Jostain lehdestä pisti silmää, että museo etsii uusia tiloja Virosta. Hienoa, kohta ei ole sitä viimeisintäkään "nähtävyyttä" Varkaudessa.
Mekaanisen musiikin museon muutto Viroon?
101
3219
Vastaukset
- veronmaksajain
No eihän se mihinkään lähde tiloista missä saa olla veronmaksajain piikkiin... yrittää taas kiristää jotain lisää uhkailemalla että lähtee.
- Varkkila
Jos lähtee, niin täällä ei ole mitään nähtävää enää turisteille...Ei sitten yhtään mitään.
- TJ, varkaus
Niin - entäs sitten? Käytin aisakasyritykseni vieraita siellä aikanaanja museosta pois mennessä sain heiltä kommentin, että mikä se valkopartainen aivan iholle tuleva ukkeli oli joka kiljui... Onneksi loppuosan kierroksesta silloin piti joku nuorempi heppu. Aika karvasta palautetta sain asiakkailtani! Siitä oppineena en ole vieraita MMM:ssä käyttänyt. En jää kaipaamaan, jos museo Viroon siirtyy!
- Varkkila
Minne viet asiakkaasi tästä lähin...Vesitornin huipulle ja tarjoat siellä pullakahvit kesäaikaan? Vai vierasvenesatamaan vai jonnekkin kivaan ravintolaan, joita ei edes täällä ole...ai mutta onhan noita grillejä ja aapeeseen noutopöytä...Siinä sitä on kulttuurishokkia vieraille :)
Voit käyttää vinkit vapaasti... - TJ, Varkaus
Varkkila kirjoitti:
Minne viet asiakkaasi tästä lähin...Vesitornin huipulle ja tarjoat siellä pullakahvit kesäaikaan? Vai vierasvenesatamaan vai jonnekkin kivaan ravintolaan, joita ei edes täällä ole...ai mutta onhan noita grillejä ja aapeeseen noutopöytä...Siinä sitä on kulttuurishokkia vieraille :)
Voit käyttää vinkit vapaasti...mieluummin ei minnekään kuin MMM:ään sain sen verran kritiikkiä aiheesta! ja sitä paitsi Kuopion palvelut eivät ole kovin kaukana...
Siinä olet oikeassa, että Varkauden palvelutarjonta on itkettävän ja naurettavan rajamailla - Varkkila
TJ, Varkaus kirjoitti:
mieluummin ei minnekään kuin MMM:ään sain sen verran kritiikkiä aiheesta! ja sitä paitsi Kuopion palvelut eivät ole kovin kaukana...
Siinä olet oikeassa, että Varkauden palvelutarjonta on itkettävän ja naurettavan rajamaillaUskoisin, että sieltä MMM-paikasta voi tilata etukäteen sen opastajan, varsinkin kun tulee tärkeitä vieraita. Ongelmana on, ettei toisten mielestä tuokaan ole edes mikään ongelma...Ei nähdä mitään ongelmaa, ettei täällä ole mitään turisteille, vaikka Kaupunginjohtaja itse uhosi, että kaupungin yksi tärkeistä pääpainoalueista tulee olemaan turismi...Hohhoijaa....Nyyh nyyh!
Joo, Kuopiossa on pikkuisen paremmin ja ilmeisesti Mikkelissäkin tällä hetkellä. Ei ei ei, nythän unohdin teatterimme...Vie ne vieraat katsomaan jotain fedja-kissa-setä-juttua, joka kertoo tarinaa ystävyydestä ja rauhasta yli kulttuurirajojen...Huhahahahahahaaaa! - kierroksen tehnyt..
Se valkopartainen heppuli on käsittääkseni Kempf itse ja tuo show kuuluu kai esitykseen. Joskus kun itse kävin työporukan kanssa niin tämä Kempf kyseli vierailta että onko täällä kommunisteja ja jos on niin saa lähteä pihalle saman tien. Sitten loppupuolella kierrosta heppuli katosi ja tilalle tuli nuorempi heppu, joka kertoi että valkotakkiset veivät juuri tämän vanhemman isännän pois...
Eli sanoisin, että tämä "päällekäyvä" juttu kuuluu vain esitykseen. Mutta hyvin osasi soittimista kertoa...
- Yrittäjä päättää
Museo on armosta ja erheestä Varkaudessa.Tällaiset erikoismuseot kuuluvat suurkaupunkeihin.Lontoossa tai Berliinissä kävijämäärä olisi kymmenkertainen.
- sikana
Se ns: hölmöily kuuluu siihen esitykseen!! Aika urpoja on ollu ellei sitä oo tajunneet!! hiano paikka !!!!!!!!!!!!!
- mein kempf
maksaako nää kempfit vieläkään suomeen veroa?
samaa sarjaa turkkilaisten pitsanvääntäjien kanssa. homma perustuu verovapauteen ja ilmaiseen paikkaan- sivullinen...
http://www.mekaanisenmusiikinmuseo.fi/readmore_fi.html
"Hinnat sisältävät arvonlisäveron 8%. Laskutuslisä 5 Euroa."
Ei pahalla mutta mitäs jos ottaisi asiasta ensin selvää ja sitten alkaisi lässyttämään. Paikka nyt voi olla ilmainen mutta varkauden tapauksessa jos siellä ei joku olisi niin se homehtuisi pystyyn.
Ja mitä pizzan paistajiin tulee niin liikentoimintaahan sekin on, kotipizza ja muut suomalaiset pizzeriat vaan hinnoittelee itsensä ulos ahneudellaan.
- Varkaus-Cityn asukas
Mekaanisen musiikin museon tarkoituskin on "shokeerata" kun ei ole semmonen pölyinen perusmuseo. Varmasti se kierros saattaa ottaa herkempiä hermoon, mutta ilman sitä itse isännän erikoista mekastusta koko paikan sielu olisi hukassa :) Museossa tosi usein käyneenä täytyy sanoa että jokainen opas on kivasti erilainen ja tuo oman mausteensa kierroksiin. Tulen käymään museossa vastaisuudessakin ja toivon todella ettei se muuta minnekään rapakon taakse! Lähtisi iso väriläistä Suomesta pois! Itse suosittelen! Oikealla asenteella ja huumorilla siellä pärjää kyllä :D
- kateellinen
Ihan Uskomattoman hieno paikka.Ei tosin sovi heikkohermoisimmille eikä huumorintajuttomille! Täytyy sanoa, etten itse tunne ketään joka ei olisi paikkaan rakastunut. Olkaa onnellisia, että teillä on siellä noin upea paikka, pakkohan sinne ei ole kenenkään mennä.
- Pettynyt_kesältä
Kävin kerran sukulaisten muksujen kanssa siellä. Nelivuotias neiti pärähti itkemään, kun "oppaan" sekoilu alkoi. Eipä jäänyt hyvä maku suuhun. Minun puolesta joutaa lähtemään. Toivottavasti saavat Virosta hyvät tilat pian.
- sara-keto
Kertokaapa täällä paljonko kyseinen laitos kuppaa euroja vuodessa.
Warkauden lehti ei sitä kyllä kerro ja jokainen varmaan tietää miksi. - ostoamatkailija
Muutto Viroon ei aina ole niin helppoa !
Vähän sama kuin ostaa auton... joka ei kestäkkään 15vuotta.
Siis lyhyellä aikavälillä voi olla hyvä päätös - mutta kuka tietää että miten pitemmän päälle. - humalaista huutoa
no menköön vaikka pitemmälle.
kerran kävin.
ihme huutoa ja mesoamista,
naapurikansojen ja eri uskontoja edustavien
mollaamista, humalaista huutoa.
toki isäntä heti kertoi alussa,
että ellei meno miellytä, rahat saa takaisin.
ikävä maku jäi.- rva Sabatiini
Joo. Terve menoa, ei tule ikävä..
- Papukaija papattaa
En oikein usko tuohon! Juurihan oli lehdessä, että Kempf yksi ideanikkareista, tuo kuppaasen paattinsa kahvilaksi Huruslahden rantaan!!! Kas kun ei siirrä sitä mekaanista museota siihen paatin viereen...
- 24
kaupunki avustaa vekottimienostossa ja jörge myy omaan piikkiin nettimarkkinoilla vanhaa kalustoa...
- Toyota Jari
Tervemenoa minunkin puolestani! Kävin tuolla museossa joskus 10 vuotta sitten työpaikan porukan kanssa enkä tosiaankaan tykännyt. Olisi ollut ihan hieno kokoelma soittovehkeitä, mutta Kempfin aggressiivinen tyyli ja rajut poliittiset mielipiteet eivät kuulu museoesittelyyn. Olisi vaan asiallisesti kertonut laitteista, niiden historiasta ja kehityksestä niin kokemus olisi ollut ihan toisenlainen.
Sen jälkeen en ole käynyt siellä enkä suosittele paikkaa kenellekään. Menköön vaan Viroon jos haluaa!- kopkopkop
Muistatteko mistä mekaanisen musiikin museo muutti Varkauteen? Riistaveden syrjäkylältä, mutta en ole varma onko se Kuopion vai Tuusniemen puolta, Mulla on kesämökki siinä lähellä Riistaveden rannalla.
- hjoäe
kopkopkop kirjoitti:
Muistatteko mistä mekaanisen musiikin museo muutti Varkauteen? Riistaveden syrjäkylältä, mutta en ole varma onko se Kuopion vai Tuusniemen puolta, Mulla on kesämökki siinä lähellä Riistaveden rannalla.
Hiidenlahdessa lukee yhden talon seinässä vieläkin himmeällä Mekaanisen musiikin museo. Ja on Tuusniemen kunnan puolta, vaikka on ihan Riistaveden (Melalahden) kupeessa ja Tuusniemelle on matkaa reilut 20 kilometiä.
- theo 1
mielettömän hauska paikka!! penskat vähän pelkää ukkoa, mut ite vaan naureskelee esitykselle!! hienoja laitteita...yms!!! Halpaa huvia koko perheelle!!!
- HEnri45
Tosikot varkautelaiset eivät osaa kun valittaa.
Kempfit osaavat hommansa. Show alkaa jo lipunmyynnin yhteydessä :) - oi aikoja ja tapoja
voi virolaisia ! Juopot ja hullut ei yhtään nosta kenenkään tunnelmaa, eikä vasemmiston ja kristinuskon mollaaminen...
- Balttian Saksa
Virossa rakastetaan musiikkia.
http://www.youtube.com/watch?v=gwg6o4jEho8&feature=related - Vanha zstavä
Kommunisti SDP on sikapilata Varkaus. Uusi vaali ja kommunisti SDP lähtee.
- sivusta seuraaja
Vanha zstavä kirjoitti:
Kommunisti SDP on sikapilata Varkaus. Uusi vaali ja kommunisti SDP lähtee.
Todella hieno kohde !! Mutta ..mutta kuka maksaa oikeasti "viulut" Ehkä n.s valkoparta mies etsii parempia business kumppaneita ??? Kuopio tarjoaa tai ottaa kaiken millä on jotakin arvoa !!! Vrt TalousOsuuskauppa/Ps Op/ Kuo ..Kuopion Liikenne .. Lihakunta/atria.."Savonia" eli Leppävirta välissä senjälkeen "nauhakaupunki " KUOPIO Leppävirta Varkaus Pieksämäki Heinävesi Joroinen Keski Savo Menemme YLI maakuntarajojen ETELÄ-Savo ..Pohjois-Savo......
- vaara..
sivusta seuraaja kirjoitti:
Todella hieno kohde !! Mutta ..mutta kuka maksaa oikeasti "viulut" Ehkä n.s valkoparta mies etsii parempia business kumppaneita ??? Kuopio tarjoaa tai ottaa kaiken millä on jotakin arvoa !!! Vrt TalousOsuuskauppa/Ps Op/ Kuo ..Kuopion Liikenne .. Lihakunta/atria.."Savonia" eli Leppävirta välissä senjälkeen "nauhakaupunki " KUOPIO Leppävirta Varkaus Pieksämäki Heinävesi Joroinen Keski Savo Menemme YLI maakuntarajojen ETELÄ-Savo ..Pohjois-Savo......
SDP ja kommonismus ja...
http://www.youtube.com/watch?v=FpSd3o99ois&feature=plcp - Itsenäinen Suomi
vaara.. kirjoitti:
SDP ja kommonismus ja...
http://www.youtube.com/watch?v=FpSd3o99ois&feature=plcpKunnia veteraaneille!
http://www.youtube.com/watch?v=xe-sSdE9y1s&feature=related
- Sankari Hans
- Tervemenoa
Lukiko jossain savon sabomissa että kuopioon harkihtee lähtevänsä. Sais viedä sen kahvilaveneen mukanaan. Kiitos.
- Tervemenoa
Mikä tuon linkin tarkoitus olì? Myönnän etten jaksanu edes lukea sitä.
Ei mulla kemppiä tai museota vastaan mitään ole, Jurgeni vaikuttaa ihan hauskalle tyypille mitä muutaman vuoden naapurissa asuin. Mutta saa kai sitä tervemenoa toivottaa jos kerran haikailee muualle, ensin viroon ja nyt kuopioon. Ois vaan tyytyväinen täällä varkaudessa.
- Varkaus ei ymmärra
Turisti tuo €.
http://www.youtube.com/watch?v=0Jud2lgrvSA&feature=related
Kaupunki tukke siellä.- 7+3
Antakaa nyt maahanmuutajien yrittää!!!!
- Kunnia vapaudelle
7+3 kirjoitti:
Antakaa nyt maahanmuutajien yrittää!!!!
- Schiller
Saksa on voimaa.
http://www.youtube.com/watch?v=B6uv1K4CvDU - Jytky Jyrken
Totuus on että se on ainoa mistä Varkaus tunnetaan vanhan hajun lisäksi. Tutut eteläsuomessa on sijoittanu Varkauden Kuhmon tai Nurmeksen seudulle. No nää typerät kirjoittelijat on varmaan tänne muuttanu niiltä seuduilta ja levittäneet tän huonon tunnettavuuden niihin. Imbesillit sanon minä. Muistakaa ottaa nappinne aamulla.
- Zytky
Vähän on sun tutuillas yleissivistyksessä aukkoja. Kyllä nyt tämänkin kokoiset kylät pitää sattua alle sadan kilsan tarkkuudella kartalle. Muuten on lähinnä tyhmä.
- pikkupilu
Jo joutaa Jyrgenin kusetusmVarkautelaisia kohtaan.
Menisi ambomaalle eikä palaisi suomeen koskaan.ps. voisi ottaa toisen Jyrkin mukaansa sen Haapanan - Hyvä museo
Oikea kusettaja on Navitas Kehitys Oy ja SDP-poliitikot.
Museo on hieno ja toivottavasti se pysyy.
Perusarvot kunniaan. - Hyvä museo
Tuusniemen ja Outokummun neonin jälkeen Varkaus on hyvä paikka.
- Viiru-Pöllö
Joko on päätös museon siirrosta tehty?
- hyvä123
Onko tukirahojen haku käynnissä kun uhkaa viroon lähtee. Hyvä tekosyy kiristää Varkauden kaupunkia.
- hyvää matkaa
kiva kun kävit parempi kun lähdet
- Tukirahat oikeille !
Ottas oppia Haapalasta! Älyäis lähteä. Ei sitä museota eikä paattia eikä utopisia ideoita jää kaipaamaan muut kuin ne muutama henkilö jotka sielä viime kesänä kävi.
- Pääsylinna
Virolaisten olisi hyvä käydä katsomassa että millainen koko museo on !
Sitten laittaa joku kilpailu pystyyn ja siten saada hieman näkyvyyttä eri paikkakunnilta jotka ovat halukkaita saamaan ko koneet ja museon kaupunkiinsa !- Varkkila1
Eipäs kun hanke, jonka Varkautelaiset maksavat :)
- asikkalan markkinoil
Menkööt vaikka Jordaniaan, hiivati kiekukaiku!!
- hannu miettinen
Toivotan hyvää matkaa ja tulen vaikka vilkuttamaan jos tämä Jürgenin pulju lähtee Varkaudesta. Ja toivon myös että lähtee mahdollisimman kauas, vaikkapa Novosibirskiin, eikä koskaan tule takaisin. Ja saisivat vielä ottaa mukaansa erään vapaan toimittajan joka voisi sitten hakea vaikkapa tämän kaupungin virkoja.
- Yltiöpositiivi
Kuopio se ottaisi avosylin tämänkin matkailukohteen omakseen, on meinaan sen verran harvinainen nähtävyys koko euroopassa. Että tervemenoa vaan.
- Ich liebe Varkaus
Saksalainen pummi takas saksaan. Joku helkatin jonninjoutava pimpparauta ja ei kun kaikki tuet vaan. Työllistääkö ketään muita kuin omaa perhettään? Laiva paattikin ihan törkeän ruma hökötys ja tuollaiseen piti hankkia oikein ideanikkarit-ryhmä....buah hah haa.....
- Mr. Hertunranta
Ei kiinnostanut paikka Venäläisiä turisteja.
- huhuako?
Ovatko tosiaankin muuttamassa?
- esbinäsbyn
Loistava paikka! Minua ei haitannut hänen poliittiset näkemykset. Nauroin vain koko ajan :D
Ehkä tämä opas ei ole lapsille ihan ymmärrettävä mutta huumorintajuiset kyllä osaavat nauttia tästä.
Ei tämä minnekkään muuta. Ei saa. - hannu miettinen
Jürgen se vaan uhkailee muuttavansa muualle mutta ei ole edes sen verran miestä että pitäisi puheensa. Vinkuu ja uikuttaa jatkuvasti, vuodesta toiseen. Saisi koota kamansa ja häipyä mahdollisimman kauas pimputtimiensa ja jollaravintoloidensa kanssa. Ja mahdollisimman äkkiä. Tuskin jää kovin moni kaipaamaan.
TERVEMENOA! PÄRNU OLISI VARMAANKIN HYVÄ PAIKKA
- Volksburg
Mekaanisten Musiikien Museo ( 3M ) on tuonut Varkauteen matkailijoita sekä ulkomaalaisia turisteja tuhansia vuosien varrella !
- 0pt1m1sti
natsi natsi hitler hitler kansallissosialismi rasisti natsi kristus jeesus puolustusvoimat viikset hakaristi museo
Tuon tasoista teidän keskustelunne on. - Valto 1
Satuin näille sivuille vahingossa. En ikimaailmassa olisi uskonut, että on olemassa näin huumorintajutonta porukkaa, jotka on tänne kirjoitelleet. Vai nämäkö ne on sitä potaskaa, joka pilaa netin. Museo on hauska paikka ja talon väki ihania.
- Seppo Havu
Ekan kerran kävin joku 15 vuotta takaperin kun ukko oli vain komennustöissä Ahlströmillä. Kempf piti pientä tukaania häkissä ja sepä se kiehtoi vaahtosammuttimen kokoista jässikkää. Uskomattomia mekaanisia koneita ja ääniä, meno kuin tivolissa tai karnevaalissa. Toissakesänä kävin uusiksi kun olimme muuttaneet pysyvästi varkauteen pari vuotta aiemmin. Kelit kun tästä lämpiää niin pitää emännän kaa käydä uusiksi. Mitä tulee veronmaksuun, niin taitaa kempfillä olla ne asiat paremmin kuin monella varkautelaisella "oikealla" yrittäjällä mitä seurannut. Ottaisitte pään sieltä perseestä ja työntäisitte kaverinne perseeseen vaihteeksi.
Kylläpä ihmiset jaksavat valittaa (eikö sitä parempaa valittamisen aihetta löydy kuin oikeasti hauska museo-opas?). Olen itse käynyt Mekaanisen musiikin museossa kolmesta neljään kertaa (kerran pikkutyttönä, sitten teininä ja myöhemmin aikuisena) ja olen aina pitänyt paikasta, sen esineistä ja oppaista. Erityisesti Kempfistä itsestään.
...Kempfin opastukset muistuttavat aivan lukioaikaista historianopettajaani. Te valittajat olisitte varmaan tulleet hulluiksi opettajani tunneilla, hän kun puhui mitä sattui ja alkoi jopa väittelemään uskonnosta katolisen vaihto-oppilaan kanssa kesken tunnin. Kaikki hänen oppilaansa ja opettajatoverinsa kumminkin rakastivat häntä, nauroivat hänen jutuilleen, muistivat hänen opettamansa asiat aina ja jopa naljailivat hänelle takaisin. ...Kempf on aivan samanlainen enkä toivoisi museon lähtevän Varkaudesta yhtään mihinkään. Siskonpoikanikin piti paikasta siellä käydessään.
PS. Tunnen Varkauden melko hyvin sillä olen käynyt siellä pienestä pitäen (äiti syntynyt siellä, mummo asuu keskustassa ja kesämökkikin löytyy), eikä siellä tosiaankaan ole juuri mitään nähtävää. Jos museo lähtee, varkautelaiset valittajat saavat varautua muuttamaan kun kaupunkiin ei enää tule kukaan ja se näivettyy. ...Itse kyllä pidän historiallisista museoista kuten Taipaleen kanavasta, mutten usko että se kiinnostaa monia.- *******
"PS. Tunnen Varkauden melko hyvin sillä olen käynyt siellä pienestä pitäen (äiti syntynyt siellä, mummo asuu keskustassa ja kesämökkikin löytyy), eikä siellä tosiaankaan ole juuri mitään nähtävää. Jos museo lähtee, varkautelaiset valittajat saavat varautua muuttamaan kun kaupunkiin ei enää tule kukaan ja se näivettyy. ...Itse kyllä pidän historiallisista museoista kuten Taipaleen kanavasta, mutten usko että se kiinnostaa monia. "
Aamen.- Hiilivoimala
Tuksu?
- Tuk tuk tuks
Hiilivoimala kirjoitti:
Tuksu?
Tuskimpa on. Liian selväpäistä kirjoitusta Tuksulle. En tosin eläessäni ole ko henkilöä tavannut tai edes nähny livenä (luojalle kiitos), mutta lehtien, yms. perusteella jääny sellainen kuva hänestä.
Kai muillakin voi mummo asua täällä ja olla kesämökki... Hiilivoimala kirjoitti:
Tuksu?
...Tuota. 8D Olen Tuksua kymmenen vuotta nuorempi. Ja kirjastovirkailija joten todennäköisesti aika lailla fiksumpikin.
- No muuttaako se?
Joko on tiedossa, muuttaako museo jonnekin ja minne?
- ToinenLotja
Paljonko on euroissa vuotuinen tuki tälle laitokselle?
- carsa
Ei tainnut virolaisia kiinnostaa. Ukko vaati sieltä(kin) ilmaista tai ainakin tuettua, edullista toimitilaa, isompaa kuin nykyinen. Eipä tainnut tukihalukkuutta suuremmin olla.
- Kingsepp
Virossa ei ole sellaisia matkustajia jotka ovat valmiita maksamaa sisäänpääsystä !
Kaikki voisi perustua siihen että kunta ottaisi hoteisiinsa ja siten antaisi tilat ja sähkön - jotta alueelle saataisiin maksavia turisteja !
Eli Virossa laskut jäisivät maksamatta ei kiinteistön kanssa olisi jo esi sopimusta siitä että kukka laskut maksaa ! - vetonaula
hyvä vetonaula varkaudelle tää museo.
- MahtaakoOllaIso
Kaupungin tuki, miten suuri?
- Oxygenol
Olen kuullut että tämä museonpitäjä olis ollu nuorempana Jean Michel Jarren syntikoiden softaguru ja kierrelly keikoilla useamman kerran maailman ympäri, hoidellen keyboardien ekvalisaattoreita yms. Nyt sitten jäähdytelly useamman vuoden Varkkilassa vähän simppelimpien vehkeiden kanssa
- RahisevaViulu
Samaa kuullut minäkin, mutta tämä on niiiin salaista tietoa, ettei
kerrota asiasta tämän enempiä, jookos. - hahahahah
Jaa. Minä luulin että se on puuseppä ollu kun niin komeen veneen pykäsi muutama vuosi sitten hertunrantaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10684954/hirmuinen-veneenhokotys-tullut-hertunrantaan!
- frll
paranoo vaan paranemistaan
ja lissee on mööpeliä - Anonyymi
Kuka näitä vanhoja keskusteluja nostelee?Evvk:(
- Anonyymi
täällä käytiin viime kesänä
ja mennään ens kesänä uudestaan. harmi vaan kun
viereinen zeppeliin ravintola lopettanut
joskus käyty männä vuoisina- Anonyymi
Sampifestareille sellanen ett huolehtii että on aena lasitäys juommoo ja olut käessä ja ruokoo lautasella ja tupakkoo tarjolla.
- Anonyymi
Minne viet asiakkaasi tästä lähin...Vesitornin huipulle ja tarjoat karjalan lippu siellä pullakahvit kesäaikaan? Vai osma vierasvenesatamaan vai jonnekkin kivaan ravintolaan, joita ei edes täällä ole...ai mutta onhan noita grillejä lohi ja aapeeseen noutopöytä...Siinä sitä on kulttuurishokkia vieraille :)
Voit käyttää 1vapaasti pegorionin peräsuoliuutetta - Anonyymi
teijo
- Anonyymi
iivo on se papukaija
- Anonyymi
spelleman hansen
- Anonyymi
vessan harja
älkää luottako lännentien wc pönttöihin - Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/5628954/tivoli-suuronen timo suuronen
timo suuron timo suuronen - Anonyymi
olipa tämäkin niin hyvä
hyvä oli tässä tämä - Anonyymi
fosil
- Anonyymi
masingundick
- Anonyymi
jauhelihakeitto
- Anonyymi
tissari
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088