Minä olen vihainen itselleni, koska olen loukannut hölösuullani lähimmäisiäni.
Nyt olen päättänyt olla hiljaa omissa oloissani.
En puhu, enkä pukahda.
Kärvistelen itsesäälissä.
Lähtisinkö jonnekin Huisin Nevadaan korpikuusien juurelle, josta kukaan ei minua löydä?
Puhelimenkin laittaisin kiinni, heittäisin sen vaikka järveen, eihän kukaan minua kuitenkaan kaipaa.
Tällaisia ovat vanhan miehen aatokset silloin tällöin.
Kuin lapsosen silloin muinoin.
Sellaisiksiko me jälleen muutumme?
Minä olen vihainen.
15
145
Vastaukset
- ehkä itsesääliä
Minä olen myös viime aikoina pyrkinyt välttämään tuttuja sillä usein jälkeenpäin paheksun joko omia tai toisten juttuja ja huomaan olevani rauhallisempi omissa oloissani omien harratusteni kanssa.
Ehkä olen oikeastaan koko elämäni tuntenut itseni erilaiseksi. Tuo sotalapsi aika Ruotsissa ja ulkomailla kauan eläneenä en oikein tunne kuuluvani tähän yhteiskuntaan.
Nyt ymmärrän miten moni vanhus on erakoitunut. - Ramoona*
Näin pääsiäisen alla moni viettää seurakuntien järjestämää hiljaisuuden retriittiä . Retriitin voi viettää yksinkin vaikkapa metsän helmassa päiväsaikaan, vielä on liian kylmää yöpyä laavulla. Pieni matka ilman matkaseuraa tekee myös hyvää, samalla voi tehdä matkaa sisimpäänsä.
Sanottua sanaa eikä ammuttua nuolta saa takaisin, mutta aina on mahdollista hyvittää ja pyytää anteeksi , jos loukattu on vielä elossa. Jokainen syyllistyy sanoilla loukkaamiseen , joskus tahtomattaankin. Tämä palstakin on hyvä todiste siitä.Mutta hyvät sanat ajallaan sanottuina ovat kuin kutaomenia hopeisessa maljassa.
Lapsonen on meissä tallella, joskin monen kerroksen peitossa. Lapsenomainen herkkyys tuleekin varmasti taipaleen loppupuolella enemmän esiin, monet pehmenevät, ei ole enää tarpeen olla pärjäävä ja kovis.
Aurinkoista päivää, raikkaita tuulia, tervehtien Ramoona. - *Kukkahame*
Älä nyt 'hyvä veli' noin edes ajattele, maailmassa on monta ihmeellistä asiaa joihin on vielä aikaa tutkia ja tutustua lähemmin.
Pienet asiat päivittäin, liikkuminen ja uutisten seurailu, ja vielä osanotto kevään puuhiin, talven jälkeen niitä riittää jo pelkkä vilkaisu ympärille, varsinkin jos asuu omakotitalossa, kerrostalossakin pienet puuhastelut jos vain niin haluaa.
Minun uteliaisuus elämään on ehtymätön ainakin vielä, pitää nähdä vielä ja aina uudestaan kevään ihmeet, Vantaankosken tulvavesien jääpadot, Nurmijärven peltojen tulvavesijärvet, erään kallioseudun linnut, käärmeet ja vesiputoukset.
Monen mielestä asiat ovat toistuvia vanhoja tuttuja, minulle uusia joka vuosi.
Puhumattakaan tapahtumista keväisin, kesällä ja milloin vaan torikahviloissa ja milloin missäkin, jokaisesta saa lisää voimaa ja mielenkiintoa arkeen.
Älä lannistu äläkä heittele puhelinta, sitä voit tarvita vielä paljonkin!..;-))- kaikkihan
kevään tulosta ja luonnon ihmeistä nauttivat, kukin omilla kotikulmillaan. Eikä vuodet ole veljeksiä, on sitä muuallakin myös vuodenaikojen vaihtelu huomattu ihan joka vuosi.
- sitä saa mitä tillaa
Älä turhaa vihoittele, ei täällä kukaan sinua vakavasti ole ottanut . Tuollahan jo kerroit Dementtiästä ja siitä kuinka pidit vanhojen viestien ylös kaivamisesta tärkeänä. Ole siis aivan aivan huoletta ja huutele kaikessa rauhassa, kun kukaan sinua vakavissaan ota, etkä siten ole ketään loukannutkaan. Kyllä täällä on mukava lukea asia viestijen väliin höpö höpöäkin.
- sinisirkku-
Tahtomattaan voi loukata jokainen joskus, mutta minusta on hyvä kun sen on tiedostanut.
Varmaankaan et viihdy siinä mielentilassa, joten eiköhän puhumalla ole paras, niin asia on poispyyhitty.
Yleensä kun jokin pitkittyy, niin se mutkistuu. Paljon on myös väärinkäsityksiä ihmisten kesken, ja omasta luonteestahan se riippuu, kuinka vakavasti ottaa syntyneet kärhämät.
Puhtaalta pöydältä on hyvä jatkaa:)
- Non-niin
"Lapsenmielisyys on ihmisen paras ominaisuus"; sanoi, mikä hänen nimensä nyt olikaan, pappi joka on nykyisin hautautunut tuonne EU parlamenttiin.
Tarkoitat nyt kuitenkin varmaan hieman eri asiaa. Hiljaiset ja syrjässä pysyttelevät miehet ovat kuitenkin useasti saaneet pahoja aikaan, en sano nyt henkilökohtaista kenestäkään mutta joskus kun olen osallistunut yhteisiin rientoihin huomaan, että hauskaa oli kaikesta hölösuisuudesta huolimatta.
Seurasin naisväen sanailua toisilleen tuolla hernekeitto kojulla, siinä ajattelin nuo ovat lopunikää vihamiehiä toisilleen, mutta erotessaan toivottelivat hyvää vointia ja juhlissa taasen nähdään. Voi hyvä tavaton!
Ei itsesääliin kannata langeta, vaikka se onkin sellainen kuoppa, johon on helppo vajota. Itse sieltä on ponnisteltava ylös, ei kukaan tule auttamaan eikä paijaamaan.
Itselleen saa suuttua ja yrittää tunkea itsensä vaikka vessanpönttöön.
Siinä huomaa, ettei moinen kannata. Jos on mokannut tai höläyttänyt pahasti, on paras marssia kaltoin kohdellun henkilön luo ja pyytää anteeksi.
Aurinko paistaa, lumi sulaa ja joutsenet lentävät pohjoista kohti.
Painu pihalle ja tee pieni lenkki. Eiköhän helpota!
Lykkyä tykö!- Eerika Emilin tr
Täällä toinen, tää laulu on soinut jo maaliskuun alusta saakka kammarissani, oisko tästä lohtuu sinne Jopelin huusholliin
Erin Anttila -Vanha nainen hunningolla... semmonen
Melkosen suorat sanat.
"Herään vieraassa talossa, mietin miten vaikeaa ois kertoa tuolle nukkuvalle miehelle että olen naimisissa.
Ja miten vaikee ois selittää, kuinka liitto laimenee. Nelkytvuotta saman miehen lakanoissa, naiseuteni niihin pudotin. Sen löytämään sun halusin.
Ja mä mietin kuinka mä ratsastin, kuinka autossa jo liikkuvassa sua halusin, otin tietoisen riskin kun hairahdin. Olin vanha nainen hunningolla. Olin vanha nainen hunningolla.
Seison portilla kauan ja kuulen kuinka koira räksyttää. Ei naapuri tehnyt lumitöitä eilenkään vaikka juuri niin sovittiin. Sut jätin nukkumaan nätisti,
enkä tahdo enää tavata. Puutarhatuoli lumen alta pilkottaa, en usko ett on kesä kaukana, vaikk on vielä pakkasta.
Jä mä mietin kuinka mä ratsastin, kuinka autossa jo liikkuvassa sua halusin. Otin tietoisen riskin kun hairahdin. Olin vanha nainen hunningolla. Jä mä mietin kuinka mä ratsastin, kuinka autossa jo liikkuvassa sua halusin. Otin tietoisen riskin kun hairahdin. Olin vanha nainen hunningolla. Olin vanha nainen hunningolla."
Erehtynyt ja katunut mutta ei auta muuta kun marssia eteenpäin uuden päivän valossa paremmalla tuurilla, eloni taipaleen takuuvarmasti elän yksin nunnana. Biisi on lista ykkönen.- Eerika Emilin tr
Autan,laitan soimaan kirjoitti:
Nii-in biisi sopii kuin hansikas käteen tän päivän elämään. Oli menneisyys molemmilla hänellä toisin minulla omalla tavalla, näin se meni. Tunteet ne tunteet näköjään elävät vielä uudelleen nuoruusvuosien ajoilta puolin ja toisin se on meidän elämää..
Kiitos linkistä sävelmään. - ullamirjami*
Eerika Emilin tr kirjoitti:
Nii-in biisi sopii kuin hansikas käteen tän päivän elämään. Oli menneisyys molemmilla hänellä toisin minulla omalla tavalla, näin se meni. Tunteet ne tunteet näköjään elävät vielä uudelleen nuoruusvuosien ajoilta puolin ja toisin se on meidän elämää..
Kiitos linkistä sävelmään.Kiitos vaan!-----
Tääkanssa yks vanha naine haluis olla hunningolla!
Miksi me ei voida mieleltämme kanssa vanheta--- ei vaan --on se hyvä, että on ainakin muistoja, ---se olisikin ikävämpää jos elämä olisi ilman niitä liukunut ohi! - Atolfia
ullamirjami* kirjoitti:
Kiitos vaan!-----
Tääkanssa yks vanha naine haluis olla hunningolla!
Miksi me ei voida mieleltämme kanssa vanheta--- ei vaan --on se hyvä, että on ainakin muistoja, ---se olisikin ikävämpää jos elämä olisi ilman niitä liukunut ohi!Muuan nuori äiti kertoi radiossa, että hänen pienokaisensa oli kuunnellut autossa laulua ja alkanut kysellä äidiltään, että mitenkäs sitä autossa ratsastetaan. Äidillä meni hieman huuli pyöreäksi ja hiljaseksi veti. Ei osannut lapselle selittää eikä enää sanonut voivansa kuunnella koko laulua sen kaksimielisyyden vuoksi.
En minäkään ennen tuota kaksimielisyyttä edes ajatellut, mutta nyt se vaan tulee aina mieleen, kun laulun kuulen.
- aleksandrovits
Kun ikä lisääntyy, niin yhä useammin palaamme menneisiin vuosikymmeniin ja kumma kyllä, useimmiten niiden ikäviin tapahtumiin, joihin olemme joutuneet, mokauksiin, joita olemme tehneet, täyttymättömiin toiveisiin, jotka voivat olla kovin erilaisia aineellisista seikoista seksiin asti.
Niitä on meistä lähes kaikilla - sillä voi ainakin lohduttautua. Ilmeneminen ulospäin on erilaista. Siinä voi olla rajoittuneisuutta.
Näkeehän täälläkin usein kirjoittajan ärtyneisyyden. Täällä se on helppo purkaa katkeruuttaan, kun voi esiintyä henkilöllisyyttään paljastamatta.
Hauskempaa tietenkin on lukea iloa heijastavia kirjoituksia.
Vuosien takainen joogan opettajan ohje kuului: hengitä syvään ja puhalla ongelmat ulos, taivaan tuuliin. Kannattaa sitä ainakin yrittää. - Muistot kultaisia
pääasiassa minulla.
Vaikka vaikeuksien läpi olen mennyt. Vaikeuksien voittaminen on aina lisännyt toivoa paremmasta.
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565500Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551685- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101207Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190