kuopio sucks!

Olen Suomalainen

Tulipahan asuttua reilu pari vuotta siellä Suomen pers'reiässä..
Ihmiset on ilkeitä, leuhkoja, ylimielisiä ja tympeitä!
Olen asunut ympäri Suomen maan ja kyllä Kuopio on syvältä!!!
Koko ajan ahdisti, ihmisiin ei tutustu saatika ystävysty eikä missään muualla ole ollut tätä ongelmaa.. Kaikki vaan puhuu toisistaan paskaa ja puukottaa selkään.
Yks hyvä asia Kuopiossa on: jos Kuopioo ei olis, teitä olis ympäri Suomen..
Ja Kalpa vois ruveta pelaamaan Venäjän sarjassa, olis lyhyemmät pelimatkat!
Kypsykää sinne ryssän rajalle!
Ohi on!!!

71

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hm,

Jännää, itse olen viihtynyt myös Kuopiossa monien muiden kaupunkien ohessa. Lieköhän se kuitenkin niin, että jokainen on oman onnensa seppä... Katkeruutesi ei ainakaan anna sinusta hyvää kuvaa. Toivottavasti et kuitenkaan oikeasti ole noin katkera ihminen.

• Anonyymi

Juuri näin. Jokainen oman onnensa seppä;)

• uusi asukas

Kyllä minä olen ennemmin sitä mieltä, että ympäröivät ihmiset peilaavat paljolti sinuun takaisin sitä, mitä sinä annat heille. En tosin ole asunut Kuopiossa vielä kuin tovin, enkä tunne paljon ihmisiä, mutta en jaksa uskoa että kokonaiset kaupungit ovat jotenkin kieroon kasvaneita pohjia myöten. Meitä tänne muuttaneita taitaa olla myös hyvän kokoinen lauma, olemmeko mekin muuttuneet sillä hetkellä kun olemme astuneet rajojen yli? Entä onko se tarttunut sinuun, se jokin mystinen paha?

• Anonyymi

Miksi sinun pitäisi tuntea paljon ihmisiä? Eiköhän jokainen rakenna omaa elämää. Ei siihen randomit mahdu;)

• ext3

Kertoisitko mikä on parempi paikka kuin kuopio?

• mikä muu tahansa

Kuopiota parempi paikka on vaikka Takahikiän Kaunalan Junttilan Viimeisenkorvenkylä.

• Olen Suomalainen

Esim, Jyväskylä, Seinäjoki, Turku, Tampere ja Lahti.
      Näistä on kokemusta ja varmaan muutkin on.
      On se kalakukkolandia niin omituisten otusten kerho..

• rölli peikko

Juuri näin arvelinkin. Osa mainitsemistasi kaupungeista tosin sijaitsee lähenpänä Venäjää tai Ruotsia kuin Kuopio. On parempi olla Kuopiolainen kuin Homo ruotsalainen tai veli venäläinen. Missä sarjassa esim. Oululaisten kuuluu pelata, että on pelimatkat lyhyitä. Katso muuten miten pitkä matka esim. Helsingistä on venäjälle. Koko Suomi on yhtä susirajaa.

• Tralla-laa

Seinäjoki ja Lahti! Minkälainen ihminen väittää tuollaista?
        Anna mun kaikki kestää..

• -Eipäs

Höpö höpö. Noista mainitsemistasi paikoista ainoastaan Tampere ja ehkä Turku pärjäävät Kuopiolle. Joku Seinäjöki tai Lahti on armottoman ankea mesta. Ja jkylä muka olevinaan joku dynaaminen paikka - varsinainen tuppukylä se on, keskustakin vain parin korttelin kokoinen. kylä hyvinkin.

• Kuopiolainen ikuises

Miksi ihmeessä Kuopiota aina haukutaan. Asun nyt väliaikaisesti Mikkelissä, eikä tämä ole sen parempi. PÄIN VASTOIN. Tosi ärsyttäviä ihmisiä.. Odotan pääseväni takaisin Kuopioon.

• höpöhöpö.

Ei Kuopiota haukuta sen enempää kuin muitakaan. Itse asuin viimeksi Tampereella ja aivan samanlaisia avauksia löytyi Tampere-palstaltakin. Ja niin löytyy kaikkien muidenkin kaupunkien...

• makuja on moneksi

Tuo on taas niitä joutavia aloituksia joka poikii joka ikisellä paikkakunnalla saman suuntaisia vastauksia. Ja aina löytyy tyytymättömiä ja valta-osa kuitenkin tyytyväisiä kuhunkin paikkakuntaan. Mistä mahtaa johtua, sitä voi kysyä itseltään?

Jokaisella on omat subjektiiviset kokemuksensa. Jos ei miellytä pitää vaihtaa paikkakuntaa. Siinä yksinkertainen resepti "ongelmaan". Itselläni on kokemusta suomessa viidestä kaupungista, hesa, oulu jne.. mutta kuopio on osoittautunut parhaaksi.

• Ahasveros

Minusta Kuopio on hyvä kaupunki asua ja käydä töissä.

• lfdknsölkf30

Tajua, että Kuopio on isompia kaupunkeja TOLLO.
      täällä on kaikkee ja kaikki on parempaa, kun jossain muualla TOLLO

• se vähän..

riippuu siitä millasia (joskus häiritsevästi kätiseviäkin) vempuloita tulee milloinkin vastaan tuolla torilla. ja muuallakin.

• Kukkia ja lantaa

Minä vähän veikkaisin että sinun pääsi pysyy mukana vaikka muutat mihin, siinä se keikkuu olkapäillä ja lähettää sinulle viestejä kaikenmaailman "kätisevistä vempuloista", niitä nimittäin löytyy joka paikkakunnalta.

Veikkaisin myös, että paitsi että niitä vempuloita on joka paikkakunnalla, niin niitä on joka puolella suunnilleen yhtä paljon, mikä on murto-osa väestöstä. Mitä se siis kertoo katsojasta, jos horisontti on kukkia täynnä ja hän istuu ihmettelemässä ja soimaamassa lehmänpaskakasaa?

• MaunoMustikka
        Kukkia ja lantaa kirjoitti:

Minä vähän veikkaisin että sinun pääsi pysyy mukana vaikka muutat mihin, siinä se keikkuu olkapäillä ja lähettää sinulle viestejä kaikenmaailman "kätisevistä vempuloista", niitä nimittäin löytyy joka paikkakunnalta.

Veikkaisin myös, että paitsi että niitä vempuloita on joka paikkakunnalla, niin niitä on joka puolella suunnilleen yhtä paljon, mikä on murto-osa väestöstä. Mitä se siis kertoo katsojasta, jos horisontti on kukkia täynnä ja hän istuu ihmettelemässä ja soimaamassa lehmänpaskakasaa?

Ei se pärkele ole kiinni paikasta, vaan tästä puristuskulttuurista=asuttu vuosisadat venäjän ja ruotsin/muu maailman keskellä pelossa ja puristuksissa. Senpä tähden Kuopiolaisille on muodostunut itseriittoinen sjuperego, mikä toki on vaan pintaa kunhan heihin tutustut. toivotaan näin. Tämä sjuperego on ilmenevä muoto käytöksessä koko suomen= eli olemme kaikki superegoja ja samiksia!! Se on sitten onnesta kiinni ketä tapaat ja kehen tutustut=aina kaikki ei ole ruusuilla tanssimista.

• I dislike bums

Onko missään muussa kaupungissa yhtä paljon puliukkoja kuin kuopiossa?

• Ässähässäkät

Asunnottomista noin puolet asuu pk-seudulla. Asunnottomilla on usein alkoholiongelma. Tampereen seudulla on myös satoja asunnottomia. Anette Malisen selvityksen mukaan juuri Turussa oli korvikkeiden käyttö yleisintä. Kuopion seudulla on n. 150 asunnotonta. Eli Helsingin, Turun ja Tampereen seudulla on absoluuttisesti ja suhteellisesti enemmän puliukkoja kuin Kuopion seudulla. Tässä taas ei ole mitään ihmeellistä.

• 21

onko missään muussa kaupungissa yhtä paljon ääliöitä kuin kuopiossa?

• Anonyymi

Hesassa, Tampereella,Jyväskylässä,Oulussa on..

• Tsadin gimma

Kokeile mennä Helsingissä Hakaniementorin ympäristöön erityisesti Ympyrätalon läheisyyteen niin alkaa kusi ja paska haista. Lämmin ilma saa puliukot nousemaan luolistaan normi kansan keskuuteen ja löyhkä on sen mukainen.

• w5r4yge

Niin joo. Oikein hyvin verrattu. Helsingin seudulla asuu noin miljoona ihmistä, kun Kuopion seudulla noin 140 tuhatta. Siis oikein fiksu vertailukohta.

• Anonyymi

Mikkelissä on myös pulia.

• wewe345

Joo,samaa mieltä ketjun alulle panijan kanssa.Itse olen asunut toistakymmentä vuotta ja voi huoletta sanoa että paska paikka.Olisin lähtenyt jo ajat sitten kiitämään mutta hyvä,vakituinen työ pitää täällä.Haku on työn suhteen tosin päällä muualta.Kun olen lomalla jossain muualla,tunnen herääväni!

• ...

Hieno kaupunki. Asuin opiskeluaikana, mutta piti lähteä töiden perässä etelään. Suunnitelmissa on joskus palata...

• ei ikinä takas

erityisesti jääny mieleen kaupungin akkamaiset miehet

luonto ja hameväki plussaa

tosin käytöksen perusteella kuopiossa myös miesten kuuluis pukeutua hameeseen. sutkauttelevia, juoruilevia piällysmiehiä. helvetin kateellisia. vahingonilo paras ilo. välttelevät työtä minkä voivat mutta tulevat mielellään ns. neuvomaan siihen viereen kun itse jotain tekee (tähän erikoiseen ilmiöön en ole törmännyt muualla).

• jänskättää!!!

Et ole törmännyt muualla? Eikö äiti ole päästänyt lähikauppaa pidemmälle? Vai loppuiko moposta menovesi kun yritit päästä ihmisten ilmoille? Kerro heti, meitä kaikki kiinnostaa aivan Ä-lyt-tö-mäs-ti!!!!!

• heh.

Tapa tulla jälkikäteen itkemään ja yleistämään yksittäisten ihmisten käytöstä on kovin akkamaista :D Oletko akka vaiko akkamainen mies?

Mutta jos nyt vakavissaan puhutaan, ovat tuollaiset laajat luonnehdinnat aika naurettavia ja kertovat enemmän luonnehtijasta kuin luonnehdittavasta.

• ....

Just, ihan kuin somalit, venäläiset, mustalaiset , turkkilaiset, ruotsalaiset...

• tyhjännnaarajat...

Ei ole synti olla savolainen, mutta se on iso häpeä.

• ???

Onko oikeasti niin tyhmää porukkaa olemassakaan, joka häpeäisi syntyperäänsä?

• tyfrtu

Ainoastaan Kuopiossa. ;)

• :)
        tyfrtu kirjoitti:

Ainoastaan Kuopiossa. ;)

Kokemukseni ovat täysin erilaiset ;)

• tyfrtu
        :) kirjoitti:

Kokemukseni ovat täysin erilaiset ;)

Tuollainen kysymys pakotti vastaamaan noin, kuin vastasin. Ymmärsitkö vitsin? ;)

• abcdefghijklmnopqrst

ostakkee minulle tiketti muuvalle

• sd354t4t

Hmm..jaa en tiedä itse asuin 3 vuotta Kuopiossa ja tykkäsin enemmän siitä paikasta mitä nykyisestä. Muutan kesäksi Kuopioon :) ejj ejee ja rai rai. On niitä paskempiakin paikkoja, enemmän se on itsestä kiinni. Pohdipa hetki miksi asian laita on näin.

• Sjoelta

Olen kuullut, Kuopiolaisilla ei kuulema ole oikeen älykkäämän huumorin tajua. Ovat jotenkin yksitotisia. Tossa on yksi esimerkki...

Tässä ketjussa sanottiin.. HUOM! SIIS TÄSSÄ KETJUSSA..
      "Onko oikeasti niin tyhmää porukkaa olemassakaan, joka häpeäisi syntyperäänsä?"
      Ei oikeasti, tässä ketjussa siis sanottiin tuo. Eihän siihen voi tosiaan sanoa kuin
      "Ainoastaan Kuopiossa. ;) "

Sitten kuopiolaisen naurahdus ja kepeä "no tulipas möläytettyä".. EIIH kun siltähän tulikin heti puolustus "Kokemukseni ovat täysin erilaiset ;)".

On sanottu varmaan vilpittömästi, mutta kuulostaa heti hätäiseltä puolustukselta..

• ykstotisia?

tyhmiä...

• Sjoelta
        ykstotisia? kirjoitti:

tyhmiä...

OIKAISU. En ikinä ole haukkunut tyhmiksi ketään.

Voin sanoa, että tuota kuvaamaasi "vastausta" ei tarkoitettu tosikoille... Tuossa valossa viestisi avaus ja lopetus tuntuvat kovin ironiselta....

• Sjoelta

OK oot oikeessa. Mutta miksi jokainen viesti pitää olla puolustus?

No siis sehän ei ollut puolustus... netissä huumori vaan ei aina toimi toivotulla tavalla.

• VITTUUNTUNNA PÖLLÖIH

NO, CASAGRANDE SANNOO ETTÄ POJAT ELEKEE AUKOKO PIÄTÄ MISSÄÄ,EI HUOLTSIKALLA, EIKÄ MISSÄÄ MUUALLAKKAAN, MITÄ SIITÄ KOSTUU? KÄYTTÄYTYKKEE JA KUNNIOITTTEKKEE IHTIÄNNE!!! ISOT POJAT ANTAA ANTEEKS MÖLLÄYTYKSENNE, MUTTA EI VIIETTÄ KERTOO!!

• pasgaaa

kuopiolaisilla on ihan paska juttuja. pitäis turpansa kiinni edes silloin tällöin.

• fkjgk

Ei mulla silleen pahaa sanottavaa, mutta joskus vähän myötähäpeetä savolaisen tuttavani jutuista, kun tavataan kavereitani täällä Jämsässä.

• .

Tunnen hölmöjä turkulaisia, en silti oleta muista turkulaisista mitään heidän perusteella.

• fkjgk

Jooh, ei voi yleistää, mutta olen myös vieraillut Kuopiossa. Ne jutut siellä on vain jotenkin kasari kamaa ja toimivat ihan loistavasti Kuopion korkeudella. Varmaan hesalaisista tuntuu samalta kun tulevat tänne Jämsään.

• öhöm.
        fkjgk kirjoitti:

Jooh, ei voi yleistää, mutta olen myös vieraillut Kuopiossa. Ne jutut siellä on vain jotenkin kasari kamaa ja toimivat ihan loistavasti Kuopion korkeudella. Varmaan hesalaisista tuntuu samalta kun tulevat tänne Jämsään.

Täytyy sanoa Tamperelaisena, että Jämsällä ei ole paljoa "keulumista" tässä asiassa Kuopion suhteen. Pikemminkin päinvastoin. Käyn töiden puolesta melkein viikottain Jämsässä...

• fkjgk
        öhöm. kirjoitti:

Täytyy sanoa Tamperelaisena, että Jämsällä ei ole paljoa "keulumista" tässä asiassa Kuopion suhteen. Pikemminkin päinvastoin. Käyn töiden puolesta melkein viikottain Jämsässä...

Voihan se sitten olla, että minulle on vaan sattunut sitten sattumia minun tielleni. No sitä sattuu

• totuus savosta

löytyy juhani ahon rautatiestä

• paljon plussia

Millainen persoona mahdat olla itse? Heräsi sellainen kysymys purkauksesi jälkeen. On taatusti monenmoista mielipidettä, kuka viihtyy missäkin ja miksi viihtyy. Nämä jakavat jokaisella paikkakunnalla ihmisiä, eikä ole vielä yhtään paikkakuntaa jota jokainen ylistäisi tai jokainen kehuisi.
      Itse viihdyn ja vieraat ovat viihtyneet ja joka kerran tulee puhe, että pääsisikö joskus muuttamaan tänne kuopioon.

• ikävä Kuopioon

Onneksi aloittaja ei kerro kaupunkiaan, tai olisi hyvä jos kertoisi. Olisi kiva tietää, missä tuollaisia tyhjän marmattajia asuu, että älyäisi kiertää kaukaa. Ei vissiin oo Kuopio mennyt polvilleen hänen edessään.

• gumma.
        ikävä Kuopioon kirjoitti:

Onneksi aloittaja ei kerro kaupunkiaan, tai olisi hyvä jos kertoisi. Olisi kiva tietää, missä tuollaisia tyhjän marmattajia asuu, että älyäisi kiertää kaukaa. Ei vissiin oo Kuopio mennyt polvilleen hänen edessään.

Miten täällä, hyvän itsetunnon Kuopiossa jaksetaan tästä asiasta tehdä tälläinen haloo?

• kiitos muutosta

Olipa hyvä, että muutit pois, etkä ole enää ilmaa pilaamassa. Nyt on parempi hengittää.

• ikävä Kuopioon

Ympäristö täsmälleen niin viihtyisä, millaiseksi sen itse tekee. Tympeille ihmisille ollaan tympeitä takaisin. Kuopiossa on yksi poikkeus, siellä ei hapannaamoja mielistellä kuten jossain Seinäjoella.

• gumma.

Miten täällä, hyvän itsetunnon Kuopiossa jaksetaan tästä asiasta tehdä tälläinen haloo?

• ikävä Kuopioon
        gumma. kirjoitti:

Ikävä kuopioon nimimerkkinä tarkoittaa sitä, että en asu kuopiossa. Kuopio ja Tampere, parhaat kaupungit asua. Valitettavasti perhesyistä en voi asua kummassakaan. Asun kaupungissa, jossa haukutaan Kuopiota paljon, ei kyllä kannattaisi. täällä on muuten ihan ok asua, mutta marmattaminen tarttuu.

• :D

Joo, kyllä. Suomi24:n palstan satunnaiset kirjoittelijat ovatkin Kuopion virallinen edustus. Haloo.

• rypysuon reikä

Niinpä täällä on sentään sivitynyttä menoa... toista se on maakunnan piäkaapunnissa!

• Anonyymi

Hyvässä kaupungissa on kirjasto, teatteri, taidemuseo, museo,yliopisto, sairaala,, hoidetut talot ja kadut, keskeinen tori, parkkihalli, monipuolinen tuotanto, iso vesistö,kaunis ja vaihteleva luonto, sekä vanhoja ja modernia taloja

• Anonyymi

Kuopiossa on kauniita asuinalueita ja kauniita taloja, paljon kaunista luontoa keskustassakin ja mäkiä, vesistöjä ja gramofonin neulalla rokotettuja lupsakoita ihmisiä. Ihan jees.

• Anonyymi

Kyllä mä ainakin olen ylpeä työstäni, kodistani:)

• Anonyymi

Meillä on täällä ihan kiva olla;)

• Anonyymi

Meetouu 🤩

• Anonyymi

Vääristelyä, yleisesti Suomen pers'reikänä pidetään Turkua (jolloin Tampere on paksusuolen syöpä), mutta kauheus on kyllä ihan katsojan silmästä. Itse arvostan Turun ja Kouvolan Suomen parhaiksi paikkakunniksi, sitten tulevat Kuopio ja Mikkeli.

• Anonyymi

Oikeasti paskapuhetta että jossain paikassa olisi yleisesti parempia tai huonompi ihmisiä kuin jossain muualla. Ihmiset ovat samanlaisia puupäitä joka paikassa. Vain toast ihmiset tylsistyy.

• Anonyymi

Jep, on tullut asuiltua ympäri Suomea ja ulkomaillakin. Näin se menee.

• Anonyymi

Niin tämä on negatiivinen paikka, joillekin sisäpiiriläisille voi olla hyvä.

Mutta totta on, että perättömätkin juorut kulkee nopeesti eteenpäin, jopa tuntemattomista joiden kanssa ei ole edes sanakaan vaihtanut.

Herää kysymys, mitä niillä p*skan puhujilla on tavoitteena, yrittääkö vain peitellä omaa huonommiuttaan, ettei se tulisi ilmi. Vai ihanko peri suomalainen kateus, kun ei ole saanut jotain, tai sitten on jäänyt jostain paitsi.

Ihmettelen suuresti miten jokin asia voi koskettaa niin paljon, jos ei koskaan ole ollut missään tekemisissä edes ja miten jokin nobody voi saada niin paljon huomiota ja reaktioita?

Täällä ei ainakaan päde se, että kohtele toisia niin kuin sinä haluaisit sinua kohdeltavan. Totuushan on että, se kertoo enemmän kohtelijasta kuin kohdeltavasta.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      196
      1523
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1278
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1032
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      71
      949
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      863
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      863
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      824
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42