Liikunnan arvosana ja arviointi

Uimarina

Arviointiperusteet ovat perseestä peruskoulun alaluokilla.

Miten on mahdollista, että oppilas saa liikunnasta 10, vaikka hän on uimataidoton? Näin Oulussa.

4

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navssons

      Jos oppilas muuten harrastaa liikuntaa ja panostaa täysillä ja hyvällä asenteella muissa lajeissa, niin miksi ei?
      Ja minkä ikäisestä oppilaasta on kyse? Sekin vaikuttaa.
      Minkäs oppilas mahtaa sille jos ei vaan osaa? Kunhan edes yrittää!

      • Oikeus ja Kohtuus

        kymppi on kymppi. Jos joku laji ei suju, niin silloin ei ole kysymys kympistä.
        Kyllä uimataito on niin tärkeä asia, että jos sellaista ei ole , ei ole myöskään kympin oppilas liikunnassa, vaikka olisi kuinka opettajan silmäterä.


    • liikkadislike

      Ollessani kasilla eräs luokallani oleva tyttö katkaisi jalkansa liikuntamaikan järjestämällä kansalaisopiston tms. tunnilla, eikä siis luonnollisesti voinut kipsi jalassa osallistua moneen kuukauteen tunneille ja kipsin oton jälkeenkin oli pitkään poissa "normaaleilta" liikuntatunneilta. Hän vaan kirjoitti kirjastossa/liikuntasalin reunalla esseitä yms. liittyen esim. jonkun liikuntalajin historiaan. Silti hän sai kympin liikunnasta sinä vuonna! Aiemmin hänellä oli ollut liikunta ysi, eli osallistumattomuus lajeihin nosti numeroa, mikä on mielestäni kyllä aika mielenkiintoista... Olisikohan liikuntamaikalla ollut vähän huono omatunto, kun tuo onnettomuus sattui hänen ohjaamallaan tunnilla...

      • oikeudenmukaisuus

        Tunnetusti oppilaan /opiskelijan arviointi on vaikeaa. Arviointia koskevissa tutkimuksissakin on todettu, että vaikka opettajalla kuinka on arvosanaperustaiset kriteerit, johon oppilaan /opiskelijan osaamista tulee verrata, niin osa arvioitsijoista käyttää ihan omia kriteereitään. Ja perustelee arvosanan antoaan milloin milläkin, kuten esimerkiksi, että kun oppilas/opiskelija on muutoin niin hyvä tai että kriteerit ovat väräänlaiset tms. Ja voihan opettaja ostaa oppilaiden (ja heidän vanhempiensa) hyväksyntääkin antamalla liian hyviä arvosanoja - kenestäkäpä olisikaan mukava olla se ikävä ihminen. Oikeudenmukaista liian hyvien (tai huonojen) arvosanojen antaminen ei kuitenkaan ole ketään kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      667
    Aihe