Olen laatinut alustavan listan ministereistä. Se perustuu hyvin laajapohjaiseen malliin. Koska kepu on vieläkin aika iso puolue, niin se ynnä sirpalepuolueet voitaisiin ottaa hallitukseen niin meillä olisi taas konsensus.
Pääministeri - Jyrki Katainen
Valtiovarainministeri - Jutta Urpilainen
Ulkoministeri - Timo Soini
Kauppa- ja teollisuusministeri - The One And Only Mauri Pekkarinen, paitsi jos kepu oppositiossa, joku persu.
Sisäministeri - Kari Tolvanen
Puolustusministeri - Jussi Niinistö
Maahanmuuttoministeri - Jussi Halla-aho
Sosiaali- ja terveysministeri - Päivi Räsänen
Kulttuuri- ja urheiluministeri - Kike Elomaa
Maa- ja metsätalousministeri - Alexander Stubb (eikös se ole kanto suomeksi) tai Seppo Kääriäinen (jos kepu hallituksessa)
Kuntaministeri - Lea Mäkipää
Viestintäministeri - Mikael Jungner
Asuntoministeri - Tapani Tölli (jos oppositiossa, joku persu)
Yllätysministeri - Musta Hevonen
Kääkministeri - Aku Ankka
Merenkulkuministeri - Kirkko Vene
Tämä on siis alustava luonnos. Lopullinen lista saattaa poiketa tästä joiltain osin tosin.
Ministerilista
6
109
Vastaukset
Aika lähellä oot, mutta pieniä virheitä oli. Tässä on lopulliset nimet:
KOKOOMUS
Jyrki Katainen
Alexander Stubb
Paula Risikko
Pekka Ravi
Lenita Toivakka
SDP
Jutta Urpilainen
Eero Heinäluoma
Maria Guzenina-Richardson
Pia Viitanen
Ilkka Kantola
PERUS
Timo Soini
Pirkko Ruohonen-Lerner
Vesa-Matti Saarakkala
Erkki Havansi
Lea Mäkipää
RKP
Stefan Wallin
Mikaela Nylander
KD
Päivi Räsänen
EDUSKUNNAN PUHEMIES
Erkki Tuomioja
1. VARAPUHEMIES
Jyri Häkämies
2. VARAPUHEMIES
Pentti Oinonen- Perussuomalaiset
Perussuomalaiset nostaa esiin talousrikollista bodaajajulkkista
Kike Elomaa
Perussuomalaisten listoilla muun muassa eduskunta- ja eurovaaleissa ehdolla ollut bodaaja ja laulaja Ritva “Kike” Elomaa on tuomittu talousrikollinen. Syksyllä 2003 Elomaa tuomittiin hovioikeudessa 1 140 euron sakkorangaistukseen kahdesta rekisterimerkintärikoksesta.
Samassa jutun yhteydessä Kike Elomaan kanssa avioliitossa ollut Kimmo Elomaa tuomittiin useista talousrikoksista yhteensä kahdeksi vuodeksi ja kahdeksi kuukaudeksi vankeuteen. Lisäksi Kimmo Elomaa tuomittiin maksamaan miljoonien eurojen vahingonkorvaukset Ruotsin valtiolle.
Maskussa asuvan Kike Elomaan menestys erilaisissa vaaleissa ei ole ollut hääppöistä. Esimerkiksi eurovaaleissa hän sai omasta vaalipiiristään Varsinais-Suomesta vain 754 ääntä ja koko valtakunnasta yhteensä vain 2425 ääntä.- Jouko57
"Maskussa asuvan Kike Elomaan menestys erilaisissa vaaleissa ei ole ollut hääppöistä"
Paljonkos Elomaa saikaan ääniä eduskuntavaaleissa 2011?
- jhvuygyugytgf
Ilmeistä häiriköintiä. Mulle vasurisymppaajana vaalitulos on niin ahdistava, etten viitsi ottaa siihen mitään kantaa; etenkään, kun en ole minkäänasteinen politiittinen toimija tai koskaan ole ollut. Mulla kyllä olis vasuritaustaa, eli kun en rumakaan ole, enkä ihan tyhmäkään, tiedän, että voisin lähteä mukaan politiikkaan. Arvostan politiikkaa ja poliittisia toimijoita, jotka tekevät politiikkaa ihmisten kanssa ihan arjessa ja auttaen arkipäivän elämässä. Minua suututtavat ainoastaan ihmiset, jotka eivät käsitä, että ihan se palkatta työskentely on politiikan suurin anti, eli en voi sietää joitakin Hetemaj:ta, jonka mielestä "kunnallisvaalit ovat liian pieni juttu", ikäänkuin politiikka olisi muka jotakin imagopeliä, vittu. Olen minäkin kandi, mutta en ajattele olevani niin spesiaali, että minulla olisi oikeus halveksua kuntatason päätöksentekoa, koska sentään perusteet politiikastakin ymmärrän, eikä etenkään niin kauan, kun ei yhtäkään taustaltaan köyhää tummaihoista maahanmuuttajaa valita Suomessa "Vuoden maahanmuuttajanaiseksi"- tai mieheksi...
Kuule ainoa mikä on varmaa, on että Kataisesta tulee pääministeri. Soinista en haluaisi ulkoministeriä siksi, että sen enkun kielen taito on sönkkäystä ja tukkamalli ruma, eikä imagokaan ääioikeiston edunvalvojana Brysselissä kovin kummoinen. Soinista tulee Pekkarisen entisen pallin valloittaja, jos saan päättää. Kari Tolvanen olisi hyvä sisäministeriksi, koska vaikka kokkari onkin, tuo ihminen olisi tehtävään varmasti pätevä. Ja jos mielisairaat herjaavat näillä palstoilla, en voi sille mitään, eli en voi sille mitään, jos minua kuvitellaan joksikin henkilöksi, mitä en ole. Laskutehtävän olen oikein antanut, mutta en ole Suomi24:aa tunteva tai saatika saitin jäsen. Että jos vittu olisitte vainoamatta sivullisia ja viattomia, jotka ei koskaan edes näille saiteille kirjoittele, kiitos. - Jouko57
Pääministeri: Jyrki Katainen (kok.)
Valtiovarainministeri: Jutta Urpilainen (sd.)
Ulkoministeri: Erkki Tuomioja tai Eero Heinäluoma (sd.)
Elinkeinoministeri: Timo Soini (ps.)
Sisäministeri: Kari Rajamäki (sd.)
Puolustusminiseri: Jussi Niinistö (ps.)
Oikeusministeri: joku kokoomusnainen (kok.)
Opetusministeri: Henna Virkkunen (kok.)
Sosiaali- ja terveysministeri: Paula Risikko (kok.)
Maa- ja maetsätalousministeri: Jari Koskinen (kok.)
Ympäristöministeri: joku demarimies, esim. Jouni Backman (?) (sd.)
Liikenne- ja viestintäministeri: Raimo Vistbacka (ps.) (jos terveys kestää, jos ei niin joku muu persu)
Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri: Alexander Stubb (kok.)
Hallinto- ja kuntaministeri: Lea Mäkipää (ps.)
Peruspalveluministeri: Maria Guzenina-jne (sd.)
Työministeri: Anneli Kiljunen (sd.)
Kulttuuri- ja urheiluministeri: Kike (Ritva) Elomaa tai Pertti "Veltto" Virtanen (ps.) (sori, oli pakko :))
Asuntoministeri: joku persu (ps.)
Hallituksessa siis kokoomus, sdp ja persut. Kullakin 6 ministeriä, koska paikkamäärät eduskunnassa lähellä toisiaan.
Eduskunnan puhemies: Erkki Tuomioja tai Eero Heinäluoma (sd.)
I varapuhemies: Jyri Häkämies (kok.)
II varapuhemies: Seppo Kääriäinen (kesk.)
Kansanvallan kannalta on tärkeää, että oppositiolla on edustus puhemiehistössä, Siksi Kääriäinen. Koska persut ovat pienin hallituspuolue, jäävät he ilman paikkaa puhemiehistössä.
Ans kattoo miten käy...- Jussi Niinistö puuha
Jussi Niinistö puuhaili 1990 luvulla äärioikeistolaisessa Kansallinen Kulttuuririntama -järjestössä (KKR) ja kirjoitti sen Valkoinen Rintama -lehteen. ”Kyseessä on selkeästi rasistis-fasistinen liike”, Kokoomusnuorten puheenjohtaja Petri Lahesmaa moitti Turun Sanomissa toukokuussa 1991. Niinistön lehti julisti: ”Kokoomus tukehtukoon kommunistiseen oksennukseensa jota mm sen lehti NYKYPÄIVÄ viikottain suoltaa”. Kansallisen Kulttuuririntaman teemoja olivat myös pakkoruotsin ja pakolaisten vastustaminen, suojeluskuntien perustaminen sekä Itä-Karjalan liittäminen Suomeen. Kesällä 1991 Kansallisen Kulttuuririntaman tiedotuslehdykkä Viestikannel kertoi Helsingissä pidettävästä Itä-Karjala-juhlasta ja julisti, että Itä-Karjalan liittäminen Suomeen on kannatettava ajatus. Tilaisuuden juhlapuhujana oli Jussi Niinistö. Valkoinen Rintama -lehden perusteella Niinistö oli äärioikeistolainen ideologi, tuleva historioitsija, joka kirjoitti lehteen Vihtori Kosolasta ihannoivan julistuksen. Kansallinen Kulttuuririntama etsi aktiivisesti jäseniä, mutta lehden mukaan niitä ei ollut Niinistön lisäksi juuri muita kuin hänen toverinsa Jukka I. Mattila, joka kirjoituksissaan puhuu venäläisten sijaan ”ryssistä” ja vaati myös Kekkosen kannattajia ”manan majoille”. Niinistön ja Mattilan lehti katsoi bolshevikkien sopivan parhaiten kokoomukseen, vaikka ainakin Mattila edustaa kotisivunsa mukaan kokoomusta edelleen. Niinistö ja Mattila julkaisivat vielä 1999 yhteisen kirjan Viron vapaussodasta.
http://antifasistit.blogspot.com/2011/04/valkoisen-rintaman-ja-suur-suomen.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854