Hei.
Havahduin viime syksystä vaikeuteen niellä ruokaa.
Eli vaiheissa ruuan nieleminen ja alaslasku. Tuntui että piti niellä useamman kerran että ruoka laskeutuu.
Tämä siis toistui muutamia kertoja viikkojen väliin.
Marraskuusta lähtien tämä on ollut yksi ja ainoa ongelma elämässäni.
Menin tuolloin lääkärille, keskustelimme lääkärin kanssa, kyseli paljon kysymyksiä ja hän epäili refluksia.
Sain pienen happoa estävän lääkkeen 20mg 2 viikoksi.
Happoa estävä lääke auttoi ehkä söin useinmiten aamulla leivänkin.
2 viikon kuluttua palasin lääkkeiden loputtua sain 40mg happoa estävän refluksilääkkeen.
Sama teho, apua oli toistuen 2kk.
Tämän jälkeen sain lähetteen isoon sairaalaan.
Tapasin siellä ainakin 4 lääkäriä.
Mukaanlukien, korvalääkäri, nuorten lääkäri, tms.
Minulta teetätettiin verikokeet, kameralla kurkattiin nenän kautta kurkkuun, kilpisrauhakokeet, ulostusnäyte, nielun varjoainekuvaus, kurkun peilaus tms muut äänihuulten testit.
Kuitenkaan mitään ei ole löytynyt vaikeutta niellä ruokaa.
Nielun varjoainekuvauksessa kaikki taltioitiin virheettömiksi.
Voisiko minulla olla Parkinsonin tauti?
Tästä ei ole ainakaan puhuttu minulle.
Eikä virallisia oireita ole ollut.
Minulla on kuitenkin lievää sormien tärinää mutta sekin on vaan aktiovapina eli liikkeessä ei lepovapina.
16 vuotta mittarissa ja poika olen.
Mikä vikana?
Parkinsonin?
Z10ZUS
1
469
Vastaukset
- Z10ZUS2
Ruuan nielemisen yhteydessä tuntuu että ruoka menisi väärään ''kurkkuun''.
Voisiko henkinen pelko aiheuttaa tätä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670