ambulanssi asiaa torniosta

ei lähiomainen

Nyt se on sitten todistettu,taas läheltä piti tilanne .Asiakas tilasi auton kovien vatsakipujen johdosta
kun autoa ei alkanut kuulumaan 20min kuluttua soitosta[ paikka josta auto tilatiin on 6km paloasemalta]
potilaan poika soitti uudelleen hätäkeskukseen josta ilmoitettiin huom kyselyn jälkeen
että molemmat autot ajossa kysmys miksi haaparannan ambulassia ei kutsuttu apuun ,miksi asiakkaalle ei ilmoitettu että autoa ei tule.Taas jatkuu hengillä leikittely.Kun makaat tuskissasi ja odotat olematonta apua
voi epäilemättä sanoa että saattaa alkaa usko päättäjiin horjua,jos ne kerranki itse joutuisivat odotteleen apua jota ei tule.
Muistakaa tämäki tapaus kun äänestätte kaikki vanhat päättäjät vaihtoon.

20

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolla ei ole mitään tekemistä ambulanssin kanssa. Hätäkeskus lähettää ambulanssin, jos katsoo tarpeelliseksi. Sitä pitää jos haluaa varmasti ambulanssikyydin, pitää kuvailla asioita liioitellen. Sehän on väärin, mutta muuten ei apua aina saa, siltä ainakin tuntuu. Poliisi ja palokuntakin tulevat herkemmin, mutta ihmishenki ei kai niin paljoa paina, että sen takia hötkyiltäs.

Eli se meidän hätäkeskus, onko se Rovaniemellä vai Oulussa. Siellä ne päättää, koska HES tulee. Ja nuo sisäsuomalaisethan eivät kovin hevillä ruotsalaisilta apua pyydä. Tämä on hankala tilanne. Toisaalta esim yhteispäivystyksessä ei lääkärille yölläkään pääse ilman hoitaja-seulaa, eli ilman ambulanssikyytiä sinne on kohta turha mennäkään.

No, tuli vähän negatiivisesti, mutta minä todellakin vastustan tuota hätäkeskus-hirviötä, siinä katosi paikallistuntemus ja inhimillisyys, siellä on vain virkamiehiä, jotka eivät vastuun pelossa uskalla ajatellakaan itse.

• paramedic

todella suuria asiavirheitä irjoituksessasi. Kannattais perehtyä ensihoitojärjestelmään ennenkuin julkisesti kirjoittelee "faktana" asioita.

• paramedic
        paramedic kirjoitti:

todella suuria asiavirheitä irjoituksessasi. Kannattais perehtyä ensihoitojärjestelmään ennenkuin julkisesti kirjoittelee "faktana" asioita.

siis kirjoituksessasi...

• -.,-.,

Niin? Miten tarina jatkuu, paraniko vatsakipu, tuliko ambulanssi, menittekö taksilla...? Tänne sitä on niin helppo nimettömänä kertoilla ihan mitä tahansa.

• ei omainen

Ei tullut ambulanssi keskustelin potilaan kanssa aamulla sairaalassa kertoi että poika toi kun apua ei tullut.
        Minulla ei mitään tarvetta täällä satuja kertoa se voi tehdä vaikka facebookissa kun alkaa siltä tuntuun mutta
        minusta on muidenki hyvä tietää että apua ei aina välttämättä tule vaikka sitä tarvii

• ei omainen

jos tosiaiat luokiteltas jotenki ei julkaistavaksi miksi tätä palstaa sitte ylläpidetään lainkaan.
        tässä keskustelussa ei ymmärtääkseni loukata ketään nimeltä kerrotaan vaan mitä on tapahtunut
        että ihmiset jotka apua tarvii tietäs että apua ei aina välttämättä tule.

• omainen olen
        ei omainen kirjoitti:

Ei tullut ambulanssi keskustelin potilaan kanssa aamulla sairaalassa kertoi että poika toi kun apua ei tullut.
        Minulla ei mitään tarvetta täällä satuja kertoa se voi tehdä vaikka facebookissa kun alkaa siltä tuntuun mutta
        minusta on muidenki hyvä tietää että apua ei aina välttämättä tule vaikka sitä tarvii

ei tarvi satuja kertoa facebookissa,mutta nimettömänä viitsit suomi24 palstalla notkua?

• ei omainen
        omainen olen kirjoitti:

ei tarvi satuja kertoa facebookissa,mutta nimettömänä viitsit suomi24 palstalla notkua?

no eipä näy sinunkaan nimeä missään että tasoissa ollaan minun juttu on kuitenki totta

• omanainen
        ei omainen kirjoitti:

no eipä näy sinunkaan nimeä missään että tasoissa ollaan minun juttu on kuitenki totta

on tietenki! v2002 mun serkun naapurin kaverin joku puoli tuttu / työkaverin vaimo ei ollu saanut ambulanssia koskaan vaikka sitä oli soitettu 3 kertaa.

• Mathi

Met Torhniolaiset emmä lähtheneet kunhainlithokseen mukhaan niih mihi meäth potihlaaht kuskhataan ku neth kemihläiset ei meijähn kansha taihja alkhaa enhää milhekkään.

• Sole mikhään syy

Emmä met täälä väylänvarressa hootakhan joka paikhana laita. Sie taiat olla sieltä kaakamojoen takkaa, iästä, missä puhuthan jo Oulua.

• "mää,sää"
        Sole mikhään syy kirjoitti:

Emmä met täälä väylänvarressa hootakhan joka paikhana laita. Sie taiat olla sieltä kaakamojoen takkaa, iästä, missä puhuthan jo Oulua.

Ei se onnistu näköhjään tuon H laittaminen oikehaan paikhaan vaikka koittaa laittaa sen joka paikhaan sen laittaa aina väärään paikhaan, meän murretta taitamaton.

• huolestunut tytär
        "mää,sää" kirjoitti:

Ei se onnistu näköhjään tuon H laittaminen oikehaan paikhaan vaikka koittaa laittaa sen joka paikhaan sen laittaa aina väärään paikhaan, meän murretta taitamaton.

Keskustelu koski ambulanssia ei murretta.

Kyllä se on niin että Torniossa iltasin ja viikonloppusin on vain yksi ambulanssi ajossa ja kun potilas on Torniossa ja auto jossakin Kemin ja Olulun välillä niin odotusaika on pitkä.
        On myöskin totta että ambulanssin henkilökunta joutuu ottamaan päätöksen että otetaanko potilas mukaan vai ei.
        Nykysin on ambulanssissa kaikki apuvälineet, voidaan ottaa sydänfilmit ja antaa erittäin hyvä ansiapu.
        MUtta ambulansseja on aivan liian vähän Tornion suuruseen kuntaan. ITse en missään tapauksessa haluaisi olla töissä tuon paineen alla ja joutua sanomaan vaikka vanhukselle joka on kaatunut että sinua ei oteta mukaan (tämä on tapahtnut oikeasti) että tarvetta ei ole. Sillä seurauksella että vanhus kaatui uudestaan. Toisella kertaa jouti sitten odottamaan apua lattiall a maaten, kylkiluu murtuneena, yli tunnin.

• huolestunut tytär
        huolestunut tytär kirjoitti:

Keskustelu koski ambulanssia ei murretta.

Kyllä se on niin että Torniossa iltasin ja viikonloppusin on vain yksi ambulanssi ajossa ja kun potilas on Torniossa ja auto jossakin Kemin ja Olulun välillä niin odotusaika on pitkä.
        On myöskin totta että ambulanssin henkilökunta joutuu ottamaan päätöksen että otetaanko potilas mukaan vai ei.
        Nykysin on ambulanssissa kaikki apuvälineet, voidaan ottaa sydänfilmit ja antaa erittäin hyvä ansiapu.
        MUtta ambulansseja on aivan liian vähän Tornion suuruseen kuntaan. ITse en missään tapauksessa haluaisi olla töissä tuon paineen alla ja joutua sanomaan vaikka vanhukselle joka on kaatunut että sinua ei oteta mukaan (tämä on tapahtnut oikeasti) että tarvetta ei ole. Sillä seurauksella että vanhus kaatui uudestaan. Toisella kertaa jouti sitten odottamaan apua lattiall a maaten, kylkiluu murtuneena, yli tunnin.

Jatkoa tuohon edelliseen vanhus kaatui ensin ilalla, ambulanssi kävi, eikä ottanut mukaan. Toisen kerran kaatui seuraavana aamuna joskus viiden aikoihin( aika ei ole tarkoin tiedossa) ja joutui odottamaan apua yli tunnin. Nappuri oli tullut vara-avaimella sisään kun oli kuullut avunhuudot.
        Naapurikin oli tehnyt kaikkensa saadaksen apun pikemmin paikalle mutta ei ollut onnistunut.
        Myöskin huomioitavaa että vanhus kärsii anemiasta joka luultavasti oli kaatumisen syy.

• taide on taidetta

minusta on järkevämpää sijoittaa rahaa,esim kulttuuriin.

• Maisteri ministeri

Joo vanhukset lähettää heikoille jäille. Ja näin säästyneillä rahoilla uusi iso oopperatalo.Voi sitä kulttuurin riemua.

• draw my taulu

tai uusi museo tornioon.se olisi ihanaa

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8192
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5171
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5168
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3813
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe