Olemme eteläafrikkalaisia

31

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;)

Ai siksikö minä pidänkin niin paljon etelä-afrikkalaisesta musiikista! Se tulee veren perintönä ;) Näytänkin vähän apinalta tanssiessani.

• hahhaaa

joopa joo!
      te evokit olette kuin metsästjä joka seuraa eläimen jälkiä. aina kun hän näkee jälkijonon päähän, hän kuvittelee sieltä löytävänsä lähtöpaikan. mutta jäljet jatkuvat ja samoin erehdyksenne!
      tänään näin uutisen jossa kerrottiin 600000 vuotta vanhasta leukaluusta kiinassa.
      siinä uutisessa kerrottiin että ihmisen levinneisyysoletukset on laitettava uusiin raameihin.
      joopa joo!

• ----

Jos tälle palstalle olisi pari vuotta sitten kirjoittanut ettei ihmisen alkukoti olekaan Itä-Afrikassa, olisi saanut vastaukseksi monta vihaista viestiä joiden sisältö olisi varmasti ollut jotain "kuinka tietämätön olet" "tiede voi todistaa, että ensimmäiset ihmiset asuivat Itä-Afrikassa"... jne....jne....

• Katuva mies

Minun isoäitini isän-isän äidin eräs sukuhaara alkaa hapansilakasta 1460-luvulla

• :B

Ihanko totta? Sepä mielenkiintoista. Minun sukuni taas polveutuu laiskiaisesta, ja sen näkee ainakin minun kohdallani.

• +++\

Evokit ovat kuin kissa joka juoksee tekohiiren perässä eikä saa sitä kiinni.

• (|)

Kretut ovat kuin pikkulapset jotka juoksevat Joulupukin perässä ja luulevat että se on oikeasti olemassa.

• kleopatra*
        (|) kirjoitti:

Kretut ovat kuin pikkulapset jotka juoksevat Joulupukin perässä ja luulevat että se on oikeasti olemassa.

Nimimerkkisi on ällöttävä

• (|)
        kleopatra* kirjoitti:

Nimimerkkisi on ällöttävä

"Nimimerkkisi on ällöttävä"

Sulla on likainen mielikuvitus.

• kleopatra*
        (|) kirjoitti:

"Nimimerkkisi on ällöttävä"

Sulla on likainen mielikuvitus.

Sinulla on pelkästään likainen mieli.

• Möttöskä 1

Evokit vetoavat aina siihen miten tiede kehittyy. Tieteen kehittyminen vaan heidän kannaltaan, ikävä kyllä, tarkoittaa sitä, että kerta toisensa jälkeen heidän rakkaudella hellimänsä teoriat romuttuvat. Vaikka aikanaan niitä kaikkia on esitelty tieteen oikeiksi todistamina teorioina, joita vain pöljät kreat enää epäilevät.

Luulisi evokkeja nolottavan ja raskaasti kun tiede vetelee teitä aina ympäri korvia. Ei teillä ole tänäkään päivänä mitään muuta kuin uskonne, ei mitään kättä pitempää.

• isda

Sehän juuri onkin hauskaa. Miten on mahdollista, että tiede todistaa tietyn evoväittämän oikeaksi mutta myöhemmin nähdään, että ei se oikein ollutkaan. Ei sellaisia ja jatkuvasti toistuvia mokia voi ohittaa vain olankohautuksin miten "tiede kehittyy" vaikka kuinkakin mieli tekis. Pitäisi vähitellen alkaa kiinnittää huomiota periaatteisiin millä ja miten evoväittämiä todistellaan oikeiksi.

Antaa melkoisen huonon kuvan evo-opetuksesta kun jatkuvasti huomataan, että "oikeaksi todistettu" olikin tosiasiassa väärin. Ovatko todistelun kriteerit liian väljät ja liian helposti aletaan hokea oikeaksi todistetuksi. Sellainen ei ole tiedettä. Se on mielikuvamaalailua.

• Sinulta ei ole tullut ensimmäistäkään järjellistä näkemystä. Tyhjänpäiväistä syyttelyä ja valehtelua.

• isda
        ravenlored kirjoitti:

Sinulta ei ole tullut ensimmäistäkään järjellistä näkemystä. Tyhjänpäiväistä syyttelyä ja valehtelua.

Noin sanoo se jolla ei ole yhtään mitään järjellistä tai perusteltua sanomista. Tuollaisen lauseenhan voi värkätä kuka tahansa mutta yhdenkään virheen OSOITTAMINEN tekstistäni onkin jo pari kertaluokkaa vaikeampi juttu.

Eikä ne olleet syyttelyä vaan ihan näistä keskusteluista jatkuvasti luettavissa olevaa asiaa. Evojen vakioselityshän on joka kerta kun tiede osoittaa teidän olleen väärässä että "tiede kehittyy".

• ei ummarra
        isda kirjoitti:

Noin sanoo se jolla ei ole yhtään mitään järjellistä tai perusteltua sanomista. Tuollaisen lauseenhan voi värkätä kuka tahansa mutta yhdenkään virheen OSOITTAMINEN tekstistäni onkin jo pari kertaluokkaa vaikeampi juttu.

Eikä ne olleet syyttelyä vaan ihan näistä keskusteluista jatkuvasti luettavissa olevaa asiaa. Evojen vakioselityshän on joka kerta kun tiede osoittaa teidän olleen väärässä että "tiede kehittyy".

Miten tulevaisuudessa vääräksi osoittautuva on editystä?

• isda kirjoitti:

Siis mikä oli se avauksen linkin sisältö ja merkitys? Sekö, että geneettinen pullonkaula-ilmiö ei ole ollut etelä-afrikassa niin voimakas kuin muualla? Vai se että ihmislajin neljäs evolutiivinen hyppäys tapahtui eteläafrikassa?

Se että afrikkalaisislla on suurempi geneettinen muuntelu kuin muilla ihmispopulaatioilla on ollut kokoajan tiedossa. Sekä sekin on käsitetty että se johtuu siitä että sapiens laji on syntynyt saharan eteläpuolisessa afrikassa. Ja sekin on tiedetty että muuntelun vähäisyys johtuu siitä että vain osa tästä afrikkalaisesta ihmispopulaatiosta lähti leviämään muualle maailmaan hyvikin vähän aikaa sitten, joten nuoreen lajiin ei ole ehtinyt syntyä muuntelua, vaikka populaation koko onkin kasvanut räjähdysmäisesti. Montako sukupolvea on sapien laji ollut pois afrikasta? noin 3200 sukupolvea sitten? eli 80.000 vuotta jaettuna 25 vuodella.

Vai onko tässä kreationsitien kiila-staegia semmonen että sekoitetaan sapiens laji sen edeltäjiin? Vai miten tälläkertaa johdatellaan harhaan? Vai unohtuuko sellainen että ihmislajilla on kaksi jalkaa joilla pääsee liikkumaan?

"Nykytiedon mukaan ihminen kehittyi Saharan eteläpuolisessa Afrikassa ja myöhemmin syrjäytti muut kädelliset suuressa osassa muuta maapalloa."

Ja sekin on kiusallisena kuriositeettina unohdettu että esimerkiksi homo erectus kehittyi 1,6 miljoonaa vuotta sitten ja levisi eurooppaan noin 700.000 vuotta sitten. Avauksen linkissä aikajänne olikin 60.000-70.000 vuotta, ja kyseessä oli toinen ihmislaji, sapiens. Joka on lajiutunut erectuksesta.

Eli tämä on kuin perussuomalaisten vaalistrategiaa, eli suurin peruste väittämillenne on tyhmyys ja haluttomuus tiedonhankintaan ja välinpitämättömyys.

• Luvattu Maa

Voinko paluumuuttaa?

• Hah. Kreationistit näyttävät "ymmärtävän" tämänkin uutisen väärin. Edelleen vanhimmat varmat Homo sapiensit on löydetty Itä-Afrikasta n. 200 000 vuoden takaa. Ja n.100 000 vuotta sitten Homo sapiens oli levittäytynyt kaikkialle Afrikan mantereelle ja myös Aasiaan. Sen sijaan vaellus, joka lähti liikkeelle tuolloin 60-70 000 vuotta sitten ja josta nykyihminen on peräisin joka puolella maapalloa lähti Itä-Afrikan sijaan Etelä-Afrikasta, mutta kulki Itä-Afrikan kautta.

Toban katastrofi saattoi tehdä Itä-Afrikan olosuhteet hankalammiksi kuin Etelä-Afrikan ja edeltäjiemme populaatio menestyi siellä paremmin, kunnes lähti vaellukselle.

Nyt kun kreationistit luulevat tai ainakin yrittävät esittää, että kaikki evoluutioteoriassa olisi mennyt uusiksi, niin todellisuudessa vain tuon vaelluksen lähtöpaikka on tarkentunut lisääntyneen tietämyksen myötä.

• ffffeeee

Hahahaaa!!! Tyhmä molokki näyttää nyt itse olevan väärässä!!! Lupaatko luopua evouskosta jos ihminen onkin eteläisestä afrikasta??

• ffffeeee kirjoitti:

Hahahaaa!!! Tyhmä molokki näyttää nyt itse olevan väärässä!!! Lupaatko luopua evouskosta jos ihminen onkin eteläisestä afrikasta??

""Hahahaaa!!! Tyhmä molokki näyttää nyt itse olevan väärässä!!!""

Ahaa. No kerropa sitten missä minä olen väärässä.

""Lupaatko luopua evouskosta jos ihminen onkin eteläisestä afrikasta??""

Minä en koskaan uskonutkaan tuohon Möttöskän evouskoon, vaan luovuin siitä heti. Mutta se on toki tuon tutkimuksen valossa mahdollista, että nykyihmisen vaellus lähti Etelä-Afrikasta.

• ffffeeee
        moloch_horridus kirjoitti:

""Hahahaaa!!! Tyhmä molokki näyttää nyt itse olevan väärässä!!!""

Ahaa. No kerropa sitten missä minä olen väärässä.

""Lupaatko luopua evouskosta jos ihminen onkin eteläisestä afrikasta??""

Minä en koskaan uskonutkaan tuohon Möttöskän evouskoon, vaan luovuin siitä heti. Mutta se on toki tuon tutkimuksen valossa mahdollista, että nykyihmisen vaellus lähti Etelä-Afrikasta.

"Ahaa. No kerropa sitten missä minä olen väärässä."

No eikö tossa alapuolella olevassa solonin höpinässä väitetä että oltais etelästä?

"Minä en koskaan uskonutkaan tuohon Möttöskän evouskoon, vaan luovuin siitä heti. Mutta se on toki tuon tutkimuksen valossa mahdollista, että nykyihmisen vaellus lähti Etelä-Afrikasta."

evousko=synteettinen evoluutio teoria!! Se on uskoa koska todisteita ei ole!

• ffffeeee kirjoitti:

"Ahaa. No kerropa sitten missä minä olen väärässä."

No eikö tossa alapuolella olevassa solonin höpinässä väitetä että oltais etelästä?

"Minä en koskaan uskonutkaan tuohon Möttöskän evouskoon, vaan luovuin siitä heti. Mutta se on toki tuon tutkimuksen valossa mahdollista, että nykyihmisen vaellus lähti Etelä-Afrikasta."

evousko=synteettinen evoluutio teoria!! Se on uskoa koska todisteita ei ole!

""No eikö tossa alapuolella olevassa solonin höpinässä väitetä että oltais etelästä?""

Niin? Niinhän minä kirjoitin itsekin.

""evousko=synteettinen evoluutio teoria!!""

Ei ole. Etkö ole lukenut mitä Möttöskä kertoo hänen evosukonsa sisältävän? Se on kuulema uskonto, mitä synteettinen evoluutioteoria ei ole ja sen mukaan jos populaatio alkaa juoksemaan, jälkeläisistä kehittyy automaattisesti hyviä juoksijoita ym., mitä evoluutioteoriaan ei liity.

""Se on uskoa koska todisteita ei ole!""

Evoluutiolle on niin paljon todisteita, ettei sen kiistäminen ole enää lainkaan järkevää, vaan sitä tekevät enää harhaiset hihhulit.

• K-18_K-18
        moloch_horridus kirjoitti:

""No eikö tossa alapuolella olevassa solonin höpinässä väitetä että oltais etelästä?""

Niin? Niinhän minä kirjoitin itsekin.

""evousko=synteettinen evoluutio teoria!!""

Ei ole. Etkö ole lukenut mitä Möttöskä kertoo hänen evosukonsa sisältävän? Se on kuulema uskonto, mitä synteettinen evoluutioteoria ei ole ja sen mukaan jos populaatio alkaa juoksemaan, jälkeläisistä kehittyy automaattisesti hyviä juoksijoita ym., mitä evoluutioteoriaan ei liity.

""Se on uskoa koska todisteita ei ole!""

Evoluutiolle on niin paljon todisteita, ettei sen kiistäminen ole enää lainkaan järkevää, vaan sitä tekevät enää harhaiset hihhulit.

-----sen mukaan jos populaatio alkaa juoksemaan, jälkeläisistä kehittyy automaattisesti hyviä juoksijoita ym., mitä evoluutioteoriaan ei liity.-------

Kyllä vaan liittyy ja sitähän käsittääkseni Mötöskä on juuri vastustanut mutta nimenomaan esim. Turkana kiihkeästi kannattanut. Hänen mukaansahan ihmisen lähes koko anatomia on se mikä on juuri sen takia kun liharuoan palkitsevuuden takia esivanhempamme alkoivat juosta savannilla saaliin perässä.

• K-18_K-18 kirjoitti:

-----sen mukaan jos populaatio alkaa juoksemaan, jälkeläisistä kehittyy automaattisesti hyviä juoksijoita ym., mitä evoluutioteoriaan ei liity.-------

Kyllä vaan liittyy ja sitähän käsittääkseni Mötöskä on juuri vastustanut mutta nimenomaan esim. Turkana kiihkeästi kannattanut. Hänen mukaansahan ihmisen lähes koko anatomia on se mikä on juuri sen takia kun liharuoan palkitsevuuden takia esivanhempamme alkoivat juosta savannilla saaliin perässä.

""Kyllä vaan liittyy ja sitähän käsittääkseni Mötöskä on juuri vastustanut mutta nimenomaan esim. Turkana kiihkeästi kannattanut.""

Ei. Minä olen johdonmukaisesti kertonut, että anatomia voi muuttua muuntelun ja luonnonvalinnan avulla. Möttöskän evo-opissa tuo muutos tapahtuu automaattisesti, kunhan populaatio alkaa juoksemaan.

""Hänen mukaansahan ihmisen lähes koko anatomia on se mikä on juuri sen takia kun liharuoan palkitsevuuden takia esivanhempamme alkoivat juosta savannilla saaliin perässä.""

Ja siksi että parhaat juoksijat lisääntyivät eniten. Möttöskän evo-opissa ei tarvita tuollaista valintaa.

• Solon1
    • 0,33333333333

Tein sukututkimusta ja minun sukuni on ainakin lähtöisin puuapinasta Filippiineiltä.

• kauppias.

Hilpeät kreationistit länkyttävät taas tutulla volyymillä

• asdfasdfasdfe

Jaa ei mitenkään yllättävää kun ottaa huomioon sen, että alkujaankin maapallolla vallitsi ilmastollisesti tasapuoliset olosuhteet, ja yhtä lämmintä oli luullakseni kaikkialla.

Niin että ihmisen alkukoti pystyi olemaan käytännössä missä vain.

• ""Jaa ei mitenkään yllättävää kun ottaa huomioon sen, että alkujaankin maapallolla vallitsi ilmastollisesti tasapuoliset olosuhteet, ja yhtä lämmintä oli luullakseni kaikkialla.""

Juu, eivät vallinneet siihen aikaan kun ihminen kehittyi. Tässä välillä oli jääkausiakin ja niistä johtuvia kuivia kausia ym.

""Niin että ihmisen alkukoti pystyi olemaan käytännössä missä vain.""

Oli varmastikin muitakin paikkoja, joissa edeltäjämme olisivat selvinneet, sen sijaan muualla ei elänyt sellaisia apinoita, joista saatoimme kehittyä. Jos olisimme kehittyneet esim. orangeista, emme olisi tällaisia. Jo Darwin muuten ennusti oikein, vertailemalla eri maiden apinoita, että kehityslinjamme on peräisin afrikkalaisista apinoista ilman että tuohon aikaan oli löydetty vielä yhtään välimuotoa.

• miksvarte

Oli varmastikin muitakin paikkoja, joissa edeltäjämme olisivat selvinneet, sen sijaan muualla ei elänyt sellaisia apinoita, joista saatoimme kehittyä. Jos olisimme kehittyneet esim. orangeista, emme olisi tällaisia. Jo Darwin muuten ennusti oikein, vertailemalla eri maiden apinoita, että kehityslinjamme on peräisin afrikkalaisista apinoista ilman että tuohon aikaan oli löydetty vielä yhtään välimuotoa.""""""""

Kuka vielä väittää että olemme nykyapinoiden jälkeläisiä?
      Miten edes teorioassa voisimme olla orangin jälkeläisiä?
      Eikö apinat ole miljoonien vuosien aikana erittyneet vaan ihminen aionoastaan?
      Esitäppä fossiileista orangin sukupuu?
      Simpanssin sukupuu?
      Gorillan sukupuu?
      Miksi evoluutio ei ole apinoihin tepsinyt?

• ""Kuka vielä väittää että olemme nykyapinoiden jälkeläisiä?""

Ei kukaan. Enkä minäkään sellaista tee.

""Miten edes teorioassa voisimme olla orangin jälkeläisiä?""

Orangit erkanivat muiden ihmisapinoiden kehityslinjasta n. 15 miljoonaa vuotta sitten. Jos oma linjamme olisi erkaantunut niiden kehityslinjasta vaikkapa 2 miljoonaa vuotta sitten, niin olisimme orankien jälkeläisiä, koska ne olivat jo silloin orankeja.

""Eikö apinat ole miljoonien vuosien aikana erittyneet vaan ihminen aionoastaan?""

Tietenkin ovat.

""Esitäppä fossiileista orangin sukupuu?""
      Simpanssin sukupuu?
      Gorillan sukupuu?""

Voithan itsekin kaivaa noita fossiileja vaikkapa googlella.

""Miksi evoluutio ei ole apinoihin tepsinyt?""

O se. Esim. Simpanssit ovat muuttuneet enemmän viimeistä yhteisestä kantamuodosta meidän kanssa kuin me.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe