Suomalaisten itsekkyys

Huoh..

Voi että kun pisti vihaiseksi lukea tämän päivän lööppejä.. "Suomalaispoika kadoksissa Japanissa, kertoo isä kauhuissaan" "Suomalaiset pelastuivat Japanissa" tai jtn. Japanissa kuoli yli 10 000 ihmistä. Mukana niin isiä, äidit ja lapset! Ja Suomalaisia kiinnostaa vaan ne kolme Suomalaista, jotka pelastuivat, tai eivät. Yleensä, ootteko huomannu, kun tapahtuu jotain kauheeta, missä kuolee satoja tai tuhansia, lehdet uutisoivat aina montako Suomalaista oli siellä? Ovatko Suomalaiset oikeesti niin itsekkäitä, että kiinnostaa vaan oman maan edustajat?

5

163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiijjohei

Itsekkäät Suomalaiset on kyllä loppujen lopuks aika harvassa. Tottakai lehdet kirjottaa kaikkea sitä paskaa mikä vaan myy.

• -Hohhoijaa-

No kuulostaako tämä paremmalta: "Ranskalaispoika jo kolmatta päivää kadoksissa". Eipä varmaan sua tuo kiinnostas ja kukahan se siinä vaiheessa olis itsekäs?

• missä hän on

Minäkin olen erehtynyt joskus tuohon samaan ajatuskuvioon, mutta pitää vain ymmärtää että monesti meitä suomalaisa informoidaan suomalaisten omista asioista, joka on aivan oikein. Etusijalla ne omaiset jotka odottavat uutisia olivat ne sitten negatiiviasia tai positiivisia. Tuttavat, työtoverit jne.. saavat tärkeää tietoa koskien omaa tulevaisuutta.

• Huoh itsellesi

Aivan samalla tavalla muuallakin otsikoidaan. Ja aivan syystä. Jos esim. oma poikasi (oletettavasti suomalainen) olisi jossain katastrofialueella, eikä häneen saa yhteyttä, niin eikö sinua kiinnostaisi tietää ovatko alueella olleet suomalaiset turvassa?

• näin sen näin

ihan sama, laiva kaatui filippiineillä, ei ole edes uutinen täällä, on senverran kaukana ja sitä sattuu niissä maissa tuontuostakin. Poika ammuttiin Israelissa, mitä niitä yksin kappalein täällä uutisoimaan, sitä se on siellä joka päivä, ei uutinen täällä. Mutta kun pien veve upposi se onkin täällä uutinen, muuta ei edes mainita muualla maailmalla. Näin se vaan menee, se mikä on lähellä omia on uutinen ja kiinnostava, ei tuntemattomien ''muiden'' onnettomuudet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe