Menetin tärkeimmän

nocontrol (N)

Olen sisältä aivan rikki. En pystynyt kontrolloimaan juomistani ja saatan vaikuttaa muiden silmiin ilmeisesti ihan hyvinvoivalta, mutta en ole enää kotona vaan joku muu on ottanut minussa vallan. Satutin rakasta ihmistä niin fyysisesti kuin henkisestikin. Itseni oli myös tarkoitus tappaa. Voiko tällaista antaa toiselle anteeksi? Itselleni en pysty antamaan anteeksi. Myönnän että minulla on ongelma. En enää halua juoda koska en pysty kontrolloimaan. Muutaman tunnin takia menetin kaiken tärkeän elämässäni. Perheessäni on alkoholismia, mutta itselläni en ole tunnistanut riippuvuutta ja olen myös pystynyt ottamaan yhden tai kaksi, tai joskus jopa jättänyt lasillisen kesken koska ei ole vain maistunut. Haluaisin vain että olisi taikasauva jolla saada tehdyt tekemättömäksi. Miten alkoholi voi muuttaa ihmisen täysin erilaiseksi. Kai sellainen pahuus ja pimeys itsessään on hyväksyttävä. En tiedä miten tästä eteenpäin. En tiedä saanko koskaan anteeksi.

22

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaistakin. Se voi todella muuttaa ihmisen täysin erilaiseksi; kamalaksikin. Taikasauvaa alkoholin vaikutuksen alaisena tehtyjen tekojen nopeaan korjaamiseen ei ole. On vain aika ja se, että vastaava ei toistu. Työ on suuri: on kirjaimellisesti aloitettava uusi elämä johon alkoholi ei kuulu missään muodossa. Ensin on vakuuttauduttava itse. Se on kaiken a ja o. Muut voi vakuuttaa vain omalla käytöksellä, pitkän ajan kuluessa, koska juopon lupaukset ovat tyhjää puhetta kaikkien muiden kuin hänen itsensä korvissa. Loukatulta läheiseltä voi ja pitää kuitenkin pyytää anteeksi sellaisessa tilanteessa jossa alkoholi ei ole millään lailla vaikuttamassa.

Jos koet että et omin päin pysty olemaan ilman alkoholia, hae apua. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Tapauksessasi voi olla muutakin kuin alkoholin aiheuttamat ongelmat. Avun hakeminen ei ole häpeällistä eikä ongelmien myöntäminen huononna sinua. Tältä palstalta löydät hyviä neuvoja. Löydät myös provokaattoreita, mutta heistä ei kannata välittää; he kirjoittavat jakaakseen omaa viheliäisyyttään.

• 5t5

ei ole kuallu niin ei muutakuin nöyrästi pyytämään anteeksi. Kerrot avoimesti että tarttet apua/hoitoa jo olet valmis ottamaan sitä vastaan.

Elämä hymyilee vielä vaikka se potkisin pahasti.
      Eihän sinulla ole tällä hetkellä muuta kuin laitat korkin kiinni ja teet kaiken sen eteen.

jos et lopeta olet hullujen huoneella tai haudassa

• .

Tässä olen aloittajan kanssa samassa veneessä. Pitkän raittiuden jälkeen join hieman ja aiheutin itselleni ihan vaan tyhmyyttäni vaimoni hakeman avioeroprosessin. En tehnyt fyysisesti rakkaalleni mitään pahaa, sanallisesti loukkasin häntä pahoin. Anteeksi olen anellut, koetan parantaa tapani. Vain aika näyttää, olenko rakkaani silmissä muuttunut. Ero on vielä ensimmäisessä vaiheessa, jospa sitä eroa ei tulisikaan?

Elämä on raakaa, tänään voi kaikki olla ihan hyvin, huomisesta ei tiedä kukaan.

• Ronja Tar.

Kun läheisen voimavarat on käytetty loppuun alkoholistin kanssa, ei paluuta enää ole. Eri teille lähdetään.
        Jos ei lähdettäisi, läheinen saattaisi päätyä lopullisempaan ratkaisuun. Sellaista tuskin toivot?
        Ei kannata yrittää saada vaimoa takaisin, vaan oma elämäsi takaisin! Siitä se muukin parempi elämä vasta voi alkaa.

• .
        Ronja Tar. kirjoitti:

Kun läheisen voimavarat on käytetty loppuun alkoholistin kanssa, ei paluuta enää ole. Eri teille lähdetään.
        Jos ei lähdettäisi, läheinen saattaisi päätyä lopullisempaan ratkaisuun. Sellaista tuskin toivot?
        Ei kannata yrittää saada vaimoa takaisin, vaan oma elämäsi takaisin! Siitä se muukin parempi elämä vasta voi alkaa.

"Kun läheisen voimavarat on käytetty loppuun alkoholistin kanssa..." Missä kohtaa mainitsin olevani alkoholisti? En ole juonut koskaan alkoholistisesti. Olen juonut avioliittoni aikana ainoastaan sen kerran, kun mokasin.... En puolustele mokaani millään tavoin, olin aivan varmasti ilkeä ja hölömö. Oma vika. Mokaaminen ei silti tee kenestäkään alkoholistia.

Siltikään en ole kuluttanut juomisellani puolisoni voimavaroja. Toki useinmiten käy juuri noin kuin kirjoitit, vaan ei minus tapauksessani.

Terv. nimim . (piste)

• swedrf
        . kirjoitti:

"Kun läheisen voimavarat on käytetty loppuun alkoholistin kanssa..." Missä kohtaa mainitsin olevani alkoholisti? En ole juonut koskaan alkoholistisesti. Olen juonut avioliittoni aikana ainoastaan sen kerran, kun mokasin.... En puolustele mokaani millään tavoin, olin aivan varmasti ilkeä ja hölömö. Oma vika. Mokaaminen ei silti tee kenestäkään alkoholistia.

Siltikään en ole kuluttanut juomisellani puolisoni voimavaroja. Toki useinmiten käy juuri noin kuin kirjoitit, vaan ei minus tapauksessani.

Terv. nimim . (piste)

Olet näköjään vielä kieltovaiheessa. Tunnusta itsellesi; olet alkoholisti.

• .
        swedrf kirjoitti:

Olet näköjään vielä kieltovaiheessa. Tunnusta itsellesi; olet alkoholisti.

En ole koskaan liiemmin alkoholia juonut. Totuus vaan on, että alkoholi ei minulle sovi. Oletko koskaan kuullut rähinäviinasta? Minun viinanjuontikerroilla olen juonut juuri sitä.

Miten maallikko määrittelee, kuka on alkoholisti ja kuka ei?

• nocontrol
        . kirjoitti:

En ole koskaan liiemmin alkoholia juonut. Totuus vaan on, että alkoholi ei minulle sovi. Oletko koskaan kuullut rähinäviinasta? Minun viinanjuontikerroilla olen juonut juuri sitä.

Mulla on ihan sama, tosin itse en ole ollut missään vaiheessa noin kauaa raittiina, mutta nyt olen päättänyt olla. Eli se on mullakin sitä rähinäviinaa, ja alkoholi ei mulle vain sovi. Mutta tosiaan tämä oli ensimmäinen kerta mun minun miesystäväni näki tällaisen puolen musta, eli ei voi mun kohdallakaan puhua siitä että olisi voimavarat käytetty loppuun tms.. Eli itsekin mietin vain sitä että saanko uuden mahdollisuuden kun olen mokannut tämän yhden ainoan kerran? Tottakai jos sama vain jatkuisi ja joisin ja satuttaisin kuukaudesta ja vuodesta toiseen niin silloin olisi eri asia.

Eli olen siis alkuperäinen kirjoittaja ja vielä ei ole asia selvinnyt, eli emme ole eronneet mutta emme myöskään muuten asiaa vielä saaneet purettua muiden asioiden takia (emme ole nähneet yli viikkoon ja nämä käytävä läpi kasvotusten)

Tsemppiä piste!!

• .
        nocontrol kirjoitti:

Mulla on ihan sama, tosin itse en ole ollut missään vaiheessa noin kauaa raittiina, mutta nyt olen päättänyt olla. Eli se on mullakin sitä rähinäviinaa, ja alkoholi ei mulle vain sovi. Mutta tosiaan tämä oli ensimmäinen kerta mun minun miesystäväni näki tällaisen puolen musta, eli ei voi mun kohdallakaan puhua siitä että olisi voimavarat käytetty loppuun tms.. Eli itsekin mietin vain sitä että saanko uuden mahdollisuuden kun olen mokannut tämän yhden ainoan kerran? Tottakai jos sama vain jatkuisi ja joisin ja satuttaisin kuukaudesta ja vuodesta toiseen niin silloin olisi eri asia.

Eli olen siis alkuperäinen kirjoittaja ja vielä ei ole asia selvinnyt, eli emme ole eronneet mutta emme myöskään muuten asiaa vielä saaneet purettua muiden asioiden takia (emme ole nähneet yli viikkoon ja nämä käytävä läpi kasvotusten)

Tsemppiä piste!!

Meillä tuntuu asia menevän ihan ketuille:( Mitä enemmän yritämme "keskustella", sen enemmän asiamme menevät solmuun. Ei tää nyt enää hyvältä näytä, vain ihme pelastaa avioliittomme. Vaan eihän siinä sitten mitään voi. Luulen, ettei rakkautta ole puolisolla enää riittävästi, kun ei halua liittyä keskusteluun? Itse tekisin mitä tahansa, jotta tilanne laukeaisi.

• Loppuholisti
        . kirjoitti:

maallikkomääritelmä on, että jos viina ei sovi, taitaa olla alkoholisti.

• GG
        Loppuholisti kirjoitti:

Kenellekkäs viina sopii, sehän on hermomyrkky? Se ei sovi kenellekkään, määritelmäsi mukaan joka iikka on siis alkoholisti;)

• free dom
        . kirjoitti:

Meillä tuntuu asia menevän ihan ketuille:( Mitä enemmän yritämme "keskustella", sen enemmän asiamme menevät solmuun. Ei tää nyt enää hyvältä näytä, vain ihme pelastaa avioliittomme. Vaan eihän siinä sitten mitään voi. Luulen, ettei rakkautta ole puolisolla enää riittävästi, kun ei halua liittyä keskusteluun? Itse tekisin mitä tahansa, jotta tilanne laukeaisi.

Jätä viina ja anna puolisolle vapaus.

• .
        free dom kirjoitti:

Jätä viina ja anna puolisolle vapaus.

Viina on ollut pois jo pidemmän aikaa. Oli jo ennen tätä harmilliseen tapahtumaan johtanutta ottokertaa. Puoliso sai vapautensa, ostin nimittäin asunnon ja muutin jo pois. Nyt tämä "loukattu" osapuoli ihmetteleekin tapahtunutta ja päivittelee rahan menoa, kun ei talossa enää olekkaan remonttimiestä eikä toista ansaitsevaa puoliskoa. Puhuu jo että tule takas...

No, olenpahan nyt ainakin pari vuotta muualla.....

• uupeekolme
        Loppuholisti kirjoitti:

Niin. Ja kenelle se sopii "liiankin hyvin = maistuu", on stavarmasti alkoholisti.

• nocontrol
        . kirjoitti:

Viina on ollut pois jo pidemmän aikaa. Oli jo ennen tätä harmilliseen tapahtumaan johtanutta ottokertaa. Puoliso sai vapautensa, ostin nimittäin asunnon ja muutin jo pois. Nyt tämä "loukattu" osapuoli ihmetteleekin tapahtunutta ja päivittelee rahan menoa, kun ei talossa enää olekkaan remonttimiestä eikä toista ansaitsevaa puoliskoa. Puhuu jo että tule takas...

No, olenpahan nyt ainakin pari vuotta muualla.....

Varmaan ihan viisas päätös muuttaa pois, katselette nyt sitten rauhassa, vaimohan sen eron halusi.

Me ei olla vielä miehen kanssa käyty asiaa läpi joten en tiedä yhtään miten tulee käymään.. Alkoholia en ole nautiskellut nyt ollenkaan, vaikka välillä lasillinen viiniä maistuisi kyllä! Itellä parempi olo kun on tehnyt sen päätöksen olla oikeasti raittiina! Ja ehkä vielä parisuhteenkin pystyy pelastamaan, katsotaan nyt.

• .
        nocontrol kirjoitti:

Varmaan ihan viisas päätös muuttaa pois, katselette nyt sitten rauhassa, vaimohan sen eron halusi.

Me ei olla vielä miehen kanssa käyty asiaa läpi joten en tiedä yhtään miten tulee käymään.. Alkoholia en ole nautiskellut nyt ollenkaan, vaikka välillä lasillinen viiniä maistuisi kyllä! Itellä parempi olo kun on tehnyt sen päätöksen olla oikeasti raittiina! Ja ehkä vielä parisuhteenkin pystyy pelastamaan, katsotaan nyt.

Niin. Vaimohan sen eron tosiaan halusi. Vaan en enää voinut olla saman katon alla kauempaa. Tyhjiä asuntoja on myynnissä pilvin pimein, sieltä vaan valitsin mieleisen ja muutin pikavauhtia ihan vain saadakseni olla rauhassa.

Katsomme ihan rauhassa.

Älä mietiskele mitään lasillisia viinejä, tiedät, ettei alkoholi sinulle sovi. Itse jatkan raittiuslinjalla, ei tee mieli juoda. Onks pakko jos ei taho? ;)

Hyvää jatkoa nocontrol.

• toinen tapaus
        Ronja Tar. kirjoitti:

Vastasit ihan oikein. Tapaus ei vaan tiedä mikä häntä vaivaa.

• Voisko näin
        . kirjoitti:

Alkoholisti voi myös olla, vaikka olisi loppuelämänsä juomatta. Monet ovat tunnustaneet olevansa alkoholisteja, vaikka takana 15 vuotta raittiutta. Olet sitten alkoholisti tai et, se ei tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä, kuin vaikka et olisikaan alkoholisti. Käytöksesi viinan kanssa saa sinut muuttumaan arvaamattomaksi ihmiseksi. Eikö nyt ole kuitenkin pääpointti se, mitä sinun pitäisi tehdä sille, että et enää joisi ja miten tästä eteenpäin? Ketään ei kiinnosta se, oletko alkoholisti vai et, kun kuitenkin käyttäydyit kuin alkoholisti.

• Seppo Kaivinkone.

Isäni oli juoppo, äitini oli juoppo, kaikke 17 veljeäni olivat juoppoja. Koulussa vaan juopoteltiin juopon opettajan johdolla ja aina oli hautajaisissa juoppo pappi ja kanttori.

Onneksi ole nlöytänyt raittiuden, AA.n ja kahdentoista askeleen rukouksen kautta!

• Onneksi kanttori ja sisaresi olivat/ovat raittiita! Turvaudu heihin jos joskus tulee vaikeaa.

• alan mies

Valitettavasti ei ole olemassa mitään taikasauvaa. Mutta voit halutessasi ottaa vastuun elämästäsi ja teoistasi ja varata ajan paikkakuntasi A-klinikalle. Sieltä lähtee muutos.

• MARTTI THE CAPS

HAHAHAHA

TÄN TOPICIN ALOITTAJA VOI PAINUA VITTUUN KOSKA MINULLA (HUOM! _MINULLA_) ON ASIAT HYVIN JA KAIKKI KONDASSA!!! HAAAAAAAHAHAHA!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe