Esitän tämän perustavanlaatuisen kysymyksen, sillä se on kohdallani hyvin ajankohtainen. Olen alkoholisti, joka pyrkii elämään suhteellisen normaalia elämää ulos päin, opiskelen ja valmistun ammattiin parin vuoden sisällä, taiteilen, olen äärimmäisen tunteellinen ja kiihkeä. Mutta tylsytän tunteeni viinalla. En vain kestä sitä mitä tunnen, ja sitä mitä olen joutunut kestämään. Olen ollut kuoleman rajamailla työtapaturman johdosta, missä puristuin levyksi huonekalutehtaalla, mutta lääkärien mukaan koska olin vielä nuori, selvisin siitä ilman sisäelinten vaurioita. Olen eronnut voimakkaan uskonnollisesta liikkeestä 8 vuotta sitten, ja saman ajan ryypännyt vähintään kerran viikossa, kaikki nuo vuodet.
Viime viikkoina - tai oikeastaan viime vuonna - tilanne on mennyt siihen että juon perjantain, lauantain ja sunnuntain, eli ne päivät kun ei ole koulua eikä velvoitteita. Sinnittelen viikon vain sen vuoksi että saan joko torstai-iltana tai viimeistään perjantaina vetää pään täyteen ja unohtaa kaiken paskan. Suoriudun kyllä arjen rutiineista ja kouluhommista (olen ihme kyllä menestyvä opiskelija ammattikorkeakoulutasolla), mutta heti kun paine hellittää ja tajuan, että minulla on vapaa-aikaa, menen kalja- tai viinakaupan kautta kämpille ja alan juoda. Tavallaan ymmärrän kuinka vakavassa tilanteessa olen, olin vuosi sitten päihdekuntoutuksessa Oulun kaupungin Redi-nuoriso-ohjelman kautta, mutta lopetin sen koska en ollut valmis jättämään viinaa.
Takanani on lukuisia epäonnistuneita parisuhteita, pettymyksiä, katkeroitumista, ja masennusta. Puran sisäistä epätoivoani päihteisiin, kirjoittamalla runoja ja tekemällä musiikkia. Tunnen olevani tämän maailman ulkopuolisin ihminen, vaikka tiedän että se on vain sentimentaalista höpöpuhetta. Sisimmässäni kaipaan vain rakkautta ja hyväksymistä, mutta itsetuntoni on romahtanut, ja komeahkosta ulkonäöstäni huolimatta en uskalla enää lähestyä naisia, sillä pelkään vain torjumisen ja hylkäämisen tunnetta.
Olen helvetin sekaisin, en tiedä mitä tehdä. Haluaisin tappaa itseni viinalla tai jollakin lääkkeellä, nukahtaa enkä enää herätä. Kun jouduin työtapaturmaan nelisen vuotta sitten, ja puristuessani ajattelin että kuolen nyt, tunsin vain rauhaa. Herätessäni taas henkiin tunsin tuskaa. Sitä koko elämäni on. Mutta toisaalta janoan kokea sitä, tuntea ja nauttia kaikesta. En haluaisi kuolla sen takia, koska meidän ihmisten elämä on niin suurenmoinen, ihmeellinen, ja todennäköisesti koko universumissa hyvin harvinainen olemisen muoto.
En tiedä haluanko kuolla tänään, tai huomenna, tai kolmenkymmenen vuoden päästä. Ainut asia mitä haluan on rakastaa, ja tällä hetkellä rakastan viinaa. Haluaisin rakastaa naista koko sydämestäni ja antaa hänelle kaikkeni, mutta tähän asti kukaan nainen ei ole ollut valmis ottamaan vastaan rakkauttani. Tämä voi kuulostaa teiniangstilta, mutta tunnen puhuvani silti totta. Tällä hetkellä viina on ainut asia, joka antaa sen mitä pyydän. Petturi jota rakastan siitä huolimatta. Kuten Jeesus rakasti Juudasta. Tai Caesar rakasti Brutusta.
Tämä on kaiketi väärä palsta purkautumiselleni, mutta menköön viesti, ja moderaattorit saavat poistaa jos näkevät tarpeelliseksi. Provo tämä ei missään nimessä ole, vaan sekavan mielen hetkellinen purkautuminen. Näen kohdallani vain kaksi mahdollisuutta: kuolema viinan kautta tai täysraittius. Paljonko haluan elämältä, paljonko haluan vielä kokea. En haluaisi kuolla, mutten haluaisi elääkään, ainakaan näin.
Saako viinalla itsensä hengiltä?
6
3256
Vastaukset
- Vex2
jatka vain samaan malliin. Sisäelimet kyllä kestää mutta pää ei. krampit ja deliriumit iskee päälle. Tämän jälkeen sinusta tulee katkokävelijä pikkuaivorappeuman johdosta. Sitten iskee alkoholidementia ja sen jälkeen makaat vihanneksena jossain hoitolaitoksessa. Turvallista matkaa sinulle vaan.
- zuiside
Kyllä viinalla saa itsensä hengiltä, mutta se vaatii paljon.
Aloittelijalta se ei onnistu, kun he oksentavat liiat alkot pois. Tätä efektiä ei enää konkareille tule.
Alkoholimyrkytys on mahdollinen, mutta vaikeasti hankittava tapa kuolla. Yleensä ei onnistu.
Varmin tapa on ottaa rähinäviinaa ja mennä sitten junanraiteille pitkäkseen. Keino on melko varma, jos kantti kestää.- Vex2
Pieni lisäys. Tähän dementia vaiheeseen pitää harjotella paljon tuota viinan juomista. Pari kymmentä kun juo oikein kunnolla niin pääsee tähän vaiheeseen. Ei kyllä ole kovin kaksista elämää. Työttömyys, asunnottomuus, vankila ym. Siinähän sitä voi sitten miettiä rollaattorilla ajellessa että mikä meni pieleen.
Jos nyt enää järki sen verran toimii
- AA-kahvittelija
Suosittelen pikaisesti ottamaan yhteyttä ja osallistumaan seuraavaan kokoukseen. 12-askeleen ohjelmalla pääset eroon viinasta ja lisäksi suosittelen lukemaan Raimo O Kojon kirjan. Elämäsi on luisumassa alkoholismiin, mutta olet pelastettavissa, sillä Jumala välittää sinustakin. Paikallinen AA-liike auttaa sinua pääsemään alkuun.
- 12askelta hulluuteen
AA voisi toimia henkisenä itsemurhana. Moni on vetänyt itsensä jojoon kun on huomannut olevansa voimaton toteuttamaan 12 askelta.
Pitkä säännöllinen juominen vaikuttaa mielialaasi ja tunteisiisi negatiivisesti silloinkin, kun et ole alkoholin suoranaisen vaikutuksen alaisena. Yritä helikopteroida tilannettasi. Katsoa itseäsi objektiivisesti, kuin ulkopuolisen silmin. Myönnän, että se ilman ulkopuolista apua on vaikeaa. Jos pääsisit raittiuden alkuun, ts. irti psyykkisestä riippuvuudesta, voisit nähdä, että elämässä on paljon muuta kuin viinan kanssa tappeleminen. Raitis ei jäsennä elämäänsä viina/viinattomuus-akselilla, vaan kokonaisuus on vapautta olla ilman viinaa. Nuorelle miehelle ei naisettomuus ole ongelma sekään; mahdollisuuksia alkaa kummasti ilmaantua, kun antaa niille tilaisuuden ilmaantua.
Tunnut tuntevan moniakin ulkopuolisia apulähteitä, joten en yritä neuvoa niitä. Mutta erääseen asiaan huomioni kiinnittyi: mainitsit olleesi voimakkaan uskonnollisessa liikkeessä ja eronneesi siitä. Oletan, että kyseessä oli kristillinen liike. Mikä oli syynä eroosi? Uskotko vielä Jumalaan? Voisitko harkita keskustelua asioihin perehtyneen kirkon ammattilaisen kanssa? Voitko rukoilla? Monet tapaustaan toivottomaksi luulleet ovat saaneet avun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154