Tuleva vappu ahdistaa

Yksinäinen89

Tämä pääsiäinen menee, koska olen vanhempiani luona, mutta ensimmäistä kertaa moneen vuoteen vietän tulevan vapun yksin ja se ahdistaa ihan suunnattomasti, varsinkin jos ulkona on hyvät ilmat.

Vappuna kun kuuluu juhlia ja rellestää kavereiden kanssa, enkä viitsi viettää sitä vanhempien luona. Valehtelin, että menen kavereiden kanssa juhlimaan. :(

143

5683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilua??

Kehtaatkin vielä valittaa. Mä olen viettänyt jokaisen vapun, pääsiäisen, joulun, syntymäpäivät ja kaikki mahdolliset juhlapyhät yksin. Joka kerta yksin! Ja sä valitat yhdestä kerrasta...?

• reilua tai ei

Ikävää, että sinä olet jo noin katkeroitunut ja kyyninen, että toisen kertoma ja mahdollisena tulevana kokemuksena pelottava asia, saa sinut heti
        ärtymään ! - Eli, ettet pysty ollenkaan vastaanottamaan toisen tunnetta.
        Olisiko niin, että se myös kertoisi jotain siitä, miksi sinä olet viettänyt (joutunut viettämään ?) jokaisen em. juhlapyhän yksinäsi ? Löytyisikö siitä mahdollisesti myös jokin "avain" siihen, miksi niin on ?
        Elämähän on kuitenkin paljolti, vastavuoroisuutta ja vuoropuhelua, kommunikointia ja kontaktin ottamista toisten ihmisten kanssa. Ja mikäli se on itselle vaikeaa tai siihen ei itse kykene, ei mielestäni voi loputtomiin hakea syytä ja syyttää toisia ihmisiä.
        Vaan välillä on myöskin uskallettava katsoa peiliin ja miettiä omaa itseään, omaa osuuttaan asioihin. Näin olen, myös itse joutunut ja joudun myös aina välillä tekemään.
        Se mitä itsestään (sisäpuolella olevasta minästä ja omasta hyvinvoinnistaa, suhtautumisesta toisiin ihmisiin) heijastaa/näyttää jopa tahtomattaa ulos, näkyy kyllä hyvin selvästi katsellessaan ihmisiä "katukuvassa".
        Mutta silti, se on ihan jokaisen oma valinta, miten oman elämänsä kokee ja haluaa kokea - siitäkin huolimatta, että oma elämä ei olekaan helppoa, mutkatonta ja huoletonta !
        En ole itse lukenut kirjaa (mutta tarkoituksenani kyllä on) Toni Dunderfelt: Ilon psykologia, mutta voisin kuvitella sen olevan ihan hyvä myös sinunkin lukea.
        Ehken se auttaisi sinua ajattelemaan ja myös näkemään asioita toisin, ja... jopa realistisemminkin.
        Itse olen tuota "menetelmää" ihan huomaamattani/ymmärtämättäni jo paljon aiemmin (ennenkuin kuulin kirjasta) toteuttanut elämässäni. Enkä koe elämääni tukahduttavaksi, vaikkeivat monet asiat elämässäni olekaan nk. hyvin = kuten aiemmin olin tottunut niiden olevan.
        Jokainen päivä on uusi alku ja mahdollisuus, valita itse kuinka tähän elämään, toisiin ihmisiin ja ihan kaikkeen suhtaudun. Itse olen tehnyt valinnan, etten halua katkeroitua ja tulla kyyniseksi !

Parempaa jatkoa sinunkin elämääsi !!!

• mies yksin

Minäkin olen viettänyt viimeiset 6 joulua yksin, uudet vuodet , monet pääsiäiset ja vaput. Nytkin olen tän pääsiäsien ollut vaan yksin. Vappuna joudun olemaan yksin. Itse asiassa joudun varmaan olemaan koko tulevan kesän yksin. Täytän kesällä 36 vuotta ja senkin päivän joudun olemaan yksin. Viimeiset 7 synttäriä olen ollut yksin. Kukaan ei tykkää musta. En ole niin ruma ettei mun kaa kehtaa ola. Kavereita on vaan vaikee löytää. En ole siltin masentunut. Tää on vaan mun kohtalo tässä elämässä olla yksin.!!

• nainen30v yksin

Ymmärrän sua "mies yksin" varsin hyvin. Itsekin vietän joka ikisen juhlapyhän ja tietty arkipyhätkin yksin...minua itseäni se vaan masentaa, ei se vaan tunnu kivalta, kun tietää ettei kukaan välitä pätkääkään :(
        elämä vaan valuu hukkaan...

• mies yksin
        nainen30v yksin kirjoitti:

Ymmärrän sua "mies yksin" varsin hyvin. Itsekin vietän joka ikisen juhlapyhän ja tietty arkipyhätkin yksin...minua itseäni se vaan masentaa, ei se vaan tunnu kivalta, kun tietää ettei kukaan välitä pätkääkään :(
        elämä vaan valuu hukkaan...

Sain mä yhen joulukortin jouluna. Senkin isoveli lähetti. Yks sukulainen mun serkku facebookissa kyseli kerran 11 vuoden tauon jälkeen et mitä kuuluu?
        Eli sukulaiset ei paljon soittele tai muutenkaan kysele kuulumisia.

Elämä tuntuu tosiaan valuvan hukkaan. Töistäkään ei ole iloo jos niitä silloin tällöin on. Siel töis tehdään vaan töitä. Vähän aikaa sitte kirjoittelin yhen kouvolalaisen naisen kaa. Luulin et siit olis tullut pitempi aikainen maili kamu mut se tais olla niin masentunut yksinäisyyteen et jakso kirjoitella vaan kolme viikkoo. Olis mukava kirjoitella silloin tällöin jonkun yksinäisen kanssa. Se tois ainakin hiukan toivoa tulevaisuuteen??

• rapu"tyttö"63

Yksin täälläkin mennyt juhannukset ja vaput ja pääsiaiset. Kohtalonsa voi aina muuttaa, mä opettelen uskomaan siihen. ite olen jo 48, sinkku, ja pelottaa ihan sairaasti, etten koskaan löydä itelleni "paria" Täytyisi vaan uskoa. En mäkään ole hulluimmasta päästä ja moni luulee nuoremmaksi kun 48.

• nainen30v yksin
        mies yksin kirjoitti:

Sain mä yhen joulukortin jouluna. Senkin isoveli lähetti. Yks sukulainen mun serkku facebookissa kyseli kerran 11 vuoden tauon jälkeen et mitä kuuluu?
        Eli sukulaiset ei paljon soittele tai muutenkaan kysele kuulumisia.

Elämä tuntuu tosiaan valuvan hukkaan. Töistäkään ei ole iloo jos niitä silloin tällöin on. Siel töis tehdään vaan töitä. Vähän aikaa sitte kirjoittelin yhen kouvolalaisen naisen kaa. Luulin et siit olis tullut pitempi aikainen maili kamu mut se tais olla niin masentunut yksinäisyyteen et jakso kirjoitella vaan kolme viikkoo. Olis mukava kirjoitella silloin tällöin jonkun yksinäisen kanssa. Se tois ainakin hiukan toivoa tulevaisuuteen??

Hei, voisin hyvinkin kirjoitella sinun kanssa. Olisiko sinulla antaa mailiosoitetta?

• Eiköhän tuo yksin

oleminen ole paljon itsestä kiinni. Kehenkään ei tutustu jos on vaan aina sivussa ja syrjäänvetäytyvä. Joillekin ihmisille tosin taitaa olla ylivoimainen kynnys alkaa puhumaan vieraalle ihmiselle. Minä olen hyvin avoin ja alan helposti juttelemaan muiden kanssa. Yrittäkää tekin samaa

• toinen63nainen
        rapu"tyttö"63 kirjoitti:

Yksin täälläkin mennyt juhannukset ja vaput ja pääsiaiset. Kohtalonsa voi aina muuttaa, mä opettelen uskomaan siihen. ite olen jo 48, sinkku, ja pelottaa ihan sairaasti, etten koskaan löydä itelleni "paria" Täytyisi vaan uskoa. En mäkään ole hulluimmasta päästä ja moni luulee nuoremmaksi kun 48.

Hei, raputyttö 63
        Voisinko saada sun sp-osoitteen, olen samassa tilanteessa. Voisin kirjoitella.

• Mitä???+
        Eiköhän tuo yksin kirjoitti:

oleminen ole paljon itsestä kiinni. Kehenkään ei tutustu jos on vaan aina sivussa ja syrjäänvetäytyvä. Joillekin ihmisille tosin taitaa olla ylivoimainen kynnys alkaa puhumaan vieraalle ihmiselle. Minä olen hyvin avoin ja alan helposti juttelemaan muiden kanssa. Yrittäkää tekin samaa

Voisihan sitä yrittää mut ylensä vastapuolelta tulee sanontoja et , mitä vittua sä kyttäät, painu vittuu, oletko homo tai idiootti tai mitä vittua ssä haluat!!!

• Tupu_

Tuntuupa tutulta,aina vaan yksin ja vaikka mitä olen yrittänyt tilanteen korjaamiseksi,ei tuota tulosta,siis tää on mun kohtaloni:(olen jäänyt leskeksi tosi kauan sitten ja lapset lentäneet pesästä,olen siis jäänyt aivan "tyhjän päälle".Toki lapset vierailee luonani,mut tosi tosi yksinäistä muuten tää elämä:(Olen nuorekas,liikunnallinen ja nätiksikin sanottu,enkä läheskään ikäloppu,mut näin se vaabn elämä menee...Hyvää vappua kaikille yksinäisille!tupu

• baarikärpänenköss
        Eiköhän tuo yksin kirjoitti:

ei se ole ihan siitäkään kiinni. Olen sosiaalinen... silti kaikki ystäväni ovat muuttaneet pois, enkä saa uusia ystäviä ellen hengaile baareissa heitä kinuamassa.

• 12763
        rapu"tyttö"63 kirjoitti:

Hei raputyttö ja myös kissatyttö kiinalaisen horroskoopin mukaan. Minä olen myös rapu63.
        Tosin olen kahden murrosikäisen äiti ja puhumattoman miehen vaimo. Uskon horoskooppeihin
        ja uskon tietäväni miltä sinusta tuntuu. Jos voisin neuvoa sinua sanoisin että luota enemmän
        itseesi ja toteuta itseäsi. Tee juuri sitä mikä tuntuu hyvältä. Siitä saat iloa elämään. Ylipäätään tekemällä, puuhastelemalla mieli kirkastuu!

• sdgadsfgsdfdgsdf

missä ne sun kaverit sitten on kun eivät tänä vappuna voi juhlistaa kanssasi?

• yksinäinen89

Kavereilla on muita suunnitelmia. Kaikki kaverit seurustelevat ja itse olen sinkku enkä enää sovi porukkaan.

Ja kyllä, minulla on oikeus olla surullinen ja tuntea itseni yksinäiseksi tulevasta vapusta, vaikka onkin ihmisiä jotka ovat minua yksinäisempiä.

• mies yksin

Munkin kaikki kaverit seurustelee. Ei niillä ole aikaa toisille kavereille. Näkee niitä salibändy treeneissä mut ei ne muuten soittele tai pyydä kylään.
      Haluaisin kanssa tyttöystävän mut tuntuu et ei kellekkään kelpaa. Emmä niin outo ole omasta mielestäni. Mielestäni olen aika sosiaalinen siltin vaikka oon ykisnäinen. Tykkäisin tutustuu uusiin ihmisiin.
      Toki ikää on melkein 36v mut siltin?

• Yksinäinen89

Mä myös ajattelin kysellä, että kuinka moni muu viettää vappunsa yksin ja olisi halukas saamaan seuraa? Ikään ja sukupuoleen siis katsomatta. Tosin meitä on niin eri puolilta Suomea, että en sitten tiedä asuuko kukaan täälläpäin missä itse.

Ehkä olisi kiva myös kirjoitella jonkun toisen yksinäisen vapun viettäjän/muun yksinäisen kanssa vaikka mesen välityksellä. Jakaa surut ja murheet yms.

Mun mielestä on niin turha kilpailla siitä, kuka on yksinäisin ja oikeutettu pahaan oloonsa.

• rapu"tyttö"63

Pahasta olosta ei kannata tosiaankaan kilpailla, jokaisen tuska ja pahaolo on kantajalleen niin totta. Olet oikeassa.

• Moi19

Jos satut olemaan pk-seudulta niin voisit tulla mun ja mun frendin mukaan. Feseen ei olla jäämässä vaan ulos kattomaan mitä tapahtuu. Joko Helsinkiin tai Turkuun ollaan menossa. Ollaan varmaan liikkeellä kahdentoista jälkeen kans. Ei kandee jäädä himaan kykkii. Ilmota jos kukaan ei innostu lähtee mukaan.

• heliumgirl20

Jeppis, minäkin olen tänä pääsiäisenä yksin kotona. Vanhemmat kävi kylässä eilen, mutta muuten vähän hiljasta. Ajattelin tänään katsoa vaan elokuvia ja varmaan huomennakin. Onneksi maanantaina pääsee takaisin töihin, niin ei tarvitse ahdistua himassa. Vappunakin onneksi töitä. Tsempit yksinäisille!

• 4+4

Yksinhän tuokin menee kuten kaikki muutkin juhlapyhät. Vappu ei mun mielestä ole missään nimessä pahin juhlapyhä. Hienolla säällä olisi tietysti kiva olla ulkona, mutta koen itse ainakin esim. uuden vuoden paljon v-mäisemmäksi juhlaksi yksinäiselle.

Ironista (tai ehkä pikemminkin surullista) on, että vappu on tyypillisesti opiskelijoiden juhla, mutta useiden satojen opiskelijoiden yliopistossa opiskelevana minulla ei ole ainuttakaan kaveria, jonka kanssa viettää vappua. Kaupungin kuntosalit ovat taas varmaan kiinni, joten ajattelin mennä vappuna koulun kuntosalille treenaamaan. Siellä on varmaan ainakin tyhjää. Sellainen on mun vappu täällä Helsingissä.

• aina yksin

Niinpä niin, vappukin on tulossa. Kai se menee niinkuin muutkin viikonloput
      eli yksin kotona osa 5739 :)

• opiskelija5

4 4: Etpä ole ainut opiskelija, jolta jää vappuriennot väliin, kun ei ole seuraa. Mielelläänhän sitä mukaan menisi, mutten haluaisi lähteä yksin liikenteeseen.

• Sellaista tämä elämä

on, itse olen ollut viimeiset 15 vuotta täysin yksin tosin onpahan onneksi ollut vapaata. Huonommissa oloissa vietetään juhlapyhät tekemällä 12 tuntia töitä päivässä tai myyden itseään joten eiköhän sinunkin pitäisi 1 päivä selvitä yksin.

• Itse onneksi olen koko vapun ajan töissä, niin ei tarvitse viettää sitä aikaa yksin kotona ollessa. Muuten vaput ja muutkin juhlapyhät ovat tosi inhottavia ja pitkästyttävän tuntuisia, kun ei ole ketään kavereita, joiden kanssa näitä juhlapyhiä voisi viettää.

• pyhät kotona

Mua ei sais kirveelläkään tonne ulos notkumaan kaikenmaailman haalaripellejen ja muiden tovereiden taistolaisjuhlaa juhlimaan! Olen viettänyt viimeiset 12 vappua neljän seinän sisällä, eikä ahdista yhtään niin paljon kuin 13 vuotta sitten "pakkojuhlinnassa" ulkona.

• jkhnjk

en ees tiedä, että milloin vappu on. pitäisi vissiin googlettaa.... en muista juhlapyhiä ollenkaan koska en yksinään niitä juhli. huomaan vain kaupoissa kun alkaa tulla juhlaroinaa. mutta pääsiäiskamaakin on ollut kaupoissa jo kuukauden ainakin, joten ei tarkka mittari.

no ihan sama, vappu tai ei, oon kotona yksin. onneksi sentään pari kuukautta niin täytän 20wee ja vihdoin saan ostaa VIINAA! sitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa :)

• Hellurei ja hellät t

ONNEE NÄIN ETUKÄTEEN

• wertyo

Tuttu tunne, kuuluis rellestää ja elää sitä nuoruutta..

Miten kestää ne kaikki hehkutukset mitä porukka tekee ja kyselyt mitä itse teet? Missään et voi välttyä aiheelta vappu, sitä mainostetaan tv:ssä ja vappu krääsää kaupassa tyrkyllä niin ettei siltä voi välttyä..

Kaiken lisäksi veljeni kuoli vappuna parivuotta sitten...

• M

Tulevaksi vapuksi on luvattu sateista ainakin Etelä-Suomeen.
      niinpä onkin hyvä syy pysytellä kotona sateelta suojassa.

• ette ole yksin

jos yhtään helpottaa, kerron elämän kokemuksella näin vanhempana ihmisenä: kukaan ei tule kotoa hakemaan!

Pitää olla aktiivinen, ja liikaa alkoholin kanssa ei kannata läträtä myöskään.

Vanhempana on helpompaa olla yksin, itsekkin olin nuorena välillä todella yksin, mutta huomasin, että pitää hakeutua kaikenlaisiin tapahtumiin ja varmasti syntyy jonkinlaista kontaktia muihin.

Onhan tämä nettikin hyvä, mutta parasta on tavata ihmisiä ihan oikeasti.

Tsemppiä!

• yksinäinen torvelo

"pitää hakeutua kaikenlaisiin tapahtumiin ja varmasti syntyy jonkinlaista kontaktia muihin"

Ei mene noin. Olen käynyt usein vappuna Ulliksella, ja se on yleensä vuoden yksinäisin päivä. Muiden joukossa yksinäisyys nimenomaan korostuu. Ei poistu.

• 16+14
        yksinäinen torvelo kirjoitti:

"pitää hakeutua kaikenlaisiin tapahtumiin ja varmasti syntyy jonkinlaista kontaktia muihin"

Ei mene noin. Olen käynyt usein vappuna Ulliksella, ja se on yleensä vuoden yksinäisin päivä. Muiden joukossa yksinäisyys nimenomaan korostuu. Ei poistu.

Niin ja se ahditus mennä yksin esim. vaikka Ullikselle, baariin tai muuhun "suljettuun" sosiaaliseen tilanteeseen, jossa muut ovat porukalla, on jotain uskomatonta.

• Yxinnäinen

Osaksi olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kukaan ei tule kotoa hakemaan, mutta siitä olen eri mieltä, että vanhempana yksinäisyys olisi helpompaa.

Yksinäinen on yksinäinen oli sitten minkä ikäinen tahansa.

En tiedä varmasti johtuuko kunkin oma yksinäisyys liian suurista odotuksista kumppanin suhteen. Ehkä etsitään unelmiensa seuralaista ja kun sellaisia ei ole tarjolla, torjutaan ne jotka olisivat kiinnostuneita itsestämme. Usein kai torjunta tulee jo ennenkuin olemme tutustuneet mahdolliseen kumppaniehdokkaaseen.

Pitäisi kai avoimemmin suhtautua kaikkiin seura- ja keskustelumahdollisuuksiin, jostakin voi löytyä kultajyvä.

Tänään viimeksi kuulin asianosaisen tarinan, hän kertoi nuoruudessaan ajatelleensa, että sellaisen - ja sellaisen kanssa hän ei ainakaan menisi naimisiin. Nyt hän on ollut sellaisen kanssa naimisissa yli 20 vuota.

• Oikeasti yksinäinen

Heips. Sinulla ei ole mitään oikeutta tuntea oloasi yksinäiseksi.

• päskääväppüä

ootko sä sanomaan mitä muut on oikeutettuja tuntemaan?? aika raakaa.

• VappuMeneeOhi

Netistä löytyy seuraa...meitä on helv...n monta jotka viettävät yksin tai työelämässä...älä sure, netistä vaan seuraa, sekin mahdollisuus on...minä tunnen monta yksin eläjää...ei riitä sormet..

• Laulaen tulee ja vih

Muutenhan tuo vappu on ok, .mutta nuo hölmöt valkolakkia käyttävät ovat mielestäni hieman nupista miten sen nyt sanoisin - ehehe. Minä luin kyllä ylioppilaaksi, mutta lakin lainasin vain tilaisuutta varten..ne voisi kierrättää ja polttaa jos ruskeiksi menevät. Turhaa itsensä ylentämistä ja öykkäröintiä.

• Olen myös ihan omasta valinnastakin viettänyt joulut sun muut yksin jo aika pitkän aikaa, kymmenisen vuotta melkeinpä.

Ei vian ole seuraa jossa tuntisi olonsa kotoisaksi. Kutsuja olen kyllä hyviltä ja välittäviltä ihmisiltä saanut. Ehkä olisi aika yrittää luottaa ihmisiin sen verran että he eivät kutsu saadakseen sanoa minulle ollakseen tiellä. :p

Kerätkää mukava porukka kasaan ja tehkää jotain yhdessä, tavatkaa jossain julkisilla isolla porukalla tai jotain, turhaan sitä yksin viettää jos ei halua.

• Herää pahvi

larethi:
      "
      Kerätkää mukava porukka kasaan ja tehkää jotain yhdessä, tavatkaa jossain julkisilla isolla porukalla tai jotain, turhaan sitä yksin viettää jos ei halua. "

Miksi moinen kommentti ?
      Sehän on mahdoton tehtävä yksinäiselle kerätä kasaan porukka.
      Ihanko tulit vaan piruilemaan?
      Pitäis osta taikoa kaveriporukka tyhjästä Simsalapim !!!

• Jään kotiin

Vappua vietetään tänä vuonna sateisessa ja tuulisessa säässä lähes koko Suomessa, kertoo Ilmatieteen laitos. Aurinko saattaa pilkahdella maan länsirannikolla.

Aattona lauantaina Suomen peittää matalapaine, ja lähes koko maahan on luvassa sadekuuroja. Lapissa sateet voivat tulla räntänä ja lumena. Vapunpäivänä sateet painottuvat Etelä- ja Itä-Suomeen.

Myös tuuli on navakkaa viikonlopun ajan koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.

Vapun lämpötilat jäävät selvästi pääsiäisen lukemista. Mittarien lukemat tuskin nousevat yli kymmenen asteen, ja pohjoisimmassa Suomessa jäädään vain muutamaan asteeseen.

• Haluan juhlimaan

Ei kai pieni vesi sade estä juhlimista. Ainoa mikä estää on yksinäisyys.

• Mika_Siuntio

kaikista yksinäisintä on Ullanlinnanmäellä vappupäivänä. Kaikki muut ovat seurustelevia tai kavereiden kanssa. Tosi ahdistava paikka olla yksin. En enää käy siellä. Olen viettänyt viimeiset 4-5 vappua yksin maalla. Paljon mukavampaa tehdä vaikka pihahommia. Olen 45 vuotias mies. Iän karttuessa yksinäisyyteen tottuu :-)

• kuolen yskin35

Mä olen viettänyt koko elämäni yksin joten ysk vappu ei paljoo paina.

• n26v

Mua ei ahdista vaikka vietän vapun pelkästään 2v poikani kanssa.
      Yh.na ei usein pääse mihkään ilman lasta ja parishuteessa olevat perheelliset ovat omissa oloissaan.
      Ei mua edes kiinnostaisi lähteä mihkää. Juhlimiset ei enää samal taval kiinnosta ku ennen lasta. Sillon kyllä ahdisti jos joskus joutui jonkun tällasen juhlapyhän oleen yksin. Eli ymmärrän että joitakin voi ahdistaa yksin oleminen. Yrittäkää etsiä muita tärkeitä asioita elämässä. Harrastakaa jotain vaikka sieltä ei välttämättä ketää ystävää muualle löytyis.

• Yleinen vuodattaja

Samaa mieltä. Välttämättä väkisin seuran/kavereiden etsiminen ei ole aina hyväksi. Ainakin itse pyrin tekemään yksinkin kaikkea mukavaa ja kesäksi muutenkin olen suunnitellut tekemistä.

• 15+2

Vituttaa koko vappu. Haalaripellet (en itse ottanut haalareita edes ja olen heidän mielestään ilonpilaaja) örveltävät ja porukka paskantaa kaupungin taas niin, että roskaa on joka saatanan puolella. Samat henkilöthän eivät kuitenkaan ole koskaan siivoomassa.

• Yksinäisen vappu

Mikäs sen hienompaa viettää vappu yksin neljän seinän sisässä.
      Ikää 35 ja elämä edessä. Tän miehen vappu on siis aivan loistava!

• Ahistunut housuissa

Ainahan se joku ahdistaa, jos ei muu niin liian pienet housut ... Mene ihmisten ilmoille ja huomaa kuinka voit irroitella vapaasti!!

• Nti-79

Minullahan ei tietenkään ole MITÄÄN oikeutta tuntea itseäni yksinäiseksi tai edes kirjoittaa tähän ketjuun, mutta kirjoitan silti. Itse vietän ensimmäistä vappua yksin eron jälkeen ja kyllä, se tuntuu yksinäiseltä ja ahdistaa, sanokaa 20 vappua yksin viettäneet mitä tahansa.

Kaikki kaverit asuvat muilla paikkakunnilla tai ovat perheellisiä. Sisarustenikin vappu menee lasten kanssa ilmapalloja puhallellessa. Yksin ei huvita viihteellekään lähteä. Onneksi vappu sattuu viikonlopulle, voin aina leikkiä, että vapunaatto on ihan tavallinen lauantai.

• Yleinen vuodattaja

Sinulla on täysi oikeus vuodattaa täällä yksinäisyyttäsi, koska olet yksin - et parisuhteessa. Parisuhdeyksinäiset ovat luku erikseen, joille pitäisi olla oma Parisuhdeyksinäisyys-palsta, jossa voisivat itkeä onnetonta suhdettaan. Koeta pärjäillä ja muista, että meitä on monia.

• Niinpä!! Sama ajatus itsellenikin pälkähti että olipa hyvä juttu että vappu sattui lauantaille, niin voi ajatella kuin olisi mikä tahansa lauantaipäivä. ;)
        Eikä oikeastaan edes tule samalla tavalla "paineita" siitä että täytyisi yleensäkään juhlia sitä jotenkin.

• Toive vapulle

Tulisikin oikeen kunnon koiranilmat prkl :)
      Räntäsadetta ja pohjoistuulta 29m/s :)

• jgf

Hehee, tästä tulin suorastaan hyvälle tuulelle :D

• ilmainen neuvo

Ei ole pakko viettää vappua yksin! Tsekatkaa näitä Eurosinkkujen sivuja, vapunviettoseuraa on tarjolla monella paikkakunnalla. Älkää olko niin passiivisia, vaan menkään mukaan. Ongelma ratkaistu! http://eurosinkut.net/

• ja pah sanon minä

Ja miksihän sä luulet, että mä yksin vappua viettävä kiinnostuisin jostain sinkkubileistä! Miehiä tässä ei ainakaan kaivata.

• Köyhä M

Ei ole ongelmaa ratkaistu Haista paska!!!

• 20v yksinäinen .__.

Ahdistaa. Yksin joudun minäkin vapun viettämään. Tyttöystävä tällä hetkellä Saksassa ja kavereilla on jotain muuta tekemistä. :(
      Muita yksinäisiä Tampereella?

• oot ääliö

Sulla on sentään tyttöystävä ja kavereita. Monilla tänne kirjoittelevista ei ole niitä lainkaan. Joten turha
        tulla tänne itkemään jos tyttöystävä on saksassa.

• ilmainen neuvo

Siis miksei eurosinkkujen vappurientoihin voisi mennä mukaan? Siellä on ihmisiä, jotka haluavat tutustua toisiin ihmisiin. Ei ole pakko etsiä seurustelukumppania. Kokemuksesta tiedän, että siinä on porukka, johon yksinäisen on helppo mennä mukaan. Tietenkin jos haluatte vain valittaa ja pysyäkin yksinäisinä, niin mikäpäs siinä. Mukavat vaput!

• Vappu MM

Ei mulla ole niitä €uroja jota se vaatii ja asunkin liian kaukana
      Tairankin katella MM-lätkää koko vapun

• sadsadhrhasvfbndfhdf

Nuo eurosinkut eivät ole omalla paikkakunnallani ja taidan olla niihin liian nuori. :(

• riccekin

Terve, tutustu vaikka eurosinkkujen ohjelmaan. niillä on omat webbisivut. Sinne on helppo mennä. Niillä on yleensä myös pöytä ullanlinnan mäellä, jos hesassa päin olet.

• jami vaan hki

ai vappuna kuuluu juoda ja rellestää?se vappu ei tod ole sen kummempikin kun muutkaan pyhät tai viikonloput..jännää että noi juojat ja rellestäjät takovat nuppiinsa että on pakko dokaa ja hollua. MIKSI? eiköhän se ole omasta nupista kiinni?kyl mä ainakin vaput oon viettänyt ihan syöden ja olemalla vaan jos ei ole vappuna töissä. komentamassa juoppoja ja pitämässä kuria ja ojennusta rellestäjille

• Reissumies88

Itse olen aloittajan kanssa samaa ikäluokkaa oleva sinkkumies. Tiedän kyllä ongelman, mutta itseäni se ei kuitenkaan ole lannistanut. Itseasiassa olenkin juuri se, joka pistää yleensä juhlat pystyyn ja saan kaverit (seurustelevatkin) paikalle. Saattaahan tuo toki riippua kaveriverkostostakin.

Arki se taas on aivan toinen juttu. Silloin se yksinäisyys iskee ja kaipaa seuraa.

Jotenka jos olet pirkanmaalta, tai edes läheltä. Ota yhteyttä ja tuu meitin porukassa pitään hauskaa... Ollaan hyvin avointa porukkaa, meidän kanssa tulee helposti juttuun ja ei todellakaan tarvi jäädä yksin.

• KummaIhme

Yhtä asiaa ihmettelen. Niin moni kirjoittaa täällä olevansa yksin, mutta kaikilla senssipalstoilla kaikki ovat sosiaalisia, ulospäinsuuntautuneita, rohkeita, avoimia, huumorintajuisia... Olen itse laittanut monia ilmoituksia joissa etsin yksinäistä naista tai kerron itse olevani yksinäinen ja ihan tavanomaisella ilmoituksella etsin tositarkoituksella naista. Tulos on ollut =0 vastausta.

• äköljgrlköjgrölkj

åfodifdjofdåäoljfäöåojäoöjöfdoj
      älkjöjlgdsaäöljöjlsdagäjölsdagölkjgflök
      åpoeraknäöorew76jknflif08

• lollolololo
    • mk

Ei muuta kun baanalle ja hyvään baariin niin kyllä sitä seuraa löytyy. Itsekki aikoinani satadiin muutettua en tuntenut kuin työkaverit mutta kun kaupungille bailaamaan niin kyllä miehen näkökulmasta naisia löytyi ja niin edelleen koska
      ei kukaan sinua kotoa tule hakemaan vaan se on itse lähdettävä rientoihin niin seuraa löytyy jos haluaa. Yrittänyttä ei laiteta.

• Kieltämättä kaveri suhteita ei vaan synny. Juttelen kyllä töissä ihmisten kanssa mutta siihen työasioihin se jääkin. Kuulostaa hassulta kuunnella toisten jutustelua kaiken maailman harrastuksista. Muut sopii urheilu harrastuksista mutta kukaan ei pyydä minua mukaan.
      Joskus olen miettinyt kovasti miksi toiset saa ystäviä ja toiset ei.
      Kaikin puolin pidän itseäni keskivertona.
      Isot juhlapyhät on tietysti ikäviä kun pitäisi olla kavereiden kanssa ja hauskaa. Sanon yleensä meneväni maalle sukulaisiin vaikka olen kotona.

• Baarit nähty

"Ei muuta kun baanalle ja hyvään baariin niin kyllä sitä seuraa löytyy"

Joo joo... yleensä valomerkin jälkeen suurin osa väestä lähtee yksin kotiinsa

• NuoriNeitiVain

Kotosalla lasten kanssa taitaa minun vappu kulua.. Hyvä niin, koska vaikka lapset olisikin hoidossa niin en mihinkään voisi yksin mennä. Kavereitahan minulla ei siis eräästä sattuneesta syystä ole..

Ei kannata masentua, vappu se vain on. Aikasin vaan nukkumaan ja seuraavana päivänä hyvillä mielin ylös sängystä kun toiset potee krapulaa juhlimisensa jäljiltä. :)

Iloista vappua yksinäisille, ei masennuta! :)

• itekkiyksinäinen

Onneksi tänään alkaa MM-kisat. Voi Niitä tuijottaa. :)
      Suomi Voittoon!!

• ggsgsdggfhj5

Suomi on paska joka lajissa ja pelaa joka lajia väärin. Jalkapallossa täysi puolustuvakilpparipaska ja jääkiekossa ei riitä käsiä mihinkään, pelkkä luisteleva paskajoukkue. Vihaan Suomea. HÄVIÄ SUOMI PASKA!

• turhaaneipidäsurra

Sama täällä vietän yksin vappuna kun ystävällä on muuta . Mut olen sen verran oppinut et rohkeasti vaan sekaan tapahtumiin jos kiinnostaa ja ainahan voi olla neljän seinän sisällä.

• En o päättäny

Pitäsköhän käyrä viinakaupassa ja ostaa satsi viinaa.
      Sitten vaan koko vappu matkalla umpitunnelista tajukankaalle :)

• Homopoikaäh

Jos oot yksinäinen niin ylitä itsesi ja ala vain puhumaan ihmisille eri tilanteissa. Unohda että joku sanoo ei, anna vain palaa, niin sä saat kavereita.

Täytyy vaan oikeesti tehä asialle jotain. Muutoshan lähtee ihan ihmisen sisältä. Vaikka ois kuinka masentunut, niin voimavaroja ihmisestä löytyy jos vaan jaksaa kaivaa ne esiin.

• Homopoikaäh

Piti vielä lisätä että, itse ajattelin ensin runkata hyvän pornon parissa, sen jälkeen käydä alkossa ja kaupassa, illalla olla netissä, sen jälkeen ehkä saunassa käyn, sitten grillillä, jonka jälkeen ehkä kävelyllä, sitten menen nukkumaan tai luen kirjan tai kuuntelen musiikkia tai surffailen netissä.

Huomenna ajattelin jos ei sada paljoa niin menisin kauppoihin, sen jälkeen käyn syömässä, jonka jälkeen tulenkin jo kotiin. Jos ei sada niin ajattelin että voisi ottaa aurinkoa pihalla ja kuunnella jotain äänikirjaa ja antaa itselleni jalkahieronnan :)

Ylihuomisesta en tiedä, yleensä suunnittelen elämäni tunnin tarkkuudella aina päivä eteenpäin systeemillä. Käytän aikataulusuunnitteluun exceliä, niin jää enemmän aikaa sitten oikeasti nauttia niistä hetkistä kun ne on suunniteltu hyvin tarkasti eteenpäin. Kuten ehkä arvaatkin, tykkään järjestyksestä, mutta aina en jaksa kuitenkaan itse tiskata. Excel aikatauluni on kuitenkin saanut hupia aikaa monessa ihmisessä, mutta useat ovat sen ottaneet itsekin käyttöön. Siitä on tulossa ihan hyvä asian laita.

• yuci82

Samma häär :) Yksin vietetään taas jällen kerran yksi juhlapyhä...Tai no yleensä olen aika yksinäinen "Sielu" mutta en silti hirveen masentunut, oikeestaan ollenkaan mutta olisihan se toki mahtavaa saada uusia kavereita/ystäviä/kenties sen elämänipuolison (reilu 2v sitten eronnut pitkästä avoliitosta) Ystäviä toki on mutta nekin ovat pariintuneet ja on omat perheensä ja menonsa...

Rohkeasti vaan yhteyttä kuka haluaa tutustua:)

Itse olen 29v mies Espoosta

• ytsinäine

mulla tää vappu tulee olee todella tylsä. asun yksin, ei kavereita. mäkin sanoin porukoille että joo kyllä mä hengaan kavereilla ja jotakin. ei - yksin täytyy olla. tai on tossa lemmikit seurana. massii saa vasta seuraavalla viikolla, nou nice.

• Blaahhh11

"Vappuna kun kuuluu juhlia ja rellestää kavereiden kanssa"

Kuuluu vai?

Ja mä kun luulin, että elämässä kuuluu vain kuolla ja maksaa verot.

Minkä kirkon alttarilla kyseinen totuus on kuulutettu? Olisi kiva tietää.

Mitä tapahtuu, jos päättää olla menemättä massan mukana, eikä tee niin kuin "kuuluu"?

Saako sakot?

Joutuuko linnaan?

Yritän tässä sarkasmin keinoin saada sinua ymmärtämään, että käsityksesi siitä mitä sinun tähän aikaan vuodesta kuuluu tehdä on vain laumaeläimen aivoissa syntynyt illuusio, ei totuus.

Ihminen on laumaeläin, joka usein erehtyy kuvittelemaan, että lauman mukana kuuluu mennä. Kyseessä on kuitenkin vain aivojemme tuottama valhe.

Ihminen on loppupeleissä melko säälittävä otus; aina valmis tekemään hyväksynnän eteen mitä tahansa tyhmää.

• Ihmettelen?

Eikö toi ole "aina valmis tekemään hyväksynnän eteen mitä tahansa tyhmää" eläinlajeille tyypillistä. Olemmeko jotenkin muita lajeja ylempänä?

• toinen63nen

Hei rapu"tyttö"63, olen samanikäinen ja samanlaisia ajatuksia. Olisi kiva kirjoitella kanssasi, saanko sp-osoitteesi?

• Blaahhh11
        Ihmettelen? kirjoitti:

Eikö toi ole "aina valmis tekemään hyväksynnän eteen mitä tahansa tyhmää" eläinlajeille tyypillistä. Olemmeko jotenkin muita lajeja ylempänä?

"Olemmeko jotenkin muita lajeja ylempänä?"

Olemme. Meidän ajattelukykymme on kehittynyt tasolle, jossa voimme tiedostaa oman olemuksemme, ja kiertää biologiset rajoitteet.

Tähän perustuu esimerkiksi se, kun yksilö päättää irtautua järjestäytyneestä uskonnosta, vaikka sisäinen laumaeläin huutaa kovaan ääneen "Älä irtaannu! Pysy lauman jäsenenä! Tee niin kuin kaikki ympärilläsi tekee".

Ihminen on ainoa eläin, joka tähän kykenee, kiitos pitkälle kehittyneiden aivojemme.

Yksilöiden välillä on tietysti paljon eroja.

• ihmettelen?
        Blaahhh11 kirjoitti:

"Olemmeko jotenkin muita lajeja ylempänä?"

Olemme. Meidän ajattelukykymme on kehittynyt tasolle, jossa voimme tiedostaa oman olemuksemme, ja kiertää biologiset rajoitteet.

Tähän perustuu esimerkiksi se, kun yksilö päättää irtautua järjestäytyneestä uskonnosta, vaikka sisäinen laumaeläin huutaa kovaan ääneen "Älä irtaannu! Pysy lauman jäsenenä! Tee niin kuin kaikki ympärilläsi tekee".

Ihminen on ainoa eläin, joka tähän kykenee, kiitos pitkälle kehittyneiden aivojemme.

Yksilöiden välillä on tietysti paljon eroja.

Jos sulla laumaeläin huutaa jatkuvasti "Älä irtaannu! Pysy lauman jäsenenä! Tee niin kuin kaikki ympärilläsi tekee".", sillon kannattaa keskustella lääkärin kanssa.

Ethän sä kuulu massaan? Kaikella mitä kirjoitit tarkoitit itseäsi "aina valmis tekemään hyväksynnän eteen mitä tahansa tyhmää" ?

• Blaahhh11
        ihmettelen? kirjoitti:

Jos sulla laumaeläin huutaa jatkuvasti "Älä irtaannu! Pysy lauman jäsenenä! Tee niin kuin kaikki ympärilläsi tekee".", sillon kannattaa keskustella lääkärin kanssa.

Ethän sä kuulu massaan? Kaikella mitä kirjoitit tarkoitit itseäsi "aina valmis tekemään hyväksynnän eteen mitä tahansa tyhmää" ?

Hernekö meni nenään vai mikä mättää?

"Jos sulla laumaeläin huutaa jatkuvasti "Älä irtaannu! Pysy lauman jäsenenä! Tee niin kuin kaikki ympärilläsi tekee".", sillon kannattaa keskustella lääkärin kanssa."

Joo en tarkoittanut mitään psykoottista ääntä pään sisällä, ja olen melko varma, että sinä sen ymmärsit, mutta nyt vain herne nenässä haluat löytää jotain vastaan sanottavaa kun et pidä sanomastani.

Eipä siinä mitään. Ihan tyypillinen reaktio. Hyvää vappua.

• voimaa ystävyydestä
        toinen63nen kirjoitti:

Hei rapu"tyttö"63, olen samanikäinen ja samanlaisia ajatuksia. Olisi kiva kirjoitella kanssasi, saanko sp-osoitteesi?

hei en ole se "raputyttö",vaan jousimiestyttö"Tturusta.samanllaisin ajatuksin.olisi mukava löytää samanhenkinen ystävä kirjeenvaihtoon.olen vuosimallia-62.eronnut yh -äiti.ilmoittele jos haluaisit sp -osoitteen.

• dfgdg

fgdf

• jkölfsfsg

Niin, onni löytyy muualta kuin kavereista. Herätkää, sanon minä.

• Itse tunnen itseni yksinäiseksi vaikka lähellä on rakkaita ihmisiä sillon tällöin.Ja voin kyllä sanoa että ei todellakaan ole mikään häpeä olla kotona vanhempien kanssa!mietin vaan mistä näitä netin pellejä aina löytyy "ei ole oikeutta tuntea yksinäiseksi"...???arghhhhhh

• Where are they

Siis eikö sinulla ole ollenkaan kavereita?

• vituttaa pikkuse

Ärsyttää suoraan sanoen miten jotkut luulevat ettei yksinäisiä ihmisiä oikeasti ole, pelkkiä leffojen taruolentoja. Kyllä, meitä on suomessakin tuhansia.

• kärsärauta
        vituttaa pikkuse kirjoitti:

Ärsyttää suoraan sanoen miten jotkut luulevat ettei yksinäisiä ihmisiä oikeasti ole, pelkkiä leffojen taruolentoja. Kyllä, meitä on suomessakin tuhansia.

Korjaus, Suomessa on yksinäisiä vähintään satojatuhansia, ehkäpä yksinäiseksi itsensä tuntevia voi olla jopa 1-1,5 miljoonaa suomalaista!!
        Yksinäisyys on Suomen pahimpia mielenterveyttä horjuttavia asioita !!!

• paska vappu!

koko viikon mua on tää vappu masentanu ku tietää et joutuu sen yksin viettää :/ voisin nukkuu koko vapun yli

• TÄÄ ON NIIN TÄTÄ...

Niin minäkin vietän. Lapseni on isällään. Kaverit perheidensä parissa jne. Ikää minulla on reilut neljäkymmentä. Ei niitä bailaus kavereita enää tahdo olla. Ja kyllä...masentaakin välillä. Minkäs teet...kynnys lähteä yksin johonkin on korkea. Tsemppiä kaikille itsensä yksinäiseksi tunteville.

• voimaa ystävyydestä

ootko sattumoisin Turusta tai lähikunnista?itsellä sama tilanne.olisi TODELLA mukava saada uusia tuttavuuksia.näkee että ihmiset yrittävät löytää uusia ihmisiä elämäänsä,toivottavasti tästä viestistä seuraa jotain hyvää.lähetän sp-osoitteen-jos haluat!

• ihme ja kumma taas

No mut miks just vappu yksinäisenä ottaa koville ja masentaa? Ihan samanlainen se on ku sadat tai tuhannet muutkin viikonloput. Jos on juhlatuulella, lähtee sitten silloin kun kapakoissa on väljempää, vaikka ens tiistaina.

• m30+hki

Täälläkin kaivataan vappu / mail / liveseuraa, yhteyttä voi ottaa osoitteeseen lessloneliness (a) gmail.com

• 567

Moi, etitkö vielä seuraa? Itsellä vähän sama juttu. Voitas jutella mesessä. Parikymppinen minäkin.

• yksinäinen89

567, anna meseosoitteesi niin lisään. :)

T: Aloittaja

• Yksin ei yksinäinen

Myös minä vietän vapun yksin. Yritän nyt vielä keksiä, että miten kohteliaasti kieltäytyä ryypäyskutsusta. Ei kiinnosta kattella kännisiä ja olla krapulassa huomenna...

Hyvä kirja, herkkuja ja oma sänky. Mikäs sen parempaa :). Yksinolo on mukavaa - myös näin pitemmän päälle. Tietenkin, jos kokee itsensä yksinäiseksi niin se on sitten eri asia.

• Yksinkertaista

Älä juo liikaa niin ei tule krapulaa.

• Yksin ei yksinäinen
        Yksinkertaista kirjoitti:

Älä juo liikaa niin ei tule krapulaa.

Juu, en juo tänään ollenkaan :D. En rajoita juomistani mitenkään sillon ku ylipäätään juon (juon siis sen verran ku just sillon haluttaa) ja kärsin sitten sen krapulan suunnitellusti. Pari kertaa vuodessa riittää ihan hyvin. Muulloin olen mieluummin selvin päin. Pari kaljaa jos ottaa, niin tulee vaan väsymys ja päänsärky. Käytän sen rahan ennemmin vaikka leffaan...

• tellu@kaunis.net

Ei sitä täälläkään ilo ole ylimmillään. 6 v ollut jo yksin, enkä taida tottua tähän koskaan. Lapsen kanssa kahden. Muksu pelailee ja minä parin oluen kera surffaan netissä. Tylsää!!! Ennen pidettiin pieniä juhlia jne. Kun uko löys uuden, niin juhlat loppu. Ystävillä on perheet, joten ei niiden puolisot lähde mihinkään, jos ei ole myös mies seuraa tarjolla, joten tässä sitä ollaan.Töissä porukan ilopilleri ja tulen toimeen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa. Mihkäs lähet täältä, kun ei lasta voi yksin jättää ja ei sitä yksin tulisi varmaan muutenkaan lähdettyä. Nyt 47 ja kun muksu täysikänen, niin taidan olla auttamatt liian vanha mihinkään.....Juhlat ja pitkät pyhät pahimpia. Seuraava etappi juhannus, jolloin kaikki tuntuu katoavan mökille ym...,kauhulla odotan.Luulis että pk-seudulla ei olis näin yksinäinen olo, mutta välillä tulee tunne,kun asuisi keskellä korpea.

• voimaa ystävyydestä

hei ,samanlainen tilanne täälläkin.sillä erotuksella että itse nautin netistä muutaman siiderin kera.helpottavaa huomata ettei paini yksin näiden as.kanssa.pyydä sp-os.jos kiinnostaa kirjoittaa yh-äiskälle(-62)Turkuun.tsemppiä!

• Mistä.

Aloittaja on saanut päähänsä,että vappuna tulee kavereiden kanssa juoda ja rellestää? Ei ole ihme jos alkaa ahdistamaan. Jospa vaihtaisit elämäntyyliäsi ja asennettasi ja alkaisit harrastamaan liikuntaa,niin saisit ystäviä eikä vappuna olisi krapulaa sinullakaan.

• seruyxru

Aina se ryypiskely sen metsässä könyämisen voittaa. Ja krapulahan on köyhien tauti..

• toinen63nainen

hei jousimiestyttö eli nimerkki voimaa ystävyydestä, annatko sp:n, olisi kiva kirjoitella ajatuksia.

• jok70

Yksinäisiä juhlapäivien ei kannata antaa masentaa. Tekee vaan jotain mistä itse tykkää. Mä olen myös yksinäinen ihminen mutten anna sen haitata elämääni. Töissä saa sosiaalista kanssakäymistä ihan tarpeeksi, vapaa-ajalla en edes kaipaa ketään ympärilleni. Ensiviikon pidän talvilomaa ja aion senkin olla 95% omissa oloissani kotona tai mökillä kevätsiivoja yms. tehden. Ja sielu lepää ja nauttii...

• marisusella

Ehkä ei olisi kannattanut kuitenkaan valehdella. Minäkin olen viettänyt nuorena monet Vaput yksin. Ei ollut mukava tunne. Näin jälkeenpäin ajateltuna ei niissäkään Vapuissa ollut kuitenkaa nmitään vikaa. Vappupäivänä kävin "ihmisten ilmoilla", missä oli jotain vappupuehita tms jaaina olin yksin. Nyt käyn onesti yksin kun olen jo 60 v ja viihdyn ihan hyvin. Tosin käyn joskus kavereittenkin kanssa. Nuorena minulla vain ei ollut kavereita. Muta siitä en käsinyt, ainoastaan kun olisi pitänyt johonkin mennä missä muut oli ystäviensä kanssa mutta minä aina yksin.
      Vappuna ei mitenkään kuulu rellestää. Jotkut rellestää ja he ovat tietenkin se näkyvin porukka. Läheskään kaikki eivät ja kuulu sinä heihin. Käy vapun aatona ulkona lenkillä. Katso telkkaria, lue hyvä kirja, herää Vappuaamuna ilman krapulaa ja lähde kuuntelmaan vappupuheita tms. Elämä on ihan onnellista kun ottaa siitä hetkestä ilon missä kulloinkin on. Siihen ei tarvi kaveria. Toki yksinäisyys ahdistaa, mutta alä kerää siitä taakkaa. Sen kanssa pärjää.

• Pohjanmaan tyttö

Olisi mukava kun löytyisi kaveri täältä Oulusta jonka kanssa voisi viettää Vappua ja kehtaisi mennä yhdessä baarin ym.Olen 28-vuotias kunnollinen tyttö ja olen töissä täällä toista vuotta.

• mokaa vaan ja naura

liika kriittisyys on usein monella, miksi ei onnistu ihmis-suhteissa.Tapasin hyvin siistin ja komeankin miehen, hän oli ujohko ja ajattelin, että helppo varmaan onnistua hänen kanssa.
      Mutta, kun oli oltu yhdessä, huomasin, että hän oli oikea kontrollifriikki ja kaikki piti olla täydellistä, jopa sanat suuhuni laitto mieleisekseen.

Eipä sitä kauaa jaksanu, ajattelin vaan, olisko yksinäisissä myös sellaisia joille ei tavallinen elämä käy, haetaan jotain erikoista.

Mutta, kun arki tulee, jokainen sen tietää, että ei voi pingottaa. Ujoushan on aika usein sitä, että on liian vaativa itseään kohtaan ja siksi varmaan muitakin.

• jk

niin minuakinnahdiastaa

• Kohta ohi

No nyt on vappuaatto jo loppupuolella ja pikapuoliin voi mennnä vaikka nukkumaan.
      Menihän se tämäkin vappuaatto ihan hyvin yksin ilman seuraa.

• panomie-es

mä runkkaan ku olen yksin

• sleeeeeppp

nukkuessahan tääkin päivä on menny. jos huomenna vielä jaksais nukkua koko päivän, ni sit tääkin olis ohi!

• vetäkääpäähä

eikö se saatana ole joku työläisten juhla. mää käytin sossurahat viinaksiin niin saa vähä vapputunnelmaa. vittuun koko vappu ja muut juhulat. mitä täsä elämäs juhlimaan turhia.

• siltä pohjalta

asia on juuri näin

• M33-Oulu

Tosiaan jännä huomata kuinka tällaisen kansallisen ryyppyjuhlan - kuten vappu tai juhannus - lähestyessä yksinäisyyden angsti alkaa nostaa rumaa päätään. Siitäkin huolimatta, että ei itse siitä ryyppäämisestä juuri perusta. Sinänsähän tämä ei ole sen kummempi kuin mikä tahansa yksinäinen ilta ja niitä on sentään reilusti yli 300 vuodessa. Erona on vain se, että tavallisena iltana ei törmää kaupungilla siihen meluavaan juhlakansaan, jonka "iloisuus" (lue: känninen sekoilu) korostaa oman yksinäisyyden säälittävyyttä.

Yksin olemisessa ei sinänsä ole mitään säälittävää ja moni meistäkin kaipaa aina joskus omaa rauhaa, mitä ei tätä palstaa lukiessa aina uskoisi.
      Mutta kun se oma rauha vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Se sisällämme asuva pieni sosiaalinen eläin kuitenkin kaipaa kaltaistensa seuraa.

Hmm.. olikohan tässä kirjoituksessa nyt mitään pointtia. Eipä kai, mutta tulipahan avauduttua :) Hyvää vappua kaikille palstan lukijoille olitte sitten yksin tai ei. Ja toivotaan, että ne tulevat juhlapäivät kuluvat hieman seurallisemmissa merkeissä - olkoon se sitten mukavassa porukassa tai jonkun kivan ihmisen kainalossa.

• Nti-79

Joo, ahdistaa se vaan. Pitäs kai mennä nukkumaan. Huomenna päivä on uus...

• ei se ole kohtalo

On tosi surullista että näin moni ihminen ja varmasti tosi paljon ennemmänki ihmisiä on yksin):

mutta toisaalta en usko siihen että joku ei pystyisi tutustumaan kehenkään! Saattaa se tuntuu tosi hankalalta mutta aivan varmasti oma suhtautuminen vaikuttaa asiaan!

Jos yrittää etsiä seuraa tai kavereita niin aivan varmasti siinä onnistuu jossain vaiheessa, en usko että muutenkaan se ulkonäkö olisi esteenä paitsi ehkä tyyli vaikuttaa eniten, jos hiukset ja vaatteet ovat tyylikkäät ei naamalla ole niinkään väliä kunhan vaan ihminen on mukava joten !! ei se ole kohtalo olla yksin vaan asenne että se olisi kohtalo!

tsemmppii ja jaksakaa yrittää !

• mäentiedämitäteen

Olen 17v yksinäinen ujo poika. Ylä-asteella kaikki oli hyvin, kavereita oli ja tulin hyvin toimeen luokkalaisteni kanssa.
      Tai no itse asiassa tajusin vasta 9. luokan toukokuun luokkaretkellä kuinka mahtava luokkani ja erityisesti luokkani pojat olivat. Siellä oli juuri samanhenkisiä kuin minä, olivat kiinnostuneet samoista asioita kuin minä, nauroivat samoille asioille kuin minä.

Nyt syksyllä aloitin ammattikoulun ja siitä se alamäki alkoi.
      Suurin osa luokkalaisistani on naapuripaikkakunnilta ja ne jotka on samasta pitäjästä on ylimielisiä jääkiekkoilijoita.
      On mulla pari ihan hyvää kaveria luokalla mutta nekin ovat vaan "koulukavereita", joitan en vapaa aikana näe.

No, kaikki vapaa-aika menee kotona, samoiten viikonloput. Jokainen päivä on samanlainen, ei mitään jännitystä elämässä. Tämäkään vappu ei eroa mitenkää muista lauantai päivistäni. Viikonlopun kohokohta on saunassa käynti.
      Kun muut luokkalaiset ja kaikki muutkin minun ikäiseni ryyppäävät ja saavat naisia viikonloppuisin.
      Mitä tuohon ryyppämiseen tulee, ryyppäisin minäkin jos vanhempani antaisivat. Kerran oli tarkoitus mennä yhdelle mökille, jonne tuli suurin osa luokkani pojista ja kerroin äidille mikä tilanne hän sanoi EI. "Kuitenkin ryyppätte siellä!" No, minulle tuli aivan uskomatton huono olo kun en päässyt sinne. Jouduin valehtelemaan kavereille että olin muka sairas niin en päässyt.
      Tämän jälkeen en ole enää edes yrittäny mihinkää rientoihin.
      Enkä halua pahoittaa äitini mieltä että lähtisin vastoin hänen tahtoaan ryyppyreissulle.

Tyttöihinkään minulla ei ole minkäänlaista suhdetta, enpä ole tainnut ylä-asteen jälkeen puhua kasvotusten kenellekkään ikäiselleni (15-18v) tytölle.
      Luokallanikaan ei ole yhtään tyttöä.
      Mutta mitenpä niitä saa kun istuu kaikki illat kotona.

Ensi vuonna täytän 18v, enkä tiedä muuttuko asiat sittekään yhtään. Eipä ole kavereita ja ei oikeen kiinnosta yksinään minnekkään baariin lähteä.

Voin vain kuvitella tilanteeni 10vuoden päästä. -.-
      Tuntuu niinku eläsin jonku 12vuotiaan elämää.
      Nuoruuteni on mennyt täysin hänekseen.

Hain ensi kesäksi kesätöihin, jos en pääse, en tiedä mitä teen.
      Ois sekin jo mukavaa vaihtelua.
      Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttään tää ainainen koneella istuminen ja kotona nyhvöminen.

• aaeiouyäö

älä vaan ainakaa jämähdä tollaseen ja jää kotii vaa kannattais alottaa vaik joku harrastus! siel on tosi helppo tutustuu uusii ihmisii! tai sit voisit koittaa nähä niit sun luokkalaisii kavereit. :)

Ja mitä siihen äitii tulee sun pitäs koittaa puhuu sen kanssa oothan koht jo 18 nii eiks se vois päästää sua jonnekkin kyl se varmaan ymmärtää et muuten jäät porukoist.. oon ite 16v tyttö ja tajuun sua kyl vaikkei mul ookkaan samanlaine tilanne! sun pitää vaa jaksaa yrittää ja olla mukava ihmisille ni eiköhä joku haluu kans nähä iha vapaa-ajallaki sit:)

• SDGLSLGL

Siinähän se vappu meni. Menin sporttibaariin katsomaan lätkää ja jalkapalloa. Oikeastaan parempi olisi ollut taas kerran jäädä vaan kotiin: olisin nähnyt ottelut kotonakin (ja kuullut vielä selostuksen) ja säästänyt rahaa. Yhden huomattavasti vanhemman tyypin kanssa sai ihan hyvät keskustelut jalkapallosta aikaiseksi, kun samaa seuraa satuttiin kannattamaan.

• mäentiedämitäteen

Yritin äsken ehdottaa facebookisa vanhalle luokallaiselle että kerättäiskö jengi kasaan, ei olla nähty pitkään aikaan ja lähettäs porukalla ajeleen.
      "Kaveri pistää": joo mut lähen nukkuu......***** on poissa.

Joo et näin täällä.

• asfkakf400

Pitäsköhän sitä leffaan lähteä, taitavat tänään olla taas auki. On noita typeriä kulttuuriseteleitä, joita pitäisi käytellä. Onhan se aina ahdistavaa astua sisään sinne teatteriin yksin, mutta leffan alettua ahdistus onneksi katoaa.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe