mitä nainen haluaa

Nainen :)

Puhun siis omasta puolestani. Haluaisin:

-Hellyyttä muulloinkin kuin seksiä pyydettäessä ja oma-aloitteisesti. Ja jos pyydän että hierotaa, hartioita, niin niitä hierottaisi eikä tuhahdettaisi ettei jakseta
-Huomiota
-Tasavertaista kodinhoitoa mahdollisuuksien mukaan
-Tasavertaisesti "omaa aikaa", mahdollisuuksien mukaan
-Myös joskus nukkua pitkään
-Kun tulen kotiin, rankan työpäivän jälkeen, vastassa olisi nukkumassa olevat lapset (yleensä hereillä odottamassa että minä tulen töistä), joku kevyt ihana iltapala ja vaikka sauna lämpiämässä..ihan vain ilahduttaakseen minua
-Että saisin kukkia ihan muuten vain, ei siksi että on tapahtunut jtn ikävää
-Että saisin lahjoja, pieniä ja mitättömiäkin, vaikka suklaalevyn tai sukat, silloin tällöin, ihan vain siksi että mies haluaa antaa sen minulle. Yleensä mies ostaa vain itselleen kaikkea.
-Että mies ostaisi joskus lapsilleenkin jotain, ei aina vain ajattelisi omaa napaa..
-Että äitienpäivänä minulle on poimittu valkovuokkoja ja hommattu joku lahja (en tarkoita välttämättä rahalla hankittua kallista, vain joku muistaminen myös lapsen isältä) ja keitetty kahvit, tehty/ostettu kakku/leivokset ja että saan nukkua pitkään
-Että mies hommaa joskus lapsenvahdin ja vie meidät ulos
-Että mies lähtee oma-aloitteisesti lasten kanssa ulos jotta minä saan omaa rauhaa tai rauhan siivota
-Että mieskin laittaisi joskus lapset nukkumaan, pyytämättä tai ei ainakaan vääntäisi naamaa väärinpäin kun pyydän tätä
TAI
sillä aikaa kun minä (TAAS) laitan lapsia nukkumaan, mies alkaisi siivota päivän jälkiä
-että kun huomataan pyykkikoneen tehneen hommansa, ne laitetaan kuivumaan eikä vain sammuteta konetta ja jätetä pyykkejä odottamaan sitä kun minä vapaudun sen hetkisestä kotityöstäni
-Että mieskin ottaisi vastuuta perheen raha-asioista (toki käy töissä ja tuo rahaa kotiin, mutta voisi olla edes tietoinen perheemme kuluista)
-Ettei mies kotona ollessaan vaan makaisi sohvalla

Nämä siksi, että minustakin on kiva ilahduttaa miestäni pienillä asioilla. Nykyään on vaan mennyt suhteemme sellaiseksi, että koska minä en ikinä tällaista kohtelua saa, en minäkään sitä jaksa enää antaa vaikka mieli tekisikin. Voi olla että syy on minussakin, who knows, mutta sen voin kertoa että naisen huomioiminen ihan pienelläkin asialla ja vastuun ottaminen perheestä, auttaa parisuhdetta jaksamaan ja lapsen perhe on aikuisten parisuhde. Vahinko että en tunne kovinkaan montaa miestä, saatikka isää kuka jaksaisi nähdä tätä vaivaa, vaikka itse saisi samanlaista kohtelua.

129

4705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siskokultanen

Kiitos!!!

Olet ihana kun jaksoit laittaa minunkin ajatukseni tähän ylös!!! =)))

• Myös nainen :)

Ei ne sun haluamiset täältä käy miehelle selväksi, sun pitää sanoa hänelle suoraan. Miehet ei tajua asioita yhtä helposti kuin naiset... Ne ei osaa lukea ajatuksia.

• £££

vai ei osaa lukea ajatuksia!! saatana minä muuten osaan.ja varmaan moni muukin!! olet tyhmä läskilehmä!!

• MiesMies72

Aika lailla tulee nuo listan asiat tehtyä. No pyykkikonetta ei kyllä tule usein tyhjennettyä kun en kuulemma osaa ripustaa pyykkejä "oikein"... ja lahjat ja kukatkin ovat enemmän muutama kerta vuodessa tyyppisiä. Joten parantaakin vielä voisi.
      Vaimo vaan on niin tottunut tähän että ei siitä mitään erityiskiitosta saa (enkä sitä kyllä odotakaan...) eikä parisuhde ole aina pelkkää auvoa. Pitäisi varmaan välillä hieman "renttuilla" niin olisi vaimokin ehkä kiitollisempi siitä saa.

Ja vaimoille vinkkinä: mieskin pitää välillä pienestä hemmottelusta...

• asdcfdfgghnj

Nelikymppisen miehen kokemuksella nainen haluaa sitä mitä sillä juuri sillä hetkellä ei ole. Tämä määritelmä sopii moneen eri asiaan.

• Niin, mitäs
        asdcfdfgghnj kirjoitti:

Nelikymppisen miehen kokemuksella nainen haluaa sitä mitä sillä juuri sillä hetkellä ei ole. Tämä määritelmä sopii moneen eri asiaan.

sitä sellaista haluamaan jota jo on.

• Niin nainen

Kukat muutama kerta vuodessa riittää vallan mainiosti meille naisille. Joka ei tuosta ole kiitollinen, olkoon ilman. Minun mieheni ei ole koskaan ostanut minulle kukkia ja silti meillä on suht hyvä parisuhde. Hän ei ole kovin romanttinen, mutta kaikkea ei voi saada.

Pyykeistä tuli mieleeni, että ehkä teet saman kuin minun mieheni eli et laita niitä niin, että olisivat kuivuttuaan mahdollisimman sileät. Kaikkia pyykkejä ei viitsi silittää ja siksi ne pitää ripustaa suoraan (ei poimuille, kuten ikkunaverhot). Katso joskus, miten vaimosi panee pyykit kuivumaan.

Varmasti myös mies kaipaa hellyyttä. :)

• väsyny mies

olen ihan samanlainen kuin miesmies72. elikkäs puen lapset aamuisin , siivoan, laitan ruokaa, hieron vaimoni hartiat/selän(liki päivittän),kyselen päivän tapahtumista,haluan viettää aikaa myös kahdestaan,tätä listaa vois jatkaa miten pitkään tahansa............
      Vastakaiku tekemisilleni; aha,joo,ei, miksi sukka on tuossa,ei kuulu sulle ,
      en halua mitää,ei mulle tartte...............
      Kele ,että alkaa jo korpeamaan!!!!!!!!
      mistähän tollasia "aloittajanaisia" saa ????????

• minä vain

Miten se aina meneekin niin, että sitten kun on tuollainen mies, joka osallistuu ja huomioi, niin nainen ei osaa arvostaa. Tämä myös toisten päin...

No, sitten kun asuu yksin lapsen kanssa, niin kukaan ei kiitä eikä arvostele ;) Eli tasan ei käy onni kellään.

• Niin nainen

Mikäli vaimosi käy kokopäivätyössä kuten sinäkin, on ihan luonnollista, että myös sinä teet kotitöitä ja hoidat lapsia siinä missä vaimosikin eikä hänen siitä erikseen edes tarvitse kiitellä (tosin siitä hyvästä voi kiittää, koska tuollaisia miehiä kaikki eivät ole), koska ne hommat kuuluvat molemmille. Ylipäätään kotityöt tulee jakaa tasan tai sopia, että se tekee, kummalla jää ansiotyön yli enemmän vapaa-aikaa (mikäli kannatte palkkanne yhteiseen kekoon perheen käyttöön).

Vaikuttaa siltä, että sinä satut olemaan ihannemies, koska näytät täyttävän montakin naisen toivetta. Mikäli hän ei osaa arvostaa tuota, kokeile, että olet jonkin aikaa tekemättä noita. Menet vain sohvalle makaamaan töistätullessa ja seuraat, mikä on reaktio. Sitten voit ottaa puheeksi, että oletit, että vaimosi ei tykkää tekosistasi, koska ei vaikuttanut ilahtuvan niistä. ;) Sinunlaisellesi miehelle kyllä löytyy muitakin ottajia, jos ei nykyinen osaa arvostaa. Toivottavasti hän ymmärtäisi sen ilman, että sinun pitää se hänelle osoittaa.

• lkjhgfrtyu8uhjbgvdc

Raumalta ;)

• yksinäinenSusitar

Mulle tuli vähän sellainen ajatus sun tekstissä, että ehkä roikut liikaa vaimossasi... Itsestäni tiedän sen verran, että mua ainakin alkais ahdistamaan moinen meininki, jos se on joka päiväistä. Kaikki tarvitsee välillä omaa aikaa, toiset enemmän, toiset vähemmän. Mä tarvitsen sitä niin paljon, että en edes kaipaa mitään parishdetta, joka rajoittais mun omaa vapauttani.

• juuri noihin hommiin se nainen hommataan;)....että itse pääsee vähemmällä ja voi keskittyä tärkeisiin asioihin;)..

• Missä miehet!???

noiha ne laspet, nim om laspet hommaavat itelleen äitiä, lähes kaikki vähä-älyisimmät idiootit. mut tosin viel paljo kattavammin ne hommaa itelleen henkisesti äitiä, pesää, 'emoa', suojaa, apua, (joskus esiteltävää)jatketta..jotain saatanan madonnaa joka tapauksessa.

• Yualle

En jaksnut lukea listaa kokonaan, mutta osaan noista voisi puutteen syyksi laittaa sen, että mies osallistuu liikaa lastenhoitoon (= vaipanvaihdot, syöttämiset, iltatoimet yms..) Tällöin, kun lapset on saatu nukkumaan, niin ainakin minä miehenä haluan olla sen jälkeen ihan omassa rauhassa, eikä siihen silloin kuulu seksit ja muukaan lääppiminen.

Eli jos naiset haluatte hellyyttä yms. huomiota, niin hoitakaa silloin yksin lapset ja antakaa miehen puuhailla omiaan :)

• Thh3

Entäs sitten kun nainen tekee nuo asiat mitä sinä teet (yualle) puutteessa ja entäs sitten kun lapset on nukkumassa niin sillon on vaimon oma aika ja ei se sillon jaksa sinun lääppimistä!

Eli jos Miehet haluatte hellyyttä yms. huomiota, niin hoitakaa silloin tasavertaisesti lapset ja antakaa naisenkin puuhailla omiaan :)

• Yualle
        Thh3 kirjoitti:

Entäs sitten kun nainen tekee nuo asiat mitä sinä teet (yualle) puutteessa ja entäs sitten kun lapset on nukkumassa niin sillon on vaimon oma aika ja ei se sillon jaksa sinun lääppimistä!

Eli jos Miehet haluatte hellyyttä yms. huomiota, niin hoitakaa silloin tasavertaisesti lapset ja antakaa naisenkin puuhailla omiaan :)

Tuo tasavertaisuus on juuri kaiken pahan alku ja juuri. Se tukahduttaa kaiken. Ei miehistä miestä ole luotu hoivaamaan, yrittäkää nyt tajuta se jo!

• Thh3
        Yualle kirjoitti:

Tuo tasavertaisuus on juuri kaiken pahan alku ja juuri. Se tukahduttaa kaiken. Ei miehistä miestä ole luotu hoivaamaan, yrittäkää nyt tajuta se jo!

No eiköhän se oo iha siitä kiinni että tahtooko tehä vaimon hyvälle tuulelle vai ite vaan röhnöttää siinä sohvalla ja oottaa ruuan tuontia siihen ettei vaan meen top cearista parhaat palat ohi?

Enkä tarkoittanut viestissäni että KAIKKI työt pitää jakaa,mutta vaikka "miehiä ei ole luotu" kotitöihin niin ihan varmasti jokainen osaa tiskata astioita tai edes kysyä että voinko auttaa?

• Yualle
        Thh3 kirjoitti:

No eiköhän se oo iha siitä kiinni että tahtooko tehä vaimon hyvälle tuulelle vai ite vaan röhnöttää siinä sohvalla ja oottaa ruuan tuontia siihen ettei vaan meen top cearista parhaat palat ohi?

Enkä tarkoittanut viestissäni että KAIKKI työt pitää jakaa,mutta vaikka "miehiä ei ole luotu" kotitöihin niin ihan varmasti jokainen osaa tiskata astioita tai edes kysyä että voinko auttaa?

Sitten tilanne on jo todella paha, jos homma on röhnötys- ja ruoan sohvalletarjoilu asteella...:)

En ehkä ilmaissut tarkoittamaani tarpeeksi selvästi, mutta lastenhoitojutut vie siinä määrin mieheltä kaikki mehut, että hellyyden riittäminen puolisolle sen jälkeen on vähän niin ja näin. Kun on kaiken hoivan purkanut illan aikana lapsiin, niin silloin haluaa olla ihan irti toisesta sen jälkeen, kun on saanut heidät nukkumaan. Toisin sanoen, kaikki hyvänäpito purkautuu lapsiin, jos mies sotketaan liikaa heidän hoitamiseen. Jokohan tämä nyt kävi selväksi.

Toki miehen tulee hoitaa sitten kaikkia muita kotitöitä (eivät ole mitään hoivaamista sanan varsinaisessa merkityksessä!), sitä en kiistä.

• :))
        Yualle kirjoitti:

Sitten tilanne on jo todella paha, jos homma on röhnötys- ja ruoan sohvalletarjoilu asteella...:)

En ehkä ilmaissut tarkoittamaani tarpeeksi selvästi, mutta lastenhoitojutut vie siinä määrin mieheltä kaikki mehut, että hellyyden riittäminen puolisolle sen jälkeen on vähän niin ja näin. Kun on kaiken hoivan purkanut illan aikana lapsiin, niin silloin haluaa olla ihan irti toisesta sen jälkeen, kun on saanut heidät nukkumaan. Toisin sanoen, kaikki hyvänäpito purkautuu lapsiin, jos mies sotketaan liikaa heidän hoitamiseen. Jokohan tämä nyt kävi selväksi.

Toki miehen tulee hoitaa sitten kaikkia muita kotitöitä (eivät ole mitään hoivaamista sanan varsinaisessa merkityksessä!), sitä en kiistä.

Miksi mies haluaa lapsia? Pelkästään suvun jatkumisen takiako?

• aaaaaaaaargh!
        Yualle kirjoitti:

Minkähän sortin sovinisti mahdat ollakaan?! Rakastatko lapsiasi? Miksi olet niitä maailmaan siittänyt? Oletko saanut hoitoa persoonallisuusproblematiikkaasi? Hävettää koko miessukukunnan puolesta nuo juttusi Yualle!

• tyhmä ad
        Yualle kirjoitti:

Sitten sen miehisen miehen ei pidä tehdä lapsia...

• Yualle
        aaaaaaaaargh! kirjoitti:

Minkähän sortin sovinisti mahdat ollakaan?! Rakastatko lapsiasi? Miksi olet niitä maailmaan siittänyt? Oletko saanut hoitoa persoonallisuusproblematiikkaasi? Hävettää koko miessukukunnan puolesta nuo juttusi Yualle!

Jos en rakastaisi, en heitä myöskään hoitaisi :) Katsopa kirjoitukseni hieman ylempää.

• Thh3
        Yualle kirjoitti:

Jos en rakastaisi, en heitä myöskään hoitaisi :) Katsopa kirjoitukseni hieman ylempää.

aika vähän sulla on jaettavaa hellyyttä jos pitää valita vaimo tai lapset?

• Rva x
        Yualle kirjoitti:

Sama vika Rahikaisessa. Eli, kun on töistätultua koko illan tehnyt pakollisia kotitöitä ja hoitanut lapsia, niin sitten onkin ihan rätti ja jos mies haluaa seksiä tai lääppii, se väsymyksen vuoksi lähinnä oksettaa.

• ...

Kun vaimo on hoitanut lapset yksin, niin se ei taatusti enää halua seksiä vaan nukkumaan. Typerys.

• YksinäinenSusitar
        Yualle kirjoitti:

olenkohan mieki sitten miespuolinen, ku musta ei hoivaviettiä löydy senkää vertaa ;) ja mulla eräs miespuolinen kaveri on sitten varmaan nainen väärän sukupuolen sisällä, ku se rakastaa lapsia ja niiden hoitamista :)

• hypridi

jaa a mitäne ny ei halua. piruvieköön vaikka kaikkensa yrittää tuntuu ettei mikään kelpaa. aina joku vika .oli sitten kyse autosta asunnosta lomasta

• tää tasa-arvo on hieno asia.....meneeköhän jo liian pitkälle?!?

• Jallivaara

Jopas oli stoori aloittajalla. Tuommoisia naisia ei ole kuin viikkolehtien
      "hömppästooreissa". Karu totuus on kuitenkin: Jos nainen ei saa tahtoaan
      läpi, vaikka mieli muuttuu kuin tuuliviiri, niin sitten kaikki on sieltä, mihin
      ei aurinko paista.
      Kyllä se kummasti naisille kelpaa, kun äijä raataa tuo fyrkkaa talouteen....
      sitten hirveä valitus kun ei saa tuota ja tuota ja vieläpä pitäisi hoito olla
      kuin Spa-hotellissa.
      Ei toimi tosielämässä ei.

• Vaimo -10

Mun mies tekee paljon, huomioi ja muistaa välillä kukilla tai muulla mukavalla. Hierontaa saan aina kun haluan, mutta myös mä annan sitä, päätetyötä kun tehdään molemmat. Tasapuolisesti koitetaan hoitaa kotihommat. Ja jollei oma-alotteisuutta löydy niin mä sanon ja komennan. Kyllä kiltisti tekee. Aiemmin mulla oli ihan mulkku mies ja vaihdoin sen parempaan. Ja mies saa niin paljon piparia kun haluaa, eikä valita mulle ikinä mistään. Oon kyl tosi tarkka ja ahkera, joten vaikea valittaa.

• Vanha kokki

Kuka nykypäivänä enää mitään piparilla tekee et sillei hei! Kyllähän nykypäivänä jokainen mies saa nuortakin pillua teinilutikoilta ja muilta munan perässä laukkaavilta lahnoilta. Tpdellinen miehen mitta on miespiparin saanti. Siitä ei ihan jokainen äijänjunttura pääsekään nauttimaan. Tulee pitää huolta itsestään (varsinkin hygieniasta), omata karismaa ja keskustelutaitoa. Nuoren pojan mangina on se, joka raavaankin äijänkörilään tiellä pitää. Sitä kun muutaman kerran kuukaudessa saa, niin jaksaa sitä vaimonkuvatustakin pökkiä.

• laukkaava lahna
        Vanha kokki kirjoitti:

Kuka nykypäivänä enää mitään piparilla tekee et sillei hei! Kyllähän nykypäivänä jokainen mies saa nuortakin pillua teinilutikoilta ja muilta munan perässä laukkaavilta lahnoilta. Tpdellinen miehen mitta on miespiparin saanti. Siitä ei ihan jokainen äijänjunttura pääsekään nauttimaan. Tulee pitää huolta itsestään (varsinkin hygieniasta), omata karismaa ja keskustelutaitoa. Nuoren pojan mangina on se, joka raavaankin äijänkörilään tiellä pitää. Sitä kun muutaman kerran kuukaudessa saa, niin jaksaa sitä vaimonkuvatustakin pökkiä.

Nuoren pojan? Varmaan otat kuitenkin selvää että ikää on riittävästi, kysy vaikka henkkarit. Näitä pedofiilisetiä on ihan riittävästi!

• ap.

No ilmeisesti et ole oikean naisen kanssa, jos vaan vaatii koko ajan jotakin.
      Tottahan se on , että kyllä ihminen aina valittamisen aihetta löytää, mutta mielestäni nuo em. asiani olivat ihan kohtuullisia..en tiedä millasia naisia sinun elämässäsi on/on ollut,mutta ainakin minusta on kiva antaa kumppanille hyvä mieli.
      Myönnän, kukkia en ole miehelleni koskaan tuonut mutta
      Omaa aikaa saa
      Hellyyttä saisi jos itsekkin sitä antaisi mutta syyn tähän kaikkeen sanoinkin jo aloituksessani
      Ruuan pyrin laittamaan valmiiksi kun tulee töistä, oli vrk aika mikä tahansa, edes sitten jtn pientä välipalaa valmiina.
      Ostelen miehelle karkkipusseja tai pekonia tms mistä tiedän että tykkää ,pieninä ylläreinä
      Jalkoja hieron aina kun pyytää
      Vien lapset ulos jotta mies saa soittaa soitintaan tai pelata videopeliään rauhassa
      ja minä olen meillä se kuka hommaa lastenvahdit ja miettii yhteisiä reissuja
      isänpäivänä on aina hyvää ruokaa, leivät ja kahvit valmiina sekä pienet herkut jokaiselle, lisäksi on lasten lahjat ja minulta jtn pientä.

Ja nuo muuthan nyt melkein oli sellasia että tajuatte varmaan että teen kaiken siis itse...

No, ehkä minäkin valitan, esimerkiksi joskus tulee ärräpäitä kun kotimme kaipaa remonttia ja mies ei sitä ikinä tee,minä en osaa, ja ulkopuoliseen ei ole varaa. Valittaisinko, jos parisuhteessa menisi paremmin?? En usko...

• YksinäinenSusitar

koitappa vuoden olla niin, että et tee mitään noista asioista. Varmaan on aika shokki, jos isänpäivänä ei saakkaa sitä spesiaalia kohtelua ja varmasti saisitte keskustelua aikaiseksi. Sittenpähän voisit hyvillä mielin todeta ukolles, että nyt se tietää miltä susta tuntuu ja olis kiva saada asioihin pientä muutosta. Jos mies ei kommentoi muutosta, niin tuskin hän niitä enää kaipaakaan, ja sitten on sinunkin tyytyminen kohtaloon, että miehes ei romantiikasta välitä.

• mk

Onpa sinulla kumma mies koska itse miehnä laitoin lapsen nukkumaan ennen kuin naiseni tuli töistä illalla niin pääsee helpommalla ja sitten voi tehdä kaikkea kun lapsi on jo´nukkumassa. Täytyy olla tollo mies koska on kiva laitta sauna valmiiksi ja pientä purtavaa valmiiksi naiselle koska siitä saa itsekkin hyvön mielen ja niin edelleen. Koitappa joskus että et tee viikkoon mitään hommia kotona ja kun mies ihmettelee likaisia vaatteita niin toteat siihen olisit itse pessyt niin mies voi oppi jotain jos on oppivainen.

• tmi.1971

oikein hyvä kommentti,ei uskoisi mitä tekemättömyys saisi aikaan kannattaisi kaikkien purnaaja naisten kokeilla.

• silmäänkustu

IKÄVÄ TOSIASIA ON TÄSSÄ: KUN NAINEN, JOKA OLI JOSKUS NIIN IHANA, ON SAANUT MITÄ HALUAA. ELI KODIN JA RIITTÄVÄN MÄÄRÄN LAPSIA JA RAHAA. ON MIES HÄNELLE PELKKÄ KUHNURI, JOSTA EI OLE MUUTA KUIN HAITTAA JA JOUTAISI VAIKKA KUOLLA. NÄIN ON KÄYNYT ITSELLE JO KAKSI KERTAA JA USEALLE TUTTAVALLE MYÖS.

• mk

Tämän takia kannatta pysya aina avoliitossa niin ei tartte erossa omaisuutta jakaa koska avoerossa omaisuus on sen kenen nimissä se on. UUsi avoliittolakikin on harkinnan varainen.

• VP
        mk kirjoitti:

Tämän takia kannatta pysya aina avoliitossa niin ei tartte erossa omaisuutta jakaa koska avoerossa omaisuus on sen kenen nimissä se on. UUsi avoliittolakikin on harkinnan varainen.

Niinpä juuri. Minäkin naisena avoliitossa saan pitää oman omaisuuteni. Ei tarvitse ukon kanssa jakaa eron tullessa.

• Vain pa jää ilman
        mk kirjoitti:

Yleensä avoparin omaisuus on kiiini yhteisessä, molempien nimissä olevassa asunnossa, joten ihan sama jakaminen siinä on kun avioparilla.

• VP
        Vain pa jää ilman kirjoitti:

Yleensä avoparin omaisuus on kiiini yhteisessä, molempien nimissä olevassa asunnossa, joten ihan sama jakaminen siinä on kun avioparilla.

Kyllä meitäkin on joilla on ihan omaakin omaisuutta. Asunnot ja muut. Niitä ei jaeta avoliitossa. Avioliitossa on oltava avioehto että toinen ei pääse käsiksi toisen omaisuuteen.

• kyllästynyt-kyllikki

Ap:llä erittäin hyviä ja omaa elää koskevia kohtia.

Koko avioliiton ajan mies on elänyt sitä omaa elämäänsä ja ollut se ottaja, ei koskaan antaja. Minä tein hyvää ruokaa, hoidin kodin ja lapset. Pidin itseni hyvän näköisenä ja seksikkäänä. Hieroin ukon hartiat ja munan.

Mitään huomiota, saatikka nauttimista en koskaan saanut osakseni. Ja nyt samainen mies ihmettelee, miksi meidän avioliitto vetelee viimeisiään. Ja tämä nainen saa sen huomionsa ihan toisesta osoitteesta.

• Oma valinta

Juuri näin Kyllikki. Elämä on omissa käsissä:D Itse voi valita kenen munaa haluaa hieroa ja kuinka mukavaa on yhdessä, kun molemmat haluavat huomioida toista arjenkin keskellä. Onne uuteen elämääsi paremman valinnan kanssa!

• Not finnish

Te suomalaiset miehet ootte aivan hulluja, siis crazy, big time. Hyi.

• Jallivaara

Eikä olla, ainoastaan vain laatutietoisia :)

• Mitäkö haluaisin?

-Minä haluaisin 12h työpäivän päätteeksi leikkiä lasten kanssa.
      -Minä haluaisin aamulla olla 7aikaan aamiais pöydässä kaikkien kanssa, enkä herätä viideltä ja lähteä töihin.
      -Minä haluaisin olla koko viikonlopun perheen kanssa.
      -Minä haluaisin lähteä joskus kavereiden kanssa viikonloppu turneelle.
      -Minä haluaisin syödä perheen kanssa 17.00 yhteisen aterian.
      -Minä haluaisin viettää parituntia salilla kolmesti viikossa.
      -Minä haluaisin vaimon kanssa peuhata joka ilta, eikä vain kerran kuussa.
      -Minä haluaisin että kotona olisi kotiapua.
      -Minä haluaisin kotina pitämääni taloon olisi mukava tulla.
      -Minä haluaisin että vaimolla olisi harvemmin päänsärkyä.
      -Minä haluaisin että ansaisemani palkka olisi myös itselläni käytössä.
      -Minä haluaisin moottoripyörän
      -Minä haluaisin lentää lämpöön kahdesti vuodessa.
      -Minä haluaisin olla tressistä vapaa.
      -Minä haluaisin viedä vaimon myöhästyneelle häämatkalle.
      jne....

• Jallivaara

Nyt kuulostaa vakavalta....et kai vaan ole androgyyni??
        Äkkiä lekurille ja tutkimukset käyntiin, et kyllä kuulosta terveeltä ;)

• mitä mies haluaa

Mies haluaa naisen joka;
      - huolehtii asianmukaisesti ulkomuodostaan sekä henkilökohtaisesta hygieniastaan
      - ajelee kainalokarvansa, eikä vain letitä niitä. Myös alapääkarvoitus on ajeltava tai ainakin trimmattava siistiksi.
      - pukeutuu ja käyttäytyy tyylikkäästi tilanteessa kuin tilanteessa
      - tuo olutta ja voileipiä kun katson kavereiden kanssa peliä telkkarista
      - yllättää minut pesemällä autoni
      - hoitaa mukisematta kodin, lapset, tiskit, pyykit, kauppareissut, ruoanlaiton ja siivouksen eikä suotta vaivaa miestään mokomilla akkain hommilla
      - ymmärtää miehen olevan perheen pää ja kiistaton johtaja, jota kunnioitetaan
      - ei koskaan tivaa missä miehensä on ollut ja kenen kanssa ja ymmärtää ettei se kuulu hänelle
      - ei haaskaa miehensä vaivalla ansaittuja rahoja
      - tietää paikkansa naisena miehensä varjossa ja hyväksyy sen
      - ennen kaikkea ymmärtää milloin on syytä pitää turpansa kiinni
      - ei makaa vuoteessa kuin lahna alelaarissa ja valita päänsärkyä, vaan ymmärtää että miehen on saatava toosaa juuri silloin kun siltä tuntuu
      - käsittää että raskaan työpäivän jälkeen mies haluaa rentoutua muutaman tunnin, eikä silloin vaivaa häntä tyhjänpäiväisellä lässytyksellään päivän tapahtumista

• Jallivaara

Et ole ajatellut muuttaa esim. kauko-itään....siellähän naiset ovat tunnetusti
        "kuuliaiseksi" kasvatettuja, eikä mies ole mitään jos ei kerran viikossa
        "kurita".

• yksi tärkeä unohtui

- ymmärtää että mies kaipaa joskus vaihtelua, eikä suotta tee siitä suurta numeroa vaikka mies välillä kävisikin upottamassa patukkansa nuorempaan ja tiukempaan lihaan

• Siis toi oli ASIAA, ISOLLA A:LLA. Tähän on tultu mies on joka kodin hengetär, mihin on joutunut se heimon pää jolla villi metsästäjän katse silmissään, se urhea soturi. Nykyään miekkana on luuttu...kyllä jossain on mennyt pieleen tai menossa pahasti...

• raippaa pakaroille
        Jallivaara kirjoitti:

Et ole ajatellut muuttaa esim. kauko-itään....siellähän naiset ovat tunnetusti
        "kuuliaiseksi" kasvatettuja, eikä mies ole mitään jos ei kerran viikossa
        "kurita".

Ei tarvitse olla mikään itämaiden vinosilmä, sillä kyllä monet länsimaisetkin naiset osaavat arvostaa jämerää kotikuria.

• tilannetaju
        yksi tärkeä unohtui kirjoitti:

- ymmärtää että mies kaipaa joskus vaihtelua, eikä suotta tee siitä suurta numeroa vaikka mies välillä kävisikin upottamassa patukkansa nuorempaan ja tiukempaan lihaan

- käsittää että ennen aamulehtea kapakasta kotiin saapuva mies on jäänyt ilman toosaa ja ymmärtää ihan pyytämättäkin tarjota seksuaalisia palveluksiaan. Mikäli mies tulee kotiin vasta auringonnousun jälkeen, nainen oitis ymmärtää miehensä tarvitsevan totaalista hiljaisuutta ja tukevan aamiaisen.

Senhän tietää että nuo miehen toiveet liittyy suurimmaksi osaksi seksiin ja alapäähän. Siitä puhe mistä aina on ollut puute. Hah hah......

• Hippulatvinkuenpois

Turha valittaa tuollaisen listan jälkeen jos ja kun vaimo vaihtaa mielummin miehen kuin sukat..

• jk

en osa sanoa

• Jallivaara

Se on joutunut (mies) tasa-arvotanttojen uhriksi ja tasapäistetty lahnaksi.

• Just tommosen naisen mä tarttisin. Sais sohvalla perunoida ;)
      joke,joke
      eikö äijä tee mitään? piirakkaa vaan haukkaisi aina kun tarjolla on?
      eipä oo hääppönen äijä....

• Ei nyt ihan noinkaan

Piirakkaa on oltava tarjolla aina.

Entä jos on niin että piirakkaa on tarjolla mutta ukolta ei saa piirakan päälle munaa? Piirakkaa ja munavoita...

• kypsänainen2011

no jos olet noin kypsynyt ja katkeroitunut suhteesi lähde käveleen
      Jos et tyydy mihinkään niin ehkä sun pitäs katsoa peiliin .
      Oletko lapsen kaien saanut vaan kun sormia napsautetaan . Et voi vaatia toiselta sitä mitä et itsekkkäään anna miehelle . Niin metsä vastaa kun sinne huutaa!! Ei voi muuta sanoa kun että ongelmia teillä on ja paljon !!!

• tyytyväinen nainen

Mua ihan oikeesti naurattaa nää naiset, jotka tekee listoja... "Mä haluan tämmöstä ja sit tämmöstä ja jos mies ei oo täydellinen, niin siis mä en ala..." Samoin tetysti myös miesten joukosta löytyy näitä "listan tekijöitä"...

Olenkohan vähän tyhmä, kun en tajua mieheltäni pyytää kuuta taivaalta? Kun olen tyytyväinen tähän meidän arkeen tällaisena ja mulle riittää, että mies sanoo joskus ihan spontaanisti, että rakastaa mua? Ja eipä tuo mieskään kovin onnettomalle vaikuta.

Kun on aina paljon saanut, vaatii aina paljon? Ajatelkaapa, ettei teillä olisi sitä suhdetta, puolisoa, asuisitte jossain rötiskössä, olisitte köyhiä... No toisaalta tuollaisissa oloissa elävät ihmiset usein on onnellisempia kuin me hyvinvointivaltioiden joka asiasta kitisijät...

Hävetkää ny ees vähän...

• 4+5

Valkovuokko on myrkyllinen. En todellakaan antaisi omien lapsieni poimia niitä. Lisäksi kukka on rauhoitettu Lapin ja Oulun lääneissä.

• paremminkin 0+0

Kas kun annat lapsesi elää. Sehän johtaa 100% varmuudella kuolemaan...

• olerva

Mitä tämä nainen haluaa.

Suukon aamulla kun herätään ja suukon illalla kun mennään nukkumaan.
      Petipuuhia aina kun siltä tuntuu
      Kattilallisen riisipuuroa jouluaamuna
      Kädestäpitelyä kun on paha mieli
      Päänsilitystä kun on paha tauti
      Lasillisen vettä kun itselle hakee
      Kiitoksen kun olen vapaapäivänäni siivonnut kämpän katosta lattiaan
      Kiitoksen siitä, kun pyykkikori ei koskaan tursua yli
      Kiitoksen vaatteista, jotka hänelle pesen, viikkaan ja kaapitan
      Kiitoksen siitä, että hänen ei tarvitse miettiä talousasioita
      Kiitoksen pienistä palveluksista, joita hänelle mielelläni teen
      Kiitoksen siitä, että nousin aamulla puoli tuntia aiemmin tekemään eväitä hänelle töihin
      Kiitoksen siitä, että tein hänen lempiruokaansa
      Kehun tai kaksi silloin tällöin
      Keskustelukumppanin
      Neuvoja
      Rauhan nukkua yhtenä yönä viikossa katkoitta

Ja arvatkaas mitä? Minä olen siitä onnekas, että nämä kaikki saan pyytämättä, maanittelematta tai kiristämättä. Minulla on oikeasti maailman paras mies ja toivon että muistaisin sen aina pahanakin päivänä.

• ap.

Hyvä että olet löytänyt sellaisen miehen ja kuten jo eräässä kirjoituksessa kirjotiinkin, toivottavasti osaat arvostaa miestäsi koska niitä ei todellakaan joka oksalla torku...

• Helppo Elämä

haluan naiseltani
        - kiitoksen siitä että olen hankkinut meille pesukoneen niin ettei hänen tarvitse mennä pesemään vaatteita joen rantaan
        - kiitoksen siitä että olen hankkinut meille kaapit, jonne vaatteet voi laittaa siististi järjestykseen niin etteivät ne ole hujan hajan pitkin lattioita
        - kiitoksen siitä että olen hyvän hyvyyttäni hankkinut meille pölynimurin, jolla siivoaminen käy kuin leikki
        - kiitoksen siitä että meiltä löytyy moderni sähköliesi joka voittaa ruoanlaitossa nuotion mennen tullen
        - kiitoksen siitä että meillä on astianpesukone joka yhdellä napin painalluksella pesee ja kuivaa astiat
        - kiitoksen siitä että meiltä tulee hanasta automaattisesti sekä kylmää että kuumaa vettä, joista sekoittamalla saa lähes minkä lämpöistä vettä hyvänsä niin ruoanlaittoon kuin henkilökohtaisen hygienian hoitoon. Ei tarvitse vettä kantaa kaivosta ja lämmittää saunan padassa.
        - kiitoksen siitä että meillä on toimiva sisävessa niin ettei tarvitse aamuisin tyhjentää yöastiaa
        - kiitoksen siitä että hän saa asua kanssani hienossa talossani. Taivasalla asuminen kun olisi melko ankeaa
        - kiitoksen siitä etten vetele sitä laiskaa hienohelmaa ympäri korvia kun kehtaa edes valittaa kotitöiden olevan muka raskaita.

Kuinka helvetin raskasta nappulan painaminen voi olla????

• .........
        Helppo Elämä kirjoitti:

haluan naiseltani
        - kiitoksen siitä että olen hankkinut meille pesukoneen niin ettei hänen tarvitse mennä pesemään vaatteita joen rantaan
        - kiitoksen siitä että olen hankkinut meille kaapit, jonne vaatteet voi laittaa siististi järjestykseen niin etteivät ne ole hujan hajan pitkin lattioita
        - kiitoksen siitä että olen hyvän hyvyyttäni hankkinut meille pölynimurin, jolla siivoaminen käy kuin leikki
        - kiitoksen siitä että meiltä löytyy moderni sähköliesi joka voittaa ruoanlaitossa nuotion mennen tullen
        - kiitoksen siitä että meillä on astianpesukone joka yhdellä napin painalluksella pesee ja kuivaa astiat
        - kiitoksen siitä että meiltä tulee hanasta automaattisesti sekä kylmää että kuumaa vettä, joista sekoittamalla saa lähes minkä lämpöistä vettä hyvänsä niin ruoanlaittoon kuin henkilökohtaisen hygienian hoitoon. Ei tarvitse vettä kantaa kaivosta ja lämmittää saunan padassa.
        - kiitoksen siitä että meillä on toimiva sisävessa niin ettei tarvitse aamuisin tyhjentää yöastiaa
        - kiitoksen siitä että hän saa asua kanssani hienossa talossani. Taivasalla asuminen kun olisi melko ankeaa
        - kiitoksen siitä etten vetele sitä laiskaa hienohelmaa ympäri korvia kun kehtaa edes valittaa kotitöiden olevan muka raskaita.

vielä kun ne pyykit ja astiat sinne koneeseen itse menisivät, tai kuivamaan sitten. Tai ruoanlaittoaineet maagisesti sekottuisivat keskenään ja hyppäisivät sinne uuniin sitten.
        Kyllä olet itseäsi täynnä. Ihanko vain vaimoasi varten olet tuollaisen kodin hankkinut? Onko omakotitalo, jonka olet itse rakentanut?
        Mun mies kehtaa samaa kuin sinä valittaa. Väittää, että mua ja lapsia varten tämä talo on, vaikka se on rakennettu jo ennen meitä, ja täällä se ukko asuis ja eläis, vaikkei meitä olis koskaan tullutkaan. Olis vaan hänellä ankeammat oltavat ilman mua. Tai toinen akka passaamassa.

Ja valittaa, että meitä varten töitä tekee kellon ympäri, vaikkei rahaa tulekaan sen arvoisesti. Kuitenkin on ennenkin meitä tehnyt töitä yhtä paljon ja taatusti tekisi vaikkei meitä olisikaan.

Ihanko totta vaimosi tulisi sinua kiittää itsellesi hankkimistasi asioista?

• pikkumyytär
        Helppo Elämä kirjoitti:

haluan naiseltani

Onko naisesi maannut sohvalla koko ajan kun olet raatanut ja saanut hänelle kaiken tuon. Eiköhän hän ole tehnyt oman osuutensa siihen. Kiitä häntä siitä, varmaan itsekin nautit kaikesta minkä olette yhdessä saaneet aikaan.

• jhdfhaslfhahsfalkslf

Mitäs tämä nainen sitten saa.....

Suukon aamuisin ja monesti päivinkin.
        Haleja ainakin pyytämällä jos ei muuten muista.
        Ruokaa joka päivä ukon laittamana.
        Kauniin uuden kodin.
        Huolehtimista lapsista ja minusta.
        Raha-asioiden automaattisen huolehtimisen(ei todellakaan itse tarvi miettiä).
        Rahaa omaan käyttöön riittävästi ja lisääkin pyytämällä.
        Auto on useimmiten käytössä juuri minulla.
        Saan omaa aikaa ja saan tehdä omia juttuja.
        Jos ei jotain jaksa juuri nyt niin ei ole ongelmaa siirtää asiantekoa myöhemmäksi.
        Siivoamista joskus..useimmiten siivoan itse sitten kun haluan.
        Ukko huolehtii rempoista, mä vaan suunnittelen.
        Kauppareissut mies huolehtii monesti itse tai yhdessä.
        Kumpikin on täl hetkellä töissä, joten vapaat sit tehdään jotain muuta kun hullunlailla rästitehtäviä.
        Lahjoja saan jouluna, muutoin voin ostaa lahjaksi itelle mitä haluun.
        Seksiäkin saa kerran viikossa noin...jos haluan sitä enemmän voin sitä saada myös muilta...tämä ihan luvalla.
        Elämässäni on luxusta monin tavoin, hotellissa yövytään pari-kolme kertaa vuodessa, käydään silloin ulkona syömässä ja ehkä katsomassa jotain artistia.

tässä nyt muutamia asioita elämästäni. Voi olla et unohdin jotain.

Mitä sitten en saa:
        Hierontaa mieheltä juurikaan ei saa, toki sanoo että tilaa hieroja.
        Hellyyttä voisi olla enemmänkin ja seksiä.
        Merkkipäiviä hän ei juurikaan huomio ja kukkia ei ole näkynyt.

Mitä sitten mun mies saa:
        No arvatenkin seksiä saisi useemminkin... toki hällä sitä lupa muualtakin hakea.
        Saa ostella omia juttuja kyselemättä...
        Saa omaa aikaa.
        Hellyyttä myös saa.
        Pesen pyykit hälle ja siivoilen.
        Joskus jopa laitan sitä ruokaakin, leivon.
        Palvelen kun olen sillä päällä:)
        Muistan kehua.
        no joo..... ehkä hälläkin olisi oma listansa, vaan vakuuttaa olevansa onnellinen. Yhdestä asiasta mä joudun täs suhtees kärsimään jonkinverran... mieheni on aikalailla tulisielu ja raivokohtauksia toisinaan tulee, toki ei ole väkivaltainen, huutaa vain aikansa. No kaikkee ei voi saada, näin kai se menee..:)

• EROA
        ......... kirjoitti:

vielä kun ne pyykit ja astiat sinne koneeseen itse menisivät, tai kuivamaan sitten. Tai ruoanlaittoaineet maagisesti sekottuisivat keskenään ja hyppäisivät sinne uuniin sitten.
        Kyllä olet itseäsi täynnä. Ihanko vain vaimoasi varten olet tuollaisen kodin hankkinut? Onko omakotitalo, jonka olet itse rakentanut?
        Mun mies kehtaa samaa kuin sinä valittaa. Väittää, että mua ja lapsia varten tämä talo on, vaikka se on rakennettu jo ennen meitä, ja täällä se ukko asuis ja eläis, vaikkei meitä olis koskaan tullutkaan. Olis vaan hänellä ankeammat oltavat ilman mua. Tai toinen akka passaamassa.

Ja valittaa, että meitä varten töitä tekee kellon ympäri, vaikkei rahaa tulekaan sen arvoisesti. Kuitenkin on ennenkin meitä tehnyt töitä yhtä paljon ja taatusti tekisi vaikkei meitä olisikaan.

ota helvetti ero tollaasesta miehestä,hittoako siinä valitat

• 20+11
        Helppo Elämä kirjoitti:

haluan naiseltani

"Kuinka helvetin raskasta nappulan painaminen voi olla????"

Äärettömän raskasta ilmeisesti, koska monelta raavaalta mieheltäkin jää painamatta.

• nyrkkiä horolle
        ......... kirjoitti:

Mitäpä jos menisit joen rantaan pesemään paskaisia pyykkejäsi, niin ehkä sitten opit arvostamaan miehesi hankkimaa pesukonetta, senkin laiska ja kiittämätön HUORA.

• .............
        nyrkkiä horolle kirjoitti:

Mitäpä jos menisit joen rantaan pesemään paskaisia pyykkejäsi, niin ehkä sitten opit arvostamaan miehesi hankkimaa pesukonetta, senkin laiska ja kiittämätön HUORA.

näköjään osui ja upposi, urpo...

• seliseli....
        ......... kirjoitti:

Kyllä sinä ne pyykit laittaisit pesukoneeseen vaikka eläisit yksinkin. Kyllä sinä ruokaakin laittaisit vaikka yksikään mies ei olisi huolinut sinua riesakseen, joten lopeta tuo naurettava valittaminen ja muista kiittää miestäsi ja hyväntekijääsi kaiken muun ohella myös siitä, että se viitsii sietää tuollaisen tympeää ja patalaiskaa huoraa.

• ap.

Minä olen kyllä lapsesta asti poiminut valkovuokkoja omalle äidilleni, joka äitien päivä...en minä niitä syönyt ole, vaan laittanut maljakkoon..

ja eräälle:
      ja onko kyseessä siis "kuun taivaalta pyytäminen", kun pyytää että mies osallistuisi myös kodin hoitoon, sillä yhtälailla minä käyn töissä, niinkuin miehenikin. Tai onko "kuun taivaalta pyytämistä" jos haluaa huomiota osakseen ja haluaa olla rakastettu?Joko miehesi on osallistuva isä ja kumppani tai sitten olet tyytyväinen siihen kuns aat tehdä kaiken itse, todennäköisesti et ole edes töissä ja mies tuo rahaa pöytään.. Mikäs siinä, jos on tyytyväinen siihen kun ei itse tarvitse käydä töissä, voi käydä miehen rahapussilla ja on tyytyväinen kun mies on pois jaloista pyörimästä kuntekee pitkää päivää töissä...Jos jollekkin riittää tämän lisäksi se, että mies joskus sanoo että rakastaa, niinhyvät sulle...Minä kuitenkin haluan tasavertaisen suhteen mieheni kanssa enkä suostu olemaan ainoa kuka meidän kodissa jotain tekee ja ainoa kuka pitää parisuhteesta huolta.

ja kypsälle naiselle:
      Ja kuten sanoinkin aloituksessani, tykkään itse tehdä hyvän mielen toiselle ja passata ja hyysätä, mutta jos metsä ei vastaakkaan niinkuin sinne huudetaan, niin eipä sinne jaksa enää edes huudella... Olet ihan oikeassa siinä, että pitäisi lähteä kävelemään jos ei ole tyytyväinen tilanteeseen..se ei kuitenkaan niin helppoa ole kuin ulkopuolisen sanomana...Ehkä sitä kuitenkin toivoo että toinen muuttuisi vaikkei se sitä todennäköisesti tee..
      Listan tein lähinnä vinkiksi miehille, että jos osallistuisi enempi arkeen, voisi sitä lämpöä ja läheisyyttä riittää miehellekkin jaettavaksi.. Ikävää jos jonkun vaimot ovatkin sellasia ketkä eivät tajua millanen kultakimpale heillä käsissään on. Jos joskus eroan, katson tarkkaan millainen mies on, jos uusi suhde minulle jossain vaiheessa suodaan..En todellakaan ottaisi samanlaista kumppania toista kertaa...vaikkakin...empä minä tiennyt ettei kumppani osallistu mihinkään, ennen kuin lapset tuli...sitä ennen sitä riitti energiaa ja haluakinvielä hyysätä ja sulki silmänsä porsaan sikailuilta (mistä tietenkän ei voi muita syyttää kuin itseään)..

• tyytyväinen nainen

No sitten minä vaihtaisin miestä, jos ei noita asioita tee kuin pakottamalla. :) Tai ainakin ottaisin asian puheeksi miehen kanssa.

Minä en elä miehen rahoilla, kyllä me molemmat tehdään töitä ja siihen päälle vielä kotihommat tasapuolisesti. Tosin minä tykkään tehdä kotihommia, joten teen niitä ehkä vähän enemmän. Mies puolestaan hoitaa jotain muita asioita, jotka ei minulta niin hyvin luonnistu. Ja muistan kehua, miten hyvin hän hommat hoitaa. Miehet kun näyttää tykkäävän kehuista. :)

Meidän suhde on mielestäni tasavertainen. Minä ymmärrän sen, että minulla on hyvä mies ja muistan sen hänelle sanoakin päivittäin. Samoin mies usein saattaa ihan yhtäkkiä tulla halaamaan ja suukottelemaan, kun vaikka teen kotihommia. Minusta se on rakkautta. Meillä on muutenkin tapana kiittää toisen tekemästä ateriasta, siivouksesta, pyykin pesusta ym. avusta. Koskaan ei voi toista kiittää liikaa. Jos ei itse muista kiittää ja osoittaa huomiota, on niitä turha odottaa puolisolta...

• tyytyväinen nainen kirjoitti:

No sitten minä vaihtaisin miestä, jos ei noita asioita tee kuin pakottamalla. :) Tai ainakin ottaisin asian puheeksi miehen kanssa.

Minä en elä miehen rahoilla, kyllä me molemmat tehdään töitä ja siihen päälle vielä kotihommat tasapuolisesti. Tosin minä tykkään tehdä kotihommia, joten teen niitä ehkä vähän enemmän. Mies puolestaan hoitaa jotain muita asioita, jotka ei minulta niin hyvin luonnistu. Ja muistan kehua, miten hyvin hän hommat hoitaa. Miehet kun näyttää tykkäävän kehuista. :)

Meidän suhde on mielestäni tasavertainen. Minä ymmärrän sen, että minulla on hyvä mies ja muistan sen hänelle sanoakin päivittäin. Samoin mies usein saattaa ihan yhtäkkiä tulla halaamaan ja suukottelemaan, kun vaikka teen kotihommia. Minusta se on rakkautta. Meillä on muutenkin tapana kiittää toisen tekemästä ateriasta, siivouksesta, pyykin pesusta ym. avusta. Koskaan ei voi toista kiittää liikaa. Jos ei itse muista kiittää ja osoittaa huomiota, on niitä turha odottaa puolisolta...

Eli saat mitä ap. haluaisi ja pyytäisi, mutta silti kutsut sitä kuun taivaalta pyytämiseksi?

• leskiäiti 41v

Pakko vastata puoli vuotta sitten äkillisesti leskeksi jääneenä kolmen alaikäisen yksinhuoltajana, että antaisin mitä vaan jos saisin mieheni takaisin sellaisena kuin hän oli; ei täydellisenä mutta silti meille ainutlaatuisena miehenä.
      Muistakaa osoittaa rakkautta miehillenne silloinkin kun on vaikeaa.
      Elämä on arvaamatonta.

• Mies 37

Naista ei saa koskaan tyytyväiseksi, sillä kellään ei ole suklaasta tehtyä penistä joka ejakuloi rahaa.

• Kokemus puhuu.

Muahhhhahhhhahhaaa! Jos miehesi ei noita asioita tee, tuskin tulee tekemään tulevaisuudessakaan. Miehiä on kahdenlaisia: hyviä ja huonoja. Mulla hyvä tuuri. Älysin ajoissa vaihtaa parempaan. Paska mäihä sulla. Sori!

• Entinen ukkomies

Meillä se meni niin, että minä tein enemmän kotihommia kuin vaimo. Molemmilla vuorotyö. Silti aina oli muka kaikki niin väsyttävää, ja minä yritin helpottaa asioita tekemällä yhä enemmän. Vaimo sai lähteä virkistysreissuille että jaksaisi paremmin. Minä jäin kotiin hoitamaan kotia ja lapsia. Kunnes eräänä päivänä selvisi että akalla oli 3v. ajan ollut toinen karju. Siihen loppuivat minun sympatiani. Laitoin eropaperit vetämään, muutin pois. Onneksi lapset tajusivat tilanteen täysin. Sanoivat että hyvä minulle.

• Sika-Kyösti2

Hähähähäää! Kyösti nauraa persettään repien!

• paKOLLInen

Älliä ja kukkia....

• Aloittajalle.

Tässä sinulle vinkki. Miksi ihmeessä kirjoitat tänne nettiin haluamisia asioita,ei ne ainakaan silloin toteudu. Kerro ne puolisollesi,silloin niiden on mahdollista toteutua.

• Girin leijona

useita nopeita ja edullisia "mutaatioita",
      Kiitos

• juupas eipäs

Se haluaa tosimiehen joka on keittiössä! Naisen paikka on oikeasti sohvalla. Muuten se sotkee! T.Feministit painukaa sinne....
        http://www.qulinaristi.com/47

• Naisen paikka
        juupas eipäs kirjoitti:

Se haluaa tosimiehen joka on keittiössä! Naisen paikka on oikeasti sohvalla. Muuten se sotkee! T.Feministit painukaa sinne....

Totta. Naisen paikka oli keittiössä joskus kauan siitten, mutta ei nyt enää, kun keittiö on täynnä kalliita koneita jotka nainen voi rikkoa tuhannella eri tavalla.

• .
        juupas eipäs kirjoitti:

pelottavan tyhmä olet

• .
        Naisen paikka kirjoitti:

Totta. Naisen paikka oli keittiössä joskus kauan siitten, mutta ei nyt enää, kun keittiö on täynnä kalliita koneita jotka nainen voi rikkoa tuhannella eri tavalla.

sinäkin olet pelottavan tyhmä

• .
        juupas eipäs kirjoitti:

kylläpäs olet tyhmä, tai olet olevinasi

• Ihmettelen vain

Itselläni vastaavanlaisia kokemuksia ja valitettavan yleinen näyttää olevan kuvailemasi tilanne. Tässä vuosien varrella ja kokemusten myötä on tullut havaittua että miehet oppivat tämän tietyntyyppisen käyttäytymisen jo pienestä pitäen kotonaan. Jos äiti aina pesee pyykit, keittää ruuat ja siivoaa, niin poika ei yksinkertaisesti opi tekemään kotitöitä. Ihan sama asia on tyttöjen kohdalla ns. "miesten hommista", kuten esim. auton renkaiden vaihto tms. Älkää siis hyvät naiset kasvattako pojistanne sohvaperunoita vaan opettakaa heidät tekemään myös kotitöitä ja opettakaa heille elämän realiteetit! Jos poika oppii jo äidiltään että kotona saa täysihoidon niin harvoin hänen asenteensa siitä mihinkään parisuhteessa muuttuu. Nämä miehet pysyvät ikuisesti äidin kullannuppuina ja olettavat saavansa samaa palvelua kumppaniltaankin.

• ap.

Pakko tähän kommentoida että mies kyllä on asunut yksin joten osaa kyllä tehdä ruokaa, tiskata ja pyykätä, äitinsä oli yksinhuoltaja joten kotityöt jaettiin lapsen (eli mieheni) kasvaessa.. Eli on kyllä joutunut tekemään kotona, tosin ei kuulemma silloinkaan ollut mitenkään helppo niihin hommiin saada.
        Ja minä kyllä osaan vaihtaa renkaat autoon ja käyttää porakonetta :) Vaikkakin mies meillä aina renkaat vaihtaa, tosin sen takia kun "mikset sä voi niitä vaihtaa, osaathan sä"-kysymykseen totesin ettei minun voimilla niin helposti pultteja auki saada joten mies pääsee vähemmällä ja nopeammin kuin jos minä siihen puuhan ryhdyn..
        minähän meidän perheessä pesen auton ja hoidan että huollot on ajan tasalla ja renkaat on vielä käyttökelpoiset, ajan nurmikon ja pesen grillin jne..
        Ja kaikkiin näihin "miesten hommiin" mies totee tämän tasa-arvo-lauseen" että eihän ne nyt miesten hommia ole...Eikä mulla ole mitään sitä vastaan, minä tykkään siivota autoa ja leikata nurmikkoa....varsinkin jos tietäisin että ruoka odottaa minua sisällä...yleensä se vaan odottaa minua valmistamattomana jääkaapissa...

• Ihmettelen vain
        ap. kirjoitti:

Pakko tähän kommentoida että mies kyllä on asunut yksin joten osaa kyllä tehdä ruokaa, tiskata ja pyykätä, äitinsä oli yksinhuoltaja joten kotityöt jaettiin lapsen (eli mieheni) kasvaessa.. Eli on kyllä joutunut tekemään kotona, tosin ei kuulemma silloinkaan ollut mitenkään helppo niihin hommiin saada.
        Ja minä kyllä osaan vaihtaa renkaat autoon ja käyttää porakonetta :) Vaikkakin mies meillä aina renkaat vaihtaa, tosin sen takia kun "mikset sä voi niitä vaihtaa, osaathan sä"-kysymykseen totesin ettei minun voimilla niin helposti pultteja auki saada joten mies pääsee vähemmällä ja nopeammin kuin jos minä siihen puuhan ryhdyn..
        minähän meidän perheessä pesen auton ja hoidan että huollot on ajan tasalla ja renkaat on vielä käyttökelpoiset, ajan nurmikon ja pesen grillin jne..
        Ja kaikkiin näihin "miesten hommiin" mies totee tämän tasa-arvo-lauseen" että eihän ne nyt miesten hommia ole...Eikä mulla ole mitään sitä vastaan, minä tykkään siivota autoa ja leikata nurmikkoa....varsinkin jos tietäisin että ruoka odottaa minua sisällä...yleensä se vaan odottaa minua valmistamattomana jääkaapissa...

No hyvänen aika! Tuo kuulostaa jo aika karulta. Täytyy nostaa sulle hattua kun tuollaisessa tilanteessa selviydyt! Minusta ei olisi tuohon. Tuollaista käytöstä jaksaisi hetkeäkään.

• Patatäti

ei noil fyysisil o vitunkaa väliä. Ei myöskään useimmille miehille, millään asteella täysijärkisille ainakaan, sen olen nähnyt. kyl nykyään kaik miehet osaa kokata ja siivota jne, siis minkäänlaises kuosis olevat, usein naista paremminkin tietysti. Mut psyykkises 'suhteessa' ne on helvetinmoisia äidin tissien väliin, mamman syliin, kotiin, pesään hamuavia, jopa lähes täydellisen vastuuttomia lapsia/pelureita tai jonkinlaisen itsensä ulokkeen hallitsijoita

• Girin leijona
        ap. kirjoitti:

Auton alla on siistiä maata yhdessä korjaamassa sitä:)
        Ja syödä ukon tekemiä SAIRRAAN HYWIÄ ruokia:)

• miesmies67

Olen niin kuin MiesMies72 ja väsynyt mies. Kaiken koetin tehdä, hieroin hartiat yms mitä aloittaja listalle oli laittanut ja annoin vapaata aikaa ja omia reissuja naiselle, mutta kaikki päättyi siihen että vaimo lähti etsimään itseään.

• Girin leijona

Tietenkin:) Viittaan edelliseeni:)

• Ole mies älä puudeli

Naiselle pitää antaa haastetta, ei ne lapatossuista tykkää.

10 vuotta nuoremman kilpailijattaren ilmaantuminen kuvioihin saa nelikymppisenkin naisen skarpaamaan ihmeesti!

• 5346345

Ai sun miehes sentään sammuttaa pyykkikoneen. Mun äijäni ei edes tiedä että semmoinenkin toimenpide voisi olla ihan hänenkin hallussaan. Vaikeetahan se olis tuommoiselle tekniikan parissa työskentelevälle osata tuommoinen ihme vielä kotonakin.

• huarraprkl

Eikös se pesukone ole sellainen kone joka pesee vaatteet SINUN PUOLESTASI. Sinun on oletava todella laiska lehmä että viitsit valittaa jostakin nappulan painamisesta. Turpiisi sietäisit saada.

• ...ihan kuin minun kirjoittamani viesti...takana 35 vuotta avioliittoa, ja kaikki nämä 35 vuotta olen enemmän tai vähemmän odottanut näitä asioita tapahtuvaksi. Nyt olen viimeiset pari vuotta heittänyt toivoni. Eli en enää jaksa "huomioida" miestäni, kun en minäkään saa mitään huomiota. Surullista, mutta totta. En tiedä mitä tästä tulee, kun viimeinenkin lapsi lähtee kotoa vuoden sisällä. Olen myös niin monta kertaa ajatellut, että vaadinko liikaa, onko vika minussa - ja viisainta olisi ollut erota jo aikoja sitten.

• Pölypallero

Nyt kyllä keskitytään epäolennaiseen. Miksi pitää koko ajan VAATIA jotain? Eletään vaan hetkessä ja kas kummaa kaikki todella tarpeellinen tulee tehtyä jonkun toimesta kotonakin.

• elämästä opittua

AP:n teksti oli kuin omasta kynästäni muutaman vuoden takaa. Yritin puhua, mutta mieheltä puheeni meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vuosi vuodelta ärtymys kasvoi emmekä ymmärtäneet enää toisiamme. Kilpailimme suorastaan siitä, että kumpi tekee enemmän. Se repii suhteen hajalle, kun lähdetään riitelemään asioista. Hyvää ja rauhallista perhehenkeä ei ollut.

Erosin. Näin jälkikäteen tajuan, että minun olisi pitänyt alusta asti ottaa tiukempi linja ja VAATIA, että syntymäpäivänäni saan lahjan ja äitienpäivänä kukkia. Minun olisi pitänyt myös vauvan synnyttyä pitää kiinni edes yhdestä harrastuksesta viikossa, jotta mieskin olisi joutunut ottamaan vastuuta vauvasta. Olisi pitänyt myös ryhtyä siivoamaan kiinteänä siivouspäivänä koko perheen toimin.

Nyt huomaan, että ex-mieheni kohtelee uutta vaimoaan juuri siten kuin olisin halunnut: omaa aikaa annetaan, tehdään kotitöitä, ehdotetaan lomamatkoja ulkomaille jne. En saanut olla lasten kanssa kotonakaan kuin alle vuoden, kun taas uusi vaimo on ollut kotiäitinä ties kuinka monta vuotta. Harmittaako? Kyllä todellakin. Tästä huomaa, että kiltteys ja ahkeruus ei kannata, vaan pitäisi olla itsekkäämpi ja ottaa ongelmat heti puheeksi.

• .............

Onneksi on niitäkin miehiä, jotka vaivaa näkevät. Lahjoja en saa edes syntymäpäivänä, kihlapäivänä tai jouluna, on outoo jos mies muistaa onnistella sanallisesti. Äitienpäivänä saan ehkä joskus jotain, sitten kun lapset kasvaa ja tekee kortin tms koulussa - sitä odotellessa :) Meillä mies huomioi kuitenkin arjessa: yllättää tekemällä ruokaa tai pannukakku uunissa ko tuun kotiin, viihtyy lasten kanssa myös niin, et pääsen lähteen harrastamaan tms. Siivoilee kaikkea pientä sillointällöin jaksaessaan, halaa ja ottaa kainaloon, viihtyy mun ja lasten kanssa, sekä on kiinnostunut jutuistani (vaikkei ne oikeasti kiinnostaisi niin ainakin yrittää olla kiinnostunut parhaansa mukaan :D). Tämä tosin vaatii juurikin sen, että myös itse huomioin ja teen parhaani suhteen eteen, mies saa omaa aikaa kavereiden kanssa ja kotona, en ole vaatimassa liikoja enkä jaksa niuhota turhista. Jos oon esim.niin väsynyt etten jaksa halailla miestäni oma-aloitteisesti niin äkkiä huomaan ettei mieskään tuu halaamaan, iha ko luulee etten kaipaa nyt haleja. Sit ko meen halaan ja kerron et oon vaan väsynyt ja huomio oisi mukavaa, niin taas sitä saa :) Kannattaa kokeilla!

• Yhä rakastunut

Just näin.

Ei muista mies juhlapäiviä, mutta huomioi arjessa. Riittää mulle. :)

• iki sinkku

jeesus... miksi ihmeessä te edes vaivauduitte niitä miehiä katteleen ja lapsia tekeen? jälki abortti koko porukalle loppuu tuo turha valitus

• xxxyy

Nainen kai haluaa isoa mulkkua

• <3 <3 <3

en oo viel ikinä halunnu yhdyntää,terveesti, niin että oisin oikeesti ollu valmis sihen, koska kohtaamieni miesten taso on ollut mitä on ollut( myös poikaystävien). Eikä seksillä ihan ylipäätänsäkään, elämänmittaisesti ajateltuna, ole kovinkaan paljon väliä loppujen lopuksi, yhdyntämielessä ajateltuna(vaikka olisinkin ollut 'seksihulluonnellinen...') MUTTA MUUSSA MIELESSÄ SEKSILLÄ TOTTA HELEVETISSÄ ON VÄLIÄ JA AIKA HELEVETISTI .

• Orkku-Boy

Muija haluu vaan ISON KYLLIN se riittää.

Sitten alkaa keitiön siemens:kin kiinnostaa kun on saanut ISOSTA KYLLISTÄ siemenet sisään! Ja vatsa paukkuu taas paksuna!

Oikeesti hei naiset anteeksi huorat: HAISTAKAA SE ISO VITTU VAATIMUKSINENNE!

Orkku-Boy Oulusta

• :D

.........sanoo Boy joka on aina puutteessa. Ei ole saanut yhtään naista paksuksi!

• Marjatta Karjaalta

Minulta puuttuuu persereikä.

• 33

´rahaa, niin nainen on onnellinen

• saatanansuomilehmät

Kaiken tuon olisit voinut tiivistää muutamaan sanaan, naisen mielestä miehen pitäisi hoitaa aivan kaikki, ja antaa vielä reilusti käyttörahaan, niin että voisit laiskotella päivät tekemättä mitään ja juosta yöt jakamassa persettä.

• Lyhyesti

Lyhyesti voi 40 vuoden kokemuksella sanoa, että nainen haluaa miehen olevan selvännäkijä. Ei siis suostu sanomaan suoraan mitään mitä haluaa ja on kai iloinen siitä, että saa taas aiheen motkottaa ja mollata miestä omaa itsetuntoaan kohottaakseen, jos selvännäkeminen ei osu kohdilleen. Millään muulla perusteella kai tuota ei voi perustella.

• morgan-kane

kannattaa pysyä sinkkuna säilyypi mielenterveys balanssissa vointeja parisuhde rintamalle

• Gentle Man

Huora haluaa puuroa !

Syö akka syöö nyt oikeen kauhalla ahda lärviis puuroa! Hööhöhöhöhöööö!

• äitivaimonainen

KOOOT KOT KOT KOT, kootkotikot kot kot, KUKKOKIEKUUUUUUUUUUUUU, kaakati kaakati kaa kaa kaa, kookotikookoti kot kot KOT !!

• onko miesten töitä

Tunnut kyllä järkevältä ihmiseltä, eikä nuo haluamasi asiat ole kovin ihmeellisiä. Asioista täytyy vain puhua. Niihin ei ole muutakaan keinoa. Omasta kokemuksestani voisin sanoa, että rauhallisella keskustelulla pääsee lopulta pisimmälle. Yhdellä keskustelulla ei vielä ihmeitä saa aikaan ja välillä joutuu rautalankasta vääntää. Arjessa parisuhde ja romantiikka unohtuu, eikä kannata laskea kuka mitäkin on tehnyt ja kuinka montaa kertaa. Täytyy vain yrittää sada kahdenkeskistä aikaa ja puhua vaikka koko yö, kun lapset nukkuvat(aamulla kyllä kostautuu itselle, kun on ihan poikki) Ja oikeassa olet, että perhe voi juuri niin hyvin kuin parisuhde voi.
      Jaksamista sinulle
      p.s itsekin miesten töitä tehneenä

• Munamunamuu

Meillä mies tekee melkein kaikki kotityöt. Hän AINA kokkaa, mutta yhdessä tai vuorotellen siivoamme (pyyhimme pölyt, imuroimme, lakaisemme), pesemme pyykit (omat sekä toisen). Ainut mikä minulta jää tekemättä naisena, on kokkaus ja töissä käynti, sillä olen työtön. (: Mutta hyvin ollaan pärjätty.

• Antero767

Nainen haluaa mieheltä :

1. Helppo ohjailla. Kaikki on turhaa jos miestä ei pysty kontroloimaan, nainen haluaa omistaa miehen pään.

2. Sosiaalinen status yhteiskunnassa, naiset ovat aina kilpailleet keskenään toisiansa vastaan ja mittarina yhtenä kolmesta tuossa kisassa on yhteiskunnallinen status.

3. Varallisuus, soliditeetti ja likviditeetti. Tämä on se toinen naisten sisäisen kilpailun mittari.

4. Ulkonäkö. Viimeinen kolmesta, kilpaillaan kuka saa yhteisön komeimman miehen (tällä arvotetaan oma fyysinen vetovoima, naiskisassa)

5. Hyvä seuralainen, omaa sosiaaliset kyvyt. Pitäähän sitä aikaa viettää tuon miehenkin kanssa joten pitäähän tuo sosiaalisuuskin olla hanskassa.

Siinä on lista mitä naiset TODELLA haluavat, loput on paskapuhetta ja sievistelyä.

• tavisnainen

Kovin hyvin ei sinulla ole naisrintamalla mennyt jos tuollaisia olet tavannut..otan osaa.

• nainen on huora

Nainen haluaa ainoastaan "kohtuullisen" korvauksen toosansa käytöstä, kaikki muu on vain paskapuhetta ja sievistelyä.

• viraton toosa
        nainen on huora kirjoitti:

Nainen haluaa ainoastaan "kohtuullisen" korvauksen toosansa käytöstä, kaikki muu on vain paskapuhetta ja sievistelyä.

Mulle ei mies antanut munaa edes kohtuullisesta korvauksesta. Oli ihan impotentti.

• No jopas

Ei millään pahalla, mutta joidenkin naisten työlista ei lopu koskaan. Yo. lienee siitä hyvä esimerkki. Minusta siitä ei enää puuttunut kuin maininta siitä kuka vetää elokuun 2. lauantaina veneen maalle. Tällaiset naiset väheksyvät yleensä miestensä tekemisiä kaiken aikaa. He eivät edes halua huomata mitä perheessä oikeasti tapahtuu. Sitä mukaa kun äijäpolo tekee enemmän ja enemmän, ilmaantuu taas kokonaan uusia lähes utopistisiakin vaatimuksia. Tähän ei kenenkään miehen pidä lähteä mukaan. Mikäli olet joutunut tällaisen pomonaisen kanssa naimisiin, lähde menemään heti kun sen huomaat. Sen huomaa ainakin siitä, että rouvan naama on yleensä väärinpäin teet niin tai näin ja tiskaamisiasi pyritään ohjailemaan "armopillun" kautta. Tokihan miehenkin pitää tehdä kotitöitä vähintäänkin tasavertaisesti ja molempien yleensäkin tehdä niitä miettimättä kaiken aikaa kuka viimeksi teki jotakin. Ei muuta kuin sepalus kiinni ja maantielle. Naisen jumputus pahenee takuuvarmasti. Katso vaikka työpaikkasi naispomoja. Mahtailulla ei ole mitään rajaa. Se on suurempaa kuin hänen takalistonsa ja suuri on sekin.

• hahhahhhaaaa

Turhaan te enää märisette. Se ruma ja tylsä ukko laitto teidät tiineeksi ja sitoi orjikseen. Myöhäistä se on nyt märistä. Olisitte aikanaan miettineet seurauksia kun aloitte kotista leikkimään:)

Otan osaa ja koittakaa jaksaa. Jos oma ukko ei jaksa panna, niin menkää vieraisiin -se on muotia nykyisin äitien piireissä -jos naama on vähänkään sen näköinen, että sillä huonointakaan munaa saa kyliltä, ni ei muuta ku kullia sisään ja kivekset erässä -teillähän sitä reikää pissaa:)

• Nautintojen Nainen

Mut mul on omat motiivini ain täällä eläinpalstoilla vierailuihini. Enkä tosiaankaan pidä Ihmistä eläinlajina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70