yt-neuvottelu ja vuorotteluvapaa

YTYTYTYT

Olen nyt määräaikaisella sopimuksella joka onneksi päättyy 3.4.2011. Pienehkössä yrityksessä jossa tapahtui omistajan vaihdos. Uusi omistaja käynnisti välittömästi YT-neuvottelut ja kaksi työntekijää irtisanottiin. Lisäksi tänä keväänä jäi kaksi työntekijää eläkkeelle ja yksi äitiyslomalle.
Työkulttuuri mullistui täysin ja alkoi työtehtävien uudelleen jako, henkilöt joiden hommiin oli kuulunut lähinnä varastotyöt huomasivat joutuvansa tekemään varastotöiden ohelle kiivastahtista asiakaspalvelutyötä. Samalla vaihtui firmassa käytettävä atk-ohjelma toiseksi, tämä tapahtui lennossa ja kaiken pitäisi lähteä hienosti käyntiin. Itse olin käyttänyt jo aiemmin ohjelmaa joka tuli uutena tilalle, joten jouduin toimimaan työnopastajana mikä alkoi ottaa päähän.
Yksi vanhempi naistyöntekijä 60 romahti ja lähinnä itki pukuhuoneessa.
Nyt hän on palkattomalla omalla lomalla ja hakee vuorotteluvapaalle, soitimme liittoon asiasta. Voiko todellakin jäädä vuorotteluvapaalle, kun firmassa on YT-neuvottelu käynnissä? Vastaus:Voi, sillä siinä ei palkata uutta työntekijää.
Huvittaa oikein se MOL:n mainos missä luvataan huolellinen työnopastus työtehtäviin, vastasin puhelimeen kun joku kysyi sitä paikkaa. Olisi tehnyt mieli antaa rehellinen kuvaus firman tilanteesta ja ilmapiiristä. Ei vain parane, kun alalla on pienet piirit ja yrittäjät ovat veljiä keskenään.

2

1233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oudolta kuulostaa

Kuulostaa oudolta, sillä vuorotteluvapaan edellytyshän on, että tilalle tai johonkin muuhun tehtävään palkataan TYÖTÖN TYÖNHAKIJA tilalle. Muussa tapauksessa työkkäri EI MAKSA vuorotteluvapaan korvausta. Ja eikös työtön työnhakija nimenomaan ole uusi työntekijä. Onkohan liitossa nyt ymmärretty asia varmasti oikein?

• ytytytytytyty

Kuulema onnistuu, siinähän ei nimenomaan palkata uutta työntekijää! Koska yksi jolla on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde siirtyy vuorotteluvapaalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1254
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60