Kissa "kuorsaa" hereillä ollessaan

xyxynn

Mistähän mahtaisi johtua, kun kissa (n. 6v) on jo jonkun aikaa "kuorsannut" hereillä ollessan, siis samanlaista ääntä kuin kuorsaaminen? Kuorsaa kyllä nukkuessaankin. Muutoin virkeä ja aktiivinen kissa. Onko kellään kokemuksia tai tietoa?

3

1988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PomBBu

Meidän kollipoika (4 v.) harrastaa hereillä ollessaan myöskin kuorsausta. Tämä kuorsaus on itse asiassa kehräämistä, mutta hieman kovaäänistä. Meidän kolli kuorsaa tosi kovasti silloin, kun on oikein tyytyväinen elämäänsä. Minäkin ensialkuun ihmettelin moista, mutta siihen on jo tottunut. Eli ei mitään hätää. Kissatkin ovat jokainen oma yksilönsä ja yhdellä on yksi tapa ja toisella toinen.

Kollipojallamme on nukkuessa kuorsauksen lisäksi kovaääninen maiskuttelu ja välillä hampaiden narskutus. Tosi huvittavaa seurata. Muuten katti on iloinen, ulkoilee kesät talvet, syö hyvin ja on tosi kiltti.

• unikuva14

Tuo kehrääminen ja jopa varsin äänekäs on normaalia. Jos kissa on selkeästi unessa ja silmät kiinni niin sittenhän se lienee sitä kuorsaamista? Se ei liene aivan yleistä, mutta tuskin myöskään vakavaa. Kuorsaahan meistä ihmisistäkin moni. Voisit siitä eläinlääkäriltä puhelimella kysyä. Jos sillä on vaikkapa uniapnea:):)???
      Älä toki ole huolestunut...

• Kehrääväinen ja muutenkin keskusteleva, nuorekas, leikkisä, menevä kissaneiti 14v, on vasta nyt vanhoilla päivillään alkanut kuorsata päiväunillaan. Ensin kuultuani säikähdin, mutta ei tunnu vaikuttavan mitenkään kissan terveyteen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2983
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      27
      1308
    Aihe