Ajateltiin lähteä tuolloin 2vkon matkalle Blue Star Oasis-hotelliin. Viime vuodet on vietetty ko. ajankohta Egyptissä ja aina on ollut aurinkoista, siis kutakuinkin pilvetöntä, joka päivä.
Ymmärrän, että säät eivät ole vuosittain samat Kanarialla, mutta kertoisiko joku, millainen oli tämän vuoden alku. Ei mitään yltiöromanttista kertomusta vaan tosiasiaa. Tiedettäisiin, mihin suunnilleen varautua, kun keskellä talvea matkustamme.
Olemme olleet ilman lapsia Teneriffalla pariin otteeseen. Auto vuokrataan nyt perheenkin kanssa ja patikointia aiotaan harrastaa. Oasikseen varataan AI, lounasajoilla lienemme kyllä useinmiten poissa. AI on ollut meille toimiva, välillähän sitä hotellillakin oleillaan ja rentoudutaan.
Vaellusreissuista toivon kokemuksia, samoin valitsemastamme hotellista, koska nyt vielä on aikaa miettiä muutakin, tarvittaessa.
1.1.2012 Teneriffa
10
1133
Vastaukset
- 12121212121221
Olimme 12-19.12 tuossa hotellissa.
Oli hyvä, kirjoittelen myöh. lisää...- suurperhe1
kerro mielellään lisää!
kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Kohde lienee selvillä (Teneriffa), hotellia vielä mietitään. Lämpimämmin täytyy joka tapauksessa varustautua kuin aiemmilla lomilla. Olimme kyllä yhden tammikuun alun Marokossa ja siellä hengitys huurusi, kun vaelsimme aamiaiselle. Joten vaihteleviin olosuhteisiinkin on totuttu. Marokossa luettiin paljon ja lepäiltiin muutenkin. Kummasti tenavatkin siihen mukautuivat, etenkin, kun ne lämpimmmätt päivät olivatkin sitten tosi mukavia.
- suurperhe1
löysinkin jo nuo arvostelut, mutta niistä on hyötyä tietenkin myös muille tätä hotellia miettiville.
- Viikko etelässä
Kovin on kaukana Americasista ja palveluista, siksi hylättiin se. Nyt tammikuun toka viikolla Puerto Cruzissa, joka päivä mukavan lämmintä 20-22 astetta varjossa ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, mutta heti auringon alkaessa laskea viileni, abt 12-15 astetta. Illalla ja yöllä pitkät housut jalkaan, shortseilla ei tarennut. Ja pitkähihainen pusero. Vuotta aiemmin lähes joka päivä pilvinen sää ja shortseilla tarkeni juuri ja juuri.
Tulivuori Teide on musti käyntipaikka! Kannattaa käväistä myös Lagunan Cosmoksessa (museo de la sciencia y el cosmos), kuin pienikokonen Heureka, mutta on erikoistunut tähtitieteeseen. Vesipuistot, Siam Park on törkeän kalliita, ei olla käyty. Jungle Park oli siedettävän hintainen ja erilainen - suosittelen.
Hotelliksi suosittelen Fanaben Family Hotel Isabelia. Hyvä sijainti, huippusiistit huoneet, maittava ja edullinen aamiainen. Americas on siedettävän kävelymatkan päässä, rantakatua pitkin. - kierrän kaukaa
alun matkat voat kaikkein halvimpia talven matkoista ja myös kelit sen mukaiset. Vaikka Kanarialla on tasalämpö niin tammikuussa on tuulista ja sateistakin. On melkoista arpapeliä miten sää sattuu lomaviikolle...joskus paistaa 2-3 pv ja joskus ei päivääkään. Se mikä on ikävintä niin hirveän viileät illat ja kylmät yöt. 12 C kivilattioilla ilman lämmitystä....kokeille kotona kun väännät termostaatti asentoon 12 C niin ehkä vielä harkitset minne rantalomaa lähtee viettämään...
"On melkoista arpapeliä miten sää sattuu lomaviikolle...joskus paistaa 2-3 pv ja joskus ei päivääkään."
Sanoisin mieluummin "... joskus on pilvistä tai puolipilvistä 2-3 päivää joskus aurinkoista koko viikon." :) Mutta huonolla tuurilla sattuu pilvinen, sateinen ja myrskyinen aika koko viikoksi. Itselläni on ollut niin hyvä tuuri, että pian sattunee minullekin se huono sää mutta en anna sen lomaani pilata. :)- Lentomatkustelija
Hotellihuoneen sisälämpötila ei laskenut yhtenäkään yönä alle 20 asteen, itse asiassa vähän liiankin lämmintä eli lattiat eivät todellakaan olleet kylmiä. Näin pari viikkoa sitten Puerto Cruzissa, vaikka yöllä ulkona oli 12-15 astetta.
Mutta jos huono tsägä on, koko viikon voi sataa vettä, mutta todennäköisemmin aurinko paistaa. Ja joka tapauksessa paljon lämpimämpää kuin Suomessa!
Teneriffan eteläosassa on vähän lämpimämpää ja selkeämpää säätä kuin pohjoisosassa.
Itse olin Gran Canarian eteläosassa kaksi viikkoa 22.12.2010-5.1.2011. Ensimmäiseen viikkoon (vuoristossa San Bartolomessa) sattui pari pilvisempää päivää vaikka silloinkin aurinko välillä paistoi pilvien välistä. Toinen viikko (Maspalomasissa) oli sitten liki pilvetön vaikka muutama pilvilautta saattoikin ajelehtia nopeasti ohi päivän aikana. Säätiedotus lupasi useammaksikin päiväksi pilvistä mutta kuten sanoin noinakin päivinä pilvilautat peittivät auringon yhteensä korkeintaan tunnin ajaksi.
Virallinen lämpötila oli varmaankin koko ajan noin 20-24 astetta päivällä ja illalla 16-18. Päivällä tuo tarkoitti helteistä säätä. Hiki tuli uima-altaalla vaikka vaatetus rajoittui uimahousuihin. Iltasella tarkenin hyvin farkuissa ja pikkutakissa. Käyttämissäni hotelleissa ei lattiat tuntuneet aamusin eritisen kylmiltä. Vuoristohotellissa (Paradise las Tirajanas) parvekkeelle paistoi aurinko koko päivän ja Dunas Maspalomasin bungalow oli sen verran pieni, että se lämpeni päivän aikana vaikka terassi ja ikkunat olivatkin varjon puolella. Mutta ihmiset kokevat kylmän niin eri tavalla. Minä nukuin koko ajan ikkuna auki, koska nukun hyvin mahdollisimman viileässä. Kerran olen erhtynyt Kreikkaan hotelliin, jossa ei ollut ilmastointia... en erehdy enää... yöt olivat yhtä tuskaa ja lakanat aamulla likomärkiä. :)
Summa summarum sää on myös Teneriffan eteläosassa vuodenvaihteessa noin 20-24 astetta. Enimmäkseen on poutaa... mutta huonolla tuurilla sattuu talvimyrsky loman ajaksi. Itse olen lomaillut Kanarialla marras-helmikuussa 10 kertaa yhteensä 12 viikkoa ja tuolloin sää on ollut aina samanlaista enimmäkseen aurinkoista joitakin pilvilauttoja päivän aikana. Myönnetään, että minulla on ollut erinomainen tuuri sään suhteen.Olin Gran Canarialla nyt vuodenvaihteessa. Sää suosi hyvin. Välillä aurinkoista, välillä puolipilvistä. Joskus jopa melkein liiankin kuumaa. Olin Inglesin suojaisemmalla rannalla eli San Agustinin puoleisessa päässä lähellä linja-autoasemaa. Siellä pystyi olemaan hyvin rannalla, ei hiekka lentänyt ja pystyi uimaan meressä. Illalla piti joskus laittaa ohut pitkähihainen päälle ulkona kulkiessa.
Pyysin hotellista huoneen aurinkopuolelta. Illalla pidin hetken ilmastointia päällä ja oli sopiva nukkua. Kaverini huone oli varjopuolella ja hänt paleli välillä yöllä. Tosin hän oli myös flunssassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164