Hyvät suomalaiset
Suomi on hyvä maa, yksi maailman parhaimmista maista monilla eri mittareilla mitattuna.
Suomessa on rauhallista, turvallista, puhdasta ja elintaso on maailman korkeimpia. Ei ihme, että Israelin puolustusministeri Ehud Barak sanoi jokin päivä sitten maansa levottomuudesta kyseleville toimittajille, että tällaista se on Israelissa. Jos etsitte rauhaa, niin muuttakaa Suomeen.
Tiedämme kuitenkin, että vaikka Suomi on hyvä maa elää useimmille suomalaisille, niin se ei koske tasaveroisesti kaikkia suomalaisia. Syitä on monia, joihin en mene nyt yksityiskohtaisesti tässä kirjoituksessani. Sanon vain sen verran, että mikäli minut valitaan eduskuntaan, niin haluan omalta osaltani vaikuttaa siihen, että huonompiosaisten ja kaikkien suomalaisten elämänlaatu voi parantua.
Haluankin haastaa suomalaiset siihen, että tästä meidän hyvästä maastamme voidaan tehdä vielä parempi maa kaikille.
Niin kuin useimmat tietävät, niin minä olen politiikassa myöhäisherännyt. Olen koko ikäni ajatellut, että minun tehtäväni on lähinnä uskonnollisella puolella. Eri elämänvaiheiden takia jouduin kuitenkin kokemaan senkin pettymyksen, että niin ei käynyt kuin vain vähän aikaa, ja teinkin sitten suurimman osaa elämäntyöstäni luokanopettajana.
Koin poliittisen heräämisen eläkkeellä jo ollessani vasta kaksi vuotta sitten. Eri vaiheiden jälkeen minusta tuli Itsenäisyyspuolueen kansanedustajaehdokas joulukuussa 2010.
Olen tehnyt mielestäni hyvää vaalityötä pienellä budjetilla, josta kaikki on omaa rahaani. Olen arvioinut vaalimenoiksi n. 3500 euroa. Eli en ole käyttänyt paljoakaan rahaa, mutta olen luottanut siihen, että ihmiset, jotka ovat lukeneet mielipiteitäni ja kannanottojani netissä ja lehdissä, voisivat sen perusteella äänestää minua.
Uskovana ihmisenä olen rukoillut jo pitkään seuraavasti: ”Jumala, anna Suomen eduskuntaan tulla valituiksi sinun tahtosi mukaisia ihmisiä. Jos minä kuulun siihen joukkoon, niin tapahtukoon niin.”
Eli olen rukoillut Isä meidän –rukouksen mukaisesti Jumalan tahdon tapahtumista maan päällä.
Uskon kuten Raamattu opettaa, että maalliset vallanpitäjät saavat viime kädessä valtansa Jumalalta, joko Jumalan täytenä tahtona tai sitten sallimuksena.
Minä toivon ja rukoilen Suomelle oikeita, Jumalan tahdon mukaisia, oikeudenmukaisuuteen pyrkiviä ja Jumalaa kuuntelevia vanhurskaita johtajia.
Haluaisin olla heidän joukossaan.
Mutta se asia on äänestäjien ja Jumalan suosiollisen siunauksen varassa.
Jouko Piho
Itsenäisyyspuolueen
kansanedustajaehdokas (274)
Uusimaa
Jouko Pihon vetoomus suomalaisille äänestäjille
3
87
Vastaukset
- tapioneva
Tutkimattomia ovat Herran tiet. Aina ei löydä suoraan sinne, mihin on menossa eikä aina tiedä, onko ollut menossa oikeaan suuntaa. Elämässä etukäteen ei tiedä, ja jälkeenpäin on myöhäistä.
"Elämä on tässä ja nyt."
- Esko Seppänen - - pakana.
Varoitimme sinua tuomasta uskontoa politiikkaan. Tuloksen näkee jokainen.
- uskomaton.
Uskovaiset pois politiikasta. Lähi-Itä on tästä varoittava esimerkki. Uskonkiihkoilu johtanut valtavaan ongelmaan jolle ei näy loppua. Toivottavasti suomalaiset äänestäjät ymmärtävät tämän aina. Valtio on siksi erotettava uskonnoista lopullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647