Mikä se on ?
http://www.armontalo.org/saarnat/mp3/2011_03_26_klo_17.00_Markus_Nikkanen-40kbps.mp3
Elämän tarkoitus
38
182
Vastaukset
Tutkimatta saarnaa vastaan rakkaus.
pappi Sonja- pertsa2010
Pappi Sonja sanoi :
Tutkimatta saarnaa vastaan rakkaus
Elämän tarkoitus on elämän rikkaus, joka muodostuu lähimmäisen rakkaudesta, johon Korkeimpaan uskovilla kuuluu myös rakkaus häneen.
Jeesus sanoi perimätiedon mukaisesti mihin kaikki hänen sanomisensa perustuvat, sillä ensimmäiset kirjoituksethan Paavalin ensimmäinen kirje ja Markuksen evankeliumi ilmestyivät noin vuonna 50 siis parisenkymmentä vuotta Jeesuksen poismenon jälkeen.
” Syntiä ei sellaisenaan ole, mutta teet syntiä jos teet jotakin, mikä on haureutta, jota kutsutaan synniksi. Tästä syystä Jumala tuli teidän joukkoonne kaiken luonnollisen ytimeen palauttaakseen sen juurilleen. ”
Haureus on lähimmäisen rakkauden puutetta, jonka sanoman juutalainen tavallinen naimisissa oleva mies nimeltään Jeesus sai tehtäväkseen kertoa, välittää, meille muille ihmisille. Kutsu hänelle tuli Markuksen evankeliumin värikkään sanonnan mukaisesti Jumalan äänellä.
” Sinä olet minun rakas poikani, sinuun minä olen mielistynyt ”.
Todellisuudessa kutsu tuli meissä jokaisessa ihmisessä vaikuttavan Jumalan hengen kautta sisäisesti ilman mitään teatraalisuutta. Jeesus suoritti saamansa, vastaanottamansa, tehtävänsä kiitettävästi huolimatta lankeemuksestaan silloista yhteiskunta järjestystä vastaan, josta hänet tuomittiin.
Anteeksianto, armo, ja pelastus ovat olleet jo ensimmäisellä luodulla, synnytetyllä, ihmisellä jo muutama satatuhatta vuotta sitten.
Jeesus käytti sanaa Jumala tarkoittaen yhtä ja ainoaa Korkeinta, sekä isä sanaa henkisen adoptionsa perusteella. Hänen toiminta aikanaan ei ollut mm. kristinuskoa, jonka rakentajat juutalaisuudesta eronneet miehet ottivat sittemmin nämä ilmaisut itselleen. Juutalaispohjaisten kristinuskon rakentajista johtunee erittäin todennäköisesti heidän oman raamattunsa ( vanha testamentti ) mukaantulon kristinuskon perusteokseen. Heidän raamattunsa Jumala kuvalla ei ole mitään samankaltaisuutta Jeesuksen ilmoittaman Jumala kuvan kanssa. Tämän totesi Jeesuskin painokkaasti useampaan kertaan. Olihan hän juutalaisen syntyperänsä vuoksi hyvin tietoinen heidän uskonsa sisällöstä mm. Jumalan valitsemana kansana.
Siis, ” me ihmiset emme osaa elää meille annettujen lahjojen ja ominaisuuksiemme mukaisesti. Me emme ymmärrä elämämme tarkoitusta ”.
Jeesus sanoi, ” Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ”. Tähän liittyy Korkeimpaan uskovilla myös yksiselitteisesti rakkaus häneen. Tähän ilmaisuun sisältyy ” kaikki laki ja profeetat ”. Korkeimman rakkaudesta ihmiseen on myös Jeesuksen lisäksi hänen sanansa ristillä vierustoverilleen. ” Tänä päivänä olet minun kanssani paratiisissa ”. Siis meissä oleva Jumalan henki vie meidät mukanaan.
Nämä rakkauden ilmaisut ovat maanpäällisen elämämme sisällön ja jokapäiväisten tapojen ymmärtämistä. Korkein ymmärtää heikkoutemme ja vajavaisuutemme, koska hän on ollut itse luomassa, synnyttämässä, meitä muutama satatuhatta vuotta sitten. Maanpäällinen elämämme on realistinen maanpäällinen. Se ei ole tarkoitettu taivaskohtaiseksi, sen aika tulee myöhemmin, jos on tullakseen.
Kuten sanottu elämämme tarkoitus on lähimmäisen rakkaus, joka antaa elämällemme sen rikkauden. Siihen kuuluu erittäin huomionarvoisena ja tärkeänä tekijänä seksuaalisuus. Ihminen luotiin, synnytettiin, mieheksi ja naiseksi, aivan kuten koko luomakuntakin urokseksi ja naaraaksi. Luomakunnan olemassaolo ja jatkuvuus riippuu kummastakin sukupuolesta. Luomisperustana on siis täydellinen tasa- arvo sukupuolten välillä. Ihmiset, jotka kieltävät nämä perusasiat, kieltävät myös Korkeimman olemassaolon.
Tieto elämän muodostumiseen maaplaneetallamme perustuu tieteen saavutuksiin, johon sisältyy usko Korkeimman vaikutuksesta elämän perustan ja tarkoituksen synnyttämisessä.
Ihminen ei ole tullut maailmaan elämään yksin !
Reino Suni. Ainoa tarkoitus minkä itse olen löytänyt on rakkaus. Rakkauden saa - ja täytyykin - tulkita mahdollisimman laajasti, että se kävisi elämän tarkoituksesta.
Sanotaan myös, että elämän tarkoitus on, että ihminen kasvaa omaksi itsekseen. Minusta sekin sisältyy rakkauteen.
Linkkiä en seuraa, kun äänikorttikin on rikki.- Rami Bar-Amin
Murskata viholliset, nähdä heidän pakenevan edelläsi, ja kuulla heidän naistensa valitus.
Eikun se olikin parasta elämässä. No, eiköhän se käy elämän tarkoitukseksikin.- ap.
Rami Bar-Amin,Mikä tekee ihmisestä tuollaisen kuin sinä ? Aina pahaa tahtomassa /näkemässä ? Ateismiko ?
Kuka on vihollisesi ? - Rami Bar-Amin
ap. kirjoitti:
Rami Bar-Amin,Mikä tekee ihmisestä tuollaisen kuin sinä ? Aina pahaa tahtomassa /näkemässä ? Ateismiko ?
Kuka on vihollisesi ?Huoh.
Elämän tarkoitus on kuunnella markusnikkasia, ruveta hänen laillaan uskomaan mielikuvitusmörköihin ja löytää elämän tarkoitus lammaspaimenten satukirjasta.
Tai sitten se on 42.Elämän tarkoitus biologian kannatla on varmaan tuottaa jälkeläisiä ja pitää laji hengissä. Ihmisen (yksilön) kannalta elämällä voi olla montakin tarkoitusta.
Ehkä me olemme osa suurta jatkumoa, pieni mutteri ihmiskunnan tulevassa historiassa aina esihistoriasta tuntemattomaan tulevaisuuteen.- häirikköuskis
Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.
Elämän tarkoitus on EEPPINEN VOITTAMINEN ja bangin' 7 gram rocks.
http://www.youtube.com/watch?v=V3Q_Q5kU_twOnko elämän tarkoituksia pakko olla vaan yksi? Ja onko se aina sama? Tällä hetkellä elän lähinnä nähdäkseni mitä tulevaisuus tuo, ja tehdäkseni läheiset onnellisiksi. (: Elämä on niin jännittävää ja monisyistä, että en osaa sulloa sitä yhden tarkoituksen alle.
- Eiuskis
Niin juuri, kultapanda. Ehkä yksi monista elämän tarkoituksista on tehdä lähimmäisten elämästä siedettävää, eikä suinkaan tuomita heitä sinne pahimpaan paikkaan jos eivät ajattele samoin kuten minä itse.
- erkkiantero69
Miksi elämällä pitäisi olla joku tarkoitus?
- juutas.
Elämän tarkoitus on se, minkä sille antaa.
Tämä on siitä mukavaa, että kukin voi itse antaa elämällee haluamansa tarkoituksen.
Eikä myöskään tarvitse sitten syyttää muita elämänsä tarkoituksettomuudesta. - Kristinuskon kirja.
Elämällä pitää olla rikkaus. Se on tarkoitus. Se tulee lähimmäisistä.
- body
Elämä on mysteeri ja jos elämää ei olisi, olisi vain tyhjyys, aitius ja meitä ei olisi täällä miettimässä.
En edes ymmärrä koko kysymystä. Mitä tarkoitetaan kun kysytään elämän tarkoitusta ? Pitäisikö lähteä elämän määrityksestä - mitä on elämä ?
No ei tietenkään , tämä on uskovaisten palsta, niin todennäköisesti tässä tarkoitetaan vain ihmiselämää..
Viimeisten lukujenmukaan maapallolla on tällä hetkellä 6.89 miljardia ihmistä, ja noin 110 vuodenpäästä he kaikki ( nyt lasketut ) ovat kuolleet - siinähän pohditte pään puhki.- käsittämätöntä.
iota-iota kirjoitti:
En edes ymmärrä koko kysymystä. Mitä tarkoitetaan kun kysytään elämän tarkoitusta ? Pitäisikö lähteä elämän määrityksestä - mitä on elämä ?
No ei tietenkään , tämä on uskovaisten palsta, niin todennäköisesti tässä tarkoitetaan vain ihmiselämää..
Viimeisten lukujenmukaan maapallolla on tällä hetkellä 6.89 miljardia ihmistä, ja noin 110 vuodenpäästä he kaikki ( nyt lasketut ) ovat kuolleet - siinähän pohditte pään puhki.Miten voi elää miettimättä miksi elää ?
käsittämätöntä. kirjoitti:
Miten voi elää miettimättä miksi elää ?
"Miten voi elää miettimättä miksi elää ?"
Helposti, ja viellä useita kymmeniä vuosia :)
Entä jos totuttelee ajatukseen, että elää osana evoluution tuomaa kehityskulkua
ja suo hetken ajatuksistaan siihen miten käyttää tämän ainokaisen elämän.
Illalla kun laittaa pään tyynyyn voi miettiä että käytinkö päivän hyvin, elämästäni on taas yksi päivä vähemmän. Ah , elämä on upeaa, en vaihtaisi päivääkään pois!
Yritän elää tässä hetkessä, en tulevaisuudessa enkä menneisyydessä.
- Kristinuskon kirja.
. Elämä on mysteeri, mutta kun se on ,niin sillä on jokin tarkoituksensa. Siis kaikella luomakunnalla galakseista alkaen on jokin merkityksensä.
Ihmisillä ja kaikella luomakunnalla se on lähimmäisen rakkaus, joka pitää luomakuntaa olemassa. - kristinuskon kirja.
Tämä palsta antanee hyvän kuvan koko tämän foorumin tasosta kirkon työntekijöistä alkaen.
Hei, ei ole tarkoitus matkia Sonjaa, mutta kuten jo muutamia viikkoja sitten vastaavan aiheen ketjussa olen todennut, kyllä elämän tarkoitus lopulta minusta on rakkaus. Tai parempaa/tyhjentävämpää vastaustakaan en kyllä osaa antaa.
Meidän elämämme pohjana ja perustana on Jumalan rakkaus meitä kohtaan, meidän elämän tehtävämme on tätä Jumalan rakkautta välittää toinen toisillemme. Lähimmäisen rakkaus antaa toteutuessaan kaikille ihmisille hyvän ja ihmisarvoisen elämän. Jumalan rakkaus kantaa meidät lopulta myös ikuiseen elämään. Jos elämässä saa sen onnen, että löytää itselleen kumppanin, ei elämältä paljon suurempaa onnea voi toivoa. Ystävätkin antavat rakkaudellaan elämälle tarkoituksen.
Eli kyllä, vastaan, että elämän tarkoitus on rakastaa ja tulla rakastetuksi.
Sanna Husso
pappi- ` ´
Raamatun mukaan elämän tarkoitus on, etsiä Jumalaa jos hänet edes hapuilemalla voisi löytää..
- Kristinuskon kirja.
Kiitos Sanna vastauksestasi ei keskustelusta.
- Kysyn vaan
Onko kadotukseen johtavan synnin siunaaminen rakkautta?
- Dinjami
Miten se liityy elämän tarkoitukseen?
- pertsa2010
Dinjami kirjoitti:
Dinjami sanoi :
________
Kun aiemmin on määritelty rakkaus elämän tarkoitukseksi papin "kynästä",niin lampaat haluavat tietenkin tarkempaa tietoa tuon rakkauden oikeellisista ilmenemismuodoista.
Ennen kuin alamme pohtia mikä se on, kannattaisi ensin pohtia onko sitä ylipäätään.
Ennen elämää ei ollut sille tarkoitustakaan.
Halu elää aiheuttaa sen, että jokainen miettii itse elämäänsä ja löytää sille, toivottavasti, tarkoituksen.
- Dinjami
Ihmiset tahtovat kaikenlaista,
Vieraita tavaroita vieraista maista.
Pian ovat kaapit täynnä kamaa,
Elämä on kuitenkin yhtä ja samaa.
Iloon ei tarpeen tavaraa hankkia.
Onneen ei tarvita edes pankkia.
-Uppo-Nalle- - jäpä däpä duu
Elämäntarkoitus on se , että löytää paikkansa missä elää ja täyttää sen paikkan omalla elämällään.
- AntiChrisu
Kysymys: "Mikä on elämän tarkoitus?"
On yhtä mielekäs kuin kysyä
"Miksi punainen on väri, miksi se ei ole eläin?" - Tarkoitus tämä
Kysymys: Miten Raamatun mukaan voi löytää elämän tarkoituksen?
Vastaus: Raamattu kertoo hyvin selvästi, mikä elämämme tarkoituksen pitäisi olla. Vanhan ja Uuden testamentin ihmiset etsivät ja löysivät elämän tarkoituksen. Salomon oli kaikkein viisain koskaan elänyt ihminen. Hänen mukaansa elämä on turhauttavaa, jos se eletään ainoastaan tätä maailmaa ajatellen. Hän antaa seuraavan loppukommentin Saarnaajan kirjassa: "Tässä on lopputulos kaikesta, mitä nyt on kuultu: pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä. Tämä koskee jokaista ihmistä. Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista, niin hyvistä kuin pahoista" (Saarn. 12:13-14). Salomonin mukaan elämän tarkoitus on kunnioittaa Jumalaa ajatuksillamme, elämällämme ja noudattamalla Hänen käskyjään, sillä eräänä päivänä seisomme tuomiolla Hänen edessään. Elämämme eräänä tarkoituksena on pelätä Jumalaa ja totella Häntä.
Elämämme toisena tarkoituksena on nähdä maanpäällinen elämä oikeassa valossa. Toisin kuin ne, jotka keskittyvät ainoastaan tähän elämään, kuningas Daavid odotti tyytyväisyyden tulevan vasta tulevaisuudessa. Hän sanoi, "Minä saan nähdä sinun kasvosi, sillä minä olen viaton. Kun herään unesta, sinun läsnäolosi ravitsee minut" (Ps. 17:15). Daavid odotti olevansa täysin tyytyväinen sinä päivänä, kun hän heräisi (seuraavassa elämässä) ja näkisi Jumalan kasvot (yhteys Hänen kanssaan) ja olisi hänen kaltainen (1. Joh. 3:2).
Psalmissa 73 Asaf kertoo kadehtineensa jumalattomia, joilla ei näyttänyt olevan huolen häivää ja jotka keräsivät rikkauksia toisten kustannuksella, mutta sitten hän pysähtyi miettimään heidän lopullista kohtaloaan. Vastakohtana jumalattomien tavoitteluille hän luettelee jakeessa 25 hänelle tärkeät asiat: "Taivaassa minulla on sinut, sinä olet ainoa turvani maan päällä." Asafille yhteys Jumalaan oli tärkeämpi kuin mikään muu asia elämässä. Ilman sitä elämällä ei ole mitään todellista tarkoitusta.
Apostoli Paavali rehenteli uskonnollisilla saavutuksillaan, mutta kohdattuaan ylösnousseen Kristuksen hän totesi niiden olevan kuin sontakasan verrattuna Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen. Fil. 3:9-10 Paavali sanoi, että hän ei halunnut mitään niin paljon kuin tuntea Kristuksen ja kuulua Hänelle. Paavali halusi Kristuksen vanhurskauden ja elää Häneen uskoen, vaikka se merkitsisi kärsimystä ja kuolemaa. Paavalin elämän tarkoitus oli tuntea Kristus ja tulla vanhurskaaksi uskon kautta Kristukseen. Paavali halusi elää Kristuksen yhteydessä, vaikka se toisi kärsimyksiä (2. Tim. 3:12). Paavali katsoi tulevaisuuteen, aikaan, jolloin hän olisi kuolleista ylösnousseitten joukossa. - Kristinuskon kirja.
Minä löydän elämän tarkoituksen Jeesuksen sanomasta, ja inhimiillisestä loogisesta ajattelusta , en Raamatusta muiden ihmisten sanomista !
- ap.
Missä se Jeesuksen sanoma sitten on muualla, kuin Raamatussa ? Ja vaikka ihmiset ovat Raamatun kirjoittaneeetkin on se silti Jumalan antama. Ihmiselle ihmisen kirjoittamana.
- Kristinuskon kirja.
ap. Jeesuksen sanomisista on kirjoitettu 20 evankeliumia. Kirkon opin rakentajat ottivat 4 suoraan kokoamaansa Raamattuun. Papit voivat kertoa, miksi näin, ja mitkä ovat perusteet Jeesuksen sanojen uskottavuudelle.
Minä uskon perimätiedon tutkimuksiin Jeesuksen sanojen todenperäisyydestä. Siis kaikkien hänestä kirjoitettujen tekstien todenperäisyyteen tai epäluotettavuuteen.
Odotan itse myös mielenkiinnolla pappien perusteita Jeesuksen sanoista kaikista 20 evankeliumista.
Raamatusta meillä on täysin erilainen käsitys. - Kristinuskon kirja.
Parahin ap. Papit eivät ilmeisesti halua vastata tällä palstalla, joten ystävällisesti avaat uuden palstan tälle tiedustelulle.
Seuraan mielenkiinnolla , mitkä Jeesuksen sanat ovat heidän, kirkon, uskon perusta kaiken muun lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286