kertokaapa asiantuntiat

1+18

Minulle kaupattiin BMW R1200C vuosimallia 2000 ajettu 596mil elikkä 5960km kilometrit tarkastettu huollosta ja katsastuskonttorilta piti paikkansa. Niin minkälainen pyörä on liikenteessä tai paremmin onko normaalikäytössä kaupunki maantie" pientä reissua" kevyt vai raskas käsitellä kone taitaa olla vasta sisään ajettu. Hyvät ja huonot puolet.

18

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BMWcustomisti

      Itellä on just samanlainen. Tosin ajettu jo 35000 km. BMW R1200C;hän on custompyörä, ei siis paras mahdollinen matkapyörä mutta customeista se on persoonallisin - ei matki ketään vaan on oma itsensä. Eikä sitä ole matkittu jos ei lasketa tiettyjä yhdennäköisyyspiirteitä Vrodin kanssa.
      R1200C on persoonallinen custompyörä jo rakentelematta mutta sitä voi tkoi myös rakennella jos sellainen kiinnostaa. Teknisesti R-kone on varmatoiminen ja pitkäikäinen. Edellisellä R-mallilla ajelin hiukka vajaa 200 000km ilman murheita, ainoa remontti oli kytkinlevyjen vaihto 130 000km kohdalla.
      Kaikenkaikkiaan R1200c on turvallinen ostos jos hinta on kohdallaan ja jos persoonallinen ja "laumasta" erottuva custom muutenkin kiinnostaa.

    • 596 mailia

      Ei suinkaan ole 5960 kilometriä. Olisko pikemminki n. 1000 km?

      • Mailiton km

        Ais ei tietenkään minulle kuulu mutta vaan ajattelin mikähän yksikkö lienee kyseessä.

        Brittiläisen yksikköjärjestelmän mukainen maili on 1 609,344 metriä.

        Yhdysvaltain survey mile on 1 609,347 metriä.

        Norjassa ja Ruotsissa kymmenen (10) kilometrin matkaa kutsutaan yleisesti nimellä mil.
        Milin suomenkielinen vastine on peninkulma.

        Oli kyseessä sitten mil, mile tai maili niin kyseessä on harvinaisen vähän ajettu peli.
        Jos se on vielä hyvin säilytetty ja hintakin kohtuullinen niin siittä vaan.


      • 1+18
        Mailiton km kirjoitti:

        Ais ei tietenkään minulle kuulu mutta vaan ajattelin mikähän yksikkö lienee kyseessä.

        Brittiläisen yksikköjärjestelmän mukainen maili on 1 609,344 metriä.

        Yhdysvaltain survey mile on 1 609,347 metriä.

        Norjassa ja Ruotsissa kymmenen (10) kilometrin matkaa kutsutaan yleisesti nimellä mil.
        Milin suomenkielinen vastine on peninkulma.

        Oli kyseessä sitten mil, mile tai maili niin kyseessä on harvinaisen vähän ajettu peli.
        Jos se on vielä hyvin säilytetty ja hintakin kohtuullinen niin siittä vaan.

        Ruotsin mil elikkä 596x10=5960


      • tietenkin,
        1+18 kirjoitti:

        Ruotsin mil elikkä 596x10=5960

        Jos on hinta kohdallaan, Harvinainen pyörä,
        BMW, ja vielä customi niin ei varmaan ole loppuunajettu
        noilla kilometreillä.Niinkuin ei mikään muukaan moottoripyörä
        merkki;-)


    • R1200C

      Itse olen ajellut muutaman vuoden samanlaisella, kilometrejä kertyy parikymmentätuhatta vuodessa. Sekä päivittäistä työmatka-ajoa, viikoittaisia muutaman sadan kilometrin matkoja että pidemmän Euroopanreissun kesässä. Hyvä pyörä ajaa, ja sopivasti persoonallista ilmettä. Ajo-ominaisuudet niin hyvät, että parikymmentä lisähevosvoimaa on oikeastaan ainoa mitä tuohon olisin koskaan kaivannut lisää. Ei tuolla nykyiselläänkään jalkoihin liikenteessä jää, mutta ei tuolla kyykkypyöriä taakse jätetä, niin kuin edellisellä K-sarjan Bemarillani.

      Ensimmäiset muutama sata kilometriä meni aikoinaan totutellessa telelever-keulan vähän erikoiseen käyttäytymiseen, mutta kun siihen oppi luottamaan, pyörä on todella hyvä käsitellä. Huonopintaisella routavaurioisella asfalttimutkatielläkin erittäin hyvä. Itse sain paremman ajoasennon suoremmalla tangolla kuin originaali. Korkeakin pleksi on oikein hyvä, ei väristä tankoa ja ohjaa tuulen keskimittaiselle hyvin.

      Muutama tyyppivika: ABS jää aika usein vilkuttelemaan punaista. Kiusallinen vika, joka ehkä johtuu heikommasta akun varaústilasta. Tai sitten jostain muusta. Toinen haitta on pidemmillä matkoilla ovat ulkonäön mukaan tehdyt ja siten aika pienet sivulaukut. Ja se, ettei pyörään saa kunnollisen kokoista tankkilaukkua, ainakaan sellaisena mallina joka sopii pyörän ulkonäköön. Teetin sitten tutulla suutarilla. Kallishan siitä tuli, mutta hyvä.

      Noita toisinaan näkee hämmästyttävän vähän ajettuina, kun ottaa huomioon että se on kuitenkin ajo-ominaisuuksiltaan erittäin hyvä pyörä, verrattuna mihin tahansa muuhun kuin Bemarin muihin malleihin. Ehkä se on ollut aikanaan pyörä sellaisille keski-ikäisille, joilla kyllä on rahaa, muttei niin ajohaluja.

      Tuollaisesta sisäänajetusta pyörästä Suomen rekisterissä voisi maksaa n. 10 000. Virheettömästä laitteesta jossa on laukut mukana vähän enemmänkin. Miinusta kyllä tulee jos siinä on mailimittarit.

      Jos vastaan tulee sopiva vähän ajettu suomipyörä, voisin tuollaisen toisen hankkia tallinnurkkaan varastoon. Kun tuo ajopyörä kuitenkin nuhjaantuu käytössä.

      • Invandrare...

        Suomipyörä, mikä Ruotsipyörässä on vikana???


      • R 850C

        Lisää tyyppivikoja:

        Takavilkkujen varreton on kiinnitetty takalamppua markkeeraavaan kromattuun muoviosaan. Vilkut ovat muoviosan lujuuteen nähden liian raskaat, joten siihen kromiosaan ilmaantuu murtumaviivat. Itse truuttasin sikaflexiä lampun sisään vahvikkeeksi, saa nähdä pysähtyikö repeämisen laajeneminen.

        Takavanteessa pysyy kromi huonosti.

        Aitonahkainen satula ja sivulaukut pitää rasvata kunnolla ja usein, muuten muuttuvat sateessa koppuroiksi ( = menevät pilalle).

        Muuten on hyvä pyörä. Omassa mittarissa nyt 30 000 km. Niin ja minun kappaleeni on R850C, jota valmistettiin vain 1 505 kpl ja Suomeen tuotiin maahantuojan toimesta vain muistaakseni 5 kpl ( uustuontia saattaa olla muutamia lisää).
        Vielä harvinaisempi on muuten GS1100:n 850-kuutioinen versio. Ja onhan tuolla maailmalla myynnissä ollut myös BMW R 850 RT:kin.


      • BMWcustomisti
        R 850C kirjoitti:

        Lisää tyyppivikoja:

        Takavilkkujen varreton on kiinnitetty takalamppua markkeeraavaan kromattuun muoviosaan. Vilkut ovat muoviosan lujuuteen nähden liian raskaat, joten siihen kromiosaan ilmaantuu murtumaviivat. Itse truuttasin sikaflexiä lampun sisään vahvikkeeksi, saa nähdä pysähtyikö repeämisen laajeneminen.

        Takavanteessa pysyy kromi huonosti.

        Aitonahkainen satula ja sivulaukut pitää rasvata kunnolla ja usein, muuten muuttuvat sateessa koppuroiksi ( = menevät pilalle).

        Muuten on hyvä pyörä. Omassa mittarissa nyt 30 000 km. Niin ja minun kappaleeni on R850C, jota valmistettiin vain 1 505 kpl ja Suomeen tuotiin maahantuojan toimesta vain muistaakseni 5 kpl ( uustuontia saattaa olla muutamia lisää).
        Vielä harvinaisempi on muuten GS1100:n 850-kuutioinen versio. Ja onhan tuolla maailmalla myynnissä ollut myös BMW R 850 RT:kin.

        Ei tyyppivikoja!
        Ainakaan minun pyörässäni ei ole mainitsemiasia ongelmia takavilkkujen suhteen. Tuleekin lähinnä mieleen josko ongelmasi ovat aiheutuneet kolhiintumisten myötä!!!!
        Murtumia syntyy jos vilkkulamput osuvat kiinteisiin esteisiin - ei muuten!

        Taka- samoin kuin etuvanteen kromaus on pyörässäni edelleen virheetön joten en usko huonoon kromaukseenkaan "tyyppivikana"!

        >Aitonahkainen satula ja sivulaukut pitää rasvata kunnolla ja usein, muuten muuttuvat sateessa koppuroiksi ( = menevät pilalle).
        Edelläoleva pitää paikkansa mutta sekään ei ole mikään "tyyppivika" vaan aidon nahan ominaisuus! Itse rasvailen noita kerran kesässä ja ovat edelleen kuin uudet. Tosin satulassa on lieviä kulumisen merkkejä 35000 km ansiosta.

        Parasta pyörässä on sen omaleimaisuus - hieno pyörä jos uskaltaa erottautua kopioporukoista!


      • R850 C
        BMWcustomisti kirjoitti:

        Ei tyyppivikoja!
        Ainakaan minun pyörässäni ei ole mainitsemiasia ongelmia takavilkkujen suhteen. Tuleekin lähinnä mieleen josko ongelmasi ovat aiheutuneet kolhiintumisten myötä!!!!
        Murtumia syntyy jos vilkkulamput osuvat kiinteisiin esteisiin - ei muuten!

        Taka- samoin kuin etuvanteen kromaus on pyörässäni edelleen virheetön joten en usko huonoon kromaukseenkaan "tyyppivikana"!

        >Aitonahkainen satula ja sivulaukut pitää rasvata kunnolla ja usein, muuten muuttuvat sateessa koppuroiksi ( = menevät pilalle).
        Edelläoleva pitää paikkansa mutta sekään ei ole mikään "tyyppivika" vaan aidon nahan ominaisuus! Itse rasvailen noita kerran kesässä ja ovat edelleen kuin uudet. Tosin satulassa on lieviä kulumisen merkkejä 35000 km ansiosta.

        Parasta pyörässä on sen omaleimaisuus - hieno pyörä jos uskaltaa erottautua kopioporukoista!

        Noista takalampum kehyksen repeämisistä voisi sanoa, että kurkkasepa näkemiäsi Cruisereita. Vika on yleinen!

        Kerran ole kyljelläni käynyt Cruiserilla: peruuttelin pyörää pihasta loivassa kulmassa katukivetyksesn yli. Kun renkaan keskikohta sitten joutui tyhjän päälle niin silloin Bemaria vietiin. Eivät riittäneet riuskatkaan (?) voimani pitämään 270 kilon massaa pystysuorassa, kun painovoima pääsi vaikuttamaan.

        Vielä yksi vika tuli mieleeni. Se koskee alkuperäistä lisävaruste-tuulisuojaa. Se alatukiraudat ovat liian hennot ja saattavat kuoppaisella tiellä napsahtaa poikki. Kokemusta on tästäkin.

        Sitten se kardaanin ulina! Ainakin omani on ulissut kuuluvasti viitosvaihteella jossain siellä 100 km/h tietämissä. Ilmiö ei ole miksikään muuttunut, joten se lieneominaisuus eikä vika. Peräöljyjä kannattaa kuitenkin usein vaihdella, sillä moottoritieajossa perä tulee todella kuumaksi!

        Mutta hieno pyörä Cruiser kokonaisuutena on ja aion pitää sen tallissani perikunnalle asti.


      • ulinat pois
        R850 C kirjoitti:

        Noista takalampum kehyksen repeämisistä voisi sanoa, että kurkkasepa näkemiäsi Cruisereita. Vika on yleinen!

        Kerran ole kyljelläni käynyt Cruiserilla: peruuttelin pyörää pihasta loivassa kulmassa katukivetyksesn yli. Kun renkaan keskikohta sitten joutui tyhjän päälle niin silloin Bemaria vietiin. Eivät riittäneet riuskatkaan (?) voimani pitämään 270 kilon massaa pystysuorassa, kun painovoima pääsi vaikuttamaan.

        Vielä yksi vika tuli mieleeni. Se koskee alkuperäistä lisävaruste-tuulisuojaa. Se alatukiraudat ovat liian hennot ja saattavat kuoppaisella tiellä napsahtaa poikki. Kokemusta on tästäkin.

        Sitten se kardaanin ulina! Ainakin omani on ulissut kuuluvasti viitosvaihteella jossain siellä 100 km/h tietämissä. Ilmiö ei ole miksikään muuttunut, joten se lieneominaisuus eikä vika. Peräöljyjä kannattaa kuitenkin usein vaihdella, sillä moottoritieajossa perä tulee todella kuumaksi!

        Mutta hieno pyörä Cruiser kokonaisuutena on ja aion pitää sen tallissani perikunnalle asti.

        Mulla "ulisi" kardaani just kertomallasi tavalla. Pyörä oli tosin R1100RT ja ajettu 35000km.
        Useissa huolloissa kerroin murheestani - tuloksetta.
        Pahinta ulina oli juuri 100km/t tienoilla. Rengas oli Michelin Marathon.
        vaihdettuani Mezleriin ulina loppui siihen paikkaan.
        Kantsiskohan sinunkin kokeilla - ainakin minä olen nyt tyytyväinen kun ei
        tarvinnutkaan ryhtyä kalliiseen kardaaniremonttiin. Tänään pyörällä on
        ajettu yhteensä n. 160 000km ilman kardaanin vaihtoa!!


    • U.Telias

      Tuliko kaupat????

      • 1+18

        kyllä täytyy myöntää että pyörä on kotona tallissa ja odottelee pikkasen vielä kevättä


      • 1+18 kirjoitti:

        kyllä täytyy myöntää että pyörä on kotona tallissa ja odottelee pikkasen vielä kevättä

        Onnesi olkoon
        , ja ajokelejä odotellaan;-)


      • BMWcustomisti
        1+18 kirjoitti:

        kyllä täytyy myöntää että pyörä on kotona tallissa ja odottelee pikkasen vielä kevättä

        Onnea ja mukavia reissuja!


    • frangröbbä

      niin tuota sillä on sitten ajettu 95tkm

    • BMW ei yli 60 v,muut

      Mahtava customi hallta ,koska on tasapainoitettu loistavasti,customia jos harkitsisin,niin semmoisen ostaisin,koska aikoinaan 2002 sellaisen omistin,mutta matkapyöräksi siitä ei ajoominaisuuksista johtuen oikein ole,kyllähän sillä reissaa,mutta se on semmoista hieman väkinäistä,siksi kun itse vaimoni kanssa olemme enempi matkamoottoripyöräilijöitä,niin vaihdoin jo ekaan rt 1200:seen 2005 ja sitten en muuta ole edes enään ajatellutkaan,uusin juuri viimekesänä pyörän ja ajoin sillä edellisellä bemullani 90 000 km ja voin sanoa,että luotettavuus ja ajo.0minaisuus kaksipäällä tavaroineen tuntuu parantavan vain ajo.ominaisuudet,Baanoilla iskin 180 km gruisen pääle,niin oli mukava ajella,kone on hiljainen ja radiota Bootuutin välityksellä kuunneltiin ja välillä vaimonkanssa rupateltiin,sillä on aivan sama ajatko 100 vai 200 km/h ,ajo-ominaisuudet on loistavat juuri matka-ajoissa ja aloitin ajamisen -74 vuonna ja japsimerkit menin kaikki läpi suzukista kawasakiin,yamahasta puhumattakaan,niin en kyllä enään merkkiä mene uusimaan,sillä helppohoitoisuus ja huoltaminen rt:hen ei voisi olla helpompaa,kuin se on ,edelliseen tein kolmenvuoden takuun jälkeen itse huollot,tahan uuteen olen Heinoa käyttänyt,kun ensihuollossa käytin ja nyt vein sen 10 000 km huoltoon,kun niissä on 10 välein huollot,minulle se on sopiva väli,koska kesässä ajan juuri 10:pin,niin saan aina ajokauden lopussa teetetyksi hullon ja koneeseen ja kardaanille uudet öljyt talveksi ja huoltokin on edullisempi,kuin vertaan japanilaisten huolto hintoihin,minulla oli kawasaki 1400 gtr ennen bemuun siirtymistä ja se oli varsin kallis huollattaa muistaakkseni 24 tai 25000 huolto maksoi liki tuhannen euron,siksi siitä luovuin ja siirryin hetkeksi customiin.,Hyvä puoli tuossa on käsiteltävyys ja ei väsy pitkilläkään taipaleilla,huonona taas jos ajat matka-ajoa,niin ominaisuudet ei ole suunniteltu siihen,riippuen kumpaa harrasta,jos haluat nurkissa ajella komealla bemulla se on ihan ok,mutta reisuun sitä älä osta,koska petyt sitten,reisaamiseen onkin tehty juuri r1200 rt,vaikka kuinka sataa,pysyt kuivana ajaessasi,on gruisesta luistonestoon ja sutomaankaan se ei ala ja kaksinkin sillä on melkein mukavampi ajaa,joten osta se malli,mihin tarkoitukseen sen käytön kohdistat.

    • Nauti customistasi

      Onnea hienon pyörän hankinnasta ja tervetuloa tiistai-iltojen BMW saunaan,Espooseen,Ajappa siitä Oittaan leirintäalueen ohitsen ja jatkat sitä kaunista mutkaista tietä,jossa moni nuori kuski käy välilä pellonpuolella,kun ne mutkat on aika nopeatempoisia,pyyhe mukaan ja motellilla tavataan aina tiistaisin ja kerrotaan tarinaa,kuinka kukin on maailmaa kierrellyt,tämäkin tilaisuus on kaikille BMW;n omistajille täysin ilmainen,lisää saat tietää kun googlaat hieman ja turvallisia kilsoja jokaiselle vuodelle,tuskin sinä tuota vielä seuraavaan 10 vuoteen kummiskaan uusimaan ala,kuin noin vähän ajetun löysit,ja kannattaa liittyä myö BMW:läisten kerhoon,niin saat tietoa erimaiden ja kotimaan treffeistä,sillä itse kyn vuosittain saksan treffeillä,niillä aidoilla ensinmäisillä,joskus meitä on siellä ollut 5 tuhattakin pyörää .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe