Rakastan kalastamista ja ajattelin, että kalastustaidoista voisi olla hyötyä myös näillä vesillä. Minulla on ollut 6 vuotta suomi24:lla verkot pyytämässä. Tarkastelin profiilin läpi muutaman kerran kuussa ja päivitin kuvan ja tekstit sen hetken fiiliksen mukaiseksi. Heitin muutamia flirttejä ja viestejä mielenkiintoisimmille naisehdokkaille jotka olivat vaivautuneet uiskentelemaan verkkojeni läheltä.
Olin tavallaan semmoinen passiivinen "kalastelija". Pidin vain verkkoja vedessä ja odottelin kunnes se oikea kultakala uiskentelee sinne. Verkkoa selätellessä oli hyvä heitellä roskat pois ja tarkistaa verkon kunto. Suurimpia reikiä joskus jouduin paikkailemaan. Pariin otteeseen vaihdoin hieman tiheämpisilmäiseen verkkon, jottei suuret vonkaleet pelottele kultakaloja takaisin syvänteisiin.
Keväthän on tunnetusti kalojen kutuaikaa. Kalat alkavat taas talven jälkeen liikkua. Tosin täällä suomi24:lla se tapahtui jo helmikuun jälkeen. Kevääseen kuuluu verkkojen pesu ja korjaus. Sitten vaan takaisin veteen ja selättelyä ja odotusta.
Joskus kävin koittamassa aktiivikalastusta muutaman oluen humalassa. Heittelin värikkäitä perhoja veteen ja yritin narrata lohta virtapaikoista. Pariin otteeseen sainkin ihan makoisan tärpin ja vieläpä haaviin ja ruokapöytään asti.
Aktiivinen kalastus ei kuitenkaan ole se mun juttu. Tykkään odotella ja toivoa sitä oikeaa saalista.
Sitten tuli se päivä, jota olin 6 pitkää vuotta ja kylmää talvea odotellut avantoni reunalla, sateisella järvellä. Mikäs mikäs se siellä verkossa on ja niin vähän kiinni. Ei voi olla totta. Minulle surkealle kalastajalle näin upea kala. Oiioi elä karkaa. Ja se kala tipahti juuri oikeaan aikaan. Se irtosi verkosta juuri kun verkon reuna tuli veneeseen. Hetken jo luulin sen menettäneen, mutta siinähän se veneeni pohjalla pötkötti. Haukkoin onnesta henkeä ja ihastuin sillä hetkellä niihin suuriin sinisiin silmiin. Keräsin verkkoni ja soutelin tyytyväisenä kotiin. Se oli siinä. Maailman ymmärtäväisin, ihanin ja kaunein nainen. Juuri sellainen mistä olin aina haaveillut. Mistä uneni olivat kertoneet.
Uskokaa taitoihinne, toivokaa ja haaveilkaa, niin joku räntäinen ja sohjoinen päivä teidät palkitaan suurella palkinnolla kun sitä kaikista vähiten osaatte odottaa.
Elämä kannattaa ottaa sillai löysin rantein. Jos on "tappi" otsassa joka päivä, niin eihän siitä mitää tule.
Kärsivällisyys palkitaan.
7
483
Vastaukset
- Tuttu....
Jotenkin niin tutun kuuloista tämä teksti. Onnea teille.
Morjens kalastajapoitsu!
Kiva huomata et täällä on toinenkin kalastaja ollut joskus sillä itellänikin on ollut täällä suomi24:lla verkot vetämässä jo neljättä vuotta mutta laihoin tuloksin ainakin vielä. Vähän samalla lailla olen toiminut kuin sinäkin ja odotellut ihan kaikessa rauhassa sitä kunnon votkaletta.
Hyvää kevättä sinulle kalastajapoitsu.- ilouutinen
Onnea kovasti kalastajapoitsulle. Olet varmasti saaliisi ansainnut! Onnea ja kärsivällisyyttä myös kaikille muille 'kalastajille'.
- noit
Minäkin toivotan onnee, mutta sulla on liikaa vauhtia ANTEEKSI vain.
En ole ennustaja, mutta lyhyeen jää.- Tuttu....
Hän on rakastunut vain. Ei sitä voi tietä jääkö lyhyeksi vai ei, älä maalaa piruja seinälle, antaa olla.
- happiness is the way
Ihanaa kuulla välillä hyviä uutisia tällä palstalla! Ja onkohan todellakaan ihan tarpeellista käydä ennustelemaan kenenkään suhteen kestoa. Taas yhden pessimistin pää (noit) nousi puskasta kun jollekin toiselle kuuluu hyvää. Jos et ole ennustaja, älä myöskään ennusta. There's no way to happiness, happiness is the way.
Onnea uuteen rakkauteen Kalastajapojalle!
- netticupido
Hei,
Hieno tarina, kiitos tästä!
Onnea teille molemmille.
terkuin,
Netticupido
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854