LUKUVINKKEJÄ 14-VUOTIAALLE???

Mä vaan..

Oon 14-vee likkaja, ja en keksi mitää lukemist... VINKKEJÄ PLEASE!!
Huom:: oon lukenu tosi paljon!!

10

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deni

Harry Potterit, Douglas Adamsin koko tuotanto, mikäli nämä ei kelpaa kokeile Nora Robertsia (aika tasapaksua romantiikkahömppää mutta pari kirjaa ovat lukemisen arvoisia.)

• wilhelmina

mikäli et ole vielä lukenut bram stokerin draculaa niin kannattaa lukea.
        lisäksi:
        mary shelley- frankenstein
        valerie martin- isäntäni tri. jekyll
        michael ende- momo
        bret easton ellisiltä kaikki
        william shakespearelta kaikki

• Nokkonen

Fantasia on hyvää.

• Romantikko

eli Noel Barber, joka osasi itkettää minut kun olin teini ja nuori nainen.

• milla

stephen kingin kirjoja

• BlueSpirit

David eddingsin kirjat! belgarionin taru
      mallorean taru jne. kanzziii lukee tai tutustua
      edes.

• joku vaan

Moi oon itekki 14 vee ja oon lukenu yli 30 kirjaa eli tässä kirja vinkkei:esim. twilight kaikki kirjat on hyvii nälkäpeli, lumoava kirous,taivas mikä sisar, pitkä kuuma kesä, ... ja kyllähän niitä muitakin olis. ;D

• juurikin näitä stephenie meyrin kirjoja (houkutus) ja sitten nälkäpeli on ollu suudessa huudossa...

• Baranduin

Yli 30 kirjaa? No huh huh kun on valtava määrä...tuossa iässä, eli ihan pari vuotta sitten, olin lukenut varmaan lähemmäs sata kunnollista romaania elämäni aikana.

Ja aloittajalle vielä: nimim. joku vaan ehdotukset ovat kyllä suosittuja, mutta omalta kannaltani katsottuna niiden laatu on kyseenalainen. Teidän ikäisten teinityttöjen keskuudessa kyllä suosittuja, ja varmaan monelle samaan ikäluokkaan kuuluvalle kelpaakin hyvin esim. Twilightin kaltainen sisällötön romanttinen hömppä... Mutta mikäli etsit jotain merkityksellisempää, kannattaa ehkä jättää nämä väliin. Lisäksi olisi varmaan hyvä idea kuvailla mieluista kirjallisuuden lajia tarkemmin: fantasiaa, scifiä, romantiikkaa, dekkareita, mitä? Ulkomaista, kotimaista? Suomeksi, englanniksi vai mandariinikiinaksi?

• Tykaaker

Silloin kun olin itse sun ikäinen, niin varmaan luettiin jotain Agatha Christien dekkareita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1098
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      685
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60