Olen etsiskellyt pienehköä koiraa seurakoiraksi ja lenkkeilyseuraksi. Koiran olisi siis oltava luonteeltaan kiltti, vähähaukkuinen, helposti oppiva, ihmismyönteinen, liikkuvainen ja iloinen. Cavalier olisi varmasti luonteensa puolesta juuri oikea valinta, mutta suoraan sanottuna rotu alkaa olla niin sairas että en kerta kaikkiaan uskalla ottaa koiraa, jolla on suuri todennäköisyys saada joko syringomyelia, ahtaasta kallosta johtuvia oireita tai sydänsairaus. Siksi siis cavalier on tarkan harkinnan jälkeen pudotettu vaihtoehdoista pois. Vastaavantyyppinen, mutta terve(empi) rotu pitäisi löytää.
Joten mitä rotuja voisitte suositella?
Suositelkaa rotua cavalierin tilalle
2
212
Vastaukset
- no sitten"
Kooikerhondje ! Siitä saat terveen cavan :-)
- Japanese Chin fani
Japanese Chin
Eloisa, kiltti, helppo koulutettava, ihmisrakas, sylissä viihtyvä,ei hauku juuri ollenkaan, jaksaa pitempääkin lenkkiä mutta ei saa "hermoromahdusta" jos ei saa joka päivä pitkää lenkkiä, turkki on "pese ja harjaa" eli tosi helppo siihen nähden että on puolipitkä turkki.
Perusterve rotu (ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella)
itselläni on Chin uros joka täytti joulukuussa 12vuotta ja ihan terve.
Äidillä on 3kpl Chinejä, vanhin 14v, keskimmäinen 2v ja nuorin 4,5kk
olemme olleet tyytyväisiä rotuun.
Kannattaa tutustua :)
Hyvää pääsiäistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634