Hevosen pyhyys

Orionin tähtikuvion nimi ei voi johtua muusta kuin suomen kielen sanoista 'ori on' jotka viittaavat täysin kiistattomasti siihen että muinaissuomalaisilla oli kehittynyt tähtitieteellinen oppi ja että hevonen oli heille pyhä eläin.

Tätä ei evoluutioteoria pysty kiistämään ja tiedän siihen syynkin.

Mitenkäs nyt suu pannaan?

19

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viksumpi

Tapoin juuri ylimääräiset kissanpennut, joten helpottunut on olo.

Miedän sekarotuinen Apo-rakkimme on taas tiineenä, haluaako joku poikasia vai tapanko Apon lapset?

• sexton skurkman

Tässä taas hyvin kuvaava esimerkki hihujen suojaamattoman sexin tuloksista.Viksumpi ei näköjään opi koskaan käyttämään kondomia!

• ,

Väitättehän te kaikkea muutakin perätöntä niin miksipäs ei!

Laita suusi vaikka tötterölle niinkuin simpanssi.
      Olisitte niin just kuin serkukset. Kai sinä senverran osaat?

• > Laita suusi vaikka tötterölle niinkuin simpanssi.
      > Olisitte niin just kuin serkukset. Kai sinä senverran osaat?

Valitettavasti en, koska olen kissa.

• ,lp

Tällä videolla kumotaan Turkanan teoria mennentullen.
      Lapissa viime syksynä seurasin, että ne porot jotka kamppailevat kiihkeästi keskenään itseasiassa harvoin pääsivät siittämään.
      Mutta tuskin Turkana uskoo edes todisteisiin!

http://www.youtube.com/watch?v=hqZJ-z-XXWg&feature=related

• Itte piru

"Tällä videolla kumotaan Turkanan teoria mennentullen.
      Lapissa viime syksynä seurasin, että ne porot jotka kamppailevat kiihkeästi keskenään itseasiassa harvoin pääsivät siittämään.
      Mutta tuskin Turkana uskoo edes todisteisiin!"

Vahvin ei aina menesty, on parempi olla viekas ja käyttää tilaisuus hyväksi sillä aikaa kun vahvimmat mittelevät.

Noin kaatui sinun hypoteesisi.

• ,lp

No näinhän minä, että toiset sopuisat poropukit siittivät senkuin ehtivät kun muut nahistelivat.
      Ja jotkut hävisivät nahistelunsa seuraavan kanssa kun väsyneinä ryhtyivät mittelöön.
      Vaikka porot ovat löyhänä laumana, ei siellä näytä kovin jyrkkää hierargiaa olevan siittämisoikeudesta.
      Näin Peltotunturilla katsottuna!
      Joten hypoteesisi oli kumottu ennenkuin erehdyitkään.

• Itte piru

Ovatko nuo linkkisi eläimet poroja?

Harkitse tarkkaan ennen kuin vastaat.

• ,lp
        Itte piru kirjoitti:

Ovatko nuo linkkisi eläimet poroja?

Harkitse tarkkaan ennen kuin vastaat.

ei.
        Mutta poroilla olen nähnyt saman tilanteen

• ""Tällä videolla kumotaan Turkanan teoria mennentullen.
      Mutta tuskin Turkana uskoo edes todisteisiin!

http://www.youtube.com/watch?v=hqZJ-z-XXWg&feature=related""

Ja kerropa vielä minkä minun teoriani luulit kumoavasi videollasi? Vai luulitko oikeasti minun väittäneen jotain sellaista, kuin itse näemmä olet väärin käsittänyt evoluutioteoriaan kuuluvan?

• ,lp

Se että haaremin valtiaspukki siittäisi myös jälkeläiset ei pidäkään paikkaansa.
        Mutta jos pidät noita liian ahtaassa tilassa "laboratoriossa" vahvin pukki voi olla eri asemassa kuin luonnollisissa olosuhteissa.
        Hirvillähän tehdään niin, että epätoivottavat karsitaan pois metsästettäessä jotta ne eivät tuottaisi jälkeläisiä. Luonto ei siitä huolehtisi!
        Sinun teoriasi ei toteudu luonnossa.

• ,lp kirjoitti:

Se että haaremin valtiaspukki siittäisi myös jälkeläiset ei pidäkään paikkaansa.
        Mutta jos pidät noita liian ahtaassa tilassa "laboratoriossa" vahvin pukki voi olla eri asemassa kuin luonnollisissa olosuhteissa.
        Hirvillähän tehdään niin, että epätoivottavat karsitaan pois metsästettäessä jotta ne eivät tuottaisi jälkeläisiä. Luonto ei siitä huolehtisi!
        Sinun teoriasi ei toteudu luonnossa.

""Se että haaremin valtiaspukki siittäisi myös jälkeläiset ei pidäkään paikkaansa.""

Niin, ei se aina tietenkään pidäkään.

""Mutta jos pidät noita liian ahtaassa tilassa "laboratoriossa" vahvin pukki voi olla eri asemassa kuin luonnollisissa olosuhteissa.""

Toki.

""Hirvillähän tehdään niin, että epätoivottavat karsitaan pois metsästettäessä jotta ne eivät tuottaisi jälkeläisiä. Luonto ei siitä huolehtisi!""

Luonnolla ei ole samoja päämääriä kuin ihmisillä.

""Sinun teoriasi ei toteudu luonnossa.""

No kerro nyt lopultakin mikä minun teoriani ei pidä paikkaansa ja miksi, kun sellaista väität.

• Creation 1800

Sehän siinä onkin että evo-opin mukaan pääpukin pitäisi saada enemmän naaraita vaikka asia onkin satavarmasti juuri toisinpäin: rauhalliset porot saavat naaraita paremmin ja siten jälkeläisiä joiden migraatio on onnistunut.

• Itte piru

Möttöskän luomassa evo-opissa saattaa ollakin näin, mutta oikea evoluutioteoria ei sisällä "vahvin on aina paras"-väitettä. Eri lajeilla on erilaiset valintatekijät.

• hahhaaahhhaaaaa
        Itte piru kirjoitti:

Möttöskän luomassa evo-opissa saattaa ollakin näin, mutta oikea evoluutioteoria ei sisällä "vahvin on aina paras"-väitettä. Eri lajeilla on erilaiset valintatekijät.

Turkana väitti, että vahvin pukki, joka voittaa muut, on osoittanut kykynsä ja siittää näin parasta A-luokkaa.Vaikkei pääsis edes pukille!

• O'ou

Tässä täytyy nyt muistaa se, että laumadynamiikka on hyvin lajikohtainen asia. Ei ole olemassa yhtä ”oikeaa” laumaeläinten lisääntymisstrategiaa, vaan monia erilaisia. Hirvieläimille tyypillistä on se, että urokset kiima-aikana kamppailevat naaraista ja siinä _voi_ joskus käydä niin, että kahden kamppaillessa sivusta tulee kolmas ja käyttää tilaisuuden. Ei toki aina.

Hirvieläimilläkin on vielä lajikohtaisia eroja. Joillakin urokset pyrkivät kokoamaan haaremin ja joillakin taas kamppaillaan yksittäisestä naaraasta, jotkut kutsuvat naarasta luokseen äänellään, hajulla jne. Sekin johtaa eroihin siinä, millä ominaisuuksilla milloinkin pääsee jatkamaan sukua.

Jos taas puhutaan laumaeläimistä yleensä, niin silloin käyttäytymisten kirjo on vielä suurempi. Joskus lauman johtaja on pääsääntöisesti se, joka parittelee ja muilla ei juuri ole asiaa. Toista ääripäätä voisi edustaa vaikka rakas lähisukulaisemme bonobo. Niillä taas vähän kaikki parittelevat, kuka kenenkin kanssa ja usein näyttävät tekevän sitä ihan huvikseen. Ihan kuin mekin:)

• hahhaaahhhaaaaa kirjoitti:

Turkana väitti, että vahvin pukki, joka voittaa muut, on osoittanut kykynsä ja siittää näin parasta A-luokkaa.Vaikkei pääsis edes pukille!

""Turkana väitti, että vahvin pukki, joka voittaa muut, on osoittanut kykynsä ja siittää näin parasta A-luokkaa.Vaikkei pääsis edes pukille!""

Taidat olla kreationisti, kun noin härskisti valehtelet minun väitteistäni. Tuollaiseen Jumalan nimenomaisen käskyn rikkomiseen väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestä eivät nimittäin muut syyllisty tuossa määrin. Jos olisit halunnut esittää mitä todellisuudessa olen sanonut, niin olisit kertonut minun maininneen että lähes aina laumoissa muutkin pääsevät lisääntymään kuin johtajauros. Mutta koska sinulla ei ole minkäänlaisia todisteita evoluutioteoriaa vastaan, joudut valehtelemaan humpuukiuskosi puolesta meidän evoluutikkojen sanomisista.

• asianharrastaja

"Sehän siinä onkin että evo-opin mukaan pääpukin pitäisi saada enemmän naaraita vaikka asia onkin satavarmasti juuri toisinpäin: rauhalliset porot saavat naaraita paremmin.."

Tässähän se "evo-opin" ja evoluutioteorian ero juuri onkin; jälkimmäisen antama selitys on, että lisääntymismahdollisuus on valikoiva, minkä itse tuossa juuri todistit. Ihan sama, valikoituuko lisääntymään pääpukki vai rauhallinen, sellaiset porot runsastuvat.

• "Orionin tähtikuvion nimi ei voi johtua muusta kuin suomen kielen sanoista 'ori on' jotka viittaavat täysin kiistattomasti siihen että muinaissuomalaisilla oli kehittynyt tähtitieteellinen oppi ja että hevonen oli heille pyhä eläin."

Hup. Olisihan tuo pitänyt itsekin huomata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe