Itselläni on vain pieni beaglen ja siperianhuskyn sekoitus, joka ei kuinkaan pelota murtovarkaita. Olen muuttanut omakotitaloon maalle ja kuulin täällä olevan paljon ulkomaalaistaustaisia varkaita. Ajattelin hankkia pihaani näytille varoituskyltin, jossa on koiran kasvokuva (pään laajuinen kuva) ja jossa lukee >>Minä vartioin täällä!>>.
Mutta nyt en tiedä, minkä rotuisen koiran kuva sellaisessa kyltissä säikäyttää ihmiset parhaiten.
Antakaa ehdotuksia, eli minkä rotuinen koira sopisi sellaiseen pelotteeksi parhaiten ? Eli tunnettu, pahamaineinen, pelottavan näköinen rotu. Mikä sopisi sellaiseen kylttiin parhaiten mielestänne ?
Pelottavin koirarotu ?
47
2614
Vastaukset
- :))))
Yleensähän niissä seefferin kuva on, seefferi taitaa jo olemukseltaan pelottaa varkaat pois, vaikka koiria on täysin kilttejä yksilöitä huomattava määrä :)
- jässi234455
Minä laittaisin siihen kuvaan jäniskoiran pärstän. Yksityisten ihmisten pitämien koirien käyttämistä vartiointiin ja tai uhkailuun pidän suurelta osin naurettavana.
- aloittelija vain
Kerran näin yhden talon pihassa kyltin "Löwchen security". :)
- dogo vs rotikka
Dogo argentino tai rottweiler. Minä säikähtäisin saman tien. Mutta ainakaan mitään kaukkarin tai muun laumisrodun >>nallenaamaa>> ei kannata siihen pistää.
- sakemannikko
En tiedä säikähtäisinkö itse saksanpaimenkoiraan, koska on tottunut siihen, mutta varmaan se..
Mutta itse säikähtäisin samantien dobermannista tai rotwaillerista.- :)))))
Aika harva sinne pihalle varmaan haluaa mennä jos siellä on vahtiva saksanpaimenkoira...
- varoituskyltti
Rottweiler siis vaikuttaa sellaiselta >>kaikki säikäyttävältä>> ? Ehkä rottweilerin kuva sellaiseen varoituskylttiin olisikin juuri loistaja. Kiitos kaikille ehdotuksia antaneille !
- bulleron ylpeä om.
Ehkä ulkomaalaistaustaiset säikähtäis parhaiten jotain molossin kuvaa, jossa olisi vielä ulkokorvat typätty kokonaan pois?
Eli esim Canario, Napolinmastiffi, bullmastiffi tms...- boxtypy
Bokseri, jolta on korvat typätyt ! Sinäpä sen sanoit :-)
- dober-woman
Doberman.
- :)))))
Doberman jolta korvat typätyt, muuten näyttää suht lepposilta..
- haloo1112
Naurettavaa tällainen.. "ulkomaalaiset säikähtäisi". En usko että kukaan sinne pihallenne on tulossa ja toiseksi, usein ihmiset ei laita oman rodun kuvaa tuollaiseen kylttiin koska kaikkia rotuja ei ole, viimeiseksi hyvin harva edes laittaa tuollaisen kyltin.. Mikset hanki hälytysjärjestelmää? Jos joku teille tulee hän kyllä tarkkailee taloanne ennen ettette ole itse sisällä, haloo... ja huomaa että sinulla on beagle kainalossa. Tosi harva, etenkään eurooppalainen, pelästyy esim. susikoiraa. Heillä on isoja molosseja vahtikoirina missä tahansa ja näihin paikkoihin mennään silti. Ottavat vaan koiraa varten järeämmät kalut mukaan..
- oikhnäö
itse olet naurettava!
No ajatus on hyvä. Mutta entä varoituskyltti kameravalvonnasta?
- Pumpumpum
Vinkki, laita pihatien päähän kyltti, jossa lukee "Vaara/Danger!" ja kyltiin AK-47 kuva...Toimii takuulla:)
- varoituskyltti
Kiitos edelleen hyvistä vinkeistä. Katsoin netistä kuvia typistetyistä koirista, joista varsinkin bokseri näytti todella pelottavalta. Ehkä rottweiler lienisi kumminkin paras ratkaisu sellaiseen kuvaan typistettyine korvineen.
Täytyy hankkia sellainen kyltti nopeasti, sillä eilisiltana ulkomaalaistaustaisia miehiä kävi erään tämän alueen naisen asunnossa sotkemassa paikkoja ja varastamassa tavaroita.- ....................
Typistettyine korvineen? Ei rotikoilta ole korvia typistetty yleisesti koskaan. Dobbereilta sen sijaan on ennen typistyskieltoa...
Ja siihen alempaan viestiin missä sanotaan dobbereiden olevan pelkopurijoita ja arkoja: en ole koskaan nähnyt remmissä räyhäävää dobsua, sen sijaan vastaavia rotikoita aivan liikaa.
- Nimettöön
Heips, pistä joko Rottweiler tai Saksanpaimen koira :)
- 7+11
Rottweiler, Saksanpaimenkoita, Dobermanni....
Siinä ainakin muutama rotu joiden kuva voisi kyltissä komeilla :)- alkunantainen rotuil
Ainakin koiraharrastajista suurin osa tietää dobermannien olevan joko arkoja tai pelkopurijoita, Rottweilereiden itsevarmoja (ilman syytä), ylipainoisia/ liikaa syotettyjä, hitaita porsaita ja schäeffereiden noin keskimäärin hyvinkin epästabiileja henkisiltä ominaisuuksiltaan
- waddw
tutulla on juuri tuollainen "täällä vartioin minä"- kyltti, kyltissä komeilee tämän jampan emännän naama :D
- varoituskyltti
Viime yönä oli kuulemma jo erään lähistöni asukkaan ikkunat rikottu ja hänen kotiinsa murtauduttu. Siellä oltiin tehty varkauksia, mutta tekijöitä ei oltu tavoitettu viellä. En silti ole viellä mennyt sellaista kylttiä hakemaan, mutta ensi viikolla tilaan sellaisen välittömästi. Kuvassa tulee olla rottweiler, eli päätökseni olen tehnyt.
On alkanut jo koirakuumekin kasvaa hljattain. Täällä maalla taitaa olla toinen koira hyvä seuralainen nykyiselle, kiltille seropilleni.
On tullut mieleen, että hankkisin kyltin lisäksi myös aidon, pelottavan näköisen koiran. Rottweilerin hankin kyllä pian ! Se säikäyttää ilmeisesti murtovarkaat jo pelkällä ulkokuorellaan, eli sen ei tarvitse käytännössä vartioida, joka olisi hyvä asia, sillä en halua koirasta varsinaisesti ylisuojelevaa, sillä kylässäni käy paljon myös tuttujani. Tietysti rotikat kumminkin toimivat tosipaikan tullen, mikäli oikein olen käsittänyt.
Olen naispuoleinen, minulla on ikääkin jo kohta 50 vuotta, eikä itselläni ole enää miestä sekä kaikilla lapsillanikin on jo omia lapsia, joten peniksen korvikkeeksi olisi varmasti rottweiler sopiva vaihtoehto. Minä ja nykykoiramme olemme terveitä ja innokkaita retkeilijöitä ja lenkkeilijöitä (lisäksi koirani viihtyy toisten koirien seurassa), joten rottweiler saisi luonamme ainakin liikuntaa paljon :-)
Kiitos kaikille tähän saakka vastanneille !
Rotikka vei voiton ! >:-) - :)))
varoituskyltti kirjoitti:
Viime yönä oli kuulemma jo erään lähistöni asukkaan ikkunat rikottu ja hänen kotiinsa murtauduttu. Siellä oltiin tehty varkauksia, mutta tekijöitä ei oltu tavoitettu viellä. En silti ole viellä mennyt sellaista kylttiä hakemaan, mutta ensi viikolla tilaan sellaisen välittömästi. Kuvassa tulee olla rottweiler, eli päätökseni olen tehnyt.
On alkanut jo koirakuumekin kasvaa hljattain. Täällä maalla taitaa olla toinen koira hyvä seuralainen nykyiselle, kiltille seropilleni.
On tullut mieleen, että hankkisin kyltin lisäksi myös aidon, pelottavan näköisen koiran. Rottweilerin hankin kyllä pian ! Se säikäyttää ilmeisesti murtovarkaat jo pelkällä ulkokuorellaan, eli sen ei tarvitse käytännössä vartioida, joka olisi hyvä asia, sillä en halua koirasta varsinaisesti ylisuojelevaa, sillä kylässäni käy paljon myös tuttujani. Tietysti rotikat kumminkin toimivat tosipaikan tullen, mikäli oikein olen käsittänyt.
Olen naispuoleinen, minulla on ikääkin jo kohta 50 vuotta, eikä itselläni ole enää miestä sekä kaikilla lapsillanikin on jo omia lapsia, joten peniksen korvikkeeksi olisi varmasti rottweiler sopiva vaihtoehto. Minä ja nykykoiramme olemme terveitä ja innokkaita retkeilijöitä ja lenkkeilijöitä (lisäksi koirani viihtyy toisten koirien seurassa), joten rottweiler saisi luonamme ainakin liikuntaa paljon :-)
Kiitos kaikille tähän saakka vastanneille !
Rotikka vei voiton ! >:-)Heh mutta muista että menee kaaaauan aikaa että se rottis todella toimii vahtina jos pentuna meinaat ottaa ;) Vaikka kyllähän ne alkavat monesti vahtimaan jo pienestä pitäen, mutta kukas semmosta pelkää :)
- varoituskyltti
:))) kirjoitti:
Heh mutta muista että menee kaaaauan aikaa että se rottis todella toimii vahtina jos pentuna meinaat ottaa ;) Vaikka kyllähän ne alkavat monesti vahtimaan jo pienestä pitäen, mutta kukas semmosta pelkää :)
Saatan asua täällä lopun ikääni, ja täällä on kuulemma asunut ja vieraillut murtovarkaita ym. rikollisia iät ja ajat. Nopeastikos rotikka siis minun näkökulmastani kasvaa :-) Toki osaan pitää kohtuuden koiranpidossa, eli sitten kun vanhuus vie kuntoni, niin luovun tietysti koiranpidoista, eli en enää hanki uusia koiria, vaan säästän ne mieluummin vaikka nuorille, reippaille koiraharrastajille :-) Ja lähiaikoina hommaan tietysti sen kyltin >>alkupelotteeksi>> :-)
- balrog,muinaisen maa
Pistä dogo canario tai cane corso - siinä on kaksi oikeaa pirua
- Ärsyttävää
Eikös kirjoittaja osaa itse päättää laittaako koiran kuvaa vai ei? Joten lopettakaapas jo tuo väittely ja kertokaa hyviä rotuja!! Dogo argentino,rottweilwer,saksanpaimen koira,dobermanni yms.
- Lotcie333
PISTÄ IRLANNINSUSIKOIRA, niin kyllä varkaat häipyy!!!!!
- sakemaannikko
No asumme myös itse omakotitalossa,, eikä ole kyllä yhtä turvallista kuin esim kerrostalossa todellakaan,, joten ajatus sinänsä hyvä,,
Itsellämme on seefferi,, mutta en sitten tiedä onko se tottumuksesta,, mutta itse en niitä pelkää mutta Rottweiler on muutenkin saanut ilkeän koiran maineen...- sakeee
Dogo argentino o n myös tosi pelottava
- Kuusankukka
Itse laittaisin ehkä typistettykorvaisen dobermannin.
- h
kaukasianpaimenkoira..sen pelkkä koko riittää jo karkottamaan tunkeilijat
- Niksi-Näksy
Minunkin mielestäni typistettykorvaisen dobermannin kuva olisi kaikista uskottavin. Myös saksanpaimenkoira ja rottweileri hyviä.
Etsi netistä tai nauhoita jostain sitten oikein matalaa, ison koiran vihaiselta kuulostavaa haukkua ja soittele sitä kovaa stereoista somalin kulkiessa ohi. Muista välillä vaihdella haukkuääntä.
Lisäksi voisit laittaa jonkun keksityn vartiointifirman kyltin, ja rakentaa muutaman valekameran esim. portin ja ovenpieleen, talon nurkalle ym.
Jos vielä äärimmäisemmäksi ajattelit mennä, niin joku ulkomaalaisvihamielinen lippu ikkunaan tai muuten näkösälle, esim. etelävaltioiden lippu sopii hyvin. Tosin ei mahda hirveästi herättää arvostusta muissa naapureissa, vieraissa ja sukulaisissa...- voi sua pientä..
"Jos vielä äärimmäisemmäksi ajattelit mennä, niin joku ulkomaalaisvihamielinen lippu ikkunaan tai muuten näkösälle, esim. etelävaltioiden lippu sopii hyvin. Tosin ei mahda hirveästi herättää arvostusta muissa naapureissa, vieraissa ja sukulaisissa..."
Eipä tosiaan herätä arvostusta, vaan kaikki tajuaa, että olet tyhmä ja katkera luuseriurpo, mut sehän on tietenkin ihan oma asiasi, jos haluat siitä kaikille kertoa.
- PRESA CANARIO!
Jos haluat pelottavan koiran naaman niin pistä Canarion naama Canari pelottaisi minuakin koska Canario on tappaja koira, U.S.A:ssa poliisit käyttää canarota taltuttaja koirana, koska canario kun puree kädestä se saa käden jopa irti. Oikein koulutettuna ja jos ei poliisi kouluta canario on yhtä leppoisa kuin vaikka sakemanni.
Oikestaan mikä tahansa koiran naama riittäisi varoitukseksi koska esim mustalaiset pelkäävät jopa Chihahuaa! (kokemusta on! :D Kävelin hel. keskustassa Chihuni ja käy-labbikseni kanssa Mustalaiset menivät tien toiseen reunaan jo nähdessään koiran! :D) Joten suosittelen Presa Canariota ;)- persut rules
laita Jussi Halla-ahon kuva....pysyy ulkomaanpellet loitolla
- varoituskyltti
Nyt minulla on jo sellainen kyltti pihani tienhaaran äärellä ! >:-) Ja ehdin välissä tilaamaan rottweilerin pennunkin, mutta se taitaa olla vasta isänsä munapussissa, sillä narttua (jonka pentu minulle tulee) ei olla viellä edes astutettu. Kiireellä en kumminkaan halua hommata mitään sairasta, luonnevikaista tai paperitonta rakkia, vaan valitsin kelvon kasvattajan !
- anna.ruokolainen
Mapolinmastiffi saa kyllä ainakin minut kananlihalle kananlihalle :S
http://www.thenewsair.com/wp-content/uploads/2011/02/neapolitan-mastiff.jpgOlisin itekin ehottanu napolinmastiffia; messukeskuksessa kattelin semmoista uroksta, etuosa aivan muodoton, pelkkää roikkuvaa nahkaa.. Miten se kulkee --roikottelee eteenpäin?!
Samanlaisia näkee kauhuelokuvissa, kun mudasta nousee tälle planeetalle tuntemattomia olioita, tai mikä sitten onkaan ollut inspiraation lähteenä....
- veeeeera
Samaa mieltä monen edellisen kanssa.. Mastiffit toimii samoin korvatypätyt bokserit ja dopermannit sekä dogo argentinot yms... En välttämättä ite laittas ainakaan tuota saksanpaimenkoiraa.. Ja sille joka ihmetteli miks ei asenneta hälytysjärjestelmää, niin onhan tuo aika halpa varkaan karkotin, jos vaan toimii!!! :)
- ....................
Keksi mieluummin jokin hyvä iskulause. Esim. nuo "Olen portilla kolmessa sekunnissa - kummalla puolen silloin olet?" "Muistithan tuliaiset? Ps.Olen lihansyöjä" "Varkaat syödään elävältä" yms ovat jo ihan jees, mutta itsekin voi laatia jotain :)
- koira=omistajansa
Itselläni on useampia koiria dogo canario & rottweiler mix, karjalankarhukoira mix sekä venäjänajokoira & saksanpaimenkoira mix, oikein koulutettuna kaikki ovat oikein oivia ja erittäin hyviä vahteja pihalle ja perheelle. Rottweileriä, tai koiraa ylipäätänsä, hankkiessa tulee tutustua koiran rotuun ja sen käyttötarkoitukseen.
Meillä ainakin tuo karjalankarhukoira mix on kova ääninen ja tarkka kuuloinen, canario&rotikka risteytys pysyttelee takana hiljaa, ihan kuin odottaen että saa hoidella homman loppuun ja ajokoirasakemannimixi on portilla kyllä kolmessa, ellei jopa kahdessa, sekunnissa pitämässä karjalankarhukoiran puolia.
Lisäksi meillä on kaksi pyreneittenkoiraa, kovia vahteja mutta näyttävät "nallukoilta", tuskin pelottavat varkaita pois ulkonäkönsä perusteella ja nekin ovat vain itsevarman ja määrätietoisen omistajan koiria.
Väärä koira väärissä käsissä on huono yhdistelmä, jossei halua olla itse varkaan paikalla.
Mä voin kyllä lainata tota karjalankarhukoiraa hetkeksi ni osaavat jatkossa karttaa varmasti teijän piha-aluetta ja se on lupaus! ;D- Huh!
Ihmettelen vaan mitä joku tekee noin monella osin jopa hengenvaaralliseksi luokiteltavalla koiralla? Oletko joku vanginvartija novosibirskin seutuvilta vai?
- hekot uhoukolle
Etkö pääsisi vähemmällä, kun miinoittaisit pihasi? Esim. pomppumiina & kylkimiinamix voisi olla kova juttu.
- m
No Chihuahuan kuva tietysti - sen kuvan ku laitat niin pysyy varkaat loitolla ;) no toivottavasti ymmärrät huumoria.
Mut kysymykseesi vakavasti vastaten. Miten ois dobermannin, rottweilerin tai saksanpaimenkoirankuva? - jooohh
Pistä siihen kaljukoira jolla on 3 silmää ja kirjotat siihen "maukasta mamua"
- lol10
Hä sakemanniko? musta terrierit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165