viina vie naista

mitäsitte

moi. menin aa sivuille et saisin tukea ja apua. mut sielläki uskonto ja jeesus taas oli kaiken takana. eikö tosiaan mistää löydy tukea vaikka kaikki hyvinvoint.yhteisk.paskatoimet on jo päällä ja uskonpöllyt ei kiinnosta ku ehkä pöllyssä...

19

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkintää tuskaan

Mee terveyskeskuksen legureille puhumaan jos sulla on viinaongelma.

• .

Ja saa juopon leiman omiin tiedostoihinsa hamaan hautaan asti.

• sais terveen paperit
        . kirjoitti:

Menis yksityiselle.

• ¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        . kirjoitti:

Eiköhön kaikki jo tiedä.

• molliheli

Täällä ollaan

• sinniX

www.paihdelinkki.fi
      Katso ohjeet ja keskustelut

• Jospa yrittäisit keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, siihen tärkeimpään? Onko raitistuminen tärkeintä vai tapa jolla sitä lanseerataan? Jotenkin tulee tunne, että sinulla on vielä juomatonta viinaa.

Kirjallisuutta:
      Raimo O. Kojo:"Eroon viinasta"

• P.A/Sinde vm-82

A-klinikka on seksuaali- ja seksivanki. Miksi lähdet tällaiseen defenssiväittelyyn? Meille sellaisia ihan luodaan seurakunnasta... Ihan päivittäinen defenssityydyttely äänioikeuden puolesta. Osoitus, omistus ja ohjailujärjestelmä on tosiaankin todella heikkotasoinen taolaisuuden puolesta puhuja. Onko valtio taolainen? Et päästä edes synnyttämään psykoosissa nimeltä Maaseudun rauha ja maaseudun rauha-ryhmä

Sä oot aina järjestänyt tällä väärin töitä. "Syylistävä ei synnytä." A-klinikka vain jakaa lahkoihin kehoa, yhteistä sydänlihasta ja sydän- ja verenkiertojärjestelmää. Tämä on diakonia vastaisuus, joka johtuu albinismista. Tähän on ihan osoitettu erityisryhmä ja syöpäsairaudet ovat seksuaali- ja seksivangin käsittelyä.

"Ei mihinkään helluntailaisiin ei tule hakeutua näin paskaksi pannulla alapäällä ja keholla, kuten esim. albiinon jatkuva riimuttaminen ja luuston kehittymätön/kehittyvyys." Miksi saisit mennä nk. "perse aukinen"-lantio uskontoon? Kehkeytynyt kehitetty tulevaisuus.... Sellaistakin on pelkkä maaseutu ja maaseudun rauha. Ota edes aivojen, ainoa, turvallisuus takaisin.

Pelkotilat puhekäytäntönä eivä kerro elämästä ja kuolemasta, vaan luomisesta. Pakosta Franchising-lisääntymiselle. Elämän pakosta sukupuolenvaihdokselle, luominen pramudeulle ja sääntöjen ulkopuolella koko yksityinen inhimilliyys.

• Minervä vm-82

Se on nk. jne. perse aukisuus, joka perustuu Äiti Teresa- myytti suggestioon. Sillä kerjätään ihan yleisesti SH lapsen lisääntyminen menettelyihin. Joo-o yhteiskunta on tällainen. Koskaan se ei ole tai sen ei tule esittäytyä tuonpuoleisena esim. leijan lennätyksellä. Kyllä mulla ei ole löytynyt avio-oikeuksia seksuaali- ja seksivangin pitämiselle.

• Jannelle v.nytSinde
        Minervä vm-82 kirjoitti:

Se on nk. jne. perse aukisuus, joka perustuu Äiti Teresa- myytti suggestioon. Sillä kerjätään ihan yleisesti SH lapsen lisääntyminen menettelyihin. Joo-o yhteiskunta on tällainen. Koskaan se ei ole tai sen ei tule esittäytyä tuonpuoleisena esim. leijan lennätyksellä. Kyllä mulla ei ole löytynyt avio-oikeuksia seksuaali- ja seksivangin pitämiselle.

Psykoanalyyttinen tunteettomuus ei koskaan kiinnosta Helppo-Heikkiä joukkomainonnan uhria, suggestion toteutumattomuuden perikuvaa.

"Verta, hikeä ja kyyneleitä. Meidät on siepattu ja a-klinikka on vienyt Helpon Heikin todellisuuden valheellisella tajuttomalla todellisuudellaan. Räivitty ja räitty maailma ilman tietoakaan suggestion kaikkivoipaisuudesta ja joukkovoimasta. Millainen tulevaisuus, sellainen ihminen. Kyllä tämä a-klinikan tori ja kaupunki ovatkin paskaisia paikkoja ja saavutukset sellaiselta väestöltä olivat nollassa.

Täysiä puhallettu ilmaan nollana. Nyt kun kaikki kevään viettelykset alkoivat olla ohi ja pelottavan polttava kesä lähestyä rinnan alle hiipi vielä tulevaisuuden tuska. Rima oli todella heikko katketakseen, mutta alhaalla. Tiedottomuus unelmineen hipoi hierottua todellisuutta ja tulevaisuutta. Voi auta mua, Vapahtajamme, kuollut sielu ja ruumis hävisivät eilen. Miksi kesä pelotti? Oliko helppo heikki todellakin niin julma ja pelottava hahmona, että se karkoitti todellisen kesän luonteen, onnen? Meille oli jäänyt ainoaksi tehtäväksi vain fossiilien juonteet, miksi sitä uhria pitäisi palvoa? Katso vaikka lehdestä: "Ei ole pakko."

Mahdollisuuksia... Sitähän a-klinikan kesä olikin täynnä. Vain Raamattua sivu sivun perään, ilman onnistumisen ja löytämisen riemua. Elämystä oli vaikea tavoittaa. Ei tarjoa tarkoituksellista elämää. Kiihdyt hieman: "Kuinka niin ei tarjoa? Mitä jää jäljelle? Olenko varmasti rahoissa ja varoissa? Raamattu ei tarjoa ilmoitusten houkutuksia, kristinuskolla ja Jumalalla on varmasti sellaisiakin elämyksiä tarjottavana. Ovatko ne nykyaikaisempia ja nykyisellään unohdettuja, vai ovatko ne käytössä ihan halventavassa piirissä? Vihamielinen houkutus viinan ostamiseen. Voi niin tuiki tavallista, tuiki tuttua ja tutkittua taattua laatua."

• minun tarina

Kävit AA:n sivuilla ja tiesit heti, ettei se sinulle sovi!
      Alkoholismihan on itsensä kieltävä sairaus, joten monet juovat itsensä henkiltä.
      Mm isäni ja veljeni.
      Minulle sanottiin aa:ssa, älä välitä jumalasta, jos se ei sovi, kunhan muistat, ettet itse ole se. (olio, joka pystyy hoitamaan homman yksin) Olin lopettanut juomisen lukemattomia kertoja ja olin taas viikon päästä kännissä. Siis en pystynyt siihen yksin. Onneksi ymmärsin sen. Sain aa:sta avun. Aa:ssa ei ole muuta pääsyvaatimusta, kuin halu lopettaa juominen. Soita rohkeasti aa auttavaan puhelimeen, voit saada apua. Se on yksi mahdollisuus..
      Minua se auttoi, ehkä sinuakin!

• hoidettu potilas

Vieläkö viina vie?

• KosteamiesII

Ryhmillä on paljlon eroa. Valitettavasti jotkut ryhmät lähes tuputtavat jumala satujaan, mutta onneksi sellaiset ovat erittäin harvinaisia.

Uskonasioita ja politiiikkaa ei pitäisi käsitellä ollenkaan, mutta ikävä kyllä toiset ovat niin kehittymättömiä, etteivät vanhempinakaan pysty olemaan narraamatta itseään. Toisaalta inhimillistävä piirre. Onhan ihan varma, että täysin objektiivisena ei voi olla, omat mieltymykset tulevat tietysti lävitse puheen.

Itse olin vuosia ryhmässä. Pitää kyllä myöntää, että jätti jonkunlaisen jäljen, Alistaa melkoisesti, meidän ryhmässä ja monessa muussakin oli sälyttää kaikki syyt itsensä päälle ja omaa itseään naurettiin ja pilkattiin puheissa. Ei sellanen tee välttämättä hyvää, vaikka toki egoismille pitääkin yrittää laittaa rajoja.

Itse kuitenkaan en vastusta jumala-aatetta noin niinkuin psykologisena työvälineenä. Olkoonkin, että jutu ovat täyttä satua ja vertauskuvallisia.

Kuitenkin itseni kunnioitus on ollut vaikeampaa ryhmäkokemuksen jälkeen. Mikään kova alkoholinkäyttäjä en ole. Eli minulle ei käynyt niin, että ryhmästä lähtö aiheutti hirveitä vaikeuksia tai alkoholismin romahdusta. Ennen ryhmään menoa join kaiken rahani ja loput velaksi.

• Kaljamonsteri

Juo niinku mä yks kalja alle minuutis ;)

• Toistaiseksi raitis

Suosittelen ehdottomasti AA-ryhmää alkoholiriippuvuuden hoitoon. Itse olen saanut ryhmästä avun ja olen ollut raittiina nyt 30 vuotta. En ole millään tavalla uskonnollinen ihminen, enkä usko että AA-liikkeen tietynlainen uskonnollisuus on kenellekään todellinen este. Tiedän paljon muitakin uskonnottomia, jotka ovat saaneet AA-ryhmistä avun.

Ryhmiä on tietysti erilaisia ja olisi hyvä kokeilla erilaisia ryhmiä. Tämä on mahdollista ainakin suuremmilla paikkakunnilla.

Jos tilanne on vaikea, voi AA:n lisäksi tarvita myös ammattiapua, katkaisuhoitoa, pidempää laitoshoitoa, lääkehoitoa tai terapeuttisia keskusteluja. Mielestäni ammattiapua ja AA-toiminta ei ole ristiriidassa. Kokemukseni perusteella AA-ryhmä on paras keino ylläpitää raittiutta. Aluksi ryhmässä on syytä käydä mahdollisimman usein. Lisäksi on tärkeää aloittaa uudelleen epäonnistumisenkin jälkeen. Retkahdukset kuuluvat sairauden kuvaan ainakain aluksi, joten ryhmään palaamista ei pitäisi hävetä.

• Ex-addikti

Olet ollut kunnioitettavat 30 vuotta raittiina, joten siitä voi päätellä, että olet raitistunut suhteellisen nuorena. Miten on, käytkö vieläkin AA ryhmissä? :)

• Toistaiseksi raitis

Kiitos mielenkiinnosta Ex-addikti.

Aktiivisesti kävin ryhmissä vajaat kymmenen vuotta, sen jälkeen harvakseltaan muutaman vuoden ajan. Viimeisestä käynnistä lienee 15 vuotta.

Ajoittain koen pientä syyllisyyttäkin siitä, etten enää käy ryhmissä. Ehkä voisin elää tasapainoisempaa elämää, jos kävisin ja ehkä minulla voisi olla jotakin annettavaa uusille jäsenille. Ryhmätoiminnan lopettamiseen oli paikkakunnan vaihtoon, työhön, ym. liittyviä syitä. AA-liikkeen ajatukset ovat minulle edelleen tärkeitä ja pidän mahdollisena että palaan toimintaan.

Tiedän, että monet tarvitsevat AA-ryhmiä koko ikänsä. En suosittele omaa ratkaisuani muille. Eihän liike voi toimia, jos vanhat jäsenet eivät pysy mukana.

• t. voipytty

Hei!
        Onhan sinulla paljon annettavaa, kun kerrot palaverissa, että olet AA:n avulla saanut kiinni pysyvästä raittiudesta. Ja eiköhän uudella paikkakunnalla olisi mukava tutustua raitistuneisiin ihmisiin.

Minullekin on kertynyt päivä kerrallaan pitkä raittius ja palavereissa olen saanut tutustua myös nuoriin ihmisiin. Heiltä olen saanut toisinaan hyvin viisaita ja pohdiskelua herättäviä ajatuksia. Mikään ikähän ei ole vaatimuksena tai esteenä haluun lopettaa juominen. Nuorena raitistuneet eivät ole ehtineet juoda aivojaan ja hermostoaan niin huonoon kuntoon kuin mitä kymmeniä vuosia juoneet ovat tehneet.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7080
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      705
      3202
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      117
      1413
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      221
      1221
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe