Hei!
Olen työn merkeissä väliaikaisesti muuttunut varkautelaiseksi, mitä täällä voi tehdä vapaa-ajalla? Missä kannattaa käydä, mitä kannattaa ostaa jne., miten saan kaiken ilon irti tästä paikasta?
Haluaisin muistaa Varkaudesta muutakin kuin pahan hajun ja kamalan sokkeloiden kaupungin, en oikein uskalla liikkua täällä, koska olen joka kerta eksynyt. Vinkkejä siis paikallisilta, kiitos paljon jo etukäteen! Kehukaa, haukkukaa, ihan mitä vain!
Väliaikaisesti varkautelainen, mitä vapaa-ajalla?
11
327
Vastaukset
- varkautelainen...
No nythän on kesä tulossa joten kohta on luonto kauneimmillaan! Itse ainakin lenkkeilen ja laitan kohtapuoleen veneen vesille - siitä se varkaudesta nauttiminen alkaa ja siitä pääsee osalliseksi koko perhe! Juuri missään ei ole yhtä hienoja vesistöjä ja luontoa kuin täällä. Varsinaisesti täällä ei tarvitse käydä tai ostaa mitään, tai se on tietysti itse kustakin kiinni millä tavalla haluaa nauttia mutta ainakaan meillä ei siihen mitään ostopalveluja tarvita; vene ja talo yms. on jo valmiiksi hankittuna. Mutta jos ei ole, niin voithan ostaa lipun sisävesiristeilylle, sitten kun ne alkavat taas kulkea.
Miten muuten joku voi eksyä VARKAUDESSA?? ;-) Käypä joskus Kuopiossa tai Helsingissä auton kanssa, niissä vasta kauhea meininki on.- omavene on paras
Varkaudessa ei ole sisävesiristeilyjä, Paul Wahl myytiin Savonlinnaan ja Leppävirtalainen yrittäjä pyörittää risteilyjä siellä suunnalla.
- Ei provosoiduta
Ompa typerä Brovo.
- vitsi---
Jaa, mitäköhän hommaa mahdat tehdä, jos kerran eksyt Varkaudessa... Muahhhaaahhhaaa...... Et ainakaan mitään missä tarvitaan järjen käyttöä...
- Huono Vitsi
Niinpä... aloittaja EI voi olla tosissaan :D
Nää huuhaat aina ensin vastaa mutta tässä oikeaa tietoa olenhan itsekkin tänne muuttanut. Kuten tuossa aiemmin joku kirjoitti niin täällä on urheilukalastukseen hienoja paikkoja. Viihteellä Päiviöntorin ympäristö sunnuntaisin myös Nexstep. Kesällä mm. WJK:n jalkapallopelit. Hienoja nähtävyyksiä Kämärin puisto ja Mekaanisen musiikin museo. Jos sulla on auto niin Valamo ja muita kivoja paikkoja kuten lintutorni Ruokojärvellä sekä tähtitorni jonka sijainti varmaan löytyy Varkauden infosta. Sille että eksyt on karttoja olemassa kun tää kaupunki pilkkoontuu vesistöjen vuoksi. Ei oo niin selkee kuin Kuopio missä 5 tien varressa kaikki. Muuten kanootti on täällä varsin mainio erittäin hienoja reittejä. Myös luontopolkuja ne reitit löytyy sieltä infosta.
- äkkimutka,,,
Truuno:
Unohdit lempipaikkasi "savontien grillin " ja karaoken. - Toskala
Varkaudessa on paljonki tekemistä !
Osta oma vene jolla voit katsella Saimaan norpista aina niin hyviä kalavesiä.
Lue kirjoja - jos on aikaa !
Mieti että onko ystävät tervetulleita kyläilemään sinun luoksesi !
Ala liikuntaharrastu ! - Kirja-fani
Kirjasto on täällä hyvä. Uimahallikin on ihan tasokas perushalliksi. Elokuvateatterissa on kiva istua sadesäällä. Uimarantoja ja lenkkipolkuja löytyy jokapuolelta. Kesällä tämä on kiva kaupunki. Next Stepin terassi on mukava piipahduspaikka, jos virvokkeita tekee mieli :D
- Guggenheimin Gägi
Muutama ajatus toiselta paluumuuttajalta.. Paljasjalkainen Varkautelainen olen, mutta kävin tekemässä mutkan maailmalla. Näen kaupungin nyt aivan eri silmin kuin pois lähtiessäni.
Riippuen tietysti missäpäin Varkautta asut mutta.. Ihan ekana tuli mieleen että saat paljon kaupungista irti jos hankit polkupyörän, paikallisliikenne nimittäin jämähtää kesäksi heti kun koulut sulkevat ovensa.. Pyörällä kulkien Huruslahden ranta, Joutenlahden ranta, Kämäri, Savontien rantareitti, Kankunharju, Puurtila... Luontoa riittää, ja vettä -nämä vain esimerkkejä. ..Ja Itsenäisyydenpuistoon piknikille:)
Iltatorilla kannattaa piipahtaa, sieltä löytyy syömistä kotiinvietäväksi ja ohjelmaa. Sepon Lihatoria Päiviönsaaressa on tällä palstalla kehuttu, Mamma ja tytöt leipoo kukkoja siinä vieressä. Molemmat kiinalaisravintolat on tullut testattua, en voi sanoa moitteen sanaa *nam*. Pizzerioista ei ole pulaa vaikkakin Iskender on ehkä oma suosikkini. Eikä unohdeta Käpykankaan uutta paikkaa, GunSmokea, josta saa hyvää meksikolaistyyppistä ruokaa. Kahville Vesitornin tasanteelle on päästävä kerran kesässä.
Mitäs muuta.. Kirjastoa kehui joku aiempi, ja olen samaa mieltä. Sinne sadesäällä. Kauppakadulla on pieniä putiikkeja, sieltä kyllä löytyy ihan hyvin valikoimaa -riippuen tietenkin mitä etsit. Eihän se mikään Mannerheiminkatu ole mutta.. Lisäksi Varkauden Portissa on myös muutama kauppa, unohtamatta isoja marketteja.
Tervetuloa näille kulmille, toivottavasti vinkeistä on jotakin hyötyä.
Hyvää Kesän alkua meille kaikille:)
-Gägi - aloittaja123
Sinulle varkautelainen, kiitos vinkistä, luonnosta oon todellakin nauttinu täällä päin! Kuopiosta olen kotoisin ja siellä voin ajella vaikka silmät kiinni eksymättä, pian jo täälläkin, heh! Alkuun vaikutti vain niin mahottoman sokkeloiselta paikalta!
Gägille kiitokset monista vinkeistä, tekemistä riittänee ainakin tälle viikolle ;)
Ja tosiaan mikkään provohan tämä ei ole, ihminen voi tosissaan eksyä vieraassa paikassa, jossa ei ole ennen käynyt :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969