Nordica HotRod 74

Perus-skimbaaja

Näin kevään laskettelukauden lopulla tuli vilkaistua vanhoja skimbavehkeitä ja todettua, ettei uudet tekisi ensi talvelle yhtään pahaa. Monokkelit, kypärä ja sauvat ovat vielä ok, mutta suksia tekisi mieli.

Juttelin asiasta yhden lähellä asuvan kaverin kanssa joka kertoi omistavansa otsikon mukaiset sukset (Nordica HotRod 74 168cm) jotka olisivat vielä lähes uudenveroiset ja nyt kaupalliset, sillä hän oli alkukaudesta ostanut kuulemma Dobermann Spitfiret.

Kertokaa, minkä tasoiset ja -laiset sukset ovat kyseessä? Millaisia käyttökokemuksia? Olen ns."keskikokenut" ja -tasoinen harrastaja joka arvostaa suksissa kohtalaista ketteryyttä ja vauhtivakautta.

Vanhat sukseni ovat 164cm ja olen tottunut niihin, eli nämä ehdokkaat olisivat jonkin verran pidemmät, onko tästä käytännön haittaa?

4

2547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palanteri

Mulla on kyseiset sukset ollut käytössä tämän talven. Loistavat sukset pehmeällä lumella tai tampatulla pyykkilaudalla. Ainoa heikkous ilmenee puhtaalla jääpinnalla jolloin suksi alkaa "hakkaamaan" kun lasketaan kovalla paineella. En tiedä vaikuttaako laskian paino ko. ominaisuuteen.Itsellä painoa n 90 kg.
      Vertailun vuoksi olen laskenut myös testisuksia, joista vain Fischer rc4 sc olivat selvästi paremmat loistavan jääpidon vuoksi.
      Muista suksista:
      Salomon 24 race
      oli lähes samanoloiset
      Salomon daytona huonompi ja kankea
      K2 charger oli tylsät ja painavan oloiset

• Perus-skimbaaja

Kiitokset sekä "palanterille" että "kneissille" asiallisista kommenteista. Sain itse asiassa kiinnostukseni kohteena olleet sukset kaverilta kokeiluun viime viikonlopuksi, kun matkani suuntautui sopivasti tuonne pohjois-suomeen ja pääsin siellä vielä rinteeseen.

Parituntisen pikatestin perusteella olen kanssanne samoilla linjoilla. Sukset vaikuttivat johdonmukaisilta laskettavilta, eivät vatkanneet irtolumessa ja yllättävää kyllä, vaikuttivat jopa hivenen ketterämmiltä kuin vanhat, lyhyemmät Atomicini eli kyllä italialaiset näyttävät osaavan suksen suunnitella (ja Itävaltalaiset valmistaa...)

En tiedä, kuinka paljon laskijan paino vaikuttaa "hakkaus" taipumukseen (itse painan laskuasussa n. 78kg) mutta ainakaan minä en havainnut mitään sen suuntaista, vaikka koetin kuinka prässätä ja ne tuntuivat ainakin minulle sopivan jäykiltä.

Siksi kotiin palattuani menin niiden omistajan luo hintaa tinkaamaan ja sen seurauksena varastosta löytyvät nyt ensi talveksi mieleiset sukset :-)

• kneissl

Muutaman kerran ko. suksilla laskettu. Ovat aloittelija-keskitason rinne sukset.
      Eivät ihan veltoimmasta päästä. Nordica ei tee lainkaan huonoja suksia

Noita nordicoita on ollut voittoina citymarketin arvonnoissa alkutalvesta.
      Löytyy mm. huuto.netissä on myyty ~150 eurolla. Ovat takuulla sen arvoiset.

• cm ?

Cittarin sukset eri suksia kuin ketjun 74 mm. Citymarketin sukset ovat 70 mm leveitä ja ominaisuuksiltaan selvästi heppoisempia. Nordica myy samoja suksia myös mm. nimillä sportmaschine ja mint. Itsellä kokemuksia molemmista (70 ja 74 mm) joista 74 mm on todella kiva ja vakaa suksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60