Niin eli lueskelin tätä palstaa ja sieltähän kappas vain löytyi todella paljon samaan aiheeseen liittyviä kysymyksiä kuin minulla. Eli SPAGAATTI! Mitä teen? Osaan lonkankoukistajan venyttää ja sitten takareiden, ja lisäksi pari muuta joista on spagaatissa hyötyä (Tuttuni ohjasi minulle nämä liikkeet (= )
Eli venytykset suurin piirtein tiedän, ja tiedän myös sen että pitää lämmitellä ennen kuin alkaa venytellä. Mutta se pääkysymykseni on siis se että kuinka useasti viikossa/kuinka useasti päivässä. Onko hyvä pitää välipäiviä venyttelystä (tästäkin on monia mielipiteitä. Tätä Voimistelu palstaa lukiessani monet olivat sitä mieltä että joka päivä täytyy venytellä, toiset taas olivat sitä mieltä että jokapäiväinen venytys ei ole hyväksi.. eli kumpi on oikea). Ja lämmittelyn jälkeen täytyykö pitää mitään taukoa ennen venyttelyä, vai voiko heti lihakset täysin lämpiminä ja keuhkot hengästyneenä alkaa venyttää. Ja sitten vielä, alanko heti ja vain venyttelemään spagaattivenytyksiä, vai olisiko hyväksi venyttää muita lihaksia myös.
Itse olen tähän asti tehnyt näin:
Venyttelen vähintään joka neljäs päivä, ja silloin venyttelenkin kunnolla:
15-30 min venytykset. Ja yleensä venyttelen takareiden, lonkankoukistajan ja etureidet. Joskus saatan myös pohkeita ja kaulan ja käsien lihaksia. Ja yleensä pidän 15 sekuntia venytystä päällä, mutta joskus pidempään.
Olen innostunut harjoittelemaan sitä spagaattia, joten voisiko joku ystävällisesti tehdä minulle viikon treenitaulukon , tai kertoa vastauksia ylempänä esittämiin kysymyksiini. Olen hyvin täsmällinen ja moneen asiaan haluan tarkat ohjeet, niinkuin tähänkin. Itse en oikein tiedä että miten te, jotka saatte spagaattin, venyttelette/venyttelitte kun harjoittelitte spagaattia.
Tuhannet kiitokset kaikille vastaajille. =)
P.s. Kuinka kauan teillä kesti saada spagaatti?
p.p.s. Olisi kiva jos saisin tämän parin kuukauden aikana sen spagaatin. Niin ja tällähetkellä spagaatista jää jtn 40cm
spagaatista hirveästi juttua jo mutta...
17+13
2
201
Vastaukset
- 29
vastatkaa!
- rytminenvoimistelija
No, yleensä venytyksissä kannattaa olla yli minuutti, jotta lihakset oikeasti venyvät. Ja jos haluut saada nopeesti spagaatin, ni venyttele ainaki joka toinen päivä :D Ja jos venyttelet tosi ahkerasti ni etköhän sä sen spagaatin saa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625