Pakkomielteenä(kö) erikoiset kaverit?

Mistä juontuu juuret

No nyt löytyi oikea palsta, josta kysäistä!! :D

Olen ihmetellyt jo vuosikausia että miksi olen lapsuudessani ja nuoruudessani sekä osittain myös nyt aikuisenakin, käyttäytynyt tällä tavoin:

Ala-asteen aikoina minulla oli tapana kiinnostua ja "pakosti" ystävystyä kaikkien mielestäni "erilaisten" lasten kanssa.
Esim. rinnakkaisluokallani olevat kaksostytöt olivat niin kiinnostavia, että minä väen vängällä lyöttäydyin heidän seuraansa, jotta saisin heistä kaverit, ja kaikki näkisivät että olen heidän seurassaan. Lisäksi olisin varmasti suuttunut, jos joku muu kaverini olisi tullut juttelemaan näille kaksostytöille.

Toinen, vielä suurempi pakonomainen kaverustumisen tarve tuli, kun tänne Helsinkiin tuli suuri erä somalialaisia pakolaisia ja näinollen heidän lapsia sijoitettiin myös meidän kouluun. Tyrkyttämällä tyrkytin itseäni erään luokalleni tulleen somalitytön ystäväksi ja jopa niin innokkaasti, että hän jo kyllästyi minuun, eikä halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Olin erittäin kateellinen, kun tyttö hyväksyi useat muut paremmaksi ystäväksi kuin minut.
Usein leikin itsekin olevani somali, mietin sitä kuinka minä voisin muuttaa itseni somalin näköiseksi.
Siitä lähtien olen aina tollottanut kaikkien somalialaisten perään, katsonut kaikki siihen maahan liittyvät dokumentit, lukenut kirjat, opetellut kieltä. Ja edelleen niin haluaisin itselleni somalialaisen kaverin.

Näiden lisäksi minulla on ollut jotenkin ns. ihaileva ja palvova suhde joihinkin mielestäni kiinnostaviin ja erikoisiin tyttöihin. Mm. näihin kaksosiin, somalehin sekä myös useisiin muihin, keden kanssa olisin halunnut niin kaverustua, mutta siitä ei koskaan tullut mitään.

Olin koko kouluaikani syrjitty ja kiusattu tyyppi. Mihinkään en kelvannut muiden mukaan. Olisin niin mielelläni ollut suosittu ja usein kuvittelinkin millaista koulumaailma olisi kohdallani jos sellainen olisin.
Ja itseasiassa -kuvittelen edelleen. Pyöritän mielessäni koulumaailmaan liittyviä kuvioita, kiusaamisineen, somaleineen, kaksosineen ja suosittuine tyyppeineen...

Edelleen minulla on joku outo viehtymyt saada kavereiksi erikoisia ja ulkomaalaisia tyyppejä.
Ja kun minulla muutama sellainen ystävä on, niin minua pistelee todella vihaksi, jos muut kaverini tutustuvat häneen jossain bileissä ja kaverustuvat sekä muuttuvat FB-kavereiski. :(

Mistä kyse?
Niin joo, olen vajaa 27v nainen.

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokutus maximus

Taidat olla Astrid Thors ja valehtelet ikäsi.

• violetsound

Ehkä ajattelet, että et ole itse tarpeeksi kiinnostava ja erikoinen?

• HHGGFF

Oletko siis vajaa, 27 vuotias nainen?

• En.siis.ole.alalla

Ensimmäisenä tulee mieleen, etä et ehkä tunne riittävästi omaa ainutlaatuisuuttasi.

Ehkä haet muiden kautta jotakin sellaista, mikä ei sieltä kautta kyllä voi tulla. Oma itse ja elämä olisi hyvä tuntua kiinnostavalta ja riittävän sytyttävältä ikään kuin sisältäpäin eikä ulkoisten tekijöiden varassa. Ulkoisilla tekijöillä tarkoitan tässä muita ihmisiä, joita yrität vähän kuin liimata itseesi kohottaaksesi omaa kiinnostavuuttasi. Itsetuntosi tai itsetuntemuksesi ei ehkä ole ihan kohdallaan.
      Jos olisin sinä alkaisin hankkia enemmän itselle hyviä kokemuksia ja tukea sisimmälleni, kuin hakea pönkitystä ulkoisesta.

• isisystävä

Suvakki vajakki on kaikkien kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1552
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      43
      838
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82