Morjens!! onko kellään tai kenenkään tutulla omaa koiraa tai rodun tuntemusta.
Ite olen kiinnostunut rodun luonteesta ja sen monipuolisesta käytöstä.Tiedän että niitä on vähän jopa norjassa, mut olis hyvä jos jollakin olis tietoja tästä hirvikoirasta =)
Musta norjanhirvikoira
2
258
Vastaukset
- ´´´´´´´´´´
Aika sattumaa olisi täällä sellaisen omistajaan törmätä, kun 2000-luvullakin Suomessa on rekisteröity vain 1 rodun edustaja. Kaiken kaikkiaan Suomessa ollaan rekattu vain reilut 20 mustaanorjanhirvikoiraa. Norjassa rodun suosio on viimeaikoina alkanut kasvaa: viime vuonna siellä rekisteröitiin jo yli 180 mustaanorjanhirvikoiraa. Mutta tavoitella toki saa rodun nykyisiä tai entisiä omistajia täältä ja muualta mistä haluaa :-)
Rotuun tarkasti tutustumattomana en itse ole tietoinen esimerkiksi siitä, ollaanko mustastanorjanhirvikoirasta jalostettu harmaannorjanhirvikoiran tavoin jo melkein kuin entinen metsästysrotu, eli huolimattomalla jalostuksella ja seurakoiraroolin suosion kasvulla metsästysominaisuudet pilattu.OK kiitti vinkistä =D Eli näitä koiria jos etsii ,niin pitää kattoa eninmäkseen norjan puolelta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657