59% luvatusta

nopeudesta

Kiinteä Saunalahden laajakaista 11 Mbit/s
Testattaessa juuri äsken 6,46 lataus ja 0,83 lähetys.
Aika paljon liikaa luvattu.

3

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SL Mokkula

11 M on teoreettinen maksiminopeus.

Kannattaa suorittaa nopeuden mittausta eri vuorokaudenaikoina.

Jos et koskaan saa enempää, on siinä yhteydessä ehkä jotain vikaa, jolloin kannattaa olla yhteydessä aspaan/vikapalveluun.

• Penanen

Kyllä tuo 59 % luvatusta teoreettisesta maksimista taitaa olla ihan totuttu taso. Itselläni on ollut kauan 24Mbit/s, joka antaa mittauksissa 12 - 14 Mbit/s.
      Kaipa tästä samasta asiasta kirjoitellaan maailman tappiin asti.

• Welholla 0-49 %

Ei huono.

Itselläni on Welhon 10/1 megan liittymä (kaapelimodeemi). Suurimmat lataus/lähetysnopeudet, mitä olen koskaan saanut, ovat 4,88/0,95 Mbit/s. Iltaisin noista jäädään reilusti. Viikonloppuisin tulee puolestaan pyöreää nollaa ts. yhteys pätkii.

Sinällään on normaalia, että ruuhka-aikona luvatusta nopeudesta jäädään lähetysnopeus on reilusti pienempi (johtuu jo ihan teknisista rajoituksista, etenkin kaapelimodeemeilla). Mutta pyöreä nolla, siis muutaman minuutin ... tunnin katkot, joita on useita joka viikonloppu ja joskus arki-iltaisinkin, ei hirveästi miellytä. Kuten ei sekään, että todellinen nopeus on liittymän toimiessakin 7 ... max. 49 % luvatusta/teor maksimista. Tuohon palvelukatkot päälle, niin todellinen/keskimääräinen nopeus pyörii 3 Mbit/s tasolla, vaikka webbisivuilla vannotaan ja vakuutetaan (ns. nopeuslupaus), että todellinen nopeus on enimmäkseen 5-7 Mbit/s.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60