tuosta luiden limittäin menosta....Onko muilla tiedossa mittoja ultrasta?

minä viestin alottaijana sain 2vk sitten potrakan pojan, jonka päänympärys oli 38cm..pinnistely oli kova, mutta sieltä se vaan tuli!:) ja kokoa oli muutenkin 4380g ja 53cm:) Liikaa pelkäsin kaikkea, mutta kun pelkää pahinta ja toivoo hartaasti parasta, kuitenkin niin ettei iteesä liikaa ressaa odotusaikana, nii kyllä sieltä jotenkin aina vauva ulos saadaan:)
        Oikeinkin paljon voimia ja tsemppiä sulle kolmatta synnyttämään..toivotaan,ettei se arvio ihan pidä paikkaansa! ..mullaki 3pv ennen synnytystä arvioivat painoksi 3900g..joten tuskinpa jätkä on itteesä 3ssa päivässä lihottanu nii paljuu:D

• lorttoko?

voi tsiisus...mulle 10cm pää hartiat oli tarpeeks...

• rsthrthtrh
        lorttoko? kirjoitti:

voi tsiisus...mulle 10cm pää hartiat oli tarpeeks...

Niin, päänympäryksestä yleensä puhutaan. Mikäli olet itse synnyttänyt lapsen, jonka päänympärys on 10 cm niin todennäköisesti hän on kananmuna, ei lapsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70