Tietääkö kukaan voiko sellainen koira osallistua näyttelyihin, jolta on ns. kuivan silmän takia poistettu silmä?
Muuten kaikki on kunnossa.
Voiko yksisilmäinen koira osallistua näyttelyihin?
6
970
Vastaukset
- ja4jalkaa
ei voi. Näyttelyissä on MUOTOVALIOT ei epämuodostumat
- tottatotta
Epämuodostuma = Elimeen kohdistuva rakenteellinen anomalia joka havaitaan heti syntymän jälkeen.
K.o. koiran silmän poisto ei siis mahdu epämuodostuman määritelmään.
- tottatotta
Voi osallistua.
- voi osallistua
jos ei kyseessä ole perinnöllinen sairaus. Eri asia on kannattaako sinne mennä, kun tietää ettei koira todennäköisesti tule pärjäämään.
- sdfsfsdf
Esim. Mäyräkoireinkin tapauksessa arvet ovat sallittuja (koska työkoira).
En sitten tiedä miten noin extreme eli silmän puuttuminen tulkitaan. Ainahan voi kokeilla tai kysyä joltain näyttelytuomarilta tai rotujaostolta asiaa.
Mielestäni se ei saisi estää ostallistumista jos ei ole synnynnäinen.- sdimmu
Olen silmäpuolen kanssa käynyt kehässä.
Ei vaikuttanut mitään. Tai no, kysyi se tuomari, että mihis toinen silmä jäi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911244Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50615