Myy itse ja osta yksityiseltä

säästät tonneja

Ihmiset ovat mukavuudenhaluisia pelkureita.

Minä olen aina säästänyt tonneja auton vaihdossa kun olen vähän viitsinyt nähdä vaivaa myydessäni itse auton ja ostaessani yksityiseltä. Loppujen lopuksi se on helppoa kuin heinänteko ja suomen lakien ja järjestelmien alaisena se on myös erittäin turvallista.

104

6759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ari Job

      Kyllä näin on asia. Kumpikin osapuoli nettoaa mukavasti, niin myyjä kuin ostajakin!

    • Suomalainenn

      Suomalainen on niin perkeleen kateellinen että maksaa mieluummin autoliikkeelle 5 tonnia katetta kuin ostaa autonsa yksityiseltä, sehän saattaa kehveli vielä hyötyä siitä!

      • "perävalotakuu"

        Jep, ite just tein noin, kun etsimääni autoa vm.2009 / varusteita / kilometrejä ei yksityisiltä löytynyt ja lisaksi sain 12kk / 20 000km takuun mukaan, eikä se ero ollut 5 tonnia, lähempänä 1,5 tonnia kylläkin mahdollisesti.


      • toimiiii
        "perävalotakuu" kirjoitti:

        Jep, ite just tein noin, kun etsimääni autoa vm.2009 / varusteita / kilometrejä ei yksityisiltä löytynyt ja lisaksi sain 12kk / 20 000km takuun mukaan, eikä se ero ollut 5 tonnia, lähempänä 1,5 tonnia kylläkin mahdollisesti.

        Noin uuteen ja vähän ajettuun autoon takuu on mahdollista järjestää myös yksityisen myymään autoon esim Finntakuun kautta ja on tarvittaessa kattavampi ja pidempi kuin yksikään autoliikkeen myöntämä takuu.


      • nnhgyty
        toimiiii kirjoitti:

        Noin uuteen ja vähän ajettuun autoon takuu on mahdollista järjestää myös yksityisen myymään autoon esim Finntakuun kautta ja on tarvittaessa kattavampi ja pidempi kuin yksikään autoliikkeen myöntämä takuu.

        Huom!
        Ajoneuvon pitää läpäistä yhteistyökorjaamollamme suoritettu tarkastus hyväksyttävästi, jotta Lisäturva astuu voimaan. Lue lisää kohdasta kelpoisuusvaatimukset.








        Lisäturva Plus
        6 kk tai 10 000 km 343.80 eur
        12 kk tai 20 000 km 428.40 eur
        24 kk tai 40 000 km 705.60 eur








        Lisäturva Extra
        6 kk tai 10 000 km 541.80 eur
        12 kk tai 20 000 km 676.80 eur
        24 kk tai 40 000 km 986.40 eur








        Lisäturva Ultra
        6 kk tai 10 000 km 648.00 eur
        12 kk tai 20 000 km 810.00 eur
        24 kk tai 40 000 km 1094.40 eur

        Ei mitään halpaa lisäturvaa Finntakuulla.
        Esimerkkinä honda acco 2008 ajettu 70000km.
        Tämmöiseen autoon saat liikkestä 12kk takuun ja ostohinta yksityisen ja liikkeen välissä korkeitaan 1000e.


      • ...,...,,,.........

        Tota noin???????mistä sä sen 5 tonnia repäisit???????
        Jos tuollainen ero yksityisillä ja liikkeellä niin liike käy ostamassa kaikki yksityisten myymät autot pois ja ottaa sen 3 tonnin voiton itselleen,,ilmaista rahaa jaossa sun logiigalla.
        Nyt liikkeen kate/auto on keskimäärin 1-2 tonnia.


      • Edullista
        nnhgyty kirjoitti:

        Huom!
        Ajoneuvon pitää läpäistä yhteistyökorjaamollamme suoritettu tarkastus hyväksyttävästi, jotta Lisäturva astuu voimaan. Lue lisää kohdasta kelpoisuusvaatimukset.








        Lisäturva Plus
        6 kk tai 10 000 km 343.80 eur
        12 kk tai 20 000 km 428.40 eur
        24 kk tai 40 000 km 705.60 eur








        Lisäturva Extra
        6 kk tai 10 000 km 541.80 eur
        12 kk tai 20 000 km 676.80 eur
        24 kk tai 40 000 km 986.40 eur








        Lisäturva Ultra
        6 kk tai 10 000 km 648.00 eur
        12 kk tai 20 000 km 810.00 eur
        24 kk tai 40 000 km 1094.40 eur

        Ei mitään halpaa lisäturvaa Finntakuulla.
        Esimerkkinä honda acco 2008 ajettu 70000km.
        Tämmöiseen autoon saat liikkestä 12kk takuun ja ostohinta yksityisen ja liikkeen välissä korkeitaan 1000e.

        Eli autoliikkeen takuuta vastaava 12kk/20 000km takuu, 428 eur ja 700eurolla saa jo tuplasti pidemmän takuun.

        Ja nämä takuut toimivat toisin kuin autoliikkeiden "”takuut”" jotka täyttävät korkeintaan kuluttajasuojalain vähimmäisvaatimukset jos sitäkään.

        Yksinkertaista heinähattua viedään autoliikkeissä kuin litran mittaa. Onhan sillä geelitukalla kravatti ja kaikki...


      • tonnnnnni
        ...,...,,,......... kirjoitti:

        Tota noin???????mistä sä sen 5 tonnia repäisit???????
        Jos tuollainen ero yksityisillä ja liikkeellä niin liike käy ostamassa kaikki yksityisten myymät autot pois ja ottaa sen 3 tonnin voiton itselleen,,ilmaista rahaa jaossa sun logiigalla.
        Nyt liikkeen kate/auto on keskimäärin 1-2 tonnia.

        Et kai tosissasi kuvittele että esim 20 000 - 30 000 euron autokauppoja tehdään liikkeessä 1000-2000 euron katteella? Ehei, ei todellakaan.


      • ...,...,,,.........
        tonnnnnni kirjoitti:

        Et kai tosissasi kuvittele että esim 20 000 - 30 000 euron autokauppoja tehdään liikkeessä 1000-2000 euron katteella? Ehei, ei todellakaan.

        Nettokate on 1-2 tonnia/auto.
        Muut kulut voivat olla mitä vaan mutta tämä jää käteen joka kaupasta,,,keskimäärin.
        Vaihda sieltä kerran auto niin näet osto ja myyntihinnan eron.
        Ainakin minun autoni ovat olleet myynnissä 1500e mitä minä olen saanut hyvitystä.
        Hintaluokka on ollut 30000e


      • Ei pidä paikkaansa
        ...,...,,,......... kirjoitti:

        Nettokate on 1-2 tonnia/auto.
        Muut kulut voivat olla mitä vaan mutta tämä jää käteen joka kaupasta,,,keskimäärin.
        Vaihda sieltä kerran auto niin näet osto ja myyntihinnan eron.
        Ainakin minun autoni ovat olleet myynnissä 1500e mitä minä olen saanut hyvitystä.
        Hintaluokka on ollut 30000e

        Paskapuhetta.

        Jos autoliikkeen "maksama" todellinen hyvityshinta on ollut esim 28 500 euroa niin liikkeen edeelleenmyynnissä pyyntihinta ei takuulla ole ollut 30 000 euroa vaan pitkästi yli, helposti 35 000 euroa.

        On toki mahdollista että sinulle on tehty niin sanotusti vanhanaikaiset ja vaihtolaskelmaan pyöräytetty hyvityshinnaksi täysin epärealistiset lukemat juuri kuvailemaasi tyyliin mutta vastaavasti välirahassa on otettu saman verran ylimääräistä.


      • ...,...,,,.........
        Ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        Paskapuhetta.

        Jos autoliikkeen "maksama" todellinen hyvityshinta on ollut esim 28 500 euroa niin liikkeen edeelleenmyynnissä pyyntihinta ei takuulla ole ollut 30 000 euroa vaan pitkästi yli, helposti 35 000 euroa.

        On toki mahdollista että sinulle on tehty niin sanotusti vanhanaikaiset ja vaihtolaskelmaan pyöräytetty hyvityshinnaksi täysin epärealistiset lukemat juuri kuvailemaasi tyyliin mutta vastaavasti välirahassa on otettu saman verran ylimääräistä.

        Eipä ole otettu välirahassa yhtään ylimääräistä.
        Minulle merkitsee kaupassa eniten juuri se väliraha ei se millaisen hyvityksen saan entisestä.


      • deunspede
        "perävalotakuu" kirjoitti:

        Jep, ite just tein noin, kun etsimääni autoa vm.2009 / varusteita / kilometrejä ei yksityisiltä löytynyt ja lisaksi sain 12kk / 20 000km takuun mukaan, eikä se ero ollut 5 tonnia, lähempänä 1,5 tonnia kylläkin mahdollisesti.

        2009 autoissa on tehdastakuu voimassa paitsi Volkkarissa, joten ne voi huoletta ostaa yksityiseltä.


      • "perävalotakuu"
        deunspede kirjoitti:

        2009 autoissa on tehdastakuu voimassa paitsi Volkkarissa, joten ne voi huoletta ostaa yksityiseltä.

        joo on siinä tehdastakuu 05/2011 asti ja sen jälkeen myyjäliikkeen takuu 12kk/20000km, eikä maksa mitään, kuten Fintakuu.


      • suoraan tehtaalta
        deunspede kirjoitti:

        2009 autoissa on tehdastakuu voimassa paitsi Volkkarissa, joten ne voi huoletta ostaa yksityiseltä.

        kumma juttu kun ostin 2010 audi a4 tehdastakuu ei enää ole kun on enemmän kuin yksiomistaja...


      • toimiiii kirjoitti:

        Noin uuteen ja vähän ajettuun autoon takuu on mahdollista järjestää myös yksityisen myymään autoon esim Finntakuun kautta ja on tarvittaessa kattavampi ja pidempi kuin yksikään autoliikkeen myöntämä takuu.

        Tutkippa kunnolla finntakuun ehdot!
        Ei kata justiin mitään, mutta sensijaan monet muut takuut kattaa OIKEASTI muun paitsi normaalin kulumisen. Finntakuu on ihan p:stä kun suoraan asian ilmaisee...


      • nii-i
        suoraan tehtaalta kirjoitti:

        kumma juttu kun ostin 2010 audi a4 tehdastakuu ei enää ole kun on enemmän kuin yksiomistaja...

        Suomen tuotesuojalaki sanoo selkeästi että takuusta vastaa aina viimeinen liikkeenharjoittaja/myyjä, toyotalla ihan sama homma. Toisekseen yleensä takuuehdoissakin lukee että takuu raukeaa mikäli auto vaihdetaan toisen elinkeinonharjoittajan kautta, lukuunottamatta yksityisten tai merkkiliikkeen kautta tapahtuvaa kauppaa. yksityisten välillä tapahtuneen kaupan jälkeen tulee hakea takuun siirtoa merkkiliikkeestä.


      • niin no...
        ...,...,,,......... kirjoitti:

        Nettokate on 1-2 tonnia/auto.
        Muut kulut voivat olla mitä vaan mutta tämä jää käteen joka kaupasta,,,keskimäärin.
        Vaihda sieltä kerran auto niin näet osto ja myyntihinnan eron.
        Ainakin minun autoni ovat olleet myynnissä 1500e mitä minä olen saanut hyvitystä.
        Hintaluokka on ollut 30000e

        Vaihdoimme auton ihan vähän aikaa sitten. Ostimme 20 tuhatta euroa maksavan auton. Vertailimme pitkään netissä autoja, eikä yksityiseltä olisi ollut mahdollsuutta tämän halvempaan. Kysyin 10-15 tarjousta vaihdosta ympäri Suomen samanlaisista autoista.
        Tämä oli hinnaltaan matalimmasta päästä. Joskin n. 40tkm enemmän ajettu keskimäärin, mutta varustelutaso oli aivan eriluokkaa. Päätimme ottaa "ylimääräiset" kilometrit ja varustelut.

        Vaihtoautostamme hyvitettiin 450e vähemmän kuin mitä oli pyyntihinta sen tullessa liikkeestä myyntiin.

        Mielestäni teimme hyvät kaupat!
        Autoliikkeestäkin voi mielestäni saada kohtuu hyvät kaupat, mutta sen eteen pitää olla valmis tekemään töitä. Hakualueena koko Suomi ja paljon tarjouspyyntejä joista vertailla.

        Tuli monta tuhansia euroja huonompaakin tarjousta...


      • nii no...
        niin no... kirjoitti:

        Vaihdoimme auton ihan vähän aikaa sitten. Ostimme 20 tuhatta euroa maksavan auton. Vertailimme pitkään netissä autoja, eikä yksityiseltä olisi ollut mahdollsuutta tämän halvempaan. Kysyin 10-15 tarjousta vaihdosta ympäri Suomen samanlaisista autoista.
        Tämä oli hinnaltaan matalimmasta päästä. Joskin n. 40tkm enemmän ajettu keskimäärin, mutta varustelutaso oli aivan eriluokkaa. Päätimme ottaa "ylimääräiset" kilometrit ja varustelut.

        Vaihtoautostamme hyvitettiin 450e vähemmän kuin mitä oli pyyntihinta sen tullessa liikkeestä myyntiin.

        Mielestäni teimme hyvät kaupat!
        Autoliikkeestäkin voi mielestäni saada kohtuu hyvät kaupat, mutta sen eteen pitää olla valmis tekemään töitä. Hakualueena koko Suomi ja paljon tarjouspyyntejä joista vertailla.

        Tuli monta tuhansia euroja huonompaakin tarjousta...

        Ai niin ja edelliseen lisäyksenä mukana tuli takuu 12kk/20tkm.


      • a-kauppias-ha
        niin no... kirjoitti:

        Vaihdoimme auton ihan vähän aikaa sitten. Ostimme 20 tuhatta euroa maksavan auton. Vertailimme pitkään netissä autoja, eikä yksityiseltä olisi ollut mahdollsuutta tämän halvempaan. Kysyin 10-15 tarjousta vaihdosta ympäri Suomen samanlaisista autoista.
        Tämä oli hinnaltaan matalimmasta päästä. Joskin n. 40tkm enemmän ajettu keskimäärin, mutta varustelutaso oli aivan eriluokkaa. Päätimme ottaa "ylimääräiset" kilometrit ja varustelut.

        Vaihtoautostamme hyvitettiin 450e vähemmän kuin mitä oli pyyntihinta sen tullessa liikkeestä myyntiin.

        Mielestäni teimme hyvät kaupat!
        Autoliikkeestäkin voi mielestäni saada kohtuu hyvät kaupat, mutta sen eteen pitää olla valmis tekemään töitä. Hakualueena koko Suomi ja paljon tarjouspyyntejä joista vertailla.

        Tuli monta tuhansia euroja huonompaakin tarjousta...

        Kysyitkö yksityisiltä vaihtotarjouksia vai vainko katselit hintoja netistä? Todellisuudessa 20t auto on maksimissaan 17t käteiskaupalla yksityiseltä. Eli laske nyt paljonko olisit saanut omasta suoralla kaupalla ja mihin hintaan uuden. Laskelmasta pitäisi tulla tonnien erot... Toki on mahdollista tehdä hyviä kauppoja, mutta jo se kertoo jotain että et ole saanut tingittyä sitä ostettavan hintaa siitä että olet mennyt hyvityskusetukseen.


      • yksityiseltä

        mutta ostajallehan se on erittäin hyvä mitä halvemmalla auton jostain saa ostettua sitä enemmän rahaa jää itselleen muihin pakollisiin menoihin,siis sen ei tarvitse olla kateellisuutta vaan järkeä ostoksissa.hyvä hyvä.


      • Vanha auto :)

        No sen voin vakuuttaa ettei kummallakaan osapuolella ole helppoa. Autokauppiaalla saati sitten yksityisellä myyjällä. Myin itse auton ja koska kyseessä oli vanha yksilö niin aika heikkoa oli sakki jonka kanssa joutui asioimaan puhelimitse. Kai se olisi eri juttu kun hintataso menee yli parinkympin niin alkaisi olla muitakin kun .askoja ja Herran Heikoimpia yksilöitä soittamassa. Nuoret on asia ihan erikseen kun heillä ei ole työhistoriaa eikä säästöjäkään. Mutta jos yli 30- kymppinen aikuinen mies katsoo itselleen autoa hintaluokassa "muutaman tonni" niin se on jo aika säälittävää. Mutta aika moni sanoikin "Hakevansa autoa pojalleen"... Joo, joo....


      • Elämä kaikille!
        ...,...,,,......... kirjoitti:

        Tota noin???????mistä sä sen 5 tonnia repäisit???????
        Jos tuollainen ero yksityisillä ja liikkeellä niin liike käy ostamassa kaikki yksityisten myymät autot pois ja ottaa sen 3 tonnin voiton itselleen,,ilmaista rahaa jaossa sun logiigalla.
        Nyt liikkeen kate/auto on keskimäärin 1-2 tonnia.

        Juuri niin aikoinaan hain Ruotsista etulamppua volvoon. Niitä volvoja ois ollu miljoonia kappaleita rompparilla. Vaan lamput oli etukäteen ostettu jonkun toimesta. Eli paljastui olevan sopimus salaisen (volvo) todennäköisesti kanssa, jotta sai kymmeniä tuhansia uusia kaupaksi. Ja laatu oli suunniteltu kestävän takuuajan umpeutumiseen asti. Uutta paskaa on nykyään kaupat pullollaan ja ostajat taitaa olla muka koulutettuja ja kostavat tajuntansa tason viattomilla ihmisillä pelleilemällä. Jonkun on puhallettava peli poikki, mutta niin monella on oma lehmä-ojassa et sinnitellään vaan kunnes taas osuu läjä omalle kohdalle. Päihteet tietty auttaa hetkellisesti oloa, mutta seuraava krapula voipi olla entistä pahempi ja joka kerta nälkä vain kasvaa ja tulee lähemmäs salakavalasti. Piikki ei ole normaali ratkaisu yhteiskunnan syöpä lääkkeenä. Omaatuntoa voipi olla vaikea tainnuttaa!


      • ..
        Vanha auto :) kirjoitti:

        No sen voin vakuuttaa ettei kummallakaan osapuolella ole helppoa. Autokauppiaalla saati sitten yksityisellä myyjällä. Myin itse auton ja koska kyseessä oli vanha yksilö niin aika heikkoa oli sakki jonka kanssa joutui asioimaan puhelimitse. Kai se olisi eri juttu kun hintataso menee yli parinkympin niin alkaisi olla muitakin kun .askoja ja Herran Heikoimpia yksilöitä soittamassa. Nuoret on asia ihan erikseen kun heillä ei ole työhistoriaa eikä säästöjäkään. Mutta jos yli 30- kymppinen aikuinen mies katsoo itselleen autoa hintaluokassa "muutaman tonni" niin se on jo aika säälittävää. Mutta aika moni sanoikin "Hakevansa autoa pojalleen"... Joo, joo....

        Mikä siinä on säälittävää jos ostaa muutaman tonnin auton mitä ei tarvii kokoajan pelätä et tulee lommo tai iskee kivi ja kummiski matka sillä vanhemmalla yksilölläkin taittuu.Parilla kympillä kannattaa ostaa jo uusi KIA tai vastaava,eikä huippukalliita korjauksia vaativa premium yksilö!


    • mukavuudenhaluinen

      Huono ostaa yksityiseltä, kun ei ole juurikaan noilla yksityisillä ajamattomia uusia autoja myynnissä.

      • Ei kai se kauaa

        kestä ajamattomana sinullakaan. Auton arvo tietysti tippuu useita tonneja jo silloin kun sinun nimesi on kauppakirjassa vaikkei autolla olisi ajettu metriäkään.


      • KHFKHF
        Ei kai se kauaa kirjoitti:

        kestä ajamattomana sinullakaan. Auton arvo tietysti tippuu useita tonneja jo silloin kun sinun nimesi on kauppakirjassa vaikkei autolla olisi ajettu metriäkään.

        Suurin ongelma on monelle,että auto pitää olla jokapäivä käytössä perhesyistä taikka muista syistä.Onni on jos esim saa lainaksi halvan ritsan millä katsastaa tarjontaa kun oma myyty.Omalla kohdalla meni kolme viikkoa kun oli ilmoitus uudenkarheesta yksilöstä,mikä myytiin uuden alta pois kun oli kakkosautona.


      • MIlitantti Antti
        Ei kai se kauaa kirjoitti:

        kestä ajamattomana sinullakaan. Auton arvo tietysti tippuu useita tonneja jo silloin kun sinun nimesi on kauppakirjassa vaikkei autolla olisi ajettu metriäkään.

        Minä en periaatteessa osta kalliita autoja. Kolmella tonnilla saa yksityiseltä ihan hyviä alta 10 vuotta vanhoja autoja. Täytyy vain tehdä määrätyt testit ja tietää mitä ostaa! Toinen hyvä vaihtoehto on vähän kierrellä aikanasa kuluksi Saksan maata ja tuoda sieltä auto. Ei sekään ole kummoinen temppu. Kun ostat autoliikkkeestä, lihotat vain verottajaa ja liikettä! Vanhat kunnon "autotrokaritkin" ovat hävinnneet jonnekin,... Ei ole enää kuin jobbareita!


      • MIlitantti Antti kirjoitti:

        Minä en periaatteessa osta kalliita autoja. Kolmella tonnilla saa yksityiseltä ihan hyviä alta 10 vuotta vanhoja autoja. Täytyy vain tehdä määrätyt testit ja tietää mitä ostaa! Toinen hyvä vaihtoehto on vähän kierrellä aikanasa kuluksi Saksan maata ja tuoda sieltä auto. Ei sekään ole kummoinen temppu. Kun ostat autoliikkkeestä, lihotat vain verottajaa ja liikettä! Vanhat kunnon "autotrokaritkin" ovat hävinnneet jonnekin,... Ei ole enää kuin jobbareita!

        Exäni pisti autonsa lehteen hp 6000mk vuosia sitten. Sen jälkeen autoliikkeen myyjä tarjosi autosta vaihdossa hyvitystä 10 000mk. Hetken tuumattuaan mies laittoi lauantaipäiväksi ison painavan polttoainesäiliön avolavapakun tavaratilaan ja väitti kävijöille kuskanneensa sitä joka päivä. Kukaan ei ostanut, joten maanantaina auto annettiin liikkeeseen. (Vaihdokin ostohinta pysyi samana, joten liikkeitäkin voi painostaa sanomalla myyvänsä yksityiselle). Liike myi sen parissa päivässä hyvällä hintapyynnöllä eli ostamalla auton exaltani joku olisi säästänyt aika monta tonnia.


      • .reiska
        premiata kirjoitti:

        Exäni pisti autonsa lehteen hp 6000mk vuosia sitten. Sen jälkeen autoliikkeen myyjä tarjosi autosta vaihdossa hyvitystä 10 000mk. Hetken tuumattuaan mies laittoi lauantaipäiväksi ison painavan polttoainesäiliön avolavapakun tavaratilaan ja väitti kävijöille kuskanneensa sitä joka päivä. Kukaan ei ostanut, joten maanantaina auto annettiin liikkeeseen. (Vaihdokin ostohinta pysyi samana, joten liikkeitäkin voi painostaa sanomalla myyvänsä yksityiselle). Liike myi sen parissa päivässä hyvällä hintapyynnöllä eli ostamalla auton exaltani joku olisi säästänyt aika monta tonnia.

        Aiemmin monesti kalliin hankinnan kuten tässä tapauksessa esti suoraan yksityiseltä rahoitus mitä yksityinen ei voinut tarjota,monesti ostettiin myös vähän käytetty liikkeestä kun niillä oli pidempi maksuaika,kun käteistä ei ollut markka aikaan joka autonostajan taskussa niin kuin nykysin:).


    • granitechief

      Itse ainakin säästin kun asioin hienossa lasipalatsissa. 10500 euron auton ostin ja vanhasta sain 1500. Kaikista vastaavista nettiauton tarjokkaista toiseksi halvin (Halvin tasan 10 keur, 200km päässä).

      Vanha auto menikin jobbarille autoliikkeestä, joka myi auton markkinahintaan eteenpäin 800 eurolla.

      • en osta

        helsingissä on yksi käytettyjen autojen liike josta en missään tapauksessa osta autoa myyjään en luota minkään vertaan häneltä kun kysyy auton kuntoa niin hän sanoo sen olevan hyvässä kunnossa ei mitään vikaa missään ja pyytää hirveätä hintaa lopulta käy ilmi N:viimeistään pari päivää myöhemmin auton todellinen kunto siis täysin sökö .mies on umpi kiero.krrrrrr......


    • kivikaudelle!!

      Ajatteleppas, jos et siis ole mukavuudenhaluinen pelkuri, miten paljon säästät näillä vinkeillä:

      Osta kana. Munii päivittäin sinulle munan. 7munaa viikossa. Paljon halvempaa kuin liikkeessä, eli kaupassa.
      Osta sika. Se syö jätteesi, säästät jätekuluissa ja jouluksi teurastat sen kinkuksi ja loput pakkaseen! Halvempaa kuin liikkeessä.
      Osta vielä lehmäkin, niin saat edullisempaa maitoa ja kun ei enää maitoa heru, laita lihoiksi. Taas selvää säästöä liikkeestä vastaavien tuotteiden ostoon verrattuna.

      Joo; ite vaan kaikki ettei kukaan yrittäjä pärjäisi sinun rahoillasi!

      • ekovalo_

        Hyvät vinkit - mut kateellinen loppukaneetti - hinkit nurin!


    • niinpä niin..

      "Paskapuhetta.

      Jos autoliikkeen "maksama" todellinen hyvityshinta on ollut esim 28 500 euroa niin liikkeen edeelleenmyynnissä pyyntihinta ei takuulla ole ollut 30 000 euroa vaan pitkästi yli, helposti 35 000 euroa.

      On toki mahdollista että sinulle on tehty niin sanotusti vanhanaikaiset ja vaihtolaskelmaan pyöräytetty hyvityshinnaksi täysin epärealistiset lukemat juuri kuvailemaasi tyyliin mutta vastaavasti välirahassa on otettu saman verran ylimääräistä. "

      hahahahah, ei voi ku nauraa aina kun käy lukemassa tätäkin palstaa. Olet näköjään suuremman luokan talousnero. Ihanko omiin pikku laskelmiisi perustat nuo tietosi? Voin sanoo että sinä ja tämän palstan "autokauppiaat vetää överikatteet" -heput olette niin ulkona todellisuudesta, että huhhei. En missään nimessä sano, ettei autoa saisi ostaa/myydä yksityisenä - varmasti tietyissä tilanteissa tosi hyväkin ratkaisu näin nettiaikana.

      Mutta puheet noista viiden tonnin katteista on niin paskaa, että tietää jo noita lukiessa ettei kirjoittaja tiedä autokaupasta yhtään mitään. Itse olen myynyt pitkään uusia autoja, tunnen lukuisia niin uusien kuin käytettyjenkin kauppiaita ja voin sanoa, että totuus on kaukana noista luvuista. Tällä hetkellä en myy autoja, mutta tiedän tasan tarkkaan missä todelliset katteet pyörivät.

      Kuten keskustelussa jo viitattiin, niin todellisuudessa normaalihintaisten autojen katteet pyörivät luokkaa 1-2 tonnia. Monesti varsinkin uuden kauppaa tehdään tänä päivänä jopa muutaman satasen katteella, koska on pakko saada volyymia aikaan mikäli tavoitteisiin aikoo pyrkiä. Tämä tarkoittaa väkisinkin myös sitä, että vaihtoauto hinnoitellaan tiukasti. Ja kun ottaa huomioon mitkä kulut autoliikkeelle tulee vaihtoauton perus fiksi/tarkastusmenoista, ja puhumattakaan mahdollisista jälkikuluista - ei katteilla paljoa juhlita. Aina tietysti joskus joku tekee esimerkiksi ostoautolla paremman katteen, mutta viiden tonnin katteeseen pääsy vaatii kyllä aika napakymppiostoa.

      Katsoppa huviksesi minkälaista katetta nämä suuret ja keskisuuret autoliikkeet tekevät. Varmasti ainakin joka toinen tehnyt viime aikoina tappiotuloksen ja ne, jotka eivät, niin nettokate yltää enintään noin yhteen prosenttiin. Autoliikkeiden omavaisuusasteetkin pudonneet näköjään sille tasolle, että lopetuksia, konkursseja ja yrityskauppoja tullaan väkisinkin näkemään tulevaisuudessa. Eikä tollaisia katteita kovin monella alalla katsella. Ei sillä, että itseäni kiinnostaa sen enempää mistä kukin hankkii autonsa, mutta kannattaa huomioida todellisuus. Autokauppa, kuten myös esim. huonekalukauppa, on suomessa niin kilpailtu ja kova ala, ettei moni voi suositella. Ilmeisesti ihmiset pitävät näitä niin hyvin menestyneinä kun eivät osaa huomioida muuta kuin näyttävät ja isokokoiset myymälät, jotka nekin aiheuttavat sietämättömän suuret kulut.

      • Myyntitulo

        No en suuresti ihmettele ettet tosiaan "tee autokauppaa tällä hetkellä".

        Yksittäisestä kaupasta saatu myyntitulo ja kyseisen autoliikkeen, kukaties koko toimialan kannattavuus on kaksi H.I.E.M.A.N eri asiaa.

        Mutta ainoa mikä yksittäiselle kuluttajalle on merkityksellistä on se yksittäisestä kaupasta maksettu myyntitulo(kate) josta siis autoliikkeelle jää vielä maksettavaksi kaikki liiketoiminnan kulut ja siihen ei todellakaan tonnin myyntitulo per tehty kauppa riitä. Ei auton ostajaa kiinnosta paskaakaan paljonko liikkeelle jää kulujen jälkeen nettotuottoa vaan se paljonko hän maksaa myyntikatetta kyseisessä kaupassa ja siihen ei todellakaan tonni-kaks riitä 30000 euron kauppasummasta.


      • hfhshssgfhs
        Myyntitulo kirjoitti:

        No en suuresti ihmettele ettet tosiaan "tee autokauppaa tällä hetkellä".

        Yksittäisestä kaupasta saatu myyntitulo ja kyseisen autoliikkeen, kukaties koko toimialan kannattavuus on kaksi H.I.E.M.A.N eri asiaa.

        Mutta ainoa mikä yksittäiselle kuluttajalle on merkityksellistä on se yksittäisestä kaupasta maksettu myyntitulo(kate) josta siis autoliikkeelle jää vielä maksettavaksi kaikki liiketoiminnan kulut ja siihen ei todellakaan tonnin myyntitulo per tehty kauppa riitä. Ei auton ostajaa kiinnosta paskaakaan paljonko liikkeelle jää kulujen jälkeen nettotuottoa vaan se paljonko hän maksaa myyntikatetta kyseisessä kaupassa ja siihen ei todellakaan tonni-kaks riitä 30000 euron kauppasummasta.

        No hei...Minulla olisi yksi ehdotus jonka olen joskus aikaisemminkin tänne laittanut vastineeksi sinun kaltaiselle autokaupan tietäjälle. Ehdotus on tällainen: Jos kerran tiedät autokaupan olevan noin hyvä bisness niin miksi et itse ala autokauppiaaksi? Rahaa tulisi ovista ja ikkunoista niin paljon, että et enää tiedä mihin sitä käyttäisi!

        Todellisuudessa minua oikeasti lähinnä huvittaa tällaisten autokaupan "tietäjien" kommentit, että "katetta on vähintään se 5000 euroa per auto". Voi kunpa katteet olisivatkin tuollaisia... Sitä päivää odotellessa.

        t. Autokauppias


      • hesekias

        Kyllä toi rehellinen autokauppa on tänä päivänä niin pienikatteista hommaa kun on kalliit myyntitilat ja iso henkilökuntamäärä.Kauppaa tehdään välillä ihan 0-katteella,mut sit otetaan huolto- ja korjauspuolelta takas.Ainoastaan nää pienet ns yksityiset myyjät jotka ei maksa veroja eikä takuita tekee rahaa.


    • Jep jep..

      Ai katohan, taloustieteilijä rupesi puhumaan uusilla termeillä. "Suomalainen on niin perkeleen kateellinen että maksaa mieluummin autoliikkeelle 5 tonnia KATETTA kuin ostaa autonsa yksityiseltä." Ööööö? just. Joo ei sillä, sun kaltaisten asiantuntijoiden kanssa on aina hieno vääntää. Ja jos tosiaan kiinnostaa, niin autokaupasta lähtö ei liittynyt myyntiini. Ja todellakin jaksaa edelleen naurattaa sun läppäs. Toimialan kannattavuuden mainitsemisella nyt oli lähinnä tarkotus avata sun kapeakatseisuuttas, arvasin jotenkin että tartut toki siihen. Kulut ja kate nyt on ehkä luonnollisesti kaks eri asiaa. Kulut myös luonnollisesti vaihtelee autokohtaisesti, mutta möitpä yksityisenä tai liikkeen kautta, niin et varmaan sen kummemmin pääse pakoon edessä olevia kuluja jos autoon on tulossa esim. huolto. Nämä mainitsemani fiksi/tarkastuskulut nyt ei kuitenkaan tuhansia euroja ole, puhutaan ehkä luokkaa 300-600 euroa. Sekin tosin merkittävä kulu kun kauppoja tehdään pienillä pelimerkeillä.

      Mutta eipä mitään, jos sulta joku viis tonnii välistä on vetämässä, niin ehkä suosittelen siinä tapauksessa tosiaan sitä yksityistä. Epäilen vaan kovasti.

      • Nettotulos +10%

        No voi herran lettas, pitääkö noin itsestäänselvä asia oikein tavuviivojen kanssa entiselle autohuijarille kirjoittaa? Pelkästään pääomakulut syövät sen tonnin verran 20 000 - 30 000 euron autosta sen seisoessa myyntivarastossa, siihen lisäksi lasipalatsin ylläpito, autohuijarin palkat, markkinointi, fiksaaminen, riskit, ym ym ym., jopa autohuijarin olemattomalla koulutuksella tajuaa että tonni kaksi ilmaa (eli sitä asiakkaan maksamaa myyntituloa) per auto ei riitä mihinkään. Kaiken lisäksi pitäisi tehdä vielä tehdä tulosta (eli kaikkien kulujen jälkeen viivan alle jäävä nettotulos), keskimäärin vähintään se 10% per kauppa että touhussa olisi mitään järkeä.

        Häkkiautokauppiaat ja muut peltihallijobbarit ovat tietysti asia erikseen.


    • jees...

      Heheh. Oot oikeesti ihan pirun hauska. Tarkoitus ei nyt oo esiintyä minään ylijumalana tässä asiassa mutta oot niin kivillä noitten juttujes kaa, että repeilen melkein ääneen. Etsi mulle yks autokauppa joka saa keskimäärin tuon kymmenen pinnaa per kauppa. vielä kun uusissa autoissa palkkio maksetaan tietysti verottomasta hinnasta. Siinä oot kyllä oikeassa, että katetta on pakko yrittää saada, eri asia minkä verran sitä saa. Mutta joo, arvasin jotenkin että tää menee tälle tasolle. Jos nyt itse aiheesta vielä hieman, niin mun pala kakkua nyt oli lähinnä se, ettei homma mun mielestä ihan noin yksinkertainen oo kun sun näkökulmas ostaako/myykö liikkeestä/yksityisenä. Jos yksityisenä uskot saavas saman hinnan kuin autoliike, niin varmasti parempi myydä. Tahtoo vaan olla, ettei yksityinen ihan yhtä helposti samaa hintaa saa ellei ostaja oo ennakkoon tiedossa. Lisäksi suosittelen autokauppaa tehdessä joskus katsomaan vähän muutakin kuin numeroita ettei joudu pettymään.

      Mutta tsemppiä tuleviin autokauppoihin. Ja sivistä toki näillä asiantuntijalausunnoilla meitä entisiä autohuijareita aina silloin tällöin niin voi käydä jatkossa täältä alan uusimmat kuulumiset helposti lukemassa! Jep, nyt lähden himaan. moro.

    • tonni -kaks

      "Mutta joo, arvasin jotenkin että tää menee tälle tasolle."

      Niin mille tasolle? Sille tasolle että puhuit itsesi pussiin, etkä keksi enää mitään järkevää argumenttia vaan vedät keskustelun sivuraiteille?

      Nyt kun kerran väität niin kovasti tietäväsi asian paremmin niin kerropas paljonko prosentuaalisesti uudehkon, myyntihinnaltaan n. 30 000 eur auton myyntihinnasta menee muuttuviin/kiinteisiin kuluihin ja mikä on käyttökatetavoite per kauppa? (yhden pisteen vihjeenä voin kertoa, että alle 6% käyttökatteella minkään sortin myyntibisnestä ei kannata pitkällä tähtäimellä pyörittää, koska sama tuotto pääomalle on saatavissa pienemmällä riskillä ja vaivalla muualta)

      Siitä kun lähdet laskemaan taaksepäin huomaat, että se väittämäsi tonni-kaks ei riitä yhtään mihinkään.

    • Ja taas mennään..

      "Sille tasolle että puhuit itsesi pussiin" ahahahah. Lue hyvä herra omat kirjoituksesi ja katso kukahan tässä on puhumassa itseään pussiin. mietipä nyt hetki ennen kuin lähet rustaamaan noita läppiäs yhtään enempää ja kysy vaikka itseltäsi, minkä verran asiasta todella tiedät. No, vastausta ei tarvitse edes kirjoittaa. Omaa tietoani en näe täällä tarpeelliseksi alkaa sulle todistaa, mutta kirjoittamallasi ei ole mitään totuuspohjaa. Ensin puhut viidestä tonnista ja sitten kymmenen prossan netosta ja nyt tuskin ymmärrät itsekään mitä kirjoittelet kun pitää hädissään jotain laittaa.

      Niin kuin sanoin kulut vaihtelevat autokohtaisesti ja sen varmasti jokainen asiallinen myyjä osaa vaihtoautoa sisäänostaessa asiakkaalle kertoa, kuinka paljon kuluja autosta tulee. Jos nyt jotain suuntaa haluat niin tosiaan kunnossa olevalle uudehkolle autolle voi hyvin riittää 400e, huonommassa kunnossa olevalle korjauskulut päälle. Vaihtoautokauppa kulminoituu tänä päivänä varaston nopeaan kiertoon eikä arvonalennuksia tai riskisiivuja pahemmin saada hinnoitteluun mahtumaan, vaikka varmasti haluaisivat. Myös autoliikkeen kiinteät kulut on laaja kokonaisuus, jotka ovat kasvaneet viime vuosina entisestään. Osasit tuossa aikaisemmin nimetäkin niistä osan.

      Palaan nyt tuohon alan kannattavuuteen kun itse näköjään sitä lähdit kaivamaan. Eli kun aikaisemmin mainitsin asiasta niin sillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa ja nyt kyselet minkä verran kulujen jälkeen jää käteen. No etsi tähän nyt se kuuden prosentin tulosta tekevä merkkiliike? ei näy vai? Tuskin tajuat sitäkään vähää, että tulos mitä autoliikkeet tänä päivänä tekee, perustuu sekin pääasiassa huollon tekemään tulokseen, joka oikein tehteny voi olla vielä kannattavaa. Ja tuossahan jo mainitsit miten nettokate on kymmentä prossaa tai enemmänkin. Mitenhän siitä ei sit voittoa jää?

      Tässä nyt sulle muutama esimerkki miten kovaa tulosta nämä isot mahtiliikkeet ovat viimeaikoina tehneet:

      http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100801/12828949610030

      http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20101001/12864517554250&lang=

      http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20101001/12862879551070

      http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100801/12825727623960

      "alle 6% käyttökatteella minkään sortin myyntibisnestä ei kannata pitkällä tähtäimellä pyörittää"

      Tuosta olen jokseenkin hyvinkin samaa mieltä, mutta usko nyt, että monet vain pyörittävät.

    • edelliseeni..

      Sen verran jatkan vielä edelliseen, että kysymyksesi minkä verran menee kiinteisiin kuluihin jne. on lähtökohtaisesti myös täysin turha. Riippuu varmasti kulujen määrästä ja siitä, kuinka paljon niitä autoja myydään. Jos siihenkin haluat jotain arvioita mitä ei voi yleistää, niin eiköhän noista "lasipalatseista" muodostu helposti se satatonnia kiinteetä maksettavaa kuukaudessa. Lisäksi vielä, että autokaupassa katteiden romahtaessa esim. rahoituksista saatavat tuotot ovat nousseet hyvin tärkeäksi. Ja sanotaan vielä sen verran kun jobbaritkin otit aikaisemmin puheeksi, niin oman kokemukseni mukaan jobbariautoilla tekee prosentuaalisesti aina parhaimmat katteet, koska ne saa hyvin halvalla, niitä ei kannata korjailla ja joku saattaa niistä maksaa yllättävänkin paljon. Tosin valtaosa autoliikkeistä ei niitä uskalla itse myydä. kiitos ja näkemiin.

    • on tyhmää maksaa lii

      Totta, liikkeet ottaa omat siivut molemmista kaupoista.

    • Heh heh

      "Omaa tietoani en näe täällä tarpeelliseksi alkaa sulle todistaa, mutta kirjoittamallasi ei ole mitään totuuspohjaa."

      Heh heh, eli loppujen lopuksi olet täysin kuutamolla, kun asiaa alettiin paloitella hieman tarkemmiksi osiksi. Ainoa mihin kykenit takertumaan oli tuo ”kate 5000” heitto, joka liikekirjanpidollisesti on tietysti täysin väärää terminologiaa mutta sanaa ”kate” maallikot käyttävät kuvaamaan siivua joka yksinkertaistettuna hinnoitteluvaiheessa lisätään sisäänostohinnan päälle kattamaan liiketoiminnan kulut sekä tavoiteltu liikevoitto. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että kauppahinnaltaan 30 000 euron auton kohdalla se väittämäsi tonni-kaks ei riitä edes käyttökatetavoitteeseen saati sitten kuluihin.

      Seuraavaksi kaivoit muutaman tappiollisen tulostiedotteen parilta viimeiseltä vuodelta, jotka ovat olleet lähihistorian heikoimmat autokaupassa talouden taantuman kurittamana. Tämän lisäksi kyseisiin loppullisiin tilikauden tuloksiin vaikuttavat muun muassa poistot ja arvonalentumiset, rahoituskulut/-tuotot, satunnaiserät, tilinpäätössiirrot ym ym ym, eli vaikka käyttökate olisi ollut luokkaa 20%, tilikauden tulos voi jopa tarkoituksellisesti painua miinukselle.

      Sitä en epäile vähääkään etteikö sinussa olisi autohuijarin vikaa, sen verran kovasti tulee täysin sisällötöntä sössötystä ja koottuja selityksiä. Ja totta tosiaan, autohuijaria lainatakseni "arvasin että tämä menee tälle tasolle". Eipäs juupas tyyppisen kinaamisen ilman todellista sisältöä jätän teille autohuijareille, kun ei keskustelua näemmä saadaan sen syvällisemmälle tasolle... Kiitos tästäkin vähästä

    • jatka toki..

      "Eipäs juupas tyyppisen kinaamisen ilman todellista sisältöä jätän teille autohuijareille" Tässä lyhykäisyydessään sun anti tähän keskusteluun. Sulle on ihan turha sanoa mistään mitään todellisuuteen perustuvaa, kun ylpeytesi ei anna periksi myöntää edes itsellesi, että olet asiassa täysin hakoteillä. Sun talousajattelusi perustuu siihen, että rinnastat jokaisen pienen kirjakauppiaan ja levykauppiaan katteet autokauppaan ja muuhun isomman rahan kauppaan. Jos kulupuolta on niin vaikea realistisesti hahmottaa, niin voit tokia kaivaa esiin vaikka kuuden prossan katetta tekevän asuntokauppiaan, siellä kulurakenne ei ole niin monimutkainen ymmärtää...niitäkin löydät takuulla tusinan vaikka heti! eiks je? "loppullisiin tilikauden tuloksiin vaikuttavat muun muassa..." ei kai nyt sentään? Tahallaanhan se vehokin vetää tuloksensa kolme miljoonaa miinukselle..

      "täysin sisällötöntä sössötystä ja koottuja selityksiä" Jatka toki asiapitoisia kommenttejasi. Tai voit käydä välillä vaikka tuolla automerkit -osiossa kinastelemassa, miten oma merkkisi on maailman paras ja muut ihan paskoja. Arvostan suuresti!

    • ryöstöhintahuolto

      Uusi auto kannattaa nykyään myydä aika "halvalla" koska se kate revitään sieltä seuraavan tiskin takaa missä lukee huolto. Eikös tämä ole jo kaikille uudehkon auton omistajille selvinnyt. Huoltolaskuissa ei ole mitään tolkkua, eikä autoista edes yritetä tehdä nykyään "viattomia".

    • köyhä silti

      Kuka taplaa tavallaan itte yksityinen kauppias ,myy vanhoja ja ajettuja kotteroita.
      jos autoni hinta on esim.5000e
      vaihdossa tulevalle autolle annan nimellis arvon eli vaikka 2000e
      sitten väliin tulee rahaa se 3000e..
      myyn sen vaihdossa tulleen esim .1000e eli kyl sitä jää sinne taskuunkin ,verojen ja paperitöiden sekä osk kautta kulkevan kulunkin jälkeen ..
      tietysti toi on vaan esim..
      riippuuhan se tulo aina myös vaihdossa tulleesta autosta sekä omasta tahdosta ja halusta,miten edullisesti haluaa myydä ja tutulle aina edullisesti silloin kaupat hieman kärsii,mut leivän saa siitäkin ,rikastua kun ei ole tarkoituskaan ,hyvä kauppa ja hyvä mieli ,tulee kaupoille myös jatkossakin ,liikkeestä en osta autoja
      yksityiseltä aina,sekä joskus haen kauempaa ja monta kerralla .
      hyvä myyjä ja kauppias osaa arvostaa myös asiakasta,en ole saanut vittuiluja jälkikäteen vaikka autot välillä on 150e-1500e väliltäkin ,itse kun korjaan ja myyn se on myös asiakkaalle parempi niin ,saa asiallisen kulkuneuvon edullisesti tarvittaessa kosjaan myös jatkossa myymiäni autoja.luottamus kaikinpuolin sekä iloinen asenne

      • Perustele?

        Myyt 5000 euron auton,saat 3000 euroa ensin välirahaa,sitten 1000 euroa myydessäsi vaihdossa ottamasi auton,eli 4000 euroa yhteensä 5000 euron autosta....en vaan ymmärrä tuon kauppatavan logiikkaa....;=D


    • setelrahalla ostaja

      Tästä on kolomisen vuotta aekoo kun möin etellisen aatoni.
      Sillon en osanna näppäillä nettilöitä joten mänin paekallisseen postiin ja pyysin siskontyttövä tekemään ilimotuksen nettipalastalle.
      Kun mänin kottiin seiso rappusilla tuiki tuntematon mies ja sano tulleesa ostammaan miulta aatoo.
      Ihmettelin jotta ompahn tuo nettikaappa eto etevätä mutta selevisikkiin että ostajakantitaatti oli ollu siellä postissa sammaan aekaan ja kuullu puhheet.
      Aato oli kiinnostanna ja ukkeli ol pyytännä osotteen ja tul suoroopiätä aato-ostoksille. No myö käätiin koeajoohurraattamassa Mersu ja ostaja kopeloi aaton yltä ja alta, luki kirjat ja ropsaatettiin kättä piälle.
      Seuroovana päivänä mies ol suorat setelit näpissä maksamassa Mersuva. Tökättiin nimet paperloihin ja ukko kaivo vielä paksumahasen konjamiiniputelin litkoeksi. Sain Mersusta par tonnia enemmän kun olin arvellukkaan kun ostaja tykkäsi sisustuksesta ja aaton kunnosta. Kysseessä ol Mersseetes Vito pakettiaato.
      Ite mänin parin päevän piästä kahtomaan seuraavoo, isompoo pakettimersuva. Siitäi tul kaapat meleko sutjakkaan kun lävväytin setelnivaskan pöytään ja sanoin jotta nuo on siun ja Mersus miun jos ossoot kirjuttoo nimes tuohon paperiin.
      En oo kaappojan katunna eikä sekkään muun Mersuin ostaja kun häntä sattumalta näin.

    • Ei takuuta

      Muutama vuosi sitten,kävin katsomassa autoliikkeessä käytettyä autoa,hinta 10900 euroa....Nettiautossa yksityisellä (tosin toisella puolella Suomea)saman mallinen,saman ikäinen,saman verran ajettu,varusteluissa ei muuta eroa kuin että yksityisen myymästä puuttui vetokoukku,hinta 7900....Arvatkaapa kummanko ostin?(Ja entisen 400 euron auton myin suoraan pois,kun eivät olisi liikkeessäkään hyvittäneet sen enempää)

    • theresnobisneslike..

      Kyllähän ne autoliikket jossa on myös huoltotoimintaa, ottavat sen katteensa sieltä. Varaosista ja tuntiveloituksesta saa enemmän katetta kuin auton myynnistä.
      Tämä nyt ei liity varsinaisesti aiheeseen mutta on toimialoja joissa tuote myydään jopa alle omakustannushinnan. Mutta jippo on siinä että tuotteen huollot tekee sama firma.

    • tsi-hitsaaja/työtön

      ..mutta harva saa noin hyvää "palvelua",että korjataan edullisesti myös jatkossa.Halvalla kun harvoin saa hyvää voi varautua täs tapauksessa siihen,että töitä riittää.Ainakin katsastuskäynnin aikoihin,
      vikoja kun autossa on moneen lähtöön.Hienoa,että olet löytänyt alan,
      josta pidät.Oikeasti,välillä sattuu,mut siihen tottuu.Viat kuuluu tällaiseen liikuttimeen,polkuautot ja mopot on erikseen..
      Ja mobilistien harrasteautot eritoten,kun niitä osia ei tahdo aina kaupasta löytää/ostaa!se ON elämäntapa.JA maksaa(museointikäyttöön).Mutta alkujuttuun:liikkeet elää sillä,kuka nyt tappiokseen tiloissaan muuten myisi/korjaisi?!
      Verotkin pitää nim. maksaa. Autoista ei ole pulaa,valinnanvaraa on,
      mutta kuka osaa tarkistaa ostotilanteessa ja tinkiä vioista,taitolaji sekin.Vai viedäkö suoraan autotohtorille ja maksaa siitä työstä?
      (se palvelu on kai vielä olemassa?)Sillä autohan pitäisi olla pidemmän tähtäimen hankinta/jokapäivähyödyke.Nopein ehtii ensin,kuka helmen löytää,sen onnellisena hyvin pitäköön jne.

      • tsi-hitsari&työtön

        tämä oli vastine nimimerkille "köyhä silti".


      • köyhä silti
        tsi-hitsari&työtön kirjoitti:

        tämä oli vastine nimimerkille "köyhä silti".

        kiitti kommentistasi ,kyllä asiakasta pitää kuunnella ja tapana ollut et jos auton myyn myös jatkossa voin korjata ja sopia jos joskus jotain pitää korjata,vaihtaa,myydä tai vaikka ostaakin auton,kaikki mahdollista kun hyvät ja asialliset välit ihmisiin.hyvää illan jatkoja.


      • lue k.kirja tarkkaan
        köyhä silti kirjoitti:

        kiitti kommentistasi ,kyllä asiakasta pitää kuunnella ja tapana ollut et jos auton myyn myös jatkossa voin korjata ja sopia jos joskus jotain pitää korjata,vaihtaa,myydä tai vaikka ostaakin auton,kaikki mahdollista kun hyvät ja asialliset välit ihmisiin.hyvää illan jatkoja.

        NYKYAIKANA aika vilpitöntä ja hienoa,jos näin tosiaan on!vanhat kunnon kyläsepät on katoava luonnonvara,sanotaan...eikun papukaijamerkki tällaiselle taitajalle,puitteet ja ymmärrys perhepiirissä kun pelaa,niin hommat natsaa/hermot kestää.
        Autokauppiailla(virallistetut)taas ei ole sitä aikaa/halua/tarvetta perehtyä asiakkaan ongelmien yksilöimiseen,kun niihin autoihin ei saa
        kiintyä vaan kaupata..Boheemi johtajakaan ei varmaan veny maksujen ositusta enempää kaupantekokeskusteluissa..Persoonallisuudet asia erikseen.
        "jos mä täs ensin kattelisin näitä">näkeekö asiakas tuon valtatien tuossa vieressä?sinne voi mennä katselemaan,me vain myymme..


    • säästät tonneja

      Kun Suomen autoverottajalle antettaisiin selkäsauna ja syötettäisiin sille paskaa, niin kaikki saisimme hyviä autoja.

      TUO KOMMUNISTINEN PASKALÄJÄ VIE SUOMESTA MAHDOLLISUUKSIA EDES OSTAA KUNNON AUTO.

      JOTAIN JAPANILAISTA PASKAA VELLOO TIELLÄ TONNIKAUPALLA

      T. säästät tonneja

      • hyvähyvä! lyhyt,mut kaiken ydin on oikeastaan tuossa!


      • Militantti Antti

        Tais jätkältä palaa hermo:)) !!! Heh heee!!!


    • säästät tonneja

      jOKU JAPSIHOMO ANTOI ALOITUKSEN POISTOON, MIKSI GEHEHEHEE!

      • terveys nr.1!

        ne kaheksankytluvun alun kotterot on turvallisuusriski mm.huonojen ohuempien peltien takia ja ruostekin jo tehokkaasti vaikuttanut,
        nisujen ja matujen pohja on liian ohut!60-70-luvun autot sentään painoikin enemmän suhteessa kokoon ja sinkkiä raudan joukossa..
        sääli vaan,että alitehoisia,mutta silloin ei ollut kattonopeuksia,
        jälki oli rumaa,kun näkee jotain vanhoja kuvataltioita.
        Vauhtisokeus iskee nuoreen,kun pitää näyttää kavereille.
        Sitä tapahtuu kaupungin alueellakin,näitä on usein uutisoitu.Ei vaan
        järki sano,että välimatka mm.lasiin on aika lyhyt,kun kaatuu vaikka vyöt
        onkin..JA KUN VANHOISSA AUTOISSA EI OLE SIVUTURVALISIÄ,EI AIRBAGIA,EI ABS;IA,toivo siinä sitten ettei hirvi/peura jää tielle,kun se
        haluaa tien yli ruoan etsinnässä/katraan perään..Nauratko Sinä vai
        ulvotko kivusta siellä ambulanssissa sitten,joskus voit jäädä jopa rullatuoliin..kirjoita muksu vaan koulu kunnolla loppuun!


    • naiskuski-,

      Kävin viime vuonna muutamassa autoliikkeessä kysymässä, mitä he maksaisivat autostani. Pelkästään auton myynnistä olisivat maksaneet noin 4000 euroa, mutta sanoivat, että jos vaihdan uuteen autoon, niin hyvittävät enemmän ja vielä niin, että mitä isompaan/kalliimpaan autoon vaihdan, niin sitä enemmän hyvitystä tulee.

      Jos autoliike ostaa auton ja myy uuden, niin sille tulee voittoa sekä ostamisesta että myymisestä sekä myös tulevista huolloista.

      Aikani mietittyä katsoin Oikotieltä vastaavien autojen hintoja. Hintapyynnöt olivat noin 7000 euron luokkaa. Pistin hinnaksi 6500 euroa ja kaupat tuli tehtyä alle viikossa. Rahat pistin pankkitilille ja katselen nyt rauhassa, että millaisen auton ostaisin seuraavaksi. Omalla kohdallani siis voittoa tuli lähes 2500 euroa pienellä vaivalla. Jos olisin halunnut, olisin ehkä pystynyt vielä vedättämään hintaa ylöspäin, mutta olin tyytyväinen, kun pääsin kotterostani eroon.

      • nii-i

        Laitappa itse riski ja pääoma "sijoituksellesi"? autoon voi tulla vaikkapa 2000 euroa maksava vika, joka jää liikkeen vastuulle kun on myynyt auton... ostamalla ostetussa autossa on pakko olla katetta että tämänpäivän kuluilla ei tule takkiin jos jotain sattuu ja korko sijoitetulle pääomalle on oltava korkeampi koska raha seisoo kauemmin ostetussa vaihtoautossa kuin esim uudessa autossa jonka hinta on pilkottu jo vaihtoautolla


      • 20n auton ahneus
        nii-i kirjoitti:

        Laitappa itse riski ja pääoma "sijoituksellesi"? autoon voi tulla vaikkapa 2000 euroa maksava vika, joka jää liikkeen vastuulle kun on myynyt auton... ostamalla ostetussa autossa on pakko olla katetta että tämänpäivän kuluilla ei tule takkiin jos jotain sattuu ja korko sijoitetulle pääomalle on oltava korkeampi koska raha seisoo kauemmin ostetussa vaihtoautossa kuin esim uudessa autossa jonka hinta on pilkottu jo vaihtoautolla

        napakymppi,kyllä,siinä totuus,huono sijoitus,eikä lainassakaan parane.


    • jobbari

      myy itse ja osta käteisellä niin silloin nettoot eniten.

    • heinähattuu..

      kaikkein viisain ostaa uusi auto ja ajaa se loppuun ja sitten taas ostaa uusi.niin ei lihoo kun oma kukkaro!

      • ramberg

        juurikin näin, vielä jos mieskin tuon tajuaisi!


    • mk

      Ainoa asia mikä on huono homma kun ostaa yhsityiselta on se että jos kone hajoo papereiden teon jälkeen ja maksamisen jälkeen kilometrin jälkeen niin mikään kuluttajansuoja ei ole voimassa kun se ei koske yksityistä autokaupaa ja ainoastaan liikkeestä ostettuja. Ainoa millä yksityisessä kaupassa saa takuuta niin ne pitää merkitä kauppakirjaan ja niin edelleen.

      • hybridihyrrä

        ja tän kun peruskoulun vain käyneetkin tajuaisi..mutkumutku..ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tietämättömiä ihmisiä..muisti vaan ei oo kaikilla hyvä.jos joskus tuollaisen ylläolevan kirjoittajan jutun olis kuullutkin niin kuningas alkoholi tekee viimeistään ihmisestä suden toiselle..Käytöstavat siis kunniaan,otetaan nöyrästi vain opiksi,mitä on tullut ostettua,velaksi tai käsyllä,se on sun ny, ja baanalle vapaudenhuumaa nauttimaan..(autokuumeen aika on taas,kevät!)
        ja muistakaa se jakohihnan vaihto(merkintä)jos ei o tehty..Ja rasvaa koneeseen..niin kestää..


    • Kun tietää mitä ostaa ei ole väliä ostaako yksityiseltä vai liikkeeltä. Ne samat yksityisten myymät autot ovat siellä autokaupassakin. Ei niille vanhoille raasuille saa täystakuuta sieltä liikkeestäkään, jos nyt takuuta ollenkaan.

      • autokauppaa 25v

        Jos ostelet käytettyä ,osta yksityiseltä,liikkeeseen menevät vaihdokit ovat varmasti huonommassa kunnossa,kokemusta on ,sinne kun kelpaa vaihdossa ihan sama mikä romu on ,itsekkin kusettanut myyjiä heh..

        En osta koskaan liikkeen takapihan romuja ,koska itse asentaja koulut käyneenä osaa katella autot jo melko tarkkaan,ei siellä kovin kummosia ole.joskus tietty joltain vanhemmalta voi saada hyvänkin auton,mut pitää olla oman käden tietoa mihin se vie sen heh..autokauppaa 25v yksityisenä


      • autokauppaa
        autokauppaa 25v kirjoitti:

        Jos ostelet käytettyä ,osta yksityiseltä,liikkeeseen menevät vaihdokit ovat varmasti huonommassa kunnossa,kokemusta on ,sinne kun kelpaa vaihdossa ihan sama mikä romu on ,itsekkin kusettanut myyjiä heh..

        En osta koskaan liikkeen takapihan romuja ,koska itse asentaja koulut käyneenä osaa katella autot jo melko tarkkaan,ei siellä kovin kummosia ole.joskus tietty joltain vanhemmalta voi saada hyvänkin auton,mut pitää olla oman käden tietoa mihin se vie sen heh..autokauppaa 25v yksityisenä

        Jobbareita on moneen junaan toiset vaan vetää välistä ja myy eteenpäin toiset korjaa ne autot ja sit myy ne eteenpäin .
        jobbarit on ok kun korjaisivat autot eikä vaan vedä välistä ja myy ja levitä niitä rikkinäisiä autoja ja muuten viallisia autoja suomen kamaralle,kyllä tänne riittää autokauppiaita,onpahan valikoimaa ja hinta /laatua monenlaista,mut korjatkaa poijaat ne autot ensin kuntoon ,mukavampaa sit tehdä kauppaa ja vaihdella kulkupelejä rehdisti ,jobbareihin kun ei voi luottaa,sen olen todennut ja kokenut ,siis sanaan ei voi luottaa eikä sit vikoja sanota vaan peitellään,itse olen suht rehellinen niiden suhteen kun laittelen niitä itse ja se intohimoni .


    • Toki olen itseki tietenkin tehnyt ostot aina mielessä halvin vaihtoehto kokonaisuuden kannalta, toisaalta aina ei tuo myyntihinta ole toteutunut odotusten mukaan.

      Yhteensä ostot 15 kulkuneuvoa (käyttökuntoisia autoja): (pettymykset suluissa) eli autokaupasta ensimmäiset 2 (1= 50%), jobbarilta 4 (2=50%), yksityiseltä 9 (3= 34%). Ostan suurimmaksi osaksi tosi vanhoja yli (10 v.) ja käytän ne loppuun (noin1/3-osa myyty tieliikennekäyttöön).

      Pääosin ostot yksityiseltä olleet parempia kuin autokaupasta tai puhumattakaan jobbareilta tehtyjä.
      Jobbareiden tunnistaminen on luku sinänsä. Hyvä vinkki on ”pikaisen kaupan mahdollisuus” (vältä sitä) ja toisaalta aina yksityiseltä ostettaessa (ei takuu autokaupassakaan) on huoltokirja ja sen lisäksi AKE.n (nykyinen Trafi) rekisteritietojen haku (=varmennus, vähintään katsastuksen yhteydessä merkityt km-määrät). Jobbareiden kanssa kannatta olla tosi tarkka.
      Älä osta koskaan lyhyen aikaa omistajalla ollutta autoa, jos et ole täysin varma asiasta.

    • 20v automyyjänä :-)

      no niin.. se on tietenkin ymmärretävää että autokauppa joutuu ottamaan voittoa että ne ylipäätänsä eläisivät. toinen juttu on sitten se kuinka paljon voittoa pitää ottaa. 20v autokauppaa tehneenä voisin tähän todeta että "yleisesti" n.k. "Hyvän merkkiliikkeen" statuksella toimivat ottaa enemmän voittoa kuin muut. Sen lisäksi maantieto on myös tässä ratkaisevassa asemassa. Pääkaupunkiseudulla jo kiinteät kulut ovat huomattavasti korkeammat kuin periferiassa. Sen lisäksi on liikkeitä jotka pitää tavoitteena suurta volyymia eikä niinkään maksimoida voittoa joka kaupassa. Tässä myyjien palkkarakenne on suuressa merkityksessä. Vinkkinä voin sanoa että jos olette uutta autoa ostamassa niin kannattaisi seurata alueellista merkkirekisteröintiä. Jos se merkkittävästi poikkeaa koko maan rekisteröinnistä negatiivisesti, se tarkoittaa että liike on tavoitteidensa jäljessä. Se taas on tärkeätä auto liikkeelle koska saavat bonuksia saavutetuista tavoitteista. Ainoa huono puoli on että tiedot ovat aina vähän jälkijunassa mutta kumulatiivinen 3-6kk kertoo kyllä kokonaisnäkemyksen. Et siitä vaan laskemaan.

    • AAAAAAH PELLET

      Pötypuhetta

      liikkeistä pystyy tinkii nykyään paljonkin

      monasti saat liikkeestä halvemmalla........VARSINKIN KÄTEISELLÄ !

      • TOINEN AAAAAAAAHH !!

        NÄINPÄ, ENNEN VANHAA ASIAT OLI TOISIN MUT NYKYÄÄN KILPAILU LASKEE LIIKKEIDEN HINTOJA

        JA YKSITYISTEN HINTIJA NOSTAA TAAS KAUPAN HELPPOUS

        LUE "NETTIAUTO" , JOSSA YKSITYISET TEKEE BISNESTÄ


      • kolmas AAAAAAAAAAH !
        TOINEN AAAAAAAAHH !! kirjoitti:

        NÄINPÄ, ENNEN VANHAA ASIAT OLI TOISIN MUT NYKYÄÄN KILPAILU LASKEE LIIKKEIDEN HINTOJA

        JA YKSITYISTEN HINTIJA NOSTAA TAAS KAUPAN HELPPOUS

        LUE "NETTIAUTO" , JOSSA YKSITYISET TEKEE BISNESTÄ

        asian korostuu tuplasti prätkäkaupoissa

        jos prätkän halut halvalla, osta liikeestä

        tsäkälle netistä jos jollakin nopea käteistarve, mut menee nopeesti... ja ehkä kerran kuussa sattuu kohalle.


      • 4. AAAAAAHHHHHH!

        HÖLMÖT KU EI TINGI

        5 TONNIIKIN SAAT HELPOSTI LIIKKEESSÄ POIS


    • VANHA AUTO PARAS ON

      OSTA VANHA AUTO JA SÄÄSTÄT!! Mulla on vuoden 1992 Opel Astra, jolla olen ajanut 4756288,3 km eikä autoon ole koskaan tarttenut tehdä isoja remontteja. Nykyautoilla ei moisia kilometreja voi edes saavuttaa! Takapihalla mulla seisoo Mersu, jolla on ajettu 1 200 000 km ja kone on kuin uusi... ei mikään häkäpönttö!

      • VANHA AUTO PARAS ON

        Hups!!! Tuli toi 8 (kahdeksan) vahingossa kahteen kertaan.. eli luemat on 475628,3!


    • Km 67

      Hei Autokauppiaat! Missäs ne viidensadanmarkan kesäautot nykyään on? Nykyään ei ole kuin 1500-2500 Euron autoja.

      • Ari Job

        Siellä ne on myyntirivissä, hintaa on vain kymmenkertaisesti siihen verrattuna mitä kannattaa maksaa. Vallankin nämä hyvitykset 2000-2500 mistä tahansa romusta hämärtää kummasti kuluttajien hintatietoa. Käytännössä siis jokaisessa autoliikkeen autossa on vähintään tuon verran ilmaa.


      • autoliike ei ota vastaan niita enaan,myyntikulut on jo enemman


    • Km 67

      Oisko loput sitä paljonpuhuttua katetta?

    • 29

      on se kumma kun kuluttajaasimies ei puutu tuohon mainontaan,saat 2-3tuhatta autostakoautosta vaihtaessasi yli 6-tuhannen autoon,vaikka asiakkaan auton hinta on 100e todellinen hinta,tämä on suoraa kusetusta

    • Tyytyväinen_

      Samaa mieltä AP:n kanssa. Myin oman golffini ja säästin suoramyynnillä vrt vaihtotarjoukseen n 1.500e ja samalla vältyin ylihintaisen vaihtoauton ostamiselta jossa niin ikään liikkeen extra kate. Löysinkin samana päivänä yksityiseltä markkinalta auton jonka hinta liikkeessä olisi ollut n. 3000e kalliimpi

      KÄYTTÄKÄÄ IHMISET JÄRKEÄ JA KAUPATKAA YKSITYISESTI...

      • säästät tonneja

        Hyi vittu, natsihintti!


      • he hu he
        säästät tonneja kirjoitti:

        Hyi vittu, natsihintti!

        sinäkö, no onneksi olkoon.


    • Ex. Autotrokari

      ...jos vaan yksityiseltä joku uskaltaisi ostaa! Itselläni oli 1,5-vuotias uudenveroinen auto myynnissä 3 kk. Nettiautossa 9000 Eurolla. Eräs kavi katsomassa, mutta jätti ostamatta - auto oli kuulemma liian hienossa kunnossa hintaansa nähden - WTF?!
      Ei mennyt auto kaupaksi, joten oli pallo myydä liikkeeseen - automyyjä myhäili ja maksoi tuon pyytämäni 9000 €. Parin päivän päästä ex. autoni oli tässä liikkeessä myytävänä hintaan 12000 €! -Meni viikon sisään kaupaksi pyydettyyn hintaan!!!!
      Ei muuta kuin mars autoliikkeeseen vaan, arvon autonostajat!

    • Ammatti trokarin ohj

      Aivan tuuri kauppaa se aina on. Voi onnistua yksityiseltä mutta myös autoliikkeeltä.
      Jos on joku piilevä vika, vaikka esimerkiksi ohjausyksikkö pulma, joka ilmenee vain määrätyssä lämpötilassa, autoliikkeen saa aina vastuuseen. Yksityistä ei saa koskaan vastuuseen.
      Kun yksityinen vaihtaa autoa, piilevävikaiset myydään autoliikkeisiin, silloin pääsee siirtämään vastuun autoliikkeelle ja riidoista eroon. Hyväkuntoiset myydään itse suoraan.

    • Jes mieti mita autokaupan kulut ovat lasipalatsissa myydaan tuunattuja autoja,joista kiilto haipyy viikossa.

    • Roopertti123456

      Miten pystyy ostamaan auton käytettynä, jos ostettava auto on malliltaan uusi?

    • -Eemeli

      Liikkeessä uudesta autosta luvattiin 3000e alennusta jos en tuo vanhaa vaihdossa eli kait se jonkinnäkönen kate pitää olla!

    • Hyvi ostoksia

      Ostin pösön yksityiseltä 5000e

      ja liikkeessä samanlainen olimelkein 15000e

      • PELLET PRKL

        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH


        SAMAN TASOSIA KAIKKI VASTAUKSET

        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH HAHHA HAHAH


        LIIKKEESTÄ SAA KYLLÄ HALVEMMALLA ! ! !

        ETTEKÖ JO HÖLMÖT TAJUU ! !

        KATTOKAA NETTIMOTO JA NETTIAUTON ILMOJA


      • -Eki
        PELLET PRKL kirjoitti:

        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH


        SAMAN TASOSIA KAIKKI VASTAUKSET

        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH HAHHA HAHAH


        LIIKKEESTÄ SAA KYLLÄ HALVEMMALLA ! ! !

        ETTEKÖ JO HÖLMÖT TAJUU ! !

        KATTOKAA NETTIMOTO JA NETTIAUTON ILMOJA

        Kyllä halvemman luokan kalusto on halvempaa yksityisellä,kuin liikkeessä,tosin liikkeissäkin on eroja samanlainen auto voi olla lankkuaidan takana tuhansia euroja halvempi.Osa yksityisistä ei ilmeisimmin oikeasti halua kalujaan myydä kun pistää niille arvon ylittävän hinnan,kuten kiinteistövälittäjät paremmin arvioi talojen hinnat,kuin yksityiset suoraan kauppaavat.


      • 25v.autoteknikkona

        Olen sitä mieltä että kaikkien ranskalaisten ja englantilaisten autojen maahantuonti pitäisi lailla kieltää on niin tautisia romuja!!!..aina kun laitan kyseiset autot testeriin myös uudehkot vähän ajetut esimerkkinä peugeot aj.12000km alkaa vikalistaa tulla ruudun täydeltä sytytys katkoksia jne...ja takajarru sylinterissä vuotoja jne... mutta monta kertaa merkki uskollisuus kulkee suvussa kun on väärä lääkitys ikäwä kyllä näin on!!!!! ;)))


      • ..
        25v.autoteknikkona kirjoitti:

        Olen sitä mieltä että kaikkien ranskalaisten ja englantilaisten autojen maahantuonti pitäisi lailla kieltää on niin tautisia romuja!!!..aina kun laitan kyseiset autot testeriin myös uudehkot vähän ajetut esimerkkinä peugeot aj.12000km alkaa vikalistaa tulla ruudun täydeltä sytytys katkoksia jne...ja takajarru sylinterissä vuotoja jne... mutta monta kertaa merkki uskollisuus kulkee suvussa kun on väärä lääkitys ikäwä kyllä näin on!!!!! ;)))

        Tästä ei kyllä Tojota ja Nissan miehet tykkää kun heiän ajopelinsä pääasias Englannin peltipajoilla kasaillaan pitkin Eurooppaa kerätyistä osista,suurinta Japanilaistahan niissä on enää nimi.


    • WA-kuus

      Meidän suku ei näistä "hangaari" taloista autoja ostele !! Vanhat autot menee aina sukuun nuoremmille kohtuu hintaan, käytännössä autot ajetaan suvussa loppuun hyvin edullisesti, merkkiliikkeille ei makseta mitään !! Huollot tehdään itse, suvusta löytyy laitteet ja osaamiset. Joitakin "melkein uusia" sitten suvun varakkaammat ostavat liikkeistä käteisellä ja saksasta tuodaan uudehkoa kalustoa Mersusta lavanissaniin...... homma pelaa ja HintaJuppeja sekä Luukkusen hangaareja ei lihoteta.... työllistetään myös "omaa" huoltokorjaamoa.
      Tähän se on mennyt..... jos remminvaihdosta pitää maksaa 1000 € merkkiliikkeessä, se on ryöstöä ja sitä ei hyväksytä.
      Wäkkärällä ja A neljällä nollalla ei ajeta.

      • Heikko bisnes on:).

        Aika nolla katteellahan nuo isot autoliikkeet kauppaa tekee kun kulujen jälkeen Jouppikin tuottaa vain 4.3 miljoonaa euroa voittoa!


    • Markan Seppä

      Itse ostin 25v vanhan ja yli 300000 ajetun auton hintaan 400e. Puolen vuoden aikana tehdyt huollot: sytkän säätö ja öjlyn vaihto. Kilsoja tullut kuitenkin yli 15000... Laskekaa siitä ihmiset hinta/kilometri ja verratkaa omaanne joka vaihdetaan uuteen kerran vuodessa.

    • Takapihan myyjä

      Tuossa naapurikerrostalossa on eräs joka jatkuvasti ostaa ja vaihtaa autoja nettiauton kautta. Itse tunnen hänet kohtuullisen hyvin ja tiedän että noissa sen autoissa on katetta parhaillaan n.3000€ ja huonoimmillaan n.100€. Autojen hintaluokka n.500-6500€ joten kyllä se autoliike aivan varmasti ottaa kunnon katteen esim. 25000 Euron arvoisesta VÄHÄN ajetusta autosta. Uudet on eriasia, niissä kate on takuulla pienempi ja rahaa alkaa tulla vasta huolloista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe