2viikkoisen hengityksestä & pulauttelusta???

Mama1989-

Esikoinen 2 viikkoa vanha, oikein reipas poika, syö hyvin ja nukkuu hyvin :)
Vatsavaivoja on ollut synnäriltä asti, poika piereskelee paljon ja vatsaa vääntää päivittäin, (Tänään aloitamme d-vitamiinin antamisen, sisältää maitohappoja, toivottavasti auttavat).. Avent- merkkisen tuttipullon ostin myös, jos se helpottais. Muita keinoja ehkäisemään vatsanväänteet??

Olemme mieheni kanssa mietiskelleet että miten tällaisen pikkusen tulisi hengittää, kuin välistä tuntuu että hengittää kauhean raskaasti,ja välillä sit taas tosi nopeaa. Ja kun poika nukahtaa saattaa hän vetää henkeä 3-4 kertaa silleen "hytkähtäen" (näkee paljon unia, johtuisko siitä?)

Poika on nyt alkanut pulautteleen ruokailun jälkeen, ellemme saa röyhtäsyä tulemaan niin tulee hikka, jolloin poika buglaa maidot ulos, maitoa ei tule kauheesti.. noin 3 ruokalusikan verran (joka on aika pelottavaa, kun ei hengitä kunnolla kun maitoa tulee suusta, ja eniten säikäyttää myös se kun poika vetää päänsä ihan taka-asentoon ja menee jäykäksi)..
Mikä avuksi, koska kannattee huolestua pulauttelemisesta?

Tämä kaikki niin uutta minulle ja miehelleni, niin ajattelin tänne kirjotella ja kysellä teiltä mammoilta :)

18

5596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentoin tällaista

Vastasyntyneen vauvan hengitystiheys tulisi olla n. 40-60x minuutissa. Voit siis laskea vauvan hengityksen tiheyden itse kellosta katsomalla ja todeta sen normaaliksi. Mutta vauvat tosiaan hengittävät paljon tiheämmin kuin aikuiset. Tiheä hengitys voi olla oire piilevästä sydänviasta, näin meillä oli.

• äiti<3

Meillä esikoinen nyt 2,5kk. Muistan että alussa oli myös huoli kaikesta, myös tuosta hengityksestä mutta ihan normaalia taitaa olla kaikenlaiset ääntelemiset ja heilumiset?
      Saako vauva siis korviketta vai rintamaitoa? Meillä tuli NAN1 korvikkeesta vatsavaivoja, kakkakin oli vihreä ja hirveät ilmavaivat...helpotti kun vaihdettiin Semperin Baby semp1 merkkiin :) nyt on alkanut kakka tulemaan päivittäin kun ennen tuli ehken kerran viikossa. Muuten ei ole mitään vaivoja ollut. Hommasin kans noita Aventin tuttipulloja ja pullotutteja ihan jos ennaltaehkäsis, myös Deetipat hommasin kun ne on lukemani perusteella aiheuttaneet minimaalisesti vatsavaivoja. Meillä on Rela maitohappobakteereja, teillä ilmeisesti se Gefilus vai mikä se nyt olikaan jos D-vitamiini samassa? Cuplaton meillä oli välillä pahimpiin ilmavaivoihin, sitten joku kuitenkin sanoi että se voi aiheuttaa meidän vauvan ummetuksen ja se helpottikin vähitellen kun lopetin Cuplatonin, tosin se oli samaanaikaan kun vaihdoin korvikkeen eli kumpi lie enempi auttanut. Edes rotavirus rokotteesta ei tullut vatsavaivoja, lienekkö Relat olleet apuna.
      Hikkailu taitaa olla vauvan arkea, vaivaa ajoittain meidänkin poikaa. Puklailut samoin, jos paino nousee normisti niin siitä ei haittaa ole muuten kuin sottaantumisen puolesta :) Joillakin vauvoilla saattaa tulla maito nenästäkin niin voi olla aika kammottavaa. Aina voi soittaa neuvolaan ja kysyä onko syytä huoleen...itse olen ahkeraan sähköpostia laittanut omalle terveydenhoitajalle neuvolaan jos on huolenaiheita.
      Monesti taitaa vaan kokeilemalla selvitä esim. mikä korvike tai vitamiini sopii parhaiten. En osaa kamalasti vinkkejä antaa. Zemppiä teille ja nauttikaa siitä pikkuisesta "ruttulaisesta", kohta hän on jo ihan erilainen :D kasvavat niin nopeasti.

• Mama1989-

Kiitos vastauksesta!

Onkai se ihan normaalia et näin esikoisen kans on huolissaan kaikesta, hengityksestä jne.. Joo, korviketta annan ku poika syö niin mahottomasti ettei rintamaito riitä :) ja Nan1 on tää korvike merkki, en tiedä johtuuko vatsavaivat ja ilmavaivat sit siitä, mut synnäriltä lähtien ollu vaivat :(
        Gefilus d-vitamiinia alettiin antaan pojalle, saa nähdä miten toimii vai pahentaako asiaa..

Mieheni syötti juuri pojan, ei meinata saada röyhtäsyä tulemaan ja sen seurauksena oli TAAS pulauttelu, ensiks alko yökkimään, nostin syliin niin buglas oikein kivat limaset maidot päälleni.. :/
        Onko tällainen limainen, tosi jämäkkä oksennus normaalia?.. taas säikäytti pahemman kerran ku alko yökkimään, pojalla kuuluu mahasta sellanen outo ääni samalla ku pulauttelee.. :( normaalia kait?

• äiti<3
        Mama1989- kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Onkai se ihan normaalia et näin esikoisen kans on huolissaan kaikesta, hengityksestä jne.. Joo, korviketta annan ku poika syö niin mahottomasti ettei rintamaito riitä :) ja Nan1 on tää korvike merkki, en tiedä johtuuko vatsavaivat ja ilmavaivat sit siitä, mut synnäriltä lähtien ollu vaivat :(
        Gefilus d-vitamiinia alettiin antaan pojalle, saa nähdä miten toimii vai pahentaako asiaa..

Mieheni syötti juuri pojan, ei meinata saada röyhtäsyä tulemaan ja sen seurauksena oli TAAS pulauttelu, ensiks alko yökkimään, nostin syliin niin buglas oikein kivat limaset maidot päälleni.. :/
        Onko tällainen limainen, tosi jämäkkä oksennus normaalia?.. taas säikäytti pahemman kerran ku alko yökkimään, pojalla kuuluu mahasta sellanen outo ääni samalla ku pulauttelee.. :( normaalia kait?

onhan se ihan luonnollista olla huolissaan omasta rakkaasta varsinkin ihan uudessa tilanteessa kun ei tiedä onko jokin asia normaalia vai ei :) kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa, meillä mies on ollut jopa sairaalloinen murehtija, eipä ne asiat sillä liiaksi murehtimalla ole paranneet...mieheni kohalla jopa synkistäneet arkea, itsellä jos ollut joku huolenaihe niin olen tosiaan soittanut neuvolaan, tyhmiä kysymyksiä ei ole, teidän mielenrauha on tärkein. Nyt tosiaan jo paljon paremmin menee kun vauva 2,5kk :) ei enää samallalailla panikoida.
        Meillä poitsu sai pumpattuna omaa maitoa kuukauden korviketta ja siitä kuukaudesta lähtien pelkästään korviketta...omaa tuotantoa kun ei enää saanut alkoi nuo kamalat vatsavaivat NANin kanssa mutta sitten vaihdoimme Semperiin niin helpotti. Oletteko te tosiaan ajatelleet kokeilla jotain toista merkkiä? Neuvolasta sanoivat että tuo Semper sopinut yleensä esim. Nutrilonia paremmin, se on kuitenkin ihan vauvakohtaista mikä sopii. Kokeilimme ensin Nutrilonia mutta se aiheutti niin kamalat keltaiset oksennuksen hajuiset puklailut et sitten Semper ja onneksi sopi. Tuttelista olen lukenut niin paljon pahaa etten uskaltanut kokeilla.
        Muistan jotenkin lukeneeni että tuo Gefilus maitohappobakteeri D-vitamiini ois tosi hyvä tuote, meillä onneksi sopi Rela heti alusta niin ei tarvinnut vaihtaa merkkiä.
        Vielä pukluista et meidän kohdalla poika saattaa puklauttaa just tosi massiiviset puklut ellei myöskään saada kunnolla röyhtäytettyä tai jos syö liikaa ja muistan myös olleeni huolissani limaisesta puklusta :) mutta itse päättelin että väri normaalia (vaalea) ja vauva virkeä hereillä, nukkuu ja syö hyvin niin kaikki ok. Mahakin mouruilee joskus oikein kunnolla, etenkin silloin kun oli noita vatsavaivoja...nekin on vähentyneet korvikemerkin vaihdon myötä, paitsi kun oikein ahmii tyhjään mahaan :) jospa se siksi päästää massu ääniä et sitä liikehdintää on siellä niin runsaasti???
        Millälailla yritätte vauvaa saada röyhtäsemään? Itse olen kokeillut olkapäällä, jalkojen päällä masullaan, pystyasennossa sylissä (pää ei siis kallellaan taaksepäin) ja kaikenlaisia asentoja mitä nyt ikinä keksii.
        Voisinpa auttaa mutta valitettavasti olen ihan tavallinen tallaaja jolla ei ole kuin hetken kokemusta.

• mama1989-
        äiti<3 kirjoitti:

onhan se ihan luonnollista olla huolissaan omasta rakkaasta varsinkin ihan uudessa tilanteessa kun ei tiedä onko jokin asia normaalia vai ei :) kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa, meillä mies on ollut jopa sairaalloinen murehtija, eipä ne asiat sillä liiaksi murehtimalla ole paranneet...mieheni kohalla jopa synkistäneet arkea, itsellä jos ollut joku huolenaihe niin olen tosiaan soittanut neuvolaan, tyhmiä kysymyksiä ei ole, teidän mielenrauha on tärkein. Nyt tosiaan jo paljon paremmin menee kun vauva 2,5kk :) ei enää samallalailla panikoida.
        Meillä poitsu sai pumpattuna omaa maitoa kuukauden korviketta ja siitä kuukaudesta lähtien pelkästään korviketta...omaa tuotantoa kun ei enää saanut alkoi nuo kamalat vatsavaivat NANin kanssa mutta sitten vaihdoimme Semperiin niin helpotti. Oletteko te tosiaan ajatelleet kokeilla jotain toista merkkiä? Neuvolasta sanoivat että tuo Semper sopinut yleensä esim. Nutrilonia paremmin, se on kuitenkin ihan vauvakohtaista mikä sopii. Kokeilimme ensin Nutrilonia mutta se aiheutti niin kamalat keltaiset oksennuksen hajuiset puklailut et sitten Semper ja onneksi sopi. Tuttelista olen lukenut niin paljon pahaa etten uskaltanut kokeilla.
        Muistan jotenkin lukeneeni että tuo Gefilus maitohappobakteeri D-vitamiini ois tosi hyvä tuote, meillä onneksi sopi Rela heti alusta niin ei tarvinnut vaihtaa merkkiä.
        Vielä pukluista et meidän kohdalla poika saattaa puklauttaa just tosi massiiviset puklut ellei myöskään saada kunnolla röyhtäytettyä tai jos syö liikaa ja muistan myös olleeni huolissani limaisesta puklusta :) mutta itse päättelin että väri normaalia (vaalea) ja vauva virkeä hereillä, nukkuu ja syö hyvin niin kaikki ok. Mahakin mouruilee joskus oikein kunnolla, etenkin silloin kun oli noita vatsavaivoja...nekin on vähentyneet korvikemerkin vaihdon myötä, paitsi kun oikein ahmii tyhjään mahaan :) jospa se siksi päästää massu ääniä et sitä liikehdintää on siellä niin runsaasti???
        Millälailla yritätte vauvaa saada röyhtäsemään? Itse olen kokeillut olkapäällä, jalkojen päällä masullaan, pystyasennossa sylissä (pää ei siis kallellaan taaksepäin) ja kaikenlaisia asentoja mitä nyt ikinä keksii.
        Voisinpa auttaa mutta valitettavasti olen ihan tavallinen tallaaja jolla ei ole kuin hetken kokemusta.

olemme kokeilleet kyllä kaikemaailman asennot jotta röyhtäsy tulisi, mut ei :) jotenki poika saa pidettyä sen niin hyvin sisällään.. Puhuimme tuossa just miehen kans että vaihdamme korvike merkkiä ellei d-vitamini tipat auta :) ois se niin ihana ja sais mielenrauhan ku pojalla paranis noi vaivat..
        Mut ehkä kaikki äidit ja iskät ovat tällaisia esikoisten kans :)

kyselisin vielä et yökkiikö teidän vauvat, tai ovatko yökkineet?? meillä poika saattaa kesken unien alkaa yökkäämään & syötön jälkeen, ja se on jotenki niin voimakasta, haukoo henkeä ja vetää tosiaan päänsä jäykäksi ja taakse :/ tuosta buglailusta en enään ole niin kauhean huolissaan, ku se tosiaan saattaa johtua siitä ettei röyhtäsy tule, ja sit ku poika saa hikan niin buglut tulee sit siinä samalla :/

Mulla ei tee mieli oikeen soitella neuvolaan ku minulla vaihtu juuri neuvola hoitaja, ja se on vasta valmistunut ja vaikutti muutenki sellaselta ettei oikein tiedä mitä tekee jne, kyselin kyllä viimeksi jo pojan vatsavaivoista jne,mut ei osannut niihinkään sanoa mitään..
        vastaus oli "niitä on kaikilla vauvoilla, kun ikää tulee lisää niin katoavat kyllä"..
        Taidan soitella kättärille jos oikein alkaa vaivaan asiat .. =)

• äiti<3
        mama1989- kirjoitti:

olemme kokeilleet kyllä kaikemaailman asennot jotta röyhtäsy tulisi, mut ei :) jotenki poika saa pidettyä sen niin hyvin sisällään.. Puhuimme tuossa just miehen kans että vaihdamme korvike merkkiä ellei d-vitamini tipat auta :) ois se niin ihana ja sais mielenrauhan ku pojalla paranis noi vaivat..
        Mut ehkä kaikki äidit ja iskät ovat tällaisia esikoisten kans :)

kyselisin vielä et yökkiikö teidän vauvat, tai ovatko yökkineet?? meillä poika saattaa kesken unien alkaa yökkäämään & syötön jälkeen, ja se on jotenki niin voimakasta, haukoo henkeä ja vetää tosiaan päänsä jäykäksi ja taakse :/ tuosta buglailusta en enään ole niin kauhean huolissaan, ku se tosiaan saattaa johtua siitä ettei röyhtäsy tule, ja sit ku poika saa hikan niin buglut tulee sit siinä samalla :/

Mulla ei tee mieli oikeen soitella neuvolaan ku minulla vaihtu juuri neuvola hoitaja, ja se on vasta valmistunut ja vaikutti muutenki sellaselta ettei oikein tiedä mitä tekee jne, kyselin kyllä viimeksi jo pojan vatsavaivoista jne,mut ei osannut niihinkään sanoa mitään..
        vastaus oli "niitä on kaikilla vauvoilla, kun ikää tulee lisää niin katoavat kyllä"..
        Taidan soitella kättärille jos oikein alkaa vaivaan asiat .. =)

Kaikki ne on joskus vastavalmistuneet, ei välttämättä kiva että sattuu omalle kohdalle :) anna kuitenkin mahdollisuus, sillähän se oppii ja sit lisäks voi vielä kysellä kättäriltä. Mut siis tosiaan usein kuitataan juuri tuolla että kaikilla vauvoilla, useilla kyllä muttei kaikilla ja jos ei allergioita tai muuta niin katoaahan ne kunhan suolisto kehittyy. Mut eikö tosiaan osannut edes ehdottaa korvikkeen vaihtoa? Se tuntuisi olevan aina aika ensisijainen neuvo. Millasia nämä vatsavaivat muuten on? Olisihan se hyvä saada vatsavaivat ainakin minimiin jos ei kokonaan pois saa.
        Meillä ainakin vauva yökki etenkin alussa ja joskus vieläkin. Vauveli nukkuu perhepedissä, nukkui kerran selällään (kun oppi kääntymään kyljeltä pois) ja nukkuessa tuli kamalat puklut suuhun, onneksi olin vieressä ja salamana käänsin vauvan että puklut tuli sängylle...en tiedä mitä olis käynyt jos vauva ois nukkunut yksin omassa sängyssä enkä olisi ollut vieressä. Säikähdin pahemman kerran tuohon yökkäilyyn, onneksi muut yökkäilyt sitten lievempiä...pitäähän sitä kakoa jos on jotain siellä härkkäämässä...mut se on tosi pelottavaa kun näyttää et toinen meinaa tukehtua. Nykyisin meidän vauveli ennemmin kurluttaa kun puklut vaivaa, ääntelystä tietää onko puklu tuloillaan :D ihan innoissaan kun keksinyt oman äänen. Oon kans huomannut et hikan yhteydessä tulee monesti puklut.
        Missäkä ne kaikki monen lapsen äidit kokemuksen syvällä rintaäänellä luuraa...

• Kuulostaa ihan kun ite olisin kirjoittanu ton ja aivan samojen asioiden takia itekin ihan huolissan..:( sitäpaitti meidän poju on vielä mielestäni liian kellertävä ja silmän valkuaiset sameahkot.. että pelottaa sekin.. kaikkea syytä yrittäny ettiä mm.ilmavaivoihin,mm.mun nyt syömä antidiootti(joka pierettää iteenikin)tai sit rintakumin käyttö..koska en ite o ainaka syöny mitään ilmavaivoja aiheuttavia ruokia..
      Ja pulauttelua on aika-ajoin..eilenkin 3aika isoa pulautusta saman syötön jälkeen..:(
      HUomenna onneks meillä käyntiä saikulla, nii saa kysellä kaikki maholliset samalla!
      Tsemppiä sulle vauvan kanssa ja toivotaan nyt että noi ei oo mitään vakavaa tai jotain..

• dfgdsadfvds

Myös maitoallergia voi ilmetä hengitys-, iho- ja suolisto-oireisena... Mä kyllä puhuisin neuvolassa asiasta ihan tosissani. Meillä maitoallergia ilmeni siten, että ekasta kerrasta Nania tuli oksennus ja ihottumaa reisiin.

• Mama1989-

Ei se meidän neuvola täti puhunut mitään korvikkeen vaihtamisesta ellei vatsavaivat lopu :/ mutta eiköhän tämä tästä, päivä kerrallaan.. katsotaan auttaako noi d-vitamini tipat mis on tuota maitohappobakteeria :)
        Elikkä vauva siis itkeskelee pikkusen, pää punaisena punnistaa ja vääntelee itseänsä joka suuntaan kun vatsavaivat tulevat, piereskelee myös paljon :/ muuten menny kyllä tosi hyvin nyt, ei oo tänää yökkinyt kun kerran eikä ole buglaillu :).. mitä määriä teidän lapset syö? Meidän pienokainen saattaa vetää jopa 70-80 milliä maitoa kerralla, (n. 3h välein).. tuo määrä tuntuu jotenkin niin hurjan isolta 2 viikon ikäiselle =D

Otan kyllä seuraavan kerran neuvolassa puheeksi hengitys, ja mahavaivat.. :) toivottavasti se tyttö osaa jotain sanoa..:/

• äiti<3
        Mama1989- kirjoitti:

Ei se meidän neuvola täti puhunut mitään korvikkeen vaihtamisesta ellei vatsavaivat lopu :/ mutta eiköhän tämä tästä, päivä kerrallaan.. katsotaan auttaako noi d-vitamini tipat mis on tuota maitohappobakteeria :)
        Elikkä vauva siis itkeskelee pikkusen, pää punaisena punnistaa ja vääntelee itseänsä joka suuntaan kun vatsavaivat tulevat, piereskelee myös paljon :/ muuten menny kyllä tosi hyvin nyt, ei oo tänää yökkinyt kun kerran eikä ole buglaillu :).. mitä määriä teidän lapset syö? Meidän pienokainen saattaa vetää jopa 70-80 milliä maitoa kerralla, (n. 3h välein).. tuo määrä tuntuu jotenkin niin hurjan isolta 2 viikon ikäiselle =D

Otan kyllä seuraavan kerran neuvolassa puheeksi hengitys, ja mahavaivat.. :) toivottavasti se tyttö osaa jotain sanoa..:/

poitsu söi noin pikkuisena lähes poikkeuksetta 100ml kerralla n. kolmen tunnin välein, yöllä oli pidempiä pätkiä...sit kuukauden iässä alko syömään 40-100ml kerralla ja olin niin huolissani...mutta nyt taas parin kuukauden iässä alkoi syömään 80-130ml ja kahden tunnin välein useimmiten, joskus kolmen, yöllä menee maksimissaan neljä tuntia tällähetkellä :) poika 2,5kk. Tuostakin sanoivat neuvolasta et pitää vaan luottaa siihen että se vauva syö sen minkä tarvitsee jos muuten terveen oloinen ja virkeä, kun siis soitin ja kyselin vähästä syömisestä.
        Tuleeko teidän vauvalla kakka hyvin? Vai joutuuko naama punaisena äheltämään pierujen kera...meneekö syönnin aikana itkuksi kun mahassa alkaa vääntämään? meillä oli tollasta ennen toista korvikemerkkiä.
        Eikö sinulla ole mahiksia vaihtaa neuvolatätiä? joskus olen lukenut täällä palstoilla että niinkin pystyis tekemään.

• Mama1989-
        äiti<3 kirjoitti:

poitsu söi noin pikkuisena lähes poikkeuksetta 100ml kerralla n. kolmen tunnin välein, yöllä oli pidempiä pätkiä...sit kuukauden iässä alko syömään 40-100ml kerralla ja olin niin huolissani...mutta nyt taas parin kuukauden iässä alkoi syömään 80-130ml ja kahden tunnin välein useimmiten, joskus kolmen, yöllä menee maksimissaan neljä tuntia tällähetkellä :) poika 2,5kk. Tuostakin sanoivat neuvolasta et pitää vaan luottaa siihen että se vauva syö sen minkä tarvitsee jos muuten terveen oloinen ja virkeä, kun siis soitin ja kyselin vähästä syömisestä.
        Tuleeko teidän vauvalla kakka hyvin? Vai joutuuko naama punaisena äheltämään pierujen kera...meneekö syönnin aikana itkuksi kun mahassa alkaa vääntämään? meillä oli tollasta ennen toista korvikemerkkiä.
        Eikö sinulla ole mahiksia vaihtaa neuvolatätiä? joskus olen lukenut täällä palstoilla että niinkin pystyis tekemään.

Huh, no on tuo sit normaalia :) tuntunu vaan et poika syö kaauheita määriä :).. mutta pukkaa kyllä pullon tai tissin pois jos on täynnä..
        Ei oo kakka pojalla tullut, eilen pikkuinen kakka, mut ei sellasta kunnollista mitä ollaan ooteltu :/ vääntelee vattaa aikalailla pää punaisena, ja piereskelee tosi paljon.. täytyy käydä kaupasta ostaan sempperiä pari purkkia (pikkusisko suositteli myös sitä).. kattois jos vaikuttais jotenki pikkusen vatsaan :/ Ellei se tyttö näytä et osaa hommansa niin meinaan kyl pyytää et jos sais vaihdettuu sen neuvolatädin, en vaan luota siihen et tietää aina mitä tekee, ku ihan just valmistunu :/ mielummin keskustelen vanhemman ihmisen kans joka tehnyt nuita hommia pidemmän aikaa =)

• .

röyhtäytetään useamman kerran ruokailun aikana?!

• Mama1989-

röyhtäytetään kyllä, välillä en saa röyhtäystä tulemaan vaikka kuinka yrittää :/

• äiti<3

joko menee paremmin masuvaivojen ym. suhteen? :)

• korvikkeista

eroon kokonaan.Miten yleensäkin kahden viikon ikäisestä on päätelty ettei oma maito riitä.Ensimmäiset viikothan on hyvin intensiivistä imetystä.

• Mama1989-
        korvikkeista kirjoitti:

eroon kokonaan.Miten yleensäkin kahden viikon ikäisestä on päätelty ettei oma maito riitä.Ensimmäiset viikothan on hyvin intensiivistä imetystä.

hyvähän se ois luopua korvikkeista, mutta ei kertakaikkiaan oma maito riitä ku tuntuu ettei se maito enään pakkaudu rintoihin, poika vetää 3h välein noin 80-100milliä maitoa, eli ei puhettakaan että rintamaito riittäis.. :/
        korviketta vaihdettu Nan:ista Baby Sempperiin, ei enään itke mahaansa kauheasti, mutta piereskelee paljon :).. Tänään oli neuvola, mutta ei sanonut mitään ku kerroimme että vatsavaivoja on vielä jonkin verran.. "kaikki normaalia" :) ja tuosta hengityksestä (rohinasta) sanoin myös, niin sano että on jotain Maito rohinaa.. :/ ei kyllä kertonut miten sen saa pois..

• äiti<3
        Mama1989- kirjoitti:

hyvähän se ois luopua korvikkeista, mutta ei kertakaikkiaan oma maito riitä ku tuntuu ettei se maito enään pakkaudu rintoihin, poika vetää 3h välein noin 80-100milliä maitoa, eli ei puhettakaan että rintamaito riittäis.. :/
        korviketta vaihdettu Nan:ista Baby Sempperiin, ei enään itke mahaansa kauheasti, mutta piereskelee paljon :).. Tänään oli neuvola, mutta ei sanonut mitään ku kerroimme että vatsavaivoja on vielä jonkin verran.. "kaikki normaalia" :) ja tuosta hengityksestä (rohinasta) sanoin myös, niin sano että on jotain Maito rohinaa.. :/ ei kyllä kertonut miten sen saa pois..

Ihana kuulla että menee jo paremmin vatsavaivojen kanssa. Meidän poika kans paukuttelee, pieni haitta vatsavaivoihin verrattuna. Jospa se siitä helpottas pahemmat paukuttelut kunhan vatsa tottuu Semperiin. Toivotaan että se rohinakin helpottais...ja voithan soittaa sinne kättärille (vai minne se nyt olikaan). Äläkä pode huonoa omaatuntoa korvikkeen käytöstä, jotkut vaan on niin fanaattisia tuon imetyksen suhteen, sinä varmasti itse tiedät oman vauvasi kohdalla paremmin mikä on hyväksi ja mikä ei...vauvasi kuitenkin saa myös sitä rintamaitoa ja sen hyödykkeitä, meillä ei saanut kuin kuukauden ajan ja silti ei ole yhtään sairastellut. Voikaa hyvin.

• gtffvcvb
        Mama1989- kirjoitti:

Tuo on kyllä ihan normimäärä maitoa ja syöttövälikin on ihan normaali. Myöhemmin se voi olla 2 h. Kyllä sen maidon pitäisi riittää, kun vaan imetät ja imetät ja muistat syödä itse hyvin ja ennen kaikkea juoda. Maitotiehyet täyttyvät sitä mukaan kun tyhjenevät, eli maidontulo kyllä lisääntyy, kun vauva ne tyhjentää tasaisesti. Tämä ei ole kettuiluviesti, vaan ihan tosissani olen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6833
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2955
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1255
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1154
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223