Parasta aikaa juuri nyt on meneillään televisiossa (10.02.2011, klo 21.25-...) A-talk-ohjelma. Siinä Sixten Korkman väitti, että v:n 1994 EY/EU-kansanäänestyksessä hyväksytiin Maastrichtin sopimus, johon sisältyi meidän oman isänmaamme Suomen osalta yhteiseen valuuttaan siirtyminen eli omasta markka-rahasta luopuminen. Oliko todellakin niin ja hyväksyttiinkö omasta rahasta luopuminen siinä yhteydessä?
Tuolloin v.1994 ennen kansanäänestystä meillä Suomessa Maastrichtin sopimuksen tekstiä kokonaisuudessaan eikä myöskään osittain eli ei edes nimen omaa rahayksikköasiaa koskien kansanäänestäjien omalla äidinkielellä kirjoitettuna ei jaettu kaikkiin talouksiin eli kansanäänestäjien omalla äidinkielellä kirjoitettuna tekstinä mustalla valkoisella paperilla. Rohkenen väittää, että Suomen EU-kansanäänestyksessä kantansa ilmaisseet äänestäjät eivät tienneet, että äänestys koski myös omasta rahasta luopumista!
Lausahtiko Sixten Korkman tänään mainitussa television A-talk -ohjelmassa totuuden vai peittelikö hän totuutta koskien v:tta 1994 ja silloin järjestettyä kansanäänestystä?
Äänestettiinkö v. 1994 eurorahasta?
1
215
Vastaukset
Täydennyksenä edelliseen on vielä todettava, että ennen EY/EU-kansanäänestystä meille äänestäjille vakuuteltiin, että raha-asia eli mahdollisen EU-yhteisvaluutta-asian käsittely tapahtuisi myöhemmin täysin erillisenä asiana ja irrallaan. Sillä menelmällä meitä äänestäjiä jymäytettiin luomalla harhakuvitelma, jonka mukaan EY/EU-kansanäänestys ei koskisi lainkaan mahdollista oman markan kohdalla aikanaan eteen tulevaa päätöksentekoa. Pimityskuvioon kuului, etteivät vallankäyttäjät uskaltaneet jakaa Maastrichtin sopimuksen tekstiä kaikkiin suomalaisiin talouksiin, sillä siinä yhteydessä kyseinen pimitys olisi paljastunut.
Kun yhteisen EU-valuutan eli ensi alkuun ecu-nimellä kulkeneen valuutan kohdalla tehtävä päätös tuli meillä Suomessa käsittelyyn, niin siinä vaiheessa meidän vallanpitäjämme ykskantaan totesivat, että asiahan ratkaistiin jo EU-jäsenyyden hyväksymisen myötä ja sitä vartenhan järjestettiin kansanäänestyskin, jossa äänestäjien enemmistö hyväksyi EU-jäsenyyden ja samalla omasta markasta luopumisen Maastrichtin sopimuksen mukaisesti. Nyt Sixten Korkman toistaa jälleen kerran saman "tapahtuneena tosiasiana". Eipä ole lainkaan ihmettelemistä, kun Perussuomalaiset lisää puolueena kannatustaan vaalien lähestyessä. Kansakunnan poliittinen muisti on pitempi kuin joskus mainittu kaksi viikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319