Eli mulla aika omituinen ongelma ja vähän nolokin. En kehtaa kysyä lääkäriltä asiasta, joten kokeilen täällä kysyä kun nimettömänä helpompi.. Tietysti tätä asiaa pitäisi kehdata kysyä, mutta en vain kehtaa ja kun ei tästä niin paljon haittaakaan elämääni ole ollut :D
Eli siis mulla on nyt menossa rv 37 6 ja parina edellisenä kertana kun ollaan miehen kanssa oltu sängyssä (viimeksi toissapäivänä) olen huomannut, että toiminnan jälkeen sperma alkaa kirvelee/polttelee. Ei sieltä "sisältä" kuitenkaan. Sitä tuntuu jonkin aikaa ja helpottaa hieman pesun jälkeen. Yleensä hommaillaan iltaisin ennen nukkumaan menoa, ja aamulla viimeistään tämä tunne on poissa, eikä sitä tosiaan ilmaannu kuin seksin jälkeen. Mietin eka et onko kuivat limakalvot, mutta luulisi silloin että sattuisi itse seksikin..? Mielestäni kuitenkin kostun ihan normaalisti, enkä siis huomannut mitään kipua. Samoten ajattelin, että eikö se tunne tuntuisi myös virtsatessa? Mulla oli viimeksi viime viikolla lääkäri joka tsekkas paikat alhaalta, ja olis kai sanonut jos olisi huomannut jonkin tulehduksen?
Toinen juttu mikä on se outo juttu ennemminkin.. tuota poltteen tuntua tunnen myös moottoripyöränkyydissä!! Se on niiiiin outoa! Joku 5-10 minuuttia kyydissä istumista ja kohta alkaa polttelee sieltä.. tosi epämiellyttävää. Siihen auttaa kun pysähtyy ja saa olla jalkeilla hetken verran. Sitten voi taas jatkaa matkaa (miehelle sanon että peffa puutuu että pidetään tauko, tuosta poltteesta en ole "kehdannut" mainita:D) Tämä vaiva oli kuitenkin jo ennen raskauttakin. Viikko sitten olin motskan kyydissä, halusin kokeilla onnistuuko näin loppuraskaudesta, hyvin onnistui, mutta ajattelin kuitenkin välttää turhia riskejä ja odottaa siihen, että en ole enää raskaana ennenkuin seuraavan kerran kyytiin nousen.
osaako kukaan sanoa mistä moine johtuu? saa huvittua, minua ainakin huvittaa tuo moottoripyörä juttu kun on niin outo vaiva oudossa yhteydessä :D mutta jos kuitenkin selviäis että mikähä hitto tääki nyt on..
OUTO ongelma..
17
838
Vastaukset
- ...
Mjaa, raskauden loppuvaiheessa limakalvot ovat ns. herkässä tilassa.
Minullakin on ollut tuo sama juttu ja käytimme kondomia. Sitten se jonkun ajan päästä meni pois.
Olisiko hiivaa sinulla? uskon että tilanne korjaantuu ja maitohappobakteerit käyttöön. - nepperöinen
Eikös hiivaan liity jotain vuotoja ja/tai kutinaa ja/tai hajua..? Mitään sellaista ei minulla ole esiintynyt.
- ....................
Miten sinä uskallat olla moottoripyörän kyydissä vielä tuossa vaiheessa raskautta..itse ainakin pelkäisin kaatumisen riskiä....noh, asiaan. Minusta vaivasi ei ole ollenkaan noloa. Puhu siitä vain rohkeasti lääkärille. Hän on taatusti kuullut kaikenlaista seksiin liittyvää ennenkin :). Voisit saada avun kirvelyyn, esim. jotain voidetta tai lääkettä. Lääkäri sen näkisi parhaiten ja tietäisi mistä on kyse kohdallasi.
- nepperöinen
En enää uskallakaan, tuolloin uskalsin käyä lyhyellä ajelulla kun kuitenkin kauan tuota harrastanut ja kova oli kuume päästä taas pitkän talven jälkeen kyytiin.. päätettii kuitenkin et jätetää nyt siks aikaa poies et on vaavi turvallisesti masun ulkopuolella :) Niinkuin mainitsinkin jo alkup.viestissä.
Oon iha hirveen typerä varmaan ku en kehtais ottaa asiaa esille! Kun ei tämä nii paljon vaivaa kuitenkaan edes. Ja jos toi seksin jälkeinen kirvely loppuu raskauden jälkeen niin enköhän tämä loppu ajan kestä!
Ainut vaa et toi et motskan kyyis tuntuu nii on TODELLA outo vaiva! ei kukkaa siihe osais sanoo mistä johtuu? :D - nepperöinen
apuaa eikö kukaa osaa sanoa..? :(
- ...
Uskoisin että lopullisen ja oikean vastauksen antaa sinulle lääkäri, heillä on käytössään ph-mittari emättimen limasta ja muitakin testejä.
Kysymyksesi ei ole todellakaan lääkärille, olen itsekkin kysellyt ties mitä siellä.
Voisit saada avun tuohon vaivaan.
Itselläni oli syy epäsefinen tulehdus ja sain Trikozol kuurin viikoksi, ihan siinä tutkimuspöydällä sain diagnoosin. Kun oli poltetta ja kirvelyä ollut pidempään, vaikka oli muut testit negatiivisia.
- myös kipeä.,
Limakalvoista johtunee. Miksi ihmeessä et kysy lääkäriltä asiasta? Jos ei muita oireita niin ei varmaan hiivaa, mulla hiivasta menee aina ulkosynnyttimet toooooosi araksi. Jos ei hiivaan niin esim. Ceridal-öljy on hyvää tarvaraa sinne, tai betanthen-voide ;)
- nepperöinen
Tuntuu vain niin typerältä mennä sanoo "hei mulla sattuu p*lluun moottoripyörän kyydissä, mistä johtuu?".. :D ja kun viimeks viime viikolla lääkäri kuikkasi alakertaan, niin olisi kai huomannut jos siellä olisi tulehdus tai muuta häikkää ollut (?). Ehkä annan asian vain olla kun ei tämä elämääni suuremmin häiritse.
Kiitti vastauksista kummiski.- 29+2
No ei ne tulehdukset nyt läheskään aina pelkällä kurkkaamisella selviä, miksi muutoin olisi testejä jolla testaillaan hiivaa, bakteereja, viruksia jne.....
Mulla oli kans tota kirvelyä/polttelua raskauden aikana(varsinkin loppupuolella) seksin jälkeen..kun sen jälkeen musta tulikin jotain valkoista paksua vuotoa..en tiiä mitä se oli,mut joskus se kirveli vähän miestäkin..ajateltiin että se on jotain paksumpaa valkovuotoa.. ku ainaki terkkaril vaa sanovat et on valkovuotoa,niiku pitääki,että limakalvot pysyy kosteina.. mut en sit tiedä mistä se polttelu tuli..mut se lähti kyl heti pois,kun pesi..eikä muilloin vaivannu ku vaan seksin jälkeen:) Outoa tosiaan, mutta synnytyksen jälkeen ei oo ollu kyllä moista..heh,ainaka vielä! XD
- nepperöinen
No mä taidan odottaa, että jos vielä myöhemmin synnytyksen (ja siitä toipumisen jälkeen) polttelee seksin jälkeen niin ottaisi asian esille lääkärissä.. Täl hetkel en koe siihen suurta tarvetta.
Mua vaan niin ihmetyttää ennemminki toi moottoripyörä juttu, se on niin outo! En keksi mitään miksi alkaa polttelee kyydissä useamman ajominuutin jälkeen :D erittäin omituista - ?!
Eikö sinua huoleta lainkaan että kyseessä voi, siis voi olla B-ryhmän streptokokki, joka on lapselle hengenvaarallinen jos hän sen saa...
Kannattaisi se ujous vai mikä lie (kun et kehtaa?!) nyt unohtaa. Ja tosiaan, ei "sinne" kurkkaamalla näy onko jokin virus tai bakteeri.. - :DDDDD
Anteeksi, kun vähän huvittaa että alkuperäinen ihan tosissaan olettaa, että tulehdus pitäisi näkyä sisään kurkistamalla, ja varsinkin kun ei ole kehdannut mistään oireistakaan kertoa... :)))
Huvittaa myös se, että hakee täältä diagnoosia, kun ei kehtaa neuvolassa kertoa! Mitähän se hyödyttää, jos ihmiset täällä jotain arvelevat, lääkkeitä ei täällä voida sinulle määrätä. Rohkeasti avaat seuraavalla kerralla suusi neuvolassa! Ei ole syytä häpeään, eikä tosiaan kannata jättää selvittämättä moista asiaa. - nepperöinen
en aijo ottaa asiaa esille neuvolassa. ei huoleta yhtään. nyt ei ole edes tuota polttelua esiintynyt seksin jälkeen. Kaikki ei kato halua mennä heti valittamaan lääkärille kun vähän sattuu. tilannetta voi ihan hyvin seurata jonkun aikaa itsekin ennenkuin alkaa draamaa asiasta vetää..
että enemmä mua huvittaa se et olis heti pitäny terkalle mennä itkee että pimppaan sattuu :))) täältä muuten vain kyselin josko tietäis mitä se VOISI olla, en ole ollutkaan sillä asenteella liikenteessä että "no kyllä nyt joku tietää mitä tää on ja sit meen sen tuntemattoman ohjeiden mukaa ostaa lääkettä tähän". Hehe :D
Kiitoksia kuitenki vastauksista :D- ....................
"Kaikki ei kato halua mennä heti valittamaan lääkärille kun vähän sattuu. tilannetta voi ihan hyvin seurata jonkun aikaa itsekin ennenkuin alkaa draamaa asiasta vetää.."
Muuten ihan jees, mutta nyt sinä olet vastuussa myös vatsassasi kasvavasta vauvasta ja hänenkin terveydestään. Joten sinuna kyllä ottaisin asian puheeksi lääkärissä, jotta siihen kirvelyyn löytyisi selvyys. Raskaana ollessa kyllä kannattaa pitää itsestään hyvää huolta ja ottaa pieniltäkin tuntuvat asiat lääkärin kanssa puheeksi.
- .,.,.,.,.
Hyvä nepperöinen! Ihan samaa mieltä olen kanssasi! En ymmärrä ihmisiä jotka heti pienestäkin valittavat.... tai jos vähän nippailee alavatsasta niin heti ollaan soittamassa neuvolaan että apua...
Aivan eri asia jos on jotain todella voimakasta kipua jossain joka oikeasti rajoittaa elämää tai jos jotain tiettyä oiretta jatkunut jo pidempään, olisi aihetta asiasta mainita neuvolassa. Jotkut vaan ottavat tyyliin jokaisen oireen suurena ongelmana. Raskauteen liittyy erilaisia kipuja ja oireita, eikä ne ole välttämättä vaaraksi!!! Joitakin oireita on syytä tarkkailla hieman herkemmin (esim raskausmyrkytyksen oireet) mutta järjen käyttö on sallittua.
En nyt halua loukata ketään että älkää heti vetäkö sitä hernettä sinne nenäonteloon.. - 20+1
Mitä jos johtuisikin vain kosketuksesta, värinästä, verenkierron lisääntymisestä? kerrohan joskus jos tulee "diaknoosi" kiinnostaa tuo moottoripyörä homma... mut veikkaisin vain tota verenkiertoon liittyvää! Mukavaa loppu odotusta, perästä tullaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955