Pähkinä uskoville

Toki muutkin voivat osallistua.

Kuvittelepa, että olet ylättäen kuollut ja tulet taivaan portille, missä Pyhä Pietari sanoo, että olet joutumassa Helvettiin, jos et pysty perustelemaan eläneesi täysin synnitöntä elämää. Syntejä ovat ylpeys, kateus ja viha. Ja kaikki, mitä olet tehnyt, on tiedossa. Ymmärrät tehneesi syntiä, mutta et missään nimessä haluaisi Helvettiin.

Sinulla on kuitenkin yksi keino päästä pinteestä. Keksitkö mikä se on?

64

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nicander

Pyydän Jeesuksen paikalle.

• Ei auta. Jeesus kyllä tietää säännöt, eikä pidä hännystelijöistä.

Muita ideoita?

• ei lisättävää

Siinähän se vastaus tuli.

• A10097 kirjoitti:

Ei auta. Jeesus kyllä tietää säännöt, eikä pidä hännystelijöistä.

Muita ideoita?

"Ei auta. Jeesus kyllä tietää säännöt, eikä pidä hännystelijöistä."

Ethän sä nyt tolleen voi sanoo!
        Se on hänen mielikuvituskaverinsa ja tekee niinkun hän käskee.

• ei lisättävää
        ei lisättävää kirjoitti:

Siinähän se vastaus tuli.

Tämä siis oli vastaus nicanderin viestiin.

• Mirka ...

Ei auta. Jeesus on satua ja höpötystä niin kuin synti.

Kiva olla rehellinen.

• ei lisättävää
        A10097 kirjoitti:

Muita ideoita?

A10097:lle
        Siksipä juuri Jeesus täytyy pyytää paikalle, koska hän tietää säännöt, mutta sinä et näytä tietävän.

• nicander
        A10097 kirjoitti:

Muita ideoita?

Titeysti Jeesus auttaa.
        Hällä on esittää maksettu velkakirja. Ja minä sitä vaan kipsuttelen Jeesuksen kanssa taivaaseen.

• belial_666 kirjoitti:

"Ei auta. Jeesus kyllä tietää säännöt, eikä pidä hännystelijöistä."

Ethän sä nyt tolleen voi sanoo!
        Se on hänen mielikuvituskaverinsa ja tekee niinkun hän käskee.

;-)

Jos nyt kuitenkin leikitään hetki minun säännöillä, niin lupaan kertoa varman keinon päästä pinteestä, jos joku ei sitä samaa keksi.

Eli minulla on plakkarissa toimiva vastaus, ja siksi vastustelen muita vastauksia, vaikka ne tietenkin voivat olla vastaajien mielestä ihan hyviä.

• ei lisättävää kirjoitti:

Tämä siis oli vastaus nicanderin viestiin.

Joo joo. Mutta onko muita arvauksia?

• A10097 kirjoitti:

;-)

Jos nyt kuitenkin leikitään hetki minun säännöillä, niin lupaan kertoa varman keinon päästä pinteestä, jos joku ei sitä samaa keksi.

Eli minulla on plakkarissa toimiva vastaus, ja siksi vastustelen muita vastauksia, vaikka ne tietenkin voivat olla vastaajien mielestä ihan hyviä.

Jooh, jummarran.
        Kunhan nyt oli pakko saada vinoilla. :)

Ei mullakaan sitä vastausta ole joten odottelen mielenkiinnolla.

• ei lisättävää kirjoitti:

A10097:lle
        Siksipä juuri Jeesus täytyy pyytää paikalle, koska hän tietää säännöt, mutta sinä et näytä tietävän.

En välttämättä tiedä kaikkia sääntöjä mitä muut tietävät, mutta minä tiedän miten tuosta pinteestä pääsee. Onko paha pähkinä?

• nicander kirjoitti:

Titeysti Jeesus auttaa.
        Hällä on esittää maksettu velkakirja. Ja minä sitä vaan kipsuttelen Jeesuksen kanssa taivaaseen.

No mutta kun tässä tilanteessa kuvitellaan, että syntiset eivät pääse taivaaseen..

Koitas jotain muuta! :-)

• Kävisikö nämä?
        A10097 kirjoitti:

Joo joo. Mutta onko muita arvauksia?

Nooh, yritetään.
        Ylpeys kumoaa kateuden, koska ylpeä ihminen on liian ylpeä ollakseen kateellinen.
        Viha kumoaa ylpeyden, koska jos ihminen on todella täynnä vihaa, hänessä ei ole tilaa ylpeydelle.
        Kateus kumoaa vihan, koska puhdas kateus on jo lähellä surua eikä siinä ole enää vihaa.

• belial_666 kirjoitti:

Jooh, jummarran.
        Kunhan nyt oli pakko saada vinoilla. :)

Ei mullakaan sitä vastausta ole joten odottelen mielenkiinnolla.

Paljastan vaikkapa klo 21 aikoihin, jos ei ole sitä ennen natsannut.

• Mirka ... kirjoitti:

Ei auta. Jeesus on satua ja höpötystä niin kuin synti.

Kiva olla rehellinen.

"Kiva olla rehellinen. "

Tämäkin on aika lähellä. (9 pitseen vihje.)

• Kävisikö nämä? kirjoitti:

Nooh, yritetään.
        Ylpeys kumoaa kateuden, koska ylpeä ihminen on liian ylpeä ollakseen kateellinen.
        Viha kumoaa ylpeyden, koska jos ihminen on todella täynnä vihaa, hänessä ei ole tilaa ylpeydelle.
        Kateus kumoaa vihan, koska puhdas kateus on jo lähellä surua eikä siinä ole enää vihaa.

Hassua. Kuvittelen [sic] vastanneeni tähän, mutta ilmeisesti lopetin jo kuvittelemasta kun vastausta ei näy. Tarkoitukseni oli sillon pahoitella, ettei hieno kivi-paperi-sakset -henkinen vastaus nyt käy koska kuvitelmassa yksikin synti riittää estämään pääsyn taivaaseen.

• nicander

Sitäpaittes Pietari ei kysy noin pöhelöitä, koska oli samassa pinteessä kerran ja tietää, mikä on homman nimi.

:)

• No tässä nyt kuitenkin pyydettiin kuvittelemaan tilanne, jossa PP on portinvartijana ja kertoo säännöt. Keksitkö?

• nicander
        A10097 kirjoitti:

No tässä nyt kuitenkin pyydettiin kuvittelemaan tilanne, jossa PP on portinvartijana ja kertoo säännöt. Keksitkö?

No, jos nyt Pietari tosiaan kävisi hankalaksi, niin muistuttaisin Pietaria, millä perusteella hän sinne taivaaseen sitten pääsi. Sitten pyytäisin uudestaan Jeesuksen paikalle.

• nicander kirjoitti:

No, jos nyt Pietari tosiaan kävisi hankalaksi, niin muistuttaisin Pietaria, millä perusteella hän sinne taivaaseen sitten pääsi. Sitten pyytäisin uudestaan Jeesuksen paikalle.

Hakkaisit vain päätäsi seinään. Näillä tyypeillä on miljardien yrittäjien kokemus ja vain muutama on päässyt pinteestä. Tinkaaminen ei auta, koks ahe vain lukevat sen ylpeyden synniksi. pitäisi olla äärimmäisen nöyrä (10 pisteen vihje).

• hyvä tyttö

Mä olen kuuro siinä kohtaa tai ulkomaalainen, joka ei Pietarin kieltä ymmärrä.

• No sittenhän vasta pinteessä oletkin. Miten pääset siitä?

• hyvä tyttö
        A10097 kirjoitti:

No sittenhän vasta pinteessä oletkin. Miten pääset siitä?

Sanon, että sori, savolaiset on aina poikkeus!

• hyvä tyttö kirjoitti:

Sanon, että sori, savolaiset on aina poikkeus!

Täytyy kyllä myöntää, että sen savolaisten kohdalla pätevän seikan, että savolaisen puhuessa vastuu siirtyy kuulijalle, voitaisiin helposti lisäkuvitella olevan niin tuttu taivaalliselle portsarille, ettei hän mitenkään voisi lähettää savolaista helvettiin. Sillä jos savolainen ehtisi aukaista suunsa, niin pian kaikista savolaisen synneistä vastuussa olisikin Pyhä Pietari itse. Tämän voisi edellen kuvitella olevan niin vakava paikka sisäänheittösäännöstön suhteen, että ainoaksi käytännössä tomivaksi vaihtoehdoksi savolaisten suhteen olisi jäävä se, että heidät ohjattaisiin suoraan jonon ohi taivaan VIP-tiloihin. Tämä siis yksiselitteisesti luo savolaisten kohdalle poikkeuksen sääntöön. Savolaisten ei tarvitse lopettaa tehtävässä kuvittelua vaan he voivat jatkaa kuvittelua ja silti päästä pälkähästä.

• Savolaisuus syntiä
        A10097 kirjoitti:

Täytyy kyllä myöntää, että sen savolaisten kohdalla pätevän seikan, että savolaisen puhuessa vastuu siirtyy kuulijalle, voitaisiin helposti lisäkuvitella olevan niin tuttu taivaalliselle portsarille, ettei hän mitenkään voisi lähettää savolaista helvettiin. Sillä jos savolainen ehtisi aukaista suunsa, niin pian kaikista savolaisen synneistä vastuussa olisikin Pyhä Pietari itse. Tämän voisi edellen kuvitella olevan niin vakava paikka sisäänheittösäännöstön suhteen, että ainoaksi käytännössä tomivaksi vaihtoehdoksi savolaisten suhteen olisi jäävä se, että heidät ohjattaisiin suoraan jonon ohi taivaan VIP-tiloihin. Tämä siis yksiselitteisesti luo savolaisten kohdalle poikkeuksen sääntöön. Savolaisten ei tarvitse lopettaa tehtävässä kuvittelua vaan he voivat jatkaa kuvittelua ja silti päästä pälkähästä.

Virhepäätelmä sinulta. Koska savolaisen puhuessa vastuu siirtyy Pietarille, Pietari voi tietysti tulkita hänen puheensa ihan miten vain itse haluaa.
        Koska savolaisuus on vielä lisäsyntinä raskauttamassa, Pietari tulkitsee niin, että lähettää hänet suoraan hissillä helvettiin eikä edes portaita pitkin.

• Savolaisuus syntiä kirjoitti:

Virhepäätelmä sinulta. Koska savolaisen puhuessa vastuu siirtyy Pietarille, Pietari voi tietysti tulkita hänen puheensa ihan miten vain itse haluaa.
        Koska savolaisuus on vielä lisäsyntinä raskauttamassa, Pietari tulkitsee niin, että lähettää hänet suoraan hissillä helvettiin eikä edes portaita pitkin.

Ehei. Kyllä minun tulkintani on täsmälleen oikea. Koska sanassa sanotaan yksiselitteisesti, että vastuu siirtyy kuulijalle, niin kaikki savolaisen vastuulla olleet asiat siirtyvät, myös vastuu synneistä. Tätä ABSOLUUTTISTA TOTUUTTA ei pysty kieltämään millään kirkkoneuvoston päätöksellä. Mitään tulkinnanvaraa ei ole.

• Sanon, että olen ateisti ja tiedän, että niitä portteja, Pietaria eikä Helvettiä ole olemassa. Samalla hetkellä portti ja portinvartija katoaa ja tietoisuuteni häviää. Vähän myöhemmin herään, lähden tekemään jugurttimysliä ja aamukahvia ja hymähdän samalla, että pitäisikö olla vajakkien seurassa netissä vähemmän, heidän taruolentonsa tunkeutuvat jo uniinikin.

• Polttaa, polttaa!

Mikähän mahtaa olla kahden sana vastaus pähkinään?

• ----
        A10097 kirjoitti:

Polttaa, polttaa!

Mikähän mahtaa olla kahden sana vastaus pähkinään?

Ei kelpaa vastaukseksi, koska se on leikin sääntöjen rikkomista. Täytyy pysyä säännöissä eli tämän leikin mukaan tuo tilanne taivaan portilla on totta.

Muutenhan kristittyjenkin vastaus Jeesuksen hakemisesta avuksi kelpaisi.
        Tässä ei voi turvautua mihinkään elämänkatsomukseen.

• ---- kirjoitti:

Ei kelpaa vastaukseksi, koska se on leikin sääntöjen rikkomista. Täytyy pysyä säännöissä eli tämän leikin mukaan tuo tilanne taivaan portilla on totta.

Ymmärrät miksi polttaa ja miksi olet väärässä, kun kahden sanan vastaus paljastuu. (8 pisteen vihje.)

• -----
        A10097 kirjoitti:

Ymmärrät miksi polttaa ja miksi olet väärässä, kun kahden sanan vastaus paljastuu. (8 pisteen vihje.)

Totta maar ymmärrän, että vastaus on ateistinen, siksi se ei kelpaa.

• -------
        ----- kirjoitti:

Niin no, jos vastaus on "Kukkokiekuu!", "Huh!", onhan sen unen voinut nähdä kristittykin.

• ----- kirjoitti:

Oletko niin rajoittunut, että vain kristinuskon tarjoama malli kelpaa?

Tarkoitan siis sitä, että tässä maailmassa luulisi oikeasti hyvään iankaikkiseen haluavan olevan avoin muillekin kuin kristinuskon vastauksille.

• -------
        belial_666 kirjoitti:

Oletko niin rajoittunut, että vain kristinuskon tarjoama malli kelpaa?

Tarkoitan siis sitä, että tässä maailmassa luulisi oikeasti hyvään iankaikkiseen haluavan olevan avoin muillekin kuin kristinuskon vastauksille.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9842663#comment-49270270-view

• ------
        ------- kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9842663#comment-49270270-view

Kas, tuo linkki ei avaudu. Sen takana on tämä viesti:

• ------ kirjoitti:

Kas, tuo linkki ei avaudu. Sen takana on tämä viesti:

:D No ZORI! :D

• A10097 kirjoitti:

Teen parannuksen
        :D
        Osuiko?

• ikiateisti kirjoitti:

Teen parannuksen
        Osuiko?

Sori.

• vastarantalainen
        ikiateisti kirjoitti:

Teen parannuksen
        Osuiko?

Liian myöhään, parannus on tehtävä tässä elämässä.

• Thronos

Lakkaan kuvittelemasta.

• No sieltä se tuli!

Ajattelin juuri kirjoittaa yhden pisteen viimehetken vihjeen, että kyseessä on kompakysymys, mutta säästit vaivan.

Toivottavasti tuo oikea vastaus tuo joillekin iloa.

:-D

• Thronos
        A10097 kirjoitti:

No sieltä se tuli!

Ajattelin juuri kirjoittaa yhden pisteen viimehetken vihjeen, että kyseessä on kompakysymys, mutta säästit vaivan.

Tuossa vastauksessa on kyllä syvällisempikin puoli, vaikka kompakysymykseksi sanoitkin.

Juuri sillä että lakkaa kuvittelemasta voi elää elämänsä iloisena ja onnellisena, helvetinpelosta vapaana.

• Thronos kirjoitti:

Tuossa vastauksessa on kyllä syvällisempikin puoli, vaikka kompakysymykseksi sanoitkin.

Juuri sillä että lakkaa kuvittelemasta voi elää elämänsä iloisena ja onnellisena, helvetinpelosta vapaana.

Siksi minä sen tänne laitoinkin.

• A10097 kirjoitti:

Siksi minä sen tänne laitoinkin.

Ja toisaalta se toimii pelkkänä kompakysymysvitsinä: Kuvittele, että olet pudonnut kaivoon, et pääse omin avuin pois, eikä kukaan kuule huutoasi. Kuinka pääset pinteestä?

• Thronos
        A10097 kirjoitti:

Ja toisaalta se toimii pelkkänä kompakysymysvitsinä: Kuvittele, että olet pudonnut kaivoon, et pääse omin avuin pois, eikä kukaan kuule huutoasi. Kuinka pääset pinteestä?

Ryhdyn ateistiksi?

No okei, aika huono....

• Thronos kirjoitti:

Ryhdyn ateistiksi?

No okei, aika huono....

No oli. Hyi!

Rangaistukseksi tuosta tai palkinnoksi oikeasta vastauksesta (samalla 95-prosenttisesti Aatami9:llekin) asiallinen video:

http://www.youtube.com/watch?v=pNiEsIIvWDM&feature=feedlik

Jollakin tavalla koen videon aiheen olevan sukua tälle pähkinän särkemiselle - sellaisena, miksi se lopulta osoittautui. Arvelen, että pitäisitte. Samalla uskon, että useimmat uskovaiset vierastaisivat.

• Thronos
        A10097 kirjoitti:

No oli. Hyi!

Rangaistukseksi tuosta tai palkinnoksi oikeasta vastauksesta (samalla 95-prosenttisesti Aatami9:llekin) asiallinen video:

http://www.youtube.com/watch?v=pNiEsIIvWDM&feature=feedlik

Jollakin tavalla koen videon aiheen olevan sukua tälle pähkinän särkemiselle - sellaisena, miksi se lopulta osoittautui. Arvelen, että pitäisitte. Samalla uskon, että useimmat uskovaiset vierastaisivat.

Kiehtovia ajatuksia. Olen aika väsynyt ja osa meni näin ensi kuuntelulla ohi korvien mutta loppupuolella onnekseni satuin torkahtamaan siihen nautinnolliseen alfa-aalto -tilaan jossa kuultu laajenee ja syvenee huikaiseviksi näkymiksi. Sopi hyvin tähän videoon.

Kiitos!

• ------
        A10097 kirjoitti:

No sieltä se tuli!

No voi sääski ja niinpä tietenkin! :D

• Kirjaudu sisään

Tälläiseen huumorialoitukseen voisi vaikkapa keksiä tälläistä.

Sanon Pietarille että "Katso lintu" osoittaen taivaalle ja yritän livahtaa ohi. Pietari nappaa kuitenkin kokeneena portsarina kiinni. Avaan lompakkoni ja tyrkytän parin kympin seteliä. Ei sekään kelpaa. Koetan selittää että Helvetissä tulee kuuma ja minun hikeni tuoksuu pahalle joten mieluummin olisin taivaassa pumpulipilvissä ja kuuntelisin uusimpia harppusoitantoja.
      Pietari tyrkkää hiilihangon käteen ja osoittaa alakertaan. Sanon "Älä! mulla on metalliallergia, en voi koskea moiseen kapistukseen!".
      Kertoilen Pietarille vitsejä. Lauleskelen. Ehdotan että voisin jäädä kiillottamaan porttia. "Tarviskos tähän jotakin kukkaistutuksia tehdä?"

Oliskos joku noista se keino?

• Kirjaudu sisään

Jaa vastaus olikin jo annettu. Lakkaan kuvittelemasta.

• plyyh

No olipa tylsä, luulin että se olisi jotenkin tosi nokkela :) Mikä pettymys!

• Kirjaudu sisään

Kuvittelen lakkaamista.
        Ei aina voi olla nokkela. Onhan aamu.....

• vastarantalainen

Sanon uskovani Jeesukseen! (sekin on tiedossa!) "Sillä ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat".

• Toinen pähkinä

Olet inkvisition edessä kytkettynä luotettavaan valheenpaljastimeen. Jos valehtelet, sinut poltetaan roviolla. Jos olet propagoinut kirkkoa vastaan, sinut poltetaan roviolla.
      Inkvisiittori käskee: "Sano minulle suoraan, oletko propagoinut kirkkoa vastaan!"

Olet propagoinut kirkkoa vastaan. Mitä vastaat?

• Ilmeisesti nyt kuvitellaan ettei kuvitella, joten ei voi lopettaa kuvittelemasta :-)

Jos olisin propagoinut kirkkoa vastaan, en vastaisi mitään. Muussa tapauksessa vastaisin, etten ole propagoinut.

• Toinen pähkinä
        A10097 kirjoitti:

Ilmeisesti nyt kuvitellaan ettei kuvitella, joten ei voi lopettaa kuvittelemasta :-)

Jos olisin propagoinut kirkkoa vastaan, en vastaisi mitään. Muussa tapauksessa vastaisin, etten ole propagoinut.

Vaikeneminen ei auta. Jos et sano mitään, kidutusvälineet otetaan käyttöön.

Tämäkin oli kompa. Sinun täytyy tietysti sanoa se mitä inkvisiittori käskee eli "oletko propagoinut kirkkoa vastaan".

• Toinen pähkinä kirjoitti:

Vaikeneminen ei auta. Jos et sano mitään, kidutusvälineet otetaan käyttöön.

Tämäkin oli kompa. Sinun täytyy tietysti sanoa se mitä inkvisiittori käskee eli "oletko propagoinut kirkkoa vastaan".

Okei, toi oli kiva.

Mutta jos pilkkua saa viilata, niin roviollehan tuossa kuitenkin joutuu, jos kerta olen propagoinut ja siitä seuraa passitus rovioon.

• Toinen pähkinä
        A10097 kirjoitti:

Okei, toi oli kiva.

Mutta jos pilkkua saa viilata, niin roviollehan tuossa kuitenkin joutuu, jos kerta olen propagoinut ja siitä seuraa passitus rovioon.

No joo, huomasin kyllä, että olin esittänyt tuon jutun epäselvästi, mutta olit jo silloin ehtinyt vastata. Sanoin "jos olet propagoinut kirkkoa vastaan, sinut poltetaan roviolla", kun olisi pitänyt sanoa "jos saadaan selville, että olet propagoinut...".

Tarina ei kerro, miten kuulustelu jatkuu. Se kertoo vain, miten selviät juuri tästä tilanteesta.

• Toinen pähkinä kirjoitti:

No joo, huomasin kyllä, että olin esittänyt tuon jutun epäselvästi, mutta olit jo silloin ehtinyt vastata. Sanoin "jos olet propagoinut kirkkoa vastaan, sinut poltetaan roviolla", kun olisi pitänyt sanoa "jos saadaan selville, että olet propagoinut...".

Tarina ei kerro, miten kuulustelu jatkuu. Se kertoo vain, miten selviät juuri tästä tilanteesta.

Okei. Laitan vielä yhden hassun tehtävän.

Ajatellaan lausetta 'Jeesus on elämä.'.
        Miten se kirjoitetaan kahdella kirjaimella?

• T.p.
        A10097 kirjoitti:

Oliko tämäkin kompa? Siis miten kirjoitetaan kahdella kirjaimella se että ajatellaan? Vaikka että mm...

• Kirjaudu sisään
        A10097 kirjoitti:

Kahdella kirjaimella se kirjoitetaan näin: se

• T.p.
        Kirjaudu sisään kirjoitti:

Heh, ei noita hidasjärkinen hoksaa....

• Kirjaudu sisään kirjoitti:

Jeps. :-)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe