Tampere-Milano avattiin tänään

Billigflieger

Tänään oli jälleen iloinen päivä kaikille halpojen lentojen ystäville. Tampere-Milano -reitti avattiin kolmen kuukauden tauon jälkeen. Helmi-maaliskuussa reittiä lennetään kolmesti viikossa ja huhtikuun alussa frekvenssi nousee viiteen viikottaiseen lentoon.

Seuraava uusi reitti on Tampere-Riika, joka avataan maaliskuun alussa neljän kuukauden talvitauon jälkeen. Reittiä lennetään viidesti viikossa alkuiltapäivästä. Lontoosta Tampereelle saapuva kone vaihtaa matkustajat ja jatkaa Riikaan ja palattuaan sieltä lentää Tampereelta takaisin Lontooseen.

Maalis-huhtikuun vaihteessa ohjelmistoon palaa viime kesäkauden hitti Tampere-Malaga ja samaan aikaan avataan kaksi aivan uutta Etelä-Euroopan reittiä: Tampere-Alicante ja Tampere-Pisa. Lappeenrannasta avataan reitti Milano-Bergamoon.

Kesäkaudella Ryanairilla on Suomesta/Suomeen 14 reittiä.

Tampereelta Frankfurtiin, Bremeniin, Lontooseen, Edinburghiin, Malagaan, Alicanteen, Pisaan, Milanoon, Osloon, Kaunasiin ja Riikaan.

Lappeenrannasta Düsseldorfiin, Brysseliin ja Milanoon.

Aika vaatimatonta Ryanairin tarjonta Suomessa vielä verrattuna esim. Ruotsiin, josta on valtavasti reittejä. Mutta...käyttämällä Ryanairia voimme vaikuttaa siihen, että lisätarjontaa tulee ja myös aivan uusilta suomalaisilta lentokentiltä (esim. Turku ja Oulu).

13

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---..---

      > Aika vaatimatonta Ryanairin tarjonta Suomessa vielä

      Kyllä vaan. Tänään ilmoitettiin peräti 17 uutta reittiä eri Euroopan maista Kreikkaan. Ei voi edes sanoa, että Suomi on liian kaukana, kun Rodokseen, Kosiin ja Thesalonikiin tullaan lentämään jopa Englannista, tosi pitkät etäisyydet. Norja, Ruotsi ja Liettuakin saa reittejä Kreikkaan, Suomi ei.

      Kai on sitten aika katsoa peiliin ja miettiä vähän mitä täällä on tehty halpalentoliikenteen eteen. Saatiinko valmiiksi Tampereen kakkosterminaalin kunnostus, Porin halpalentokenttä tai Vantaalle halpalentoterminaali? Saavatko low-cost yhtiöt ns. "paljousalennuksia" tai markkinointitukea kuten lähes joka maassa tapahtuu? Jos ei, niin taitaa olla aivan turhaa toivoa uusia yhteyksiä. Hyvä jos nykyiset säilyy.

      • Tampereella ja Turus

        Koko Pirkkalan terminaalihan on tavallaan nyt halpalentoterminaali, samoin Turun terminaali. Ei tarvitse Poriin erikseen sitä varten kenttää, koska eihän siellä edes asu paljon ketään. On myös ihan ok, ettei halpalennot lähde Vantaalta. Ei se Milanon lentokaan Milanoon mene, vaan Bergamoon. Sieltä on tunnin matka Milanoon.


      • ---..---
        Tampereella ja Turus kirjoitti:

        Koko Pirkkalan terminaalihan on tavallaan nyt halpalentoterminaali, samoin Turun terminaali. Ei tarvitse Poriin erikseen sitä varten kenttää, koska eihän siellä edes asu paljon ketään. On myös ihan ok, ettei halpalennot lähde Vantaalta. Ei se Milanon lentokaan Milanoon mene, vaan Bergamoon. Sieltä on tunnin matka Milanoon.

        Ei se Helsingin lentokaan Heksinkiin mene vaan Vantaalle ;)


      • Fantaalta
        Tampereella ja Turus kirjoitti:

        Koko Pirkkalan terminaalihan on tavallaan nyt halpalentoterminaali, samoin Turun terminaali. Ei tarvitse Poriin erikseen sitä varten kenttää, koska eihän siellä edes asu paljon ketään. On myös ihan ok, ettei halpalennot lähde Vantaalta. Ei se Milanon lentokaan Milanoon mene, vaan Bergamoon. Sieltä on tunnin matka Milanoon.

        ihan Milanon keskustaan?

        Vielä viime vuonna sinivaloiset koneet käytti Milanoon mennessään kenttää, joka oli yhtä kaukana Milanonkeskustasta kuin Ryanairin käyttämä Bergamo.


      • ---..--- kirjoitti:

        Ei se Helsingin lentokaan Heksinkiin mene vaan Vantaalle ;)

        Ja Hiki-Vantaalta kestää jopa 1.5 tuntia Helsinkiin, ruuhka-aikana. (turha mussuttaa vastaan, tämä on tosiasia)


      • 3+10
        Fantaalta kirjoitti:

        ihan Milanon keskustaan?

        Vielä viime vuonna sinivaloiset koneet käytti Milanoon mennessään kenttää, joka oli yhtä kaukana Milanonkeskustasta kuin Ryanairin käyttämä Bergamo.

        Finnair lentää Malpensan kentälle, joka on Milanon pääkenttä.


      • viamichelin
        3+10 kirjoitti:

        Finnair lentää Malpensan kentälle, joka on Milanon pääkenttä.

        Aeroporto di Milano-Malpensa – Milano Centrale Milano
        Time 00h46 wich 00h28 on motorways
        Distance 52 km wich 42 km on motorways
        ---------------------------------------------------------
        Aeroporto di Orio al Serio Bergamo – Milano Centrale Milano
        Time 00h43 wich 00h23 on motorways
        Distance 49 km wich 40 km on motorways
        ======================================
        Bergamo on lähempänä.


    • hajulukko

      Oho en tiennytkään että tämä bergamo vielä lähempänä kuin finskin käyttämä kenttä.
      kivaa kun on halpaakkin

    • kandeeee mennä

      Bergamo on itsessän jo tutustumisen arvoinen paikka. Lähellä on Como-järvi eikä Venetsiakaan ole kovin kaukana. Sinne pääsee kätevästi junalle. Suosittelen.

    • paskaryanair

      Kuka noita halpoja lentoja jaksaa näin hehkuttaa?

      Aivotonta touhua. Varmasti Sinullakin olisi rahaa maksaa kunnollisesta lennosta,mutta niinhän siinä aina käy, että kun rahaa saa paljon, sitä pihimmäksi ja ikävämmäksi ihminen tulee. Kaikessa pitää säästää, vaikka rahaa olisi.

      Vaikka suomalaisen yrityksen tukemisen kustannuksella.

      Ryanairin pilotit ovat hekotteleviä "helppoheikkejä", ei ollenkaan luotettavan tuntuisia ammattitaitoisia lentäjiä, ja sekin osoittaa jotain,ettei heille makseta käypää palkkatasoa. Halvalla ja kilpailuttamalla ei saa hyvää, ei edes työvoimaa.

      Koneita ei huolleta perusteellisesti, tankataan vaan nopeasti ja ylenkatsotaan pikkuviat.

      Halpa on aina halpa, ja se on myös aina huono.

      • asiasta tietävä

        Yhden Raikulin pilotin tuntevana, ihmettelen käsityksiä heidän palkkatasostaan. Tuo tuttu ystäväni ei toki tienaa samaa, kuin ylipalkatut Finskin lentäjät. Silti mielestäni 5-7000 €:n kuukaisipalkka on ihan kohtalainen, kun kaikki yöt saa olla kotona.
        Satutko muuten tietämään, että Raikulilla on keski-iältään Euroopan uusin lentolaivasto. Ne eivät siis ole mitään vanhoja romuja, kuten eräällä sinisiivellä....


    • ei ymmärrä

      Mistä tiedät, että raijan pilotit ovat hekottelevia helppoheikkejä? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen :)

    • Eiköhän tuon

      paskar:n kirjoituksen tekoaika, aamuyö, kertone kylliksi kirjoittajan ajatuksenkulusta ja juttujen uskottavuudesta. Näkyy olleen liki kaikkien ketjujen kimpussa samalla mielellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      679
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      647
    10. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      645
    Aihe