Koska Jeesus oli tehnyt itsensä Jumalan vertaiseksi, oli hänen kuoltava fuutalaisen lain vaatimusten mukaan. Suruen neuvoston oli siitä pidettävä huolta, että niin kävisi.
Mutta koska Rooma oli ottanut juutalaisilta pois kuolemantuomiovallan, piti Jeesus vietämän
Pilatuksen eteen kuolemaan tuomittavaksi.
Mark. 12:32
Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
Joh.18:31
Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa";
32 että Jeesuksen sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut, antaen tietää, minkälaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
Joh.19:6
Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
Lain edessä Jeesuksen ristinkuolema oli väistämätön pakko, oikeudenmukaisuuden täyttymys, mutta Jumalan silmissä Hän oli syytön ja niin hänen oli mahdollista tulla synniksi MEIDÄN edestämme, eikä itsensä tähden.
Tämä on hyvä ymmärtää, kun pikku hiljaa lähestytään pääsiäisaikaa.
LAIN MUKAAN !
29
737
Vastaukset
- +-0
Silloin Herra Jumala sanoi; Ihminen on nyt kuin me,hän tietää hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota
elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti.
Eikö inhimillisempää olisi ikuisenelämän turvaamiseksi syödä hedelmää elämänpuusta,kuin kiduttaa ja ta-
pattaa ketään?
Asettihan Jumala vartijat Eedenin puutarhaan kerubit ja salamoivan leimuavan miekan,elämänpuulle
vievää tietä,että varmassa tallessa luulisi elämpuun olevan. Turhaan näki vaivaa koska mitään käyttöä
ei ollut elänpuulle.- Raaka totuus
Jeesus kuoli oikeaan aikaan jumalattomien puolesta, vakuuttaa Sana. Oikeudenmukaisesti Hän kärsi
meidän tuomiomme, sillä Hän TAHTOI sen tehdä. - Että sillee ...
-0:
Eikö inhimillisempää olisi ikuisenelämän turvaamiseksi syödä hedelmää elämänpuusta,kuin kiduttaa ja ta-
pattaa ketään?
Mutta siitähän Raamatussa juuri on kysymyskin. Jumala kehoittaa meitä syömastä iankaikkisen elämäm puusta - ja se puu on Jumalan vanhurskaus, Jeesus söi siitä, mutta pahat ihmiset murhasivat hänet, sanaa Raamattu. Että sillee ... kirjoitti:
-0:
Eikö inhimillisempää olisi ikuisenelämän turvaamiseksi syödä hedelmää elämänpuusta,kuin kiduttaa ja ta-
pattaa ketään?
Mutta siitähän Raamatussa juuri on kysymyskin. Jumala kehoittaa meitä syömastä iankaikkisen elämäm puusta - ja se puu on Jumalan vanhurskaus, Jeesus söi siitä, mutta pahat ihmiset murhasivat hänet, sanaa Raamattu.Hepr. 9:22
Niin puhdistetaan lain mukaan
miltei kaikki verellä, ja ilman
verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Eikös juuri tuo vähennä verenvuodatusta, kun kaikkien ei tarvitse syystään kuolla, vaan yksi kuolee
kaikkien puolesta? Ylipappi Kaifaskin totesi sen ja antoi Jeesuksen Pilatuksen käsiin. Pilatus totesi,
että "viaton olen minä tämän miehen vereen", mutta koska Rooma oli ottanut juutalaisilta pois oikeuden
itse panna toimeen kuolemanrangaistus, niin hänen oli pakko totella juutalaista oikeuslaitosta juutalaisten
asiassa. Oli sovittu, että juutalaiset eivät itse toimennpane kuolemantuomiota.
Eri asia tietysti, jos kansa kivitti omiaan. Siihen ei tietenkään Roomalla ollut edes kiinnostusta puuttua.
Myöskään juutalaiset johtomiehet eivät semmoista vastaan olleet, synnyttihän se sopivasti kunnioituksen
sekaista pelkoa lakia kohtaan.
Luuk. 3:2
siihen aikaan kun Hannas oli ylimmäisenä pappina, ynnä myös Kaifas, tuli Jumalan sana Johannekselle, Sakariaan pojalle, erämaassa.
Matt. 26:3 Silloin ylipapit ja kansan vanhimmat kokoontuivat Kaifas nimisen ylimmäisen papin palatsiin
Joh. 11:47
Niin ylipapit ja fariseukset kokosivat neuvoston ja sanoivat: "Mitä me teemme,
sillä tuo mies tekee paljon tunnustekoja?
48 Jos annamme hänen näin olla, niin kaikki uskovat häneen, ja roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä
sekä maan että kansan."
49 Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille:
"Te ette tiedä mitään
50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä,
kuin että koko kansa hukkuu".
51 Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi,
hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
Joh. 18:14
Ja Kaifas oli se, joka neuvottelussa oli juutalaisille sanonut: "On hyödyllistä,
että yksi ihminen kuolee kansan edestä."
Jos sinä suostuisit koko sukusi puolesta verikoston uhriksi, säästyttäisiin monen monelta verenvuodatukselta.
Vapaaehtoiset uhrit lopettavat sodan ja rauha tulee.- alifariseus
AnttiVKantola kirjoitti:
Hepr. 9:22
Niin puhdistetaan lain mukaan
miltei kaikki verellä, ja ilman
verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Eikös juuri tuo vähennä verenvuodatusta, kun kaikkien ei tarvitse syystään kuolla, vaan yksi kuolee
kaikkien puolesta? Ylipappi Kaifaskin totesi sen ja antoi Jeesuksen Pilatuksen käsiin. Pilatus totesi,
että "viaton olen minä tämän miehen vereen", mutta koska Rooma oli ottanut juutalaisilta pois oikeuden
itse panna toimeen kuolemanrangaistus, niin hänen oli pakko totella juutalaista oikeuslaitosta juutalaisten
asiassa. Oli sovittu, että juutalaiset eivät itse toimennpane kuolemantuomiota.
Eri asia tietysti, jos kansa kivitti omiaan. Siihen ei tietenkään Roomalla ollut edes kiinnostusta puuttua.
Myöskään juutalaiset johtomiehet eivät semmoista vastaan olleet, synnyttihän se sopivasti kunnioituksen
sekaista pelkoa lakia kohtaan.
Luuk. 3:2
siihen aikaan kun Hannas oli ylimmäisenä pappina, ynnä myös Kaifas, tuli Jumalan sana Johannekselle, Sakariaan pojalle, erämaassa.
Matt. 26:3 Silloin ylipapit ja kansan vanhimmat kokoontuivat Kaifas nimisen ylimmäisen papin palatsiin
Joh. 11:47
Niin ylipapit ja fariseukset kokosivat neuvoston ja sanoivat: "Mitä me teemme,
sillä tuo mies tekee paljon tunnustekoja?
48 Jos annamme hänen näin olla, niin kaikki uskovat häneen, ja roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä
sekä maan että kansan."
49 Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille:
"Te ette tiedä mitään
50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä,
kuin että koko kansa hukkuu".
51 Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi,
hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
Joh. 18:14
Ja Kaifas oli se, joka neuvottelussa oli juutalaisille sanonut: "On hyödyllistä,
että yksi ihminen kuolee kansan edestä."
Jos sinä suostuisit koko sukusi puolesta verikoston uhriksi, säästyttäisiin monen monelta verenvuodatukselta.
Vapaaehtoiset uhrit lopettavat sodan ja rauha tulee."Niin puhdistetaan lain mukaan
miltei kaikki verellä, ja ilman
verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. "
VT kertoo siitä uudestaan ja uudestaan. Mitä Niniven asukkaat uhrasivat? Eivät mitään ? Mitä varas tai raiskaaja uhrasi ?Ei mitään, maksoivat kärsineelle korvauksen.Jne.
UT väittää Israelin laeista sellaista mikä ei pidä paikkaansa. Raaka totuus kirjoitti:
Jeesus kuoli oikeaan aikaan jumalattomien puolesta, vakuuttaa Sana. Oikeudenmukaisesti Hän kärsi
meidän tuomiomme, sillä Hän TAHTOI sen tehdä.Lain mukaan vain Jumala voi synnit anteeksi antaa. Siispä Jeesus on se ainoa oikea Jumala.
Mark. 2:7
"Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
Fariseukset eivät tiedä, että Jeesus on Jumala. Siksi heidän lakinsa tuomitsi Jeesuksen kuolemaan.
Jos sanoisin, ettei Jeesus ole Jumala, en voisi uskoa syntejäni anteeksi.
Sillä vain yksi Jumala voi synnit kuitata anteeksi saaduiksi.
Minulla ei ole varaa alentaa Jeesusta.
- alifariseus
mahdollisuutta kellään tehdä itsestään jumalan kaltaista eikä lakia mikä kieltää yrittämästä.Roomalaiset tuomitsivat omien lakiensa mukaan, ja omista syistään.
Mikä oikeudenmukaisuuden täyttymys se on, jos joku joka ei ole syyllistynyt mihinkään tuomitaan .Onpa kummallista ajattelua.Kunhan saadaan joku tuomittua... ?Juuri laitoin sanankohdat, joista ilmenee, että Pilatus pesi kätensä itsensä ja Rooman puolesta ja vieläpä
repäisi vaatteensa, kun juutalaisten johtomiehet totesivat, että HEIDÄN lakiensa mukaan Jeesus pitää tappaa.
Joten ole hyvä: tutki aloitukseni vaikkapa Raamatun avulla ja velä typerä huomautuksesi pois.
Kyllä Jeesuksen kärsimä kuolema meidän edestämme on oikeudellisesti pätevä, sillä se nojaa nimenomaan
juutalaiseen lakiin eikä roomalaiseen.
Eihän kukaan kristityksi edes tule silleen, etteikö käsittäisi, että Jeesuksen sijaiskuolema on täysin pätevä.
Jesaja 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.- uteljas
AnttiVKantola kirjoitti:
Juuri laitoin sanankohdat, joista ilmenee, että Pilatus pesi kätensä itsensä ja Rooman puolesta ja vieläpä
repäisi vaatteensa, kun juutalaisten johtomiehet totesivat, että HEIDÄN lakiensa mukaan Jeesus pitää tappaa.
Joten ole hyvä: tutki aloitukseni vaikkapa Raamatun avulla ja velä typerä huomautuksesi pois.
Kyllä Jeesuksen kärsimä kuolema meidän edestämme on oikeudellisesti pätevä, sillä se nojaa nimenomaan
juutalaiseen lakiin eikä roomalaiseen.
Eihän kukaan kristityksi edes tule silleen, etteikö käsittäisi, että Jeesuksen sijaiskuolema on täysin pätevä.
Jesaja 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.SANOIT ;Eihän kukaan kristityksi edes tule silleen, etteikö käsittäisi, että Jeesuksen sijaiskuolema on täysin pätevä. ######
Alifariseus oli oikeassa.
Eikä kukaan kristitty oikeastaan ymmärrä sovituksen periaatetta.
Et myöskään sinä.
Ja se, ettei sovitusperiaate ole oikein ymmärrettynä, johtaa väärinkäsityksiin lukuisissa muissakin asioissa.
Eivät adventistitkaan ymmärrä.
Eivät helluntailaiset.
Jopa piispa EeroHuovinen oli sanojensa mukaan ymmällään.
Hän sanoi sitä mysteeriksi, jota ei voi käsittää. Se on muka vain uskottava.
Näinollen, missä on ne kristityt, jotka sovituksen toimintaperiaatteen osaavat selittää?
Jos nimittäin synti perustuu lakiin, on myös synnin sovituksen perustuttava lakiin. - alifariseus
AnttiVKantola kirjoitti:
Juuri laitoin sanankohdat, joista ilmenee, että Pilatus pesi kätensä itsensä ja Rooman puolesta ja vieläpä
repäisi vaatteensa, kun juutalaisten johtomiehet totesivat, että HEIDÄN lakiensa mukaan Jeesus pitää tappaa.
Joten ole hyvä: tutki aloitukseni vaikkapa Raamatun avulla ja velä typerä huomautuksesi pois.
Kyllä Jeesuksen kärsimä kuolema meidän edestämme on oikeudellisesti pätevä, sillä se nojaa nimenomaan
juutalaiseen lakiin eikä roomalaiseen.
Eihän kukaan kristityksi edes tule silleen, etteikö käsittäisi, että Jeesuksen sijaiskuolema on täysin pätevä.
Jesaja 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.eivät eläneet miehitettyjen lakien mukaan, missään. Eivätkä ottaneet käskyjä vastaan minkään miehitetyn kansan papistolta tai hypelleet kysymässä niiden rahvaalta neuvoa mitä pitää tehdä .
Pesi kätensä- maaherra oli vapaa päästämään kenet halusi, ei hänen tarvinnut kysyä lupaa keneltäkään. Evankeliumeja kirjoitettaessa kristinusko oli leviämässä juuri Roomaan ja Juuda oli jo lyöty, se kapinoi ja se tuhottiin. Rooma ei ollut kysynyt kumpi saa voittaa.
Juutalaisen lain mukaan kukin vastaa omista teoistaan, jos toinen tekee murhan ja toinen saa rangaistuksen ei se ole oikeudenmukaista , laki on pentateukissa, ei profeetoissa. Ihmisuhrit ovat kiellettyjä. Roomalaiset teloittivat tuhansia juutalaisia vain koska nämä halusivat vapautta , ei heistä yksikään ollut "sijaisuhri" vaan pelkkä uhri.
Jesajan kirjan kertoma, kuka ikinä olikin, eli kauan, Jeesus 30 vuotta, eikä Jeesus tiettävästi saanut omia jälkeläisiä mikä on heprean tuossa käyttämä ilmaus (zera). ALIFARISEUS EI OLE SIVISTÄNYT ITSEÄÄN HYVÄLLÄ TIEDOLLA - VAIN PAHALLA
alifariseus:
" Ei ole mitään
mahdollisuutta kellään tehdä itsestään jumalan kaltaista eikä lakia mikä kieltää yrittämästä.Roomalaiset tuomitsivat omien lakiensa mukaan, ja omista syistään.
Mikä oikeudenmukaisuuden täyttymys se on, jos joku joka ei ole syyllistynyt mihinkään tuomitaan .Onpa kummallista ajattelua.Kunhan saadaan joku tuomittua... ? "
Kyllä Jeesus teki itsestään oikeasti Jumalan vertaisen vapauttamalla tunnontuskista ja
todistamassa valtavoimansa myös parantamalla parantumattomasti sairaita!
Ja kyllä JEESUS SYYLLISTYI meidän synteihimme, ainaki nminun erheeni otti kantaakseen.
Kunhan saadaan joku tuomittua? Jeesus on ainoa ihminen, jonka veri oli puhdasta, Ylhäältä.
Sten ainoa kelvollinen tulemaan tuomituksi maailman synnin tähden.
TÄMÄKIN ON SIVISTYMÄTÖNTÄ AJATTELUA:
"" Mooses 1:22
Silloin Herra Jumala sanoi; Ihminen on nyt kuin me,hän tietää hyvän että pahan.
Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti.
Eikö inhimillisempää olisi ikuisenelämän turvaamiseksi syödä hedelmää elämänpuusta,
kuin kiduttaa ja tapattaa ketään? ""
Ei elämän puusta oltu kielletty syömästä, vaan hyvän- ja pahantiedon puusta. Mutta sitten kun lankeemus oli jo tapahtunut, sinä päivänä ja siitä eteenpäin ei saanut siitä syödä, koska silloin
ei olisi ollut mitään mahdollisuutta enää päästä elämään Jumalan yhteydessä, vaikka olisikin
elänyt ikuisesti elämän puusta päivittäin syöden. Kun pelastusta ei vielä oltu järjestetty Kristuksessa, täytyi estää elämän puulle pääseminen.
Ajattelepa sivistyneesti: jos olisivat saaneet elää ikuisesti maan päällä ja jumalattomina
kiduttaneet toinen toistaan, sitä ei Jumala olisi itselleen anteesi antanut.- Enkö kieltänyt sinua
uteljas kirjoitti:
SANOIT ;Eihän kukaan kristityksi edes tule silleen, etteikö käsittäisi, että Jeesuksen sijaiskuolema on täysin pätevä. ######
Alifariseus oli oikeassa.
Eikä kukaan kristitty oikeastaan ymmärrä sovituksen periaatetta.
Et myöskään sinä.
Ja se, ettei sovitusperiaate ole oikein ymmärrettynä, johtaa väärinkäsityksiin lukuisissa muissakin asioissa.
Eivät adventistitkaan ymmärrä.
Eivät helluntailaiset.
Jopa piispa EeroHuovinen oli sanojensa mukaan ymmällään.
Hän sanoi sitä mysteeriksi, jota ei voi käsittää. Se on muka vain uskottava.
Näinollen, missä on ne kristityt, jotka sovituksen toimintaperiaatteen osaavat selittää?
Jos nimittäin synti perustuu lakiin, on myös synnin sovituksen perustuttava lakiin.Ja miehelle hän sanoi:
-- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
- alisteta Isän puolel
Asiahan tulee esille raamatusta, kun aikain lopussa saatetaan kaikki kohdalleen, Jeesus alistuu itsekin Jumalan alamaisuuteen, että kaikki oikeassa alistussuhteesa.
1. Kor. 15:28
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Tässä juutalaiset johtomiehet tiesivät lain oikein, Jumala on Yksi.
Meidänkin pitäisi ymmärtää se, ettei Jumala alista Jumalaa eli itseään.
Vai puhutaanko nyt taas raamatunkäännöskömmähdyksestä.Jos olisit jonkun poika, nimenomaan ainoa poika, tietäisit että olet pian kaikkivaltias omaisuuden haltija.
Mutta ...
Juutalainen laki ei hyväksy sitä, että Jumalalla olisi poika, eikä islam hyväksy sitä, että Allahilla olisi poika.
Älä nyt vielä alattele sellaisia aikoja, jolloin kaikki on kohdallaan ja Poika tekee kaikkivaltiutensa kanssa
niinkuin tahtoo. Kun ei loppuun suoritetun työn jälkeen enää kaikkia valtuuksia tarvitse. Nyt hänellä vielä
on avoin asianajovaltakirja niiden parhaaksi, jotka Jumalaa etsivät.
Emme vielä edes ole nähneet kaikkea sitä kaikkivaltiutta, mikä Jeesuksella on!
Hepr. 2:8
asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
Älä sure Jeesuksen puolesta, että hänet vallasta riisuttaisiin, sillä perintöä ei voi menettää kuin vain ehkä
mahdollisesti tosi suuren jatkuvan töppäilyn vuoksi tai että on menettänyt kaiken järkensä.- Horios A
AnttiVKantola kirjoitti:
Jos olisit jonkun poika, nimenomaan ainoa poika, tietäisit että olet pian kaikkivaltias omaisuuden haltija.
Mutta ...
Juutalainen laki ei hyväksy sitä, että Jumalalla olisi poika, eikä islam hyväksy sitä, että Allahilla olisi poika.
Älä nyt vielä alattele sellaisia aikoja, jolloin kaikki on kohdallaan ja Poika tekee kaikkivaltiutensa kanssa
niinkuin tahtoo. Kun ei loppuun suoritetun työn jälkeen enää kaikkia valtuuksia tarvitse. Nyt hänellä vielä
on avoin asianajovaltakirja niiden parhaaksi, jotka Jumalaa etsivät.
Emme vielä edes ole nähneet kaikkea sitä kaikkivaltiutta, mikä Jeesuksella on!
Hepr. 2:8
asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
Älä sure Jeesuksen puolesta, että hänet vallasta riisuttaisiin, sillä perintöä ei voi menettää kuin vain ehkä
mahdollisesti tosi suuren jatkuvan töppäilyn vuoksi tai että on menettänyt kaiken järkensä.22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1. Kor. 15: Horios A kirjoitti:
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1. Kor. 15:Jeesus on Herra !
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan;
tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
Vaikka Kirje Heprealaisille ei olekaan pakanain apostoli Paavalin kirjoittama, se on vakuuttava esitys siitä,
että mitään ei ole jäänyt alistamatta Kristukselle:
Hepr. 2:8
asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle,
hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta.
Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
Tulemme siis vielä näkemään aivan kaiken todella alistettuna Kristukselle!
Et ole ainoa jehovalainen. Minun ovellani käy jehovalaisia, jotka väittävät, että Jeesus on vain eräs
ylimmäisistä enkeleistä. Vartiotorni, huhtikuun alussa, väittää ihan suoraan, että Jeesus oli aluksi Miikael
ja sitten syntyi myös ihmiseksi ja on nyt taas vain enkeli. Mutta Jeesus on Herra muista väittämistä huolimatta. Kaiken vallan perinyt.- lö
AnttiVKantola kirjoitti:
Jeesus on Herra !
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan;
tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
Vaikka Kirje Heprealaisille ei olekaan pakanain apostoli Paavalin kirjoittama, se on vakuuttava esitys siitä,
että mitään ei ole jäänyt alistamatta Kristukselle:
Hepr. 2:8
asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle,
hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta.
Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
Tulemme siis vielä näkemään aivan kaiken todella alistettuna Kristukselle!
Et ole ainoa jehovalainen. Minun ovellani käy jehovalaisia, jotka väittävät, että Jeesus on vain eräs
ylimmäisistä enkeleistä. Vartiotorni, huhtikuun alussa, väittää ihan suoraan, että Jeesus oli aluksi Miikael
ja sitten syntyi myös ihmiseksi ja on nyt taas vain enkeli. Mutta Jeesus on Herra muista väittämistä huolimatta. Kaiken vallan perinyt.Väittäähän ne Jumalankin olleen aluksi enkelin.
Silloin kun ei ollut vielä mitään luonut. lö kirjoitti:
Väittäähän ne Jumalankin olleen aluksi enkelin.
Silloin kun ei ollut vielä mitään luonut.ON KIRJOITETTU: "ÄLÄ KIUSAA HERRAA SINUN JUMALAASI!"
Joku kasvoton:
" Meidänkin pitäisi ymmärtää se, ettei Jumala alista Jumalaa eli itseään."
Voi mielettömyyden mielettömyyttä!! Me kiittämättömät sanomme, ettei Jumala
alista itseään, vaikka Hän "otti orjan muodon" ja uhrautui ihmiskunnan puolesta!
Etkö näe mitään, oletko umpisokea?
Ja Hän on alistanut tälle sankaripojalleen kaikkivaltiuden, ainokainen Poika peri kaiken.
Hepr. 2:8
asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
Toinen kasvoton:
"Väittäähän ne Jumalankin olleen aluksi enkelin.
Silloin kun ei ollut vielä mitään luonut"
Olet ensimmäinen joka väittää etäkä sinäkään väitä.
- benedi
Taas Antti puhuu soopaa!
Ei Taivaallisen, eikä maallisenkaan lain mukaan Jeesuksen
ristinkuolema ollut pakko,..sillä maallinen oikeus sanoi: " En löydä hänessä mitään
syytä"!!
Loppu onkin sitten jo terrosmia...Jeesushan osoitti että hän kuoli aittomien puolesta,
eikä laillisuuden takia!
Lakia pakoilevat, huijarit, vääräntodistuksen antajat, ja murhaajathan
Jeesuksen ristille veivät...
Teloitus päätös tehtiin aikana, jolloin normaalit ihmiset eivät olleet edes jalkeilla... !##: Taas Antti puhuu soopaa
Ei Taivaallisen, eikä maallisenkaan lain mukaan Jeesuksen ristinkuolema ollut pakko,..sillä maallinen oikeus sanoi: " En löydä hänessä mitään syytä"!!
Loppu onkin sitten jo terrorismia...Jeesushan osoitti että hän kuoli laittomien puolesta, eikä laillisuuden takia!
Lakia pakoilevat, huijarit, vääräntodistuksen antajat, ja murhaajathan Jeesuksen ristille veivät... Teloitus päätös tehtiin aikana, jolloin normaalit ihmiset eivät olleet edes jalkeilla... _##
Puhtaan lumen alle kätketty musta paljastuu kunhan kevät koittaa.
Benedi koettaa leimata Jeesuksen terrorismin uhriksi, olosuhteiden uhriksi.
Niin sielunvihollinen pyrkii mitätöimään totuuden ristin salaisuudesta.
Jeesusta ei todellakaan voitu pakottaa ristille keihäiden voimalla. Jeesushan
kaatoi maahan kaikki kiinniottajansa ja silti suostui kävelemään Golgatalle.
Kun rakkaus ihmiskuntaa kohtaan, rikollisia Jumalan vihamiehiä kohtaan,
pakottaa menemään ristille, ei sitä voi sanoa pakottamiseksi.
Jumalalle ei kelvannut uhri tai anti, mutta - kuten Sana sanoo - ruumiin hän
Jeesukselle valmisti (=itselleen). Raamattu sanoo, että Jumala antoi Jeesuksen
ristille, kun Jeesus tahtoi ottaa ihmiskunnan syyllisyyden lain edessä harteilleen,
jottei ihminen joutuisi helvettiin.
"" Lakia pakoilevat, huijarit, vääräntodistuksen antajat, ja murhaajathan Jeesuksen ristille veivät... Teloitus päätös tehtiin aikana, jolloin normaalit ihmiset eivät olleet edes jalkeilla "" -benedi-
Me normaalit saastaiset ihmiset olemme syy siihen, että Jeesus ristiinnaulittiin.
Teloituspäätöstä ei tehty yöllä vaan päivällä Pilatuksen toimesta. Pilatus koetti
järjestää Jeesuksen tilalle Barabbaan, mutta me huusimme. ristiinnaulitse.
Mark. 14:36
ja sanoi: "Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle;
ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä!"
Jos syytämme terroristeja, emme hyödy Jeesuksen uhrista. Mutta kun
tunnustamme, että meidän tähtemme Jeesus astui ristille, Isän hyväksymänä
uhrina, niin pelastumme.- toden tuntia
Nyt perustelet väärin.
Ei sovitusta synny noin Jumalan edessä!
Jeesuksen sovitus oli nuhteettomuutta sekä Jumalan että ihmisten edessä lain mukaankin.
Jeesuksen sovituskuolema oli ihan vastaava kuin Kainin surmaaman Aabelinkin kuolema.
Kainin teon kautta tuli syntiinlankeemuksesta säädetty ruumiin kuolema ihmiskunnan kohtaloksi ja ihmisten aikaansaaman veriteon välityksellä tottelemattomuus sovitettiin.
Sovituksen edellytys oli se että Jeesus otti vastaan itseään kohtaan suurimman vääryyden ihmisiltä joille oli annettu virallisesti Mooseksen kautta annetun lain toimeenpanovalta.
Koko ihmiskunta tuli tähän tekoon osalliseksi Rooman Imperiumin toimiessa teon suorittajana.
Näin olivat senhetkinen korkein hengellinen ja korkein maallinen valta yhdessä toimin Jeesusta ristiinnaulitsemassa.
Koska Mooseksen lain vastuulliset olivat rikkojina, tuli laki heikoksi, sillä tuomarit tulivat jääveiksi virkaansa hoitamaan.
Tässä kävi niinkuin on kirjoitettu >>> Kolossalaiskirje:
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
....19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Kun Jeesus sovitti sen mikä oli sovitettavana, on luonnollista että sovitetun rikkomuksen vuoksi jälkeenpäin asetettu lakikin poistuu.
Mutta laki on meiilä yhä, mutta nyt Jeesuksen opettamassa merkityksessä.
Entinen merkitys tuli tiensä päähän tarpeettomana.= "Joka lain täyttää on siitä elävä" sillä vain yksi on, joka lain noudattamisesta voi tulla eläväksi, ja HÄN on JEESUS KRISTUS,eikä muita tule!
Tehtävä oli siis täytetty.
Nyt meillä on lain sijaan Jeesuksen lupaus, joka tulee HÄNEN ARMOSTAAN! SYYLLISYYS TUNNUSTETTAVA
Kirjoititn:
Jos syytämme terroristeja, emme hyödy Jeesuksen uhrista. Mutta kun
tunnustamme, että meidän tähtemme Jeesus astui ristille, Isän hyväksymänä
uhrina, niin pelastumme.
Uusin vastaväite:
" Ei sovitusta synny noin Jumalan edessä!
Jeesuksen sovituskuolema oli ihan vastaava kuin Kainin surmaaman Aabelinkin kuolema. "
Ei ole. Raamatun mukaan Aabelin veri hutaa maasta Kainia vastaan. Mutta Jeesuksen veri
puhuu sovitusta meille "kainilaisille". Mutta Aabrahamin Iisak on esikuva Jeesuksesta uhrina.
Jos Jeesus olisi käskenyt pystyttää ristin ja olisi ristiinnaulituttanut itsensä, ei uhri kelpaisi,
vaikka Jeesus olisi sanonut, että tämä on teidän puolestanne.
Ihmiskunnan täytyy tunnustaa Jeesus uhraamakseen vikauhriksi, jotta se kelpaisi.
Isä hyväksyi uhrin, koska oli päättänyt uhrauttaa Jeesuksen meidän edestämme.
Mitä mieltä saatana uhriasiasta on, sillä ei ole mitään merkitystä.
antti- lö
Etkö ymmärtänyt?
Kainin teko koski koki ihmiskuntaa ja näin on Kristuksenkin teko.
Aabelin väkivaltainen kuolemaa aloitti kuoleman vallan ja Kristuksen sovituskuolemma lopetti sen. Onhan ne kumpikin saman asian vastakkaiset ääripäät.
>>>> Jos Jeesus olisi käskenyt pystyttää ristin ja olisi ristiinnaulituttanut itsensä, ei uhri kelpaisi,
vaikka Jeesus olisi sanonut, että tämä on teidän puolestanne.
Ihmiskunnan täytyy tunnustaa Jeesus uhraamakseen vikauhriksi, jotta se kelpaisi.
Isä hyväksyi uhrin, koska oli päättänyt uhrauttaa Jeesuksen meidän edestämme.
Mitä mieltä saatana uhriasiasta on, sillä ei ole mitään merkitystä.
OPI ENSIN AAKKOSET - sitten voidaan keskustellakin!
" Mooseksen lakia väärinkäyttäen Jeesus tuomittiin kuolemaan.
Ei siinä mistään uhrista ollut kyse."
Olet ihan pihalla. Sillä jos minä ajattelisin, että Jeesuksen tuomio pitää purkaa,
kun se oli muka väärä, niin minulla ei olisi sovittajaa, niinkuin ei sinulla ole
niinkauan, kun pidät Jeesuksen ristinkuolemaa petoksena. Uskon että Jeesus
teki oikein, kun toimi niinkuin Jumala.
" Kainin teko koski koki ihmiskuntaa ja näin on Kristuksenkin teko.
Aabelin väkivaltainen kuolemaa aloitti kuoleman vallan ja Kristuksen
sovituskuolema lopetti sen. "
Voidaan tietysti ajatella, että "Aabelin veri huutaa kostoa" meille kaikille
Siinä mielessä jumalaton on kuin kainilainen. Mutta siloin on ajateltava,
että Aabelin uhri on esikuva Jeesuksen uhrista, mutta "puhuu parempaa",
kuten Sana toteaa, puhuu meille sovitusta, tekee meistä aabelilaisia.
Puhut uhreista ja silti toteat
Minä tein syntiä jo Aadamissa.
Mitä väkivaltaan tulee, se jatkuu maailman loppuun asti ja kuoleman valta.
Hoos. 6:7
Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
Puhut uhreista j silti toteat, että yksi uhri oli mitätön, Jeesuksen!
"Ei siinä mistään uhrista ollut kyse."
Ainakin minulle Jeesus on Jumalan Karitsa, joka teuraaksi vietiin.
Jes. 53:7
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut.
Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas,
joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.- lö
Kaikki ihmiset on sidottu toisiinsa kohtalonyhteyteen synnin välityksellä.
Emme me olisi yhtä jos kaikki tekemisemme olisivat hyvää.
Syntiä ei olisi ilman lakia ja säädöksiä.
Vain synti saattaa velalliseksi ja vain velallinen voidaan armahtaa.
Psalmit:
51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt
- 1+1=2
Jumalani, miksi minut hylkäsit ! Itseäänkö Jeesus rukoili ristillä?
- Anonyymi
Jeesus oli tyhmä sekoilija, joka onneksi tapettiin. Saadaan esimerkiksi näin pääsiäisenä useampia lomapäiviä. Muuten tästä tyhjäntoimittajasta ei olekaan meille mitään hyötyä. Jeesus oli todellinen luuuuuuuseri..hah hah hah! :-)
T: iloinen naurajaOlen täysin samaa mieltä kanssasi, aktivisti - että onneksi Jeesus tapettiin.
Voisinpa jopa sanoa, että minä hänet tapoin. Uhrasin hänet Jumalalle.
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. (Jesaja 53)
- Anonyymi
Raamatun tarinoiden Jeesus teki itsemurhan, ei häntä tapettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398