Olen 13 v poika ja jotenkin olen huolestunut pienestä koostani,ja myöhäisestä kehityksestäni.Olen vain 143 cm pitkä ja näytän ehkä 10-11 vuotiaalta.Ja eipä ole vielä tietoakaan murrosiästä.Siskoni kohta 12 v ja n.160 cm pitkä ja huomattavasti ikäisiään kehittyneempi,ja hänellä alkoi murrosikä jo 9 vuotiaana.Ei ole helppoa olla koulussa muiden kiusattavana ja tönittävänä.Eikä kotona ei ole kivaa olla minua huomattavasti isomman ja vahvemman siskon kuritettavana.Onkohan minulla jotenkin erilainen tilanna kuin muilla ikäisilläni.Jotenkin tilanteeni vaikuttaa epätoivoiselta.
Iso ongelma
3
134
Vastaukset
- 11v tyttö
no emt.. älä siitä koosta niin paljo välitä ja tunnen yhen samanikäisen tytön joka on jotain ehkä yli 140cm. ja muutenki sulla tulee varmaan pian kasvupyrähdys joten siinä pitäis pituus muuttua :)
- uigklliuhnm
Niin ja ota huomioo se et pojilla voi alkaa murrosikä aika myöhään esim 15v.
Monesti pojilla tulee murrosikä vähän myöhemmin kun tytöillä ja jos katsoo vaikka seiskaluokkalaisia niin tytöt on usein niitä luokkien pisimpiä. Se on varmasti rankkaa odotella sitä kasvupyrähdystä, mutta kyllä se sieltä sitten joskus tulee. Tiedän monia poikia jotka ovat vasta lukioiässä kasvaneet sen ison pyrähdyksen ja monet pojat kasvavat vielä armeijassakin.
Jos pariin vuoteen ei mittaa tule ollenkaan, luulempa että sitten kouluterkkari varmasti ottaa asian puheeksi ja on syytä kysyä lääkäriltä asiasta. Mutta eiköhän se siitä vielä iloksi muutu ja joskus tulee se aika, että sinä olet se siskoa isompi :)
Sanna Laitinen
erityisnuorisotyönohjaaj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854