Olisipa mulla rahaa,niin ostaisin jostakin vanhan,käyttökunnossa olevan linja-auton!Siitä mä tekisin hienon ja tilavan asuntoauton kesäreissuihin.Monta kertaa on homma jo suunniteltu mielessä:Kuskin takana 3 tuplapenkkiä käytävän molemmin puolin.Kevyeen väliseinään ovi,josta pääsee pieneen keittokomeroon.Seuraavasta ovesta avautuu makuutilat eli 2 seinälle nostettavaa vuodetta molemmin puolin.
Paksu väliverho on väliseinän paikalla:Kun verhot vetää syrjään,niin päästään suureen oleskeluhuoneeseen.Pari pientä sohvaa ja nojatuolia,kahvipöytä ja iso taulutelkkari.Sekä tietenkin pakolliset musiikkivehkeet ja paljon lukemista.Oleskeluhuoneesta mennään pesutiloihin.Vasemmalla puolella pieni vessa lavuaareineen ja oikealla taas olisi suihkunurkka.Viimeisenä linja-auton peräosassa vaakapaneloitu sauna,jonka sähkökiukaasta tulee mojovat löylyt.Ei muuta kuin kylmää vettä kuumalle kiukaalle,niin taas elämä alkaa hymyillä!
Lisäakut ja bensakäyttöinen kompura antaisivat tarvittavan sähkön ja jatkojohtoja voisi käyttää tarpeen tullen jollakin sopivalla paikalla.Linja-autossahan on ruhtinaalliset säilytystilat lattian alla ja sinne saa hyvin asennettua tarvittavat vesisäiliöt sekä likavesitankin.Helppo täyttää ja tyhjentää.
Ja sitten vaan jääkaappi täyteen herkkuja,kossua,bisseä ja siideriä tarpeeksi paljon ja eikun menoksi!Ei turhia stressaamisia leirintäalueiden aukioloajoista,ei huolia peseytymisen ja ruokailun suhteen.Eikä varsinkaan alituista kelloon tuijottamista.Voisi mennä ihan oman mielensä mukaan ja viettää aikaa pienten järvien ja lampien lähistöllä.Ja jos päivämatka sattuu jäämään vaikka 10 kilometriin,niin se ei tahtia haittaa.
Sen kun ajaa mukavalle paikalle ja aloittaa kesästä nauttimisen.Muutamasta tiiliskivestä ja parista vanhasta jääkaapin hyllyritilästä saa tukevan ja tehokkaan grillin eikä tarvitse turhaan kiukutella vanhan peltisen pallogrillin kanssa.Kuinka rentouttavaa ja piristävää olisi tällainen ajanvietto!Ilmassa leijuisi herkullinen sapuskan tuoksu,sauna olisi lämpimänä,linnut lauleskelisivat ja aurinko antaisi lämpöään...
Sadepäivätkään eivät mitenkään saisi mieltä matalalle.Mikä olisi istuessa sisätiloissa,kun voi katsella telkkaria ja lueskella taikka kuunnella musiikkia?Siinä pikku paukkuja tehdessä ihminen ehtisi mietiskellä tätä nykymaailman mieletöntä menoa ja turhanpäivästä kouhkaamista.Ja kun joskus kirkkaassa kesäyössä näkisi satelliitin kiitävän rataansa korkealla taivaankannella,niin ehkä voisi tulla mieleen kysymys:Mikähän kiire se tuollakin muka on?Samaa rataa se kiertää koko ajan ja perille ei pääse koskaan...
Lomareissulla jossakin Suomessa...
12
875
Vastaukset
- ei huonompi ajatus
Minullakin on käynyt tuo mielessä.Tuskin tulee kovinkaan kalliiksi jos itse osaa koppuloida eikä auto tule hintoihinsa.Tilaahan linja-autossa on ihan riittämiin.
- Anjaniina.
Nii, kunon olemas asuntoautoja joissa o kaikki tuo, niin miks alkaa rakentaan?
Osta caravan ja se on siin... - ...
Vireillä on.
Vähän samantyyppinen asia. Mäkin mietin tuota auton hommaamista, mun pitäs rakentaa rantasauna, rakennuskieltoalueelle.
Mulla yhdellä kaverilla on linja-auto rannassa, kilvissä ja katastettu, sauna löytyy. Käy se sillä välillä reissussakin, mutta enenpi se on parkissa joen törmällä.
Ite olen tekemässä peräkärri saunaa. Tukkia jo kaadettu. Haeskelen traktorin peräkärryjä, minkä päälle sen kasaa. Peräkärryissä se juttu, se luokitellaan maatalouskoneen lisälaitteeksi tai jotain. Sitä ei tarvitse laittaa kilpiin, kuten vaikkapa auton peräkärri. Porsaanreikä.
Toisekseen se ja sama, mitä kärryille on pakattu, kunhan on painot ja mitat kohdillaan.
Siirrettävä rakennus on siirrettävä, kunhan sitä ajoittain siirtää. Osoittaa käytännössä, että ei ole pysyvä, rakennuslupaa vaativa rakennus. Ja sauna ei tarvitse likakaivoja. Sauna kun luokitellaan kuivaksi tilaksi.
Osta linjuri, ei ne paljoa maksa. Mä etin tässä tosiaan traktorin peräkärryjä edullisesti :DDD
=DW=
Äänestä Ihmisten Puoluetta! Ota yhteyttä kun homma etelee...
- Edullisin.
Versio asuntoautosta on,kun rakentaa asuntoauton vanhaan pakettiautoon.
- Bussi on pihassa
Helpommalla pääset kun hommaat jostain rättisitikan kesäautoksi. Säästyy vaivaa ja rahaa kunnon mjoitukseen, tietysti valmiiseen ruokapöytään viineineen päivineen.
Tuohon parkkipaikalle ilmestyy aina toukokuussa sellainen ihanan kirkkaan vihreä ja olen varma, ettei se seiso siinä ihan turhan panttina. Mikä se kummallinen lisuke siellä takana on, laatikonmuotoinen. Tavaratilako ? Sellaisen minä haluaisin ja olisi helpompi parkkeerata:))360 tkm ajettu kirjastoauto myytävänä www.loviisa.fi myydään eniten tarjoavalle. Sanoo kulttuurilautakunnan varajäsen.:-))))) Scania
- Suosittelen
Oltekos ajatellut, kun siihen käyttäkuntoiseen vanhaan busaan tulee kesken matkan remppaa? Moottori-/vaihteisto-/perävaurio, tai pelkkä rengasrikko? Ei muuten ole halpaa! Kaikkein turvallisinta on vuokrata matkailuauto, jossa on kaikenvaravakuutus jne.....
Hyvää lomamatkaa! - Nuori neitonen 18
Mun tietääkseni bussia ei saa "viritellä" tuolleen.
Vaarallista ja tyhmää.
Ei pahalla. xD
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164