pahoinvointi/oksentaminen

emetti___

elikkäs sellasta kyselisin et kuin moni on joutunu oksentaan synnytyksessä ja missä vaiheessa? itellä kamala emetofobia (oksennuspelko) ja nyt rupes hirvittään et mitä jos....
tyhmää tässä se että yks synnytys jo takana, ja se meni hyvin, vaikka kestiki 48h, ponnistus 42min, eikä huonoa oloa ollu, sain epiduraalin..ja siittä lähtien puhunu et millon vaan uudestaan..:D ja nyt ku synnytys rupeeki oleen taas lähellä, on tullu kaikennäkösiä pelkotiloja..:) hullua... mieli tekee tepposia..:)
mutta kertokaahan kokemuksia jos vaan joku viittii vastata...

7

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

oksensin aika alkuvaiheessa, kun olin saanut petidin-piikin kipuun. Tiesin kyllä, että se saa useimmat voimaan pahoin, mutta halusin kuitenkin kokeilla. Toista kertaa en ota, koska ei se paljoa edes auttanut. Eli ei ainakaan petidiniä, jos ei halua oksentaa...

• odd

mulla tuli oksu epiduralin saannin jälkeen ja sit toisen kerran ponnistusvaiheessa..mulla oli kans aika pitkä synnytys enkä saanut mitään ruokaa, vaan mehua juottivat, että saan energiaa. En ole tottunut mehua juomaan, vaan vesi on se mun juttu. Luulen et osittain johtu pahoinvointi tuosta mehun litkimisestä.Seuraavalla kerralla meinaan syödä myös jotain jos on pitkä synnytys.

• Minä oksensin synnytyksen jälkeen ja kyllä ihan viimeiseen pisaraan(mitä ny yleensä olin päivällä pystyny syömään..lähinnä juonu..)Oli kyllä niin heikko ja huono olo synnytyksen jälkeen, etten juuri muista paljoakaan synnärillä olosta..:/
      Olin ihan varma että oksennan pitkin synnytystä, mutta taisin olla niin täysillä mukana koko synnytyksen ajan,että ykä tuli vasta työn jälkeen:)
      En tiennykkään ett oksennuspelollekin on oma nimike!(vaik kai sitä kaikille kammoille on:)koska yhellä kaveri pelkää kans oksentamista..
      Tsempiä!!Eikait ne kaikki oksenna:)

• toinen tulossa

Itse oksensin mahani tyhjäksi, kun synnytys lähti kunnolla käyntiin (eli synnytyksen alusta n. 8h, kun olin auki n. 4cm) ja toisen kerran juuri ennen ponnistusvaiheen alkua.

Kätilö totesi ekan kerran jälkeen, että suurin osa oksentaa jossain vaiheessa. Toisella kerralla kätilö hymyili lähes tyytyväisen näköisenä ja sanoi: nyt taitaa alkaa tapahtua jotain. Eli kätilö piti oksentamista luonnollisena merkkinä synnytyksen etenemisestä.

• yrjöämmä

Jaa, täällä on oksennettu ja ripuloitu jo melkein kaks viikkoa, mutta vauvaa ei vaan kuulu... :( Alkaa olla aika heikko olo. Saa nähdä, miten siitä synnytyksestä sit selviää...

• dididididi

Meikäläinen oksensi heti synnärille tultaessa, silloin 5 cm auki. Oli tosi kiva yllärin kun koskaan en ollut kuullutkaan että synnyttäessä voi yrjötä... Hävetti siinä sitten kätilölle sanoa, että tuohon roskikseen laattasin...

• aäö

mulla kans kamala emetofobia ja olen synnyttänyt 4 kertaa. Koskaan en ole oksentanut, mutta pahoinvointia on tullut epiduraalin jälkeen ja sitten synnytyksen jälkeen on tullut huono olo jos oon yrittäny heti syödä. Se voi olla joku epiduraalin haittavaikutus se pahoinvointi. Mutta synnytyksen jälkeen syö ja juo varovasti. Tsemppiä, ei kaikki oksenna! =) Ja voithan ostaa apteekista semmoiset sea-band pahoinvointirannekkeet. Mulla oli semmoset mukana viimeisessä synnytyksessä, että jos tulee paha olo mutta eipä tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe