Kirkon Ulkomaanapu on jo valmiudessa, jos ja kun apua tarvitaan
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/4507-kirkon-ulkomaanapu-toimintavalmiudessa-indonesian-tsunamin-varalta
Rukouksissakin hädänalaisia muistaen! Voitte jokainen kotona yhtyä rukoukseen omassa mielessänne!
diakoni Meiju
Tsunamialueelle toimintavalmius olemassa!
27
112
Vastaukset
Toisaalta valtio sen rahoittaa, että JEE! vaan...
- jk
v ai niin
- Shrink
Olen ollut yhteydessä kaveriini, joka on vaimonsa kanssa lomalla Balilla, sekä Australiaan lähisukulaisiini (äiti, sisarukset) Darwinin alueella.
Kummassakaan ei toistaiseksi ole mitään hätää, sekä varoitusjärjestelmät on hyvät.
Varmaan on alueita missä näin ei ole, mutta yhtäkaikki, suurin hätä lienee Japanissa. - käyttäkää järkeänne
Rukoilkaa, ettei Herra enää ikinä lähettäisi uusia tsunameita minnekään.
Perästä päin rukoilu on yhtä tyhjän kanssa. Tsunamit jo estettävä rukouksin jo ennakolta. - voi, voi
Oisko kannattanut rukoilla vähän aikaisemmin, että tsunamia ei olisi tullutkaan :)
Olikohan kyseessä jumalan rangaistus Japanilaisille, vai varoitus meille muille - varsinkin meille ateisteille? Tapahtuikohan tämä ennalta arvaamatta kaikkivaltiaalle - ei kai nyt sentään?
Vai tapahtuiko tämä siksi että - huolimatta lukuisista ihmishengen menetyksistä- saamme taas kuulla muutamasta ihmepelastumisista, kristityt voi taas kehua retostella ihmeillä - siis jos tämä pelastunut oli kristitty.
Vai olikohan kyseessä vaan kahden mannerlaatan puristukseen jääneen jännitystilan äkillinen purkaantuminen ? Maankuori antoi periksi , ja kuului "riks"
8.9 magnitudin voimalla...Kyllä sanoisin, että kyse on tuosta viimeisestä - luonnonkatastrofista, joka velvoittaa meitä tukemaan läheisiämme. Tosin japanilaisten sanotaan hyvin todennäköisesti selviävän katastrofista omin varoin ja omin voimin. Rukoillaan kuitenkin apua katastrofin koskettamille.
http://www.youtube.com/watch?v=vr9hdTJZk6E
pappi Sonja- juutas.
"Rukoillaan kuitenkin apua katastrofin koskettamille."
- Mistäs rukoilet? Samasta lähteestäkö, joka salli juuri tuon maanjäristyksen ja tsunamin tapahtua?
Vai onko niin, että rukouksen kohteella ei olekaan osaa eikä arpaa luonnonkatastrofeihin? Mutta sen sijaan voi halutetessaan auttaa katastrofin uhreja? Mutta ei voi tai ei halua estää uhreja ennalta? juutas. kirjoitti:
"Rukoillaan kuitenkin apua katastrofin koskettamille."
- Mistäs rukoilet? Samasta lähteestäkö, joka salli juuri tuon maanjäristyksen ja tsunamin tapahtua?
Vai onko niin, että rukouksen kohteella ei olekaan osaa eikä arpaa luonnonkatastrofeihin? Mutta sen sijaan voi halutetessaan auttaa katastrofin uhreja? Mutta ei voi tai ei halua estää uhreja ennalta?Hiljaiseksi vetää Japanissa taphtunut maanjäristys ja tsunami. Kristittynä tälläisen keskellä saa turvata Jumalaaan. Saa kysyä ja saa myös huutaa.
nimim. "juutas" sinun kysymyksesi ovat vaikeita ja niihin ei löydy vastausta. Äärimmäisen kärsimyksen äärellä ei ole oikeita vastauksia eikä viisaita sanoja. Kädet saa laittaa ristiin ja pyytää katastrofin uhreille voimaa ja kaikkea mahdollista inhimillistä apua.
Merja Lampila, pappi- tosi on
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hiljaiseksi vetää Japanissa taphtunut maanjäristys ja tsunami. Kristittynä tälläisen keskellä saa turvata Jumalaaan. Saa kysyä ja saa myös huutaa.
nimim. "juutas" sinun kysymyksesi ovat vaikeita ja niihin ei löydy vastausta. Äärimmäisen kärsimyksen äärellä ei ole oikeita vastauksia eikä viisaita sanoja. Kädet saa laittaa ristiin ja pyytää katastrofin uhreille voimaa ja kaikkea mahdollista inhimillistä apua.
Merja Lampila, pappiJuutaksen kysymyksiin on helppo vastata selvällä järjellä.
Vain uskovaisille ne ovat vaikeita. - Mirka ...
Haloo Sonja. Pyyntösi tekee sinusta "pellen" sillä rukoukset eivät toimi.
Voisitko olla rehellinen vai onko se liikaa pyydetty? - Järkeviä vastauksia?
tosi on kirjoitti:
Juutaksen kysymyksiin on helppo vastata selvällä järjellä.
Vain uskovaisille ne ovat vaikeita.Japani varautuu maanjäristyksiin. Viikottaisia maanjäristysharjoituksia, rakennukset sortumattomia jne. Silti luonnonmullistukset aiheuttavat katastrofin. Tsunamiin varautuminen lienee mahdotonta.
Millaisia vastauksia sinulla on Juutaksen kysymyksiin. Ei-uskovaisena voisit informoida japanilaisiakin.
Tässä arkkipiispa Kari Mäkisen kirjoitus tsunamiin liittyen:
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/1A124078E9B5C534C225785000619618?OpenDocument&lang=FI
pappi SonjaKiitos Sonja. Kyllä arkkipiispan sanat toi mulle niin kauhiasti rauhaa ja toivoa paremmasta maailmasta. Ilman tuon ihmisen sanoja multa olisi kyllä päämäärä ja usko kadonnut tässä elämässä. Kiitos kun jaoit tuon linkin....tai sitten...
- Nasse,
KUA:n maksamme me taikauskottomat ihmiset, sen rahoitukasesta valtaosa tulee valtiolta ja kansalaisilla vain nbeljänneksellä kuuppa viiraa jeesussadun muodossa.
Mitä kirkko tkee, ratsastaa tassa ruumiilla, käyttää muiden rahat ja tekee sillä PR:ää. Pikku bonuksena yrittää vielä tehdä uhreista myös uskonnon uhreja.
Hävetkää!Oletteko siis sitä mieltä, ettei meidän tarvitse auttaa katastrofin kokeneita? Onneksi ei sattunut meille, niinkö? Eli, jos Suomessa tapahtuu jokin katastrofi, turha on muidenkaan auttaa meitä? Jos sinä joudut onnettomuuteen, kenenkään ei tarvitse auttaa sinua? Vaikka ei uskoisi mihinkään Jumalaan, eikö toisia ihmisiä silti voi auttaa, jos apua tarvitaan?
pappi Sonjakuunteleva_kirkko kirjoitti:
Oletteko siis sitä mieltä, ettei meidän tarvitse auttaa katastrofin kokeneita? Onneksi ei sattunut meille, niinkö? Eli, jos Suomessa tapahtuu jokin katastrofi, turha on muidenkaan auttaa meitä? Jos sinä joudut onnettomuuteen, kenenkään ei tarvitse auttaa sinua? Vaikka ei uskoisi mihinkään Jumalaan, eikö toisia ihmisiä silti voi auttaa, jos apua tarvitaan?
pappi SonjaOlipas kierosti käännetty koko Nassen kommentti päälaelleen! Onneksi olkoon, Sonja :o(
- Nasse.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Oletteko siis sitä mieltä, ettei meidän tarvitse auttaa katastrofin kokeneita? Onneksi ei sattunut meille, niinkö? Eli, jos Suomessa tapahtuu jokin katastrofi, turha on muidenkaan auttaa meitä? Jos sinä joudut onnettomuuteen, kenenkään ei tarvitse auttaa sinua? Vaikka ei uskoisi mihinkään Jumalaan, eikö toisia ihmisiä silti voi auttaa, jos apua tarvitaan?
pappi SonjaSonja, mielikuvitusjeesuksesi ei toki ole este kyvylle ajatella, vai onko?
Kritisoin tuossa kahta asiaa, kuten jokainen älyissään oleva voi havaita;
a) avun maksaa tavis veronmaksja, ei ev-lut lahko joka kerää PR arvon ratsastaessaan ruumiilla
b) apu ei ole pyyteetöntä, siinä sivussa pyritään maksimoimaan taikauskon leviäminen
Sonja, myötähäpeä on turha tunne mutta olet aika lähellä sen herättämisessä
- no jootaas
Mitä hyötyä tänne on kirjoitella jostakin kirkon valmiustilasta.
Vai pitääkö tämäkin yrittää ottaa firmalle mainoksena.
Eikö kirkon olisi pitänyt mennä sinne ennen järistyksiä. - Kristinuskon kirja.
Hyv'ät kirkon oppiin uskovat !
Täällä on pappi Sonjasta alkaen uskovia, jotka uskovat Jumalan vaikutukseen maaplaneetallamme. Useampaan kertaan on korostettu, että Jumala on kuullut minua. Nyt teillä, heillä, on kiitollinen tilaisuus jälleen kerran kertoa, miksi Japanissa näin ? Ovatko he helvettiin tuomittu ihmisryhmä ? Mitä ihmisiä Te Jumalan kuulleet olette ?
Itse uskon Jeesuksen sanomaan, että Jumala antoi tämän maaplaneetan meidän ihmisten täydellisesti hallittavaksemme. Hän, siis Jumala. ei ole täällä konkreettisesti. Rukoukset tässä mielessä täyttä petosta. - en kehtaisi
Huomasitteko taas kerran noitten ns. ateistien mielenlaadun? Kun on tapahtunut vakava luonnononnettomuus niin nämä vaan täällä repii ja raastaa kun pitäisi auttaa siten kuten pystyy.
Nämä ns. ateisiti ovat kyllä itsekästä porukkaa! Hävettää. Seuratkaamme oman kansamme luonteen laatua tämän katastroofin merkeissä!!
Japanilaiset ovat ystävällisiä ihmisiä ja kunnioittavat toisiaan hädän keskellä. Heillä on selkeät pelisäännöt. Äidit ja lapset eivät jää vaille huomiota.
Meillä ei ole enää mitään pelisääntöjä.
Ateistit spekuloivat kristittyjen myötätuntoa kykenemättä itse osoittamaan mitään kaunista vastaantuloa. Negatiivisuus kukoistaa!
Taustalla Suomen armeija opettaa käyttämään asetta, mutta jos moraali on syöksynyt raiteiltaan, emme enää kykene turvaamaan oman kansamme hädänalaisia tarpeen tullen. Tappamistaidolla emme voi enää ylpeillä, kun Suomen kansa on sisäisesti noussut kuin sisällissotaan toisiaan vastaan.
Suvut eivät enää piittaa heikommistaan.
- Kirkko on tarjonnut mallia pitkään.
Mitä on suomalainen ylpeys? Rikkaat turvaavat oman nahkansa. Omaatuntoa parsitaan siirtolaisten avulla. Omat hädänalaiset jätetään haistateltaviksi. Se on nähty jo lamavuosina.
Jälleen näkyy, kuinka olemme kansana todella hukassa itsemme kanssa. Missä on kansamme opettajat?
Kykenemmekö menemään enää itseemme."Ateistit spekuloivat kristittyjen myötätuntoa kykenemättä itse osoittamaan mitään kaunista vastaantuloa."
Annantkos vaikka esimerkin kristityn myötätunnosta? Lähinnä olen nähnyt kristittyjen riemuitsevan joko siitä, että taas meni pakanaa lakoon tai siitä, että nyt saadaan lähteä saarnaamaan oikeaa oppia pakanoille.
Sitten on vielä niitä, jotka ilkamoivat lopun aikojen ennustusten toteutumisella, ja sillä kuinka pakanat ja ateistit ovat kohta kaikki kiirastulessa ja uskovat pääsevät herransa tykö.
Varsiniasta myötätuntoa...Toisen ihmisen hädällä ei voi kukaan iloita, näin uskon meistä ihmisistä. Oli kysessää sitten atesiti, uskonnoton, uskovainen, tapakristitty, kirkkouskovainen tia minkä tahansa määritelmän saanut ihminen. Ihmisiä meistä tekee se, että me tunnemme myötätuntoa ja voimme sitä osoittaa toisillemme.
Kun kirkko haluaa auttaa ja antaa monille ihmisille mahdollisuuden auttaa niin miksi sitä tulee arvostella?
"UskonnotonLähimmäinen" miten voit ajatella, että kristityt riemuitsisivat toisten hädällä? Millaista sinun mielestäsi on oikea myötätunto? Minusta myötätuntoa on juuri se, että haluaa auttaa toista, haluaa toiselle hyvää eikä ajattele toisesta pahaa.
Merja Lampila, pappi- Nasse.
Merja, onko kirkko tässä auttanut yhtään? Jos on, niin miten?
Merja hyvä,
Ei minun tarvitse ajatella kristittyjen riemuitsevan. Minä olen lukenut tällä ja muilla palstoilla useita kristittyjen kirjoittamia kommentteja, joissa ilkamoidaan sillä, että japanilaiset saivat "ansionsa mukaan", koska olivat pakanoita. Tai että japania rangaistaan, koska me ateistit olemme niin pahoja. Lisäksi on useita viestejä, joissa kerrotaan, kuinka maanjäristys on jumalan tapa näyttää voimansa ja kuolleita shintolaisia sanotaan kristinuskon marttyyreiksi.
Sinä, Merja, et määritä kristinuskoa, vaikka pappi oletkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271