SEURAKUNTAKONFLIKTIN TASOT
- Taso viisi: Peruuttamattomat tilanteet. Jos tasolla neljä tarkoituksena on rankaista toisia tai päästä heistä eroon, tason viisi konfliktien tarkoituksena on puhtaasti ja yksinkertaisesti tuhota vastapuoli, maksoi se mitä tahansa itselle tai toisille. --annu42--
Ensin päättelin että ei voi olla totta. Mutta konfliktin kautta useinmiten aikuisiässä uskoonkin
tullaan. Ensin on syytöksiä puolin ja toisin, mutta sitten ihminen pääsee Jumalan kanssa
yhteisymmärrykseen. Semmoista tapausta (tasoa) ei voi ollakaan, missä ei olisi enää
mahdollista yhteisymmärrys Jumalan kanssa.
Em. syystä en voi yhtyä taso viiteen varauksetta. Sillä onhan Raamatun esimerkki siitä,
että seurakunnasta erottaminenkin on tarkoitettu vain väliaikaiseksi. Seurakunta toivoo,
että voisi vielä joskus ottaa takaisin. Tai että ainakin Herra saisi hänet takaisin.
1. Kor. 5:5
Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi,
että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
1. Tim. 1:20
Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun,
kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
Erottamiseen tai eroamiseen voi olla muitakin syitä kuin seurakuntakuri tai tyytymättömyys.
Mielestäni ei ole seurakuntakurista kyse silloin, kun adventisti ei suostu sapattia viettämään.
Tällöin hän on väärässä seurakunnassa ja riippuu ihan kunkin seurakunnan tiukkuudesta
tahi joustosta, jatkaako siellä vai ei. Välttämättä ei ole väärässä joukossa, jos muutoin
menee siellä siunatusti. Erottamiseen tai eroamiseen kuitenkin on riittävät perusteet, sillä
sapatti on keskeinen asia Adventtikirkossa; niin olen käsittänyt.
Olen annun kanssa samaa mieltä: konflikti on siunaus, kun se lain SEKÄ evankeliumin kanssa hoidetaan elikkä tiukkuudella sekä rakkaudella.
Sapatti-konflikti pelastaa ?
5
<50
Vastaukset
KOSKA OLEN TYTTÖ.
/7/7 Koska olen tyttö -kampanjaa (Keräyslupa OKU520A). Kampanja parantaa 413 miljoonan tytön mahdollisuuksia hyvään elämään maailman köyhimmissä maissa./7/7 http://www.plan.fi/plan-jaagaala/
Plan.fi tahtoo konfliktin ja konfrontaation avulla auttaa pienten naisten asemaa.Onhan väärin, että useimmat maailman pienet naiset eivät pääse kouluun vain sen vuoksi, että ovat naisia. Kouluun täytyisi päästä, jotta voi
elättää perheensä - koulua käymättömän työtulot liian pienet. Ja vai koulua
käynyt nainen voi onnistuneesti parantaa naisten asemaa.
Entäs sitten se sellainen silpominen .. maailmassa
silvotaan pienten naisten erästä ruumiinosaa, eikä suinkaan vähäisintä.
Jostain syystä sitä tapahtuu erittäin paljon islamilaisessa maailmassa, vaikka
asialla ei pitäisi olla mitään tekemistä islaminuskon kanssa. Heidän profeettansa Muhammed järkyttyisi, jos saisi tietää silpomisesta.
Fyysisen vamman lisäksi jää pysyvä psyykkinen vammautuminen.
Sitäpaitsi tytöille vastentahtoisesti tai houkutellusti tehtävä silpominen
on edelleen sangen hengenvaarallinenkin.
Konflikti herättää!
Plan soppaa - suosittelen, mieskin voi mainosaidan ylleen pukea ...
http://www.plan.fi/fi-FI/planshop/koska-olen-tytto/
Osallistu tyttöjen vapauttamiseen - tyttöihin kannattaa sijoittaa ...
http://www.plan.fi/donation
TÄRKEÄÄ FAKTAA --
http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisen_sukupuolielinten_silpominenOIKEA SAPATIN VIETTÄJÄ ei tuomitse sunnuntaijumalanpalveluksia ! -->
Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
Jeesukseen Kristukseen.
(Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010)
"PEDON MERKIN VÄÄRÄ SOVELTAMINEN" - Kolmen enkelin sanoma, sivu 57
"Ole kiltti äläkä ryntää tämän luvun luettuasi sunnuntaita viettävien naapuriesi luokse ja kerro heille,
että heissä on pedon merkki. Asia ei ole näin. Pyhien sinetöiminen ja petoa seuraavien ja kumartavien
merkitseminen on vielä tulevaisuuden asia. Ellen White tekee tämän täysin selväksi:
'Kukaan ei ole vielä saanut pedon merkkiä. Koetuksen aika ei ole vielä tullut.
Kaikissa kirkoissa on aitoja uskovia, myös roomalaiskatolisessa kirkossa.' "- Varoitussanoma
Antti VKantola...
Emme ole maitsemaasi kirjaa lukeneet, mutta kolmen enkelin varoitussanoma pedosta ja pedonmerkistä sunnuntaista on mennyt naapureille ja pidemmällekin.
Raamatun kolmas enkeli vain suorittaa varoitustehtäväänsä, eikä ole kirjoista riippuvainen mitä ihmiset kirjoittelevat.
Monet saavat jo vauvakasteessa pedonmerkin, eivätkä halua siitä aikuisenakaan luopua. Harva on se joka totuuden löytää.
Pedonmerkki sunnuntai on ollut pedonmerkkinä v.321 jKr. lähtien. Aha, olet suorassa (lue:kierossa) suhteessa endtime.net -sivustoon ja sen
allekirjoittaneeseen Helinä Jokiseen. Olet nimim. ylifariseus, muitahan täällä
ei oel endtime.net faneja. Sun kannattis tutustuu adventtiliikkeen oppikirjaan
Kolmen Enkelin Sanoma, jotta vapautuisit kauheasta vainoharhaisuudestasi.- 1234567...
Meitä on ylifariseuksen lisäksi muitakin, jotka ymmärrämme , että pedonmerkki on ollut v.321 jKr. lähtien pedonmerkki.
Kolmas enkeli vaan lentää ja varoittaa niinkuin kuuluukin. On hyvä, että Helinäkin tekee töitä tahollaan varoitussanoman eteenpäin viemiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450