Kaukomaiden superruoka todetaan tullissa usein määräysten vastaiseksi
Ulkomailta Suomeen tuodut superfood-tuotteet jäävät tavanomaista useammin tullin haaviin. Vuosina 2009 - 2010 yli puolet Tullilaboratorion tutkimista superfoodeista hylättiin määräysten vastaisina. Puhtaat paperit sai vain noin kolmannes tutkituista tuotteista.
Pääosin kaukomailta tuotavien superfoodien tyypillisin ongelmakohta on puutteelliset pakkausmerkinnät. Varsin usein superfood-tuotteissa tavataan myös liian suuria pitoisuuksia torjunta-ainejäämiä. Osa jää tullin tarkastuksissa kiinni heikon mikrobiologisen laatunsa vuoksi.
http://uutiset.ruokatieto.fi/Link.aspx?id=1203412
se superfoodista
3
231
Vastaukset
joo, kyllä itse käytän mieluummin mustikkaa ym. kotimaisia marjoja. mutta monet taitavat pitää kotimaisia tuotteita niin "tavanomaisina", ettei usko niiden voimaan! tosin en tiedä, kuinka paljon näitä eksoottisiakaan superfoodeja porukka ostaa...
- variksenmarja fin
on se oikeesti piru irti,et suomen puhtaan luonnon tarjoama superfood ei kelpaa ja jengi iloisena maksaa pussitetusta kaukoidän ympätist myrkyst maltaita
- 20+6
Joo, samaa mieltä ja aika naurettavalta kuulostaa mokoma superfood nimikin. Varmaan monen uusavuttoman pintapellen mielestä tosi jännittävää ja uutta jenkkihömpötys-superfood.
Suomen luonto tursuaa paljon ilmaista supersapuskaa ja sitä on täällä syöty jo tuhansia vuosia. Pitkän talven varalle voi kuivata, säilöä ja pakastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645