ihmiset kadehtivat naapurin hienoa taloa uutta mersua hyvää toimeentuloa simpsakkaa rouvaa hyväkyntoista ja nuorekasta miestä kauniita älykkäitä lapsia joista on tulossa lääkäreitä ja arkkitehtia kaikilla on kaikki aina niin hyvin paitsi ei just mulla kaikki on niin terveitä mutta mua kolottaa aina joka paikasta kaikki on niin hoikkia ja hyväkuntoisia ja mää oon tämmöinen läski miks en määkin voi olla niinkun kaikki muut määkin haluaisin hienon talon mersun ja paljon rahaa tätä tää on niin monella päivästä toiseen määkin kadehdin oon aina kadehtinu koko aikuisikäni vauvoja ja pieniä lapsia on se niin huoletonta on äiti ja isä on aina joku joka pitää huolta ei tartte miettiä riittääkö rahat seuraavaan tilipäivään tai eläkkeeseen ei tarvi miettiä kelpaako jollekkin sellaisena kun on joskus tulee tilanteita että olis ihan kiva olla se pieni tyttö joka ei ja jonka ei tarvitse vielä miettiä tän maailman ja ihmisten raadollisuutta ei tarvi miettiä kelpaanko mää tällaisena kun mää oon osaanko mää käyttäytyä osaanko mää sanoo just oikeen sanan oikeeseen aikaan etten mää tee itteeni tyhmäksi... toisten mielestä.
kateudesta
93
198
Vastaukset
Minulle kelpaat ihan tuollaisena, älä vaan muutu sellaiseksi kuin kaikki muut.
En tiedä onko minussa joku vika, kun en kadehdi ketään, en rahaa, hienoa taloa, Mersua, kuntoa, hoikkuutta tai viisaita lapsia.
Saati sitä nuorekasta miestä. :)
Etenkin ystävät otan sellaisina kuin he ovat, mitään pois ottamatta tai mitään lisäämättä.
Muuten he eivät olisikaan niin hyviä ystäviä, minulle ihan parhaita.
Kyllä me osataan ihan tarpeeksi, ole huoleti. Tämä elämä mennään läpi, me pienet tytöt. :)- Pirre*
Kateus ei minulle ainakaan ole ollut riesa, eikä koskaan liikkeellepaneva voima, niinkuin kuulemma pohjalaisilla...he (tulikohan sanottua pahasti), tosin tuokin voi olla sitä ikiaikaista yleistystä,- kerran vain kuulin jostain että pohjalaiset yritykset oisivat naapuri kateudesta lähtöisin, tyyliin: "Hitsi, naapurihan näkyy tienaavan tuolla mattojen ja ryijyjen (esim.)teolla kovasti, miepä alan kanssa niitä tekemään" :)
Minnuun nähen naapuri saa ajaa vaikka lentokoneella, mersu nyt ei ole enää autokaan he..meijjän naapureilla on isoja ja korkeita mustia autoja..bemareita, hummereita ja semmoisia (tai noista hummereista tiijjä, hienoja kummiskin..) :).
Kateus on ihmistä sisältäpäin syövä sairaus..ollaan onnellisia jos naapurilla on komea, nuori urheilullinen ja lihaksikas puoliso, saa siitä silimän iloa naapurikin :))- Pirre*
P.s. tosin noita silimäniloja ei ole täällä näkyny, - paitsi, joskus huvilallaan vierailevan perheen miespuolinen..että osaa olla komea (venäläinen) mies.. eli ei se vanahakkaa oo mikkää sokkee :))
- tii-na-...
tässä muutama viikko sitten törmäsin taas kerran tohon pohjalaiseen kateuteen ei tietysti voi yleistää luulin jo että viistoistavuotta sitten olleet kateudet olis unohtunu nimenomaan sellaisessa tilanteessa mistä jouduttiin keskustelemaan mutta ei kateus muuttunu tosi katkeruudeksi no eipä se mun elämää hetkauta mutta luulen että olisin voinut olla apuna ja tukena hänen tilanteessaan mutta tätähän tää elämä toisilla on niin kauan kun sitä vielä on.
määkään en todellakaan kadehdi ketään muita kun pikkulapsia joskus kun tuntuu siltä silti aina ihmettelen miks monet ihmiset kadehtii mun velkoja epävarmoja tuloja kuvittelevat mulla olevan ihan kaikkea mitä rahalla voi vaan saada mutta eihän mulla ole muuta kun kaikkee mitä ei voi rahalla mitata perhe tasapainoinen elämä hyviä ystäviä niitä voi ehkä kadehtia mutta ei omaisuutta sitä mää en oo koskaan oppinu keräämään enkä opettelekkaan mää elän ja nautin =)))))
Kerääthän sinä niitä muovikippoja :)
Omaisuutta nekin on, vaikka ei niin hirmuisen arvokkaita.
On minullakin muutama Arabian astia, en anna sulle, en en en varmasti.
Leikki sikseen, minä kerään kokemuksia vaikka joskus sattuukin, mutta ei muuta kuin nokka vasten tuulta ja kohti uusia pettymyksiä, niin se menee.
Nautitaan ja eletään, niin on hyvä.
ai niin olinkin kokonaan unohtanu kipot ja kupit =)))) jeps ja nyt mä lähden kerään uusia kokemuksia jos niitä tuleen kaupungin kautta töihin lueskelen sit illan päätteeksi kuka on kellekkin ollu kateellinen jos ei oo jo poistettu koko ketjua niinkin saattaa aina joskus silloin tällöin käydä liekkö kateellisten poistattamia ;)))))) keväistä päivää ei niin kovin aurinkoista ancelille ja pirrelle.
Mukavaa kevätpäivää sullekin, ei paista mutta ei sadakaan, ollaan siis tyytyväisiä.
Eikä kadehdita jos jossain jollekin aurinko paistaa.
Ja Pirrelle myös hyvää keskiviikkoa.
Lähtiskö ostamaan Viipurinrinkeliiiii :)- Pirre*
Anceli kirjoitti:
Mukavaa kevätpäivää sullekin, ei paista mutta ei sadakaan, ollaan siis tyytyväisiä.
Eikä kadehdita jos jossain jollekin aurinko paistaa.
Ja Pirrelle myös hyvää keskiviikkoa.
Lähtiskö ostamaan Viipurinrinkeliiiii :)Huomenta, ja Ancelille mukavaa torstaita, ja mieki ostan rinkelin mutta vasta huomenna. :)
Pirre* kirjoitti:
Huomenta, ja Ancelille mukavaa torstaita, ja mieki ostan rinkelin mutta vasta huomenna. :)
Onko siellä markkinat tänään, enpähän käynyt rinkelin ostossa. En olis voinut syödä kuitenkaan.
Jospa se tääkin päivä kirkastuisi ja aurinko alkaisi paistelemaan, lämpöistä päivää.Anceli kirjoitti:
Onko siellä markkinat tänään, enpähän käynyt rinkelin ostossa. En olis voinut syödä kuitenkaan.
Jospa se tääkin päivä kirkastuisi ja aurinko alkaisi paistelemaan, lämpöistä päivää.Kitteelä on markkinat huomenna, sattui parturireissu sopivasti, samalla ostan sen rinkelinkin, mies etenkin tykkää niistä, - ja kyllä mieki olen oppinut siitä pitämään. :)
Täällä meillä on pilvinen päivä ja välillä tihkuttaa vettä..eli ei luvassa aurinkoa ilm. koko päivään..mutta näinhän se kesä edistyy..:)
- ...
Kateus on voimavara.
Kateushan se vie maata ja maailmaa eteenpäin. Suomessa totuttu siihen, että kun naapurilla menee paremmin, pitää ite koittaa keksiä otain, että sais sama itelle. Vastakohtiakin toki on. Itänaapurissa, kun naapuri saa uuden laatokan, oku heti vetää rannun kylkeen, että ei kukaan suotta kuvittelisi olevansa muita parempi..
Tässä seuraillut, monilla tuntuu joskus menevän lujaa, ura vetää, taloja rakennellaan, autoa vaihdetaan, kakaroita laitetaan ulkomaille opiskelemaan jne. Melkein kaikille tulee kuitenkin stoppi ossain vaiheessa. Avioero, talot ja autot myyntiin, kakarasta tulee narkkari ulkomailla, firma konkurssiin. Siinä on harvinaisen vittuuntuneen näköisiä ihmisiä sitten.
Kaikillehan jotain tapahtuu, mutta jos ei ole nuorena vastustanut, se ottaa paljon kovemmalle vanhemmiten, kun on olettaneet olevansa jotain Hannu Hanhia.
Itellä mennyt aina vähän enenpi Aku Ankka -osastolla. Hyvää tuuria kun kaikille ei suoda. Mutta mä en sillen ole kateellinen ihmisille, taloistaan, autoistaan jne. Niitten hyvästä tuurista kyllä, useinkin. Aika harva asia voidaan mitata ulkoisilla jutuilla. Vaikka tässä monikin asia on kuitenkin mennyt putkeen, ei niinkään ulkoisen näyttämisen takia, enenpi siksi, että Mersu nyt vaan on paljon halvempi pitkässä juoksussa pitää, kuin vaihdella vähän väliä uutta riisipussia jne.
Älä huoli, kun dementoituu tarpeeksi, eipä paljoa tarvi ympäristööön kiinnittää huomiota, ja on henkilökuntaa, oka pitää ainakin ollain tavalla huolta.
Monet alkavat tarkoituksella vanhemmiten huru-ukko-osastolle. Ite olen kans alkanut samoille linjoille. Aikanaan oli pakkokin koittaa aina tulla kaikkien kanssa toimeen ja varomaan puheitaan jne. Elämä helpottanut huomattavasti, kun olen siirtynyt enenpi savolaistyyliseen attidyytiin ja jättänyt kaikenlaisen outavan ihmissuhdepelin niille, otka niitä haluaa pelailla. Jos nyt joku asia on päin vittua a joku tyyppi on mulkku, mä sanon sen kyllä. Ihmeen harva alkaa inttämään, eli kai mä sitten aika usein olen oikeassa :D
Eli siis ihmiset saa luvan tulla toimeen mun kanssa, mun asia ei ole mielistellä kaikkia muita. Voihan se olla, että on vittumaisen miehen maine jossain piireissä, mutta mitäpä se mulle kuuluu, mitä mieltä joku idiootti on.
=DW=Vanhemmiten on minulle käynyt ihan samoin, nuorempana yritin miellyttää kaikkia.
Sitten huomasin ettei se onnistu, kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää, joka tapauksessa se menee pieleen.
Parempi kun seisoo suorassa ja sanoo niin kuin asia on, ei tietenkään tahallaan tarvitse ketään loukata, mutta ei kumarrellakaan eikä mielistellä ketään.
Väki on vähän ympärillä vähentynyt, mutta parhaat on jääneet, ne jotka kestää suoraan sanomisen.
Ihan sama mitä mieltä joku idiootti on, mitä se mulle kuuluu, se on hänen ongelmansa. :)
- elämää nähnyt
Täällä paistaa aurinko, on paistanut koko päivän tähän saakka.
Olen tyytyväinen nykyiseen olotilaani. Rahat riittää jokapäiväiseen elämään, eikä nälkääkään tarvitse nähdä. Tarvittava tavara oin tullut hankkittua vuosien kuluessa. Saisi ehkä jotakin uusia, mutta kun ei ole mihin entisiä laittaa, eikä hyväkuntoisia tavaroita viitsi polttaa, eikä kaatopaikallekaan kuskailla.
Naapureitten Mersut ym . ei ole ainakaan vielä kateutta herättäneet. hyvä kun ovat saaneet mieleisensä.
Ystävistänikään en pahemmin nirsoile, jos nyt eivät ala kieroa ja limaista matikkaa muistuttaamaan. Sellaiset saavat olla omissa oloissaan.
Kateudesta olen sitä mieltä että pieni kateus saa ihmiset menemään elämässään eteenpäin, eikä jähmettymään paikoilleen. Tässä iässä ei ole enää niin väliäkään, kunhan pärjäilee kohtalaisesti.
Pitäisi ainakin pitää mielessä että ei sitä rahallakaan kaikkea saa, vaikka kuinka paljon sitä olisi. Terveyteen voi uhrata suuriakin summia, joskus saa apua, joskus ei auta sekään. - Kevätmieltä!
Mitä tässä iässä enää ketään kadehtimaan - itse ainakin olen saanut kaiken sen, mitä olen halajanut - liiankin kanssa. (Kateus voi olla myös eteenpäin vievä voima, mutta tässä iässä on kiva vaan jo olla ja elää ihan näine hyvineen).
Lapsilleni ja heidän perheilleen , muille läheisilleni ja ystäville sekä tuttaville toivon hyvää elämää ja elämäniloa.
Turvallisuutta, toimeentuloa ja terveyttä kaikille! - Elämää, ei enempää..
En osaa kadehtia ketään omaisuuden tai semmoisen takia. Aiemmin ehkä kadehdin henkilöä, joka pääsi eläkkeelle, itsellä kun oli vielä vuosia työelämässä jäljellä. Nykyään ei tarvitse kadehtia enää heitäkään, kun olen itsekin eläkemuori.
Elän elämääni kiitollisena siitä, että on edes vähän terveyttä jäljellä "krempoista" huolimatta ja saan elää omaa, rauhallista tahtiani ja tehdä juuri niin kuin haluan, miellyttämättä tai loukkaamatta kanssaeläjiäni. - 1943
Kuulemma jotkut kadehtivat ikäistämme äitiäkin, joka leskenä elää kahden kehitysvammaisen lapsensa kanssa, kolmas on kuollut. Kun joskus lähtee lastensa kanssa jopa ulkomaille! Itse en kadehdi ketään, itsellä on asiat hyvin.
- ......
en minäkää kadehdi yhtään, on kokemusta kun oli omaisuutta, mutta huono parisuhde.
Nyt ei ole omaisuutta, eikä parisuhdettakaan, mutta kunhan toimeen tulee, se riittää.
Ihan pienet jutut arjessa, tuo onnen, johtuneeko iästä, kun on tullut mieleen, mitään ei mukaansa saa ja ei ne tavarat aina sitä onnea tuo. - s a t u t ä t i
Minulla on täällä kotona remontinpoikasta ja nyt kasatessani tavaraa ja roinaa tieltä pois, niin totesimpa paljon turhaa tavaraa kerääntyneen. Nyt kyllä aion heittää surutta liiat kamat pois, joita ei mielestäni kannata enää kierrättääkään. On se kumma; ihminen haalii kaikkea tavaraa, eikä edes tiedä mitä krääsää omistaa ja mihin niitä käyttää.
Ja empä kyllä pahemmin kadehdi kanssaihmisiäni; meillä kaikilla on omat 'taakkamme'. Yksi on omaishoitaja ilman vapaapäiviä, toinen hoitaa sairaita lapsiaan ja joskus saa virkistysloman matkustaakseen vammaisen lapsensa kanssa. Joku vaan kärsii omien sairauksiensa kanssa - meillä kaikilla on erilainen elämä.
Ja eläke - se nyt on melkein kaikilla työssä pitkään olleilla suht'koht' kohtuullinen, jotta sillä toimeen tulee - ei siinäkään ole mitään kadehtimista.
Enkä edes kadehdi kuninkaita, kuningattaria saati prinsessoja ja prinssejä - omat huolensa ne on heilläkin - ei tässä iässä enää kuninkaalliseksi edes viitsisi ruveta. On se oma yksityisyys niin kullanarvoista.
No, sen pituinen tämä satu nyt tällä kertaa. - lejanna
En tunnusta, enkä tunnista tuntevani kateutta. Minkä ihmeen vuoksi sitä tuntisin?
Jokaisella ihmisellä on omat taakkansa kannettavinaan. Toisista ne on helpompi nähdä ja kuulla, moni pitää ne omina tietoinaan.
Niin kauan, kuin jaksaa elää ja olla, miksi myrkyttää itseään jollain kateudella?
Tosin, kai, ehkä, mistäpä minä tiedän, se on myötäsyntyinen luonnevika, jolle ihminen ei itse voi mitään.
Enpä kadehdi edes pikkulapsia. Heilläkin on vielä edessään pitkä ja kivinen elämäntie, jota ei tosiaankaan ole aina ilo kulkea.
Mikä nimitys olisi sitten sille tunteelle, josta kateuden kera puhutaan, eli sille, joka antaa ihmiselle puhtia pinnistellä saadakseen samaa, kuin kadehtimansa kansalainen?
En tiedä, eikä kiinnosta.
Minulla on kaikki, kun olen ja elän. Mitä suremaan ja vertailemaan, ja ennen kaikkea, miksi kadehtisin?
.mää kadehdin pikkulapsia just siinä olotilassa kun niistä pidetään huolta ja ne saa olla itse huolettomia vailla huolenhäivää se on taas sitten toinen juttu kun rupee miettiin että on edessä pitkä ja kivinen tie mutta pikkulasten ei vielä tarvitse murehtia siitä =)))))
- Kerroin rehellisesti
Mulla kadehtiminen rajoituu eläkkeeseen.
Itse saan käteen 1200 euroa ja paperitehtaalla
ollut kaverini 2500 euroa.
Tosin saan syyttää siitä itseäni,sillä tehtaan portit
olivat auki myös minulle.
No eipä oo verenpainetautia,löysimiehillä on. Olipas huvittava lukea kuinka suvaitsevaisesti kateus onkin naapureiden ongelma ei minun, mutta muuiden ; )
Tuttavamme ajelee täällä avo Beogeutilla vuosimallia 2009. Toinen tuttavamme asuu miljoonatalossa kalliilla asutusaleella. He ovat kuitenkin osoittaneet keskusteluissamme omaavansa kateutta joitakin ei läsnä olevia ystäviämme kohtaan. Mikään ei siis riitä ihmisille.
Osama bin Ladenkin syntyi miljardööriperheeseen kolmanneksi nuorimmaksi suureen sisarusparveen. Kuitenkin länsimainen hyvinvointiyhteiskunta oli hänen vihollisensa vai liekö ollut oman itsetunnon huonouden luomaa harhaa, olihan hän perhen "orjaksi" kutsutun äidin poika siis orjan poika.
Kateus kuuluu ihmisluontoon ja ilmenee joskus aika omituisin oirein. Kateus ei siis ole köyhien, tyhmien ja yksinkertaisten yksinoikeus vaan sitä esiintyy myös normaaleissa ja paremmissakin piireissä.
Aurinkoiset terveiset tuulisesta, mutta aurinkoisesta HollannistaRupesin oikein miettimään tuota muiden kateusongelmaa, kuin luin alun kirjoituksestasi.
En tunne yhtään kateellista ihmistä naapureissakaan, mutta ehkä minä olen niin köyhä ja saamaton ettei minua ainakaan kannata kadehtia. Eikä edes kertoa jos jotain toista kadehtiikin.
Säästää ne jutut paremmin vastaanottaville korville, kun tietää ettei minua kiinnosta.
Voihan toisen menestystä ja omaisuutta ihailla ja saavutuksiaan kunnioittaa, ei välttämättä tarvitse kadehtia.
Kun ei itsestä vastaavaan kuitenkaan olisi, eikä olisi halujakaan. Tarkoitan itseäni.Anceli kirjoitti:
Rupesin oikein miettimään tuota muiden kateusongelmaa, kuin luin alun kirjoituksestasi.
En tunne yhtään kateellista ihmistä naapureissakaan, mutta ehkä minä olen niin köyhä ja saamaton ettei minua ainakaan kannata kadehtia. Eikä edes kertoa jos jotain toista kadehtiikin.
Säästää ne jutut paremmin vastaanottaville korville, kun tietää ettei minua kiinnosta.
Voihan toisen menestystä ja omaisuutta ihailla ja saavutuksiaan kunnioittaa, ei välttämättä tarvitse kadehtia.
Kun ei itsestä vastaavaan kuitenkaan olisi, eikä olisi halujakaan. Tarkoitan itseäni.Kateudella, ihailulla ja kunnioituksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Kateus kuuluu ihmisluonteeseen, jollakin toisella on jotain sellaista minkä haluaisimme itellemme, mutta omme pysty sitä sellaisenaan saamaan.
Kunnioituksen ja ihailun hankimme itse teoillamme.
Jos et tunne kateutta olet piiloittanut kateuden tunteen, et hyväksy sitä itsessäsi vaan pistät sen jonkin muun luonteesi määreen piikkiin.
Jos kirjoittaiin käsi sydämellä olevani puhdas kateudesta valehteleisin.- empaattinen.........
korppis kirjoitti:
Kateudella, ihailulla ja kunnioituksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Kateus kuuluu ihmisluonteeseen, jollakin toisella on jotain sellaista minkä haluaisimme itellemme, mutta omme pysty sitä sellaisenaan saamaan.
Kunnioituksen ja ihailun hankimme itse teoillamme.
Jos et tunne kateutta olet piiloittanut kateuden tunteen, et hyväksy sitä itsessäsi vaan pistät sen jonkin muun luonteesi määreen piikkiin.
Jos kirjoittaiin käsi sydämellä olevani puhdas kateudesta valehteleisin.Voit puhua, ja kirjoittaa vain ja ainoastaan omasta puolestasi.
Vai mitä?? empaattinen......... kirjoitti:
Voit puhua, ja kirjoittaa vain ja ainoastaan omasta puolestasi.
Vai mitä??Näin tee aina kirjoitan omasta puolestani, keskustelen, heitän erilaisia näkökulmia en hyökkää kuin sika limppuun heittelemällä tyhjänpäiväisyyksiä enkä moitteita.
Tapasi kommentoida, antamatta omaa mielipidettäsi osoitaa, että sinulla ei ole mielipidettä. Vai mitä?
Olen hyvin rehellinen ihminen ; )
Hyvää äitienpäivää sinullekin nyt lähden ruokaostoksille, sillä huominen kuluu luutun heiluttelussa. Perjantai aamuna esikoinen tulee morsiamineen äitienpäivän viettoon mamin luo ; )korpikirjailija kirjoitti:
Näin tee aina kirjoitan omasta puolestani, keskustelen, heitän erilaisia näkökulmia en hyökkää kuin sika limppuun heittelemällä tyhjänpäiväisyyksiä enkä moitteita.
Tapasi kommentoida, antamatta omaa mielipidettäsi osoitaa, että sinulla ei ole mielipidettä. Vai mitä?
Hyvää äitienpäivää sinullekin nyt lähden ruokaostoksille, sillä huominen kuluu luutun heiluttelussa. Perjantai aamuna esikoinen tulee morsiamineen äitienpäivän viettoon mamin luo ; )Vastaan sinulle nyt tähän kohtaan.
"Kunnioituksen ja ihailun hankimme itse teoillamme", mutta jospa joku niitä kuitenkin kadehtii.
Kirjoitin etten kadehdi omaisuuksia ja muita luettelemiani juttuja, mutta ehkä minä kadehdin ihmistä joka tietää mitä toinen ajattelee. :)- Korppis*
korpikirjailija kirjoitti:
Näin tee aina kirjoitan omasta puolestani, keskustelen, heitän erilaisia näkökulmia en hyökkää kuin sika limppuun heittelemällä tyhjänpäiväisyyksiä enkä moitteita.
Hyvää äitienpäivää sinullekin nyt lähden ruokaostoksille, sillä huominen kuluu luutun heiluttelussa. Perjantai aamuna esikoinen tulee morsiamineen äitienpäivän viettoon mamin luo ; )Olin jo poistumassa, mutta halusin vielä lisätä, tunnet sanan empatia tiedätkö mitä se sana pitää sisällään. Sitä kannattaa miettiä sinä itse kuin kukin sisällään.
Empatiattomuus on pahimmillaan tunteidern tunnistamattomutta. - Tytär opiskeli Belgi
korpikirjailija kirjoitti:
Hyvää äitienpäivää sinullekin nyt lähden ruokaostoksille, sillä huominen kuluu luutun heiluttelussa. Perjantai aamuna esikoinen tulee morsiamineen äitienpäivän viettoon mamin luo ; )Totta joka sana.
Kateelliset eivät kuole vain kerran,vaan niin usein kuin kadehdittu menestyy.
-Baltasar Gracian- - Isukki.
Korppis* kirjoitti:
Olin jo poistumassa, mutta halusin vielä lisätä, tunnet sanan empatia tiedätkö mitä se sana pitää sisällään. Sitä kannattaa miettiä sinä itse kuin kukin sisällään.
Empatiattomuus on pahimmillaan tunteidern tunnistamattomutta.Täsmennys LEUVEN oli se opiskelukaupunki. Muistatko juttelumme ?
- bibimbap
Metkaa on lukea kaikkia näitä viestejä, joissa jokainen vakuuttaa ettei ole kateellinen.
Kateus on vaiihteleva mieliala.Se ei ehkä ole kateutta Mersusta tai suuresta talosta, sillä jokainen tietää, että ne saadakseen on työmiehen otettava velkaa.
Ehkä kateus luuraa piennmmissä asioissa ja on ohimenevää.
Ettei sitä tunnista.
Joku onnistui sieppaamaan itsellen jonkun halvan, mutta kauniin huonekaluston, joku rakensi ihanan terassin ja sillä on järven rantaa tontillaan.Saunakin ja laituri
Jollakin käy niin paljon sukulaisia ja tuttavia, pitävät kestejä ja minä istun yksin.
Ei sellaista ihmistä olekaan jota ei kateus vihlaisisi aina silloin tällöin.
Mutta me vain kiellämme sen itsessämme. - ?_________
bibimbap kirjoitti:
Metkaa on lukea kaikkia näitä viestejä, joissa jokainen vakuuttaa ettei ole kateellinen.
Kateus on vaiihteleva mieliala.Se ei ehkä ole kateutta Mersusta tai suuresta talosta, sillä jokainen tietää, että ne saadakseen on työmiehen otettava velkaa.
Ettei sitä tunnista.
Joku onnistui sieppaamaan itsellen jonkun halvan, mutta kauniin huonekaluston, joku rakensi ihanan terassin ja sillä on järven rantaa tontillaan.Saunakin ja laituri
Jollakin käy niin paljon sukulaisia ja tuttavia, pitävät kestejä ja minä istun yksin.
Mutta me vain kiellämme sen itsessämme.Puhu vain itsestäsi, vai onko sinussa monta??
bibimbap kirjoitti:
Ettei sitä tunnista.
Mutta me vain kiellämme sen itsessämme.Kyllä se joskus vihlaisee, mutta aiheet on niin pieniä ettei niitä kannata mainita. :)
Ihailin naapurin emännän kukkapenkkejä, en kadehtinut, mutta kun hän kuoli syöpään, ajattelin, että pidän mieluummin omat vähän surkeat kukkapenkkini ja elän ja hengitän.
Kenelläkään ei ole aina kaikki hyvin, se pitää muistaa, ei niilläkään joilla on omaisuutta, Mersu ja sutkakka vaimo.- ...
Anceli kirjoitti:
Rupesin oikein miettimään tuota muiden kateusongelmaa, kuin luin alun kirjoituksestasi.
Kun ei itsestä vastaavaan kuitenkaan olisi, eikä olisi halujakaan. Tarkoitan itseäni.Eriävä mielipide.
E>i elukat ole kateellisia, ne on kyllä reviirihakuisia ja taistelevat ruuasta tai naaraista, mutta ei se ole kateutta, se on elämää ylläpitävää vaistoa. Tai vaikka eliinjäämistaistelua. Ja ihminenkin on eläin.
Kyllä mun mielestä kateus on ihan ihmisen omanlaisensa aikqansaannos. Kilpailusta tokikin kyse. Mutta ilman immeisten sivilisaatioita, kommunikointikykyjä eteenpäipyrkimyksiä, sitä ei olisi olemassakaan. Ei sellaista voi kadehtia, mistä ei tiedä yhtään mitään.
Tokikin varakkuudella, asemalla, ties millä saa paremmin pesää, kuin perseaukinen luuseri, mutta ei sitä varallisuutta ne ole hankittu sen takia, että saisi kateutta osakseen, vain pesän takia :D
Ja mun mielestä ihailu ja kunnioitus on ihan sama asia kuin kateus. Ei elukat ihaile tai kunnioita, ne vaan on hävinneet taistelun jostain lauman ohtajan paikasta, kyseessä lähinnä kai pelko.
Sun filosofiat ontuu yleensäkin aika pahasti, mutta nyt menit metsään todella komeasti. Tosin, se kai trollien tarkoituskin on, ärsyttää muita typerillä mielipiteillä. Voin muuten kertoa yhden jutun. Et saa kateutta, kunniaa tai varallisuutta trollaamalla, ainoastaan typerän ihmisen maineen. Mutta se kai liittyy johonkin masokismiin, mikä taas liittyy seksiin, mikä taas liittyy pesän jakamiseen, mikä taas liittyy vaistoihin. Ihminen kun on vain eräs eläinlaji.
Have a nice day :DDD
=DW= - bibimbap
?_________ kirjoitti:
Puhu vain itsestäsi, vai onko sinussa monta??
Puhun meistä kaikista :D.
Käsi sydämelle? En usko etteikö jokainen ihminen olisi kateellinen, jostain.
Se voi olla pientä tai jotain mitä kieltäytyy tunnustamasta.
Ihminen on hyvä keksimään muita motiiveja teoilleen.
Sitä voi soittaa poliisin kun pelkää naapurin rantakokon leviävän tulipaloksi.
Perustunne voi silti olla se pikkuine, kateus? - bibimbap
Anceli kirjoitti:
Kyllä se joskus vihlaisee, mutta aiheet on niin pieniä ettei niitä kannata mainita. :)
Ihailin naapurin emännän kukkapenkkejä, en kadehtinut, mutta kun hän kuoli syöpään, ajattelin, että pidän mieluummin omat vähän surkeat kukkapenkkini ja elän ja hengitän.
Kenelläkään ei ole aina kaikki hyvin, se pitää muistaa, ei niilläkään joilla on omaisuutta, Mersu ja sutkakka vaimo.Se onkin viisaan ihmisen merkki,löytää asiaan sellainen näkökulma ettei tarvitse olla kade.
- ?_________
bibimbap kirjoitti:
Puhun meistä kaikista :D.
Käsi sydämelle? En usko etteikö jokainen ihminen olisi kateellinen, jostain.
Se voi olla pientä tai jotain mitä kieltäytyy tunnustamasta.
Ihminen on hyvä keksimään muita motiiveja teoilleen.
Sitä voi soittaa poliisin kun pelkää naapurin rantakokon leviävän tulipaloksi.
Perustunne voi silti olla se pikkuine, kateus?Ei ihmisten tunnekirjo ole koskaan toisiin yhteneväinen.
Kumpaa kadehdit, rantakokkoa vai poliisin paikalle kutsumista??
Saat kaikin mokomin kadehtia, onneksi minun ole ole pakko tehdä samoin. - bibimbap
?_________ kirjoitti:
Ei ihmisten tunnekirjo ole koskaan toisiin yhteneväinen.
Kumpaa kadehdit, rantakokkoa vai poliisin paikalle kutsumista??
Saat kaikin mokomin kadehtia, onneksi minun ole ole pakko tehdä samoin.En minä sitä kokkoa kadehdi.Ne ova vain esimerkkejä siitä mikä voi olla kateutta,mutta ihminen ei tunnista tunnettaan, löytäen sille muka paremman motiivin :D
Minä kadehdin niitä jotka ovat jo eläkkeellä. bibimbap kirjoitti:
Se onkin viisaan ihmisen merkki,löytää asiaan sellainen näkökulma ettei tarvitse olla kade.
Omasta viisaudestani en sano mitään, se kuuluisa maalaisjärki vaan tuppaa joskus esiin.
Jos ei tähän ikään ole mitään oppinut elämästä, sen lyhyydestä ja kaiken katoavaisuudesta, niin koska sitten oppisi.
Olen omat oppini saanut raskaamman kautta ja se antaa näkökulmaa myös tähän toisten kadehtimiseen.- `?=))?#¤
bibimbap kirjoitti:
En minä sitä kokkoa kadehdi.Ne ova vain esimerkkejä siitä mikä voi olla kateutta,mutta ihminen ei tunnista tunnettaan, löytäen sille muka paremman motiivin :D
Minä kadehdin niitä jotka ovat jo eläkkeellä.Älä kadehti. Ei tämä mitään herkkua ole. Olisin mieluuummin töissä.
bibimbap kirjoitti:
En minä sitä kokkoa kadehdi.Ne ova vain esimerkkejä siitä mikä voi olla kateutta,mutta ihminen ei tunnista tunnettaan, löytäen sille muka paremman motiivin :D
Minä kadehdin niitä jotka ovat jo eläkkeellä.Viisasten kivi on osata olla tyytyväinen elämäänsä, ja se tuo tullessaan mielenrauhan jolloin ei tarvitse kadehtia ketään, eikä mistään.
- 1943
bibimbap kirjoitti:
Ettei sitä tunnista.
Mutta me vain kiellämme sen itsessämme.Miten joku muu voi tietää olenko kateellinen? Kyllä jokainen tuntee parhaiten itsensä. Itselleni kaikkea hyvää on suotu ihan tarpeeksi, ei tarvitse ketään kadehtia.
- -lkö.
On sen puute myös toisten mielipiteiden ymmärtämättömyyttä.
Mää myönnän kaiken ja karehrin vilpittömästi musikallisia ihmisä puhumattakaan niistä jotka osaa maalata tauluja.
En ohita olankohautuksella niitäkään jotka osaa laittaa kauniita sanoja paperille.
Entäs ne pullistelijat jotka osaa vieraita kieliä, saavat kulkee kellastunut lätsä pääs vappuna ja tekevät siistejä sisähommia.
Niin et kyl aiheita on jos haluu katella syrjäkarein naapuriaanNo niin, pakko tunnustaa suurin kateudenaiheeni, kookoolla on isompi traktori kuin minulla. :(
Anceli kirjoitti:
No niin, pakko tunnustaa suurin kateudenaiheeni, kookoolla on isompi traktori kuin minulla. :(
Mikä vika siin poljettavas punases massikas on?
koti-kiusattu kirjoitti:
Mikä vika siin poljettavas punases massikas on?
Se on rikki ja keltainen Valmet on niin ruma ja vanha.
Älähän huoli,se vanha keltanen valmet on niin supi suomalainen ei se pullistele koreis hepenis.
Mut näissä tuulissa ja tuiskuissa se on kuin kotonaan se on suomalainen nääs.
Voisin mä pikkasen karehtii sun joutsen lampeekin.Niin oliskin supisuomalainen ja hyvä, mutta kun on vähän väliä joku kohta korjausta vailla.
Aina saa olla näpit rasvassa kopeloimassa konepellin alla.
Mun pitää vissiin käydä Mig-hitsaajan kurssi, että pärjään noiden vehkeitten kanssa.
Joutsenlammestani on puolet sinun, eikös me olla niin sovittu.
Eikä minullakaan ole kuin puolikas lampea.
Mites se nyt jakaantuukaan, laske sä, kun sulla on parempi matikkapäänuppi.
Eikös joutsenlampi ollut joku sukkahousutanssi nois hienommis piireis.
Eihän täs sit oo härän päivää kun korkee kulttuuriakin saa harrastaa.
Jos siit oikeest lammest puhutaan niin joko kelirikko on teillepäin ehtiny?
Meinaan vaan et ajattelin tuora purjeveneen siihen puoliskooni.Kelirikko alkaa olla ohi, 3 tonnia on rajoitus tässä kylätiellä.
Ei kai se sun purjevenees enempää paina, kuljetusvehkeineenkään.
Ikinä en ole purjeveneessä ollutkaan, näinköhän nyt onnistaa.
Joutsenlampi on hieno baletti, kannattaa joskus panostaa siihen. Pistät ostovaatteet päälles ja ei kun Oopperatalolle sitä katsomaan.
En tiedä onko nyt esityksessä, mutta otetaan selvää.
- Kotona kiusattu
Tarkistin tilanteen ja se olikin soutuvene jolla kiinaan mennään.
Vai kolme tonnia vaan eihän kunnon emänät uskalla fillarilla kauppaan lähtee kun ostoskassitkin sentään jotain painaa.
Paletti ei oo mun juttu jotkut muut tanssit menee mut en ymmärrä paletin sanomaa.
Ainoostaan niitten tanssijoitten voimaa ja lihashallintaa ihailen.Soutuvenheellä Kiinaan, no mennään sillä sitten, jos minä saan soutaa.
En ole balettia nähnyt kuin telkkarissa, mutta ei ole helppoa hommaa. Siitä taidosta vois olla jo vähän kadekin.
Tuonne venäläisten rekkojen sekaan ei uskalla mennä polkupyörällä, sen sijaan kylätie on hiljainen ja niin olen pian minäkin. :)Anceli kirjoitti:
Soutuvenheellä Kiinaan, no mennään sillä sitten, jos minä saan soutaa.
En ole balettia nähnyt kuin telkkarissa, mutta ei ole helppoa hommaa. Siitä taidosta vois olla jo vähän kadekin.
Tuonne venäläisten rekkojen sekaan ei uskalla mennä polkupyörällä, sen sijaan kylätie on hiljainen ja niin olen pian minäkin. :)mää en ainakaan teidän kanssa lähde kiinaan souteleen keskityn nyt siihen afrikan matkaani kun meitä siellä jo niin kovasti odotellaan =)))))
- meeriamanda
Kyllä muistan nuorena olleeni todellakin kateellin jonsen ihan katkerakin kun pituutta ei siunaantunut enempää kuin 170cm, olin hoikka kuin pajunvarpu...joten eipä ollut tisujakaan kuin nimeksi, kateellisena katsoin uhkeapovisia jne...
Nyt jo hymyilyttää ja jos pituus on mennyt kasaan on puuttuva rintavarustus lisääntynyt :)) onko kohillaan...no tiedä hänestä?
Kun mun mielestä minulla on se mitä tarvinkin niin en ainakaan tietoisesti kadehdi ketään. Kunhan menisi näin - se on ok.mulla olis kyllä ollu antaa sulle muutama desi omista tisuistani on se niin kumma että mää olisin kyllä aina halunnut pienet tissit ja kaikki joilla ne on haluais isot tissit siinä sen näkee että koskaan ei oo naiset tyytyväisiä aika erikoista että olisit halunnu olla vielä pidempi koska yleensä pitkät naiset haluais olla lyhempiä ja oot ollu kumminkin suht normaali mittainen vähän normaalia pidempikin.
- ma.ejk...
tii-na- kirjoitti:
mulla olis kyllä ollu antaa sulle muutama desi omista tisuistani on se niin kumma että mää olisin kyllä aina halunnut pienet tissit ja kaikki joilla ne on haluais isot tissit siinä sen näkee että koskaan ei oo naiset tyytyväisiä aika erikoista että olisit halunnu olla vielä pidempi koska yleensä pitkät naiset haluais olla lyhempiä ja oot ollu kumminkin suht normaali mittainen vähän normaalia pidempikin.
No se pituus selittyy sillä ettei muka kelvannut mallijuttuihin kun oli liian lyhyt! Nuorella on nuoren haasteet :) Olin hyvinkin ...ainakin sanottiin... persoonallinen sun liirum sun laarum...mut pituus ei ollut kohillaan. Niitä tisuja ei silloinkaan tarvinnut olla, vaan syöhän se nyt nuoren neidon itseluottamusta jos on kuin lauta?
Kuten sanoinkin, ei ole enää puutelistalla ;)) voisipa jo toisellekin antaa, vaan eipä ole vartalokaan enää pajunvitsa, jonsen lihavakaan ole. Kömpelö jotenkin kuitenkin...taas on polvi märskinä, kaatusin kun leikin osaavaa...raskas kassi sarvikorissa ja niin meni mummo ketoon et tömähti!En vain usko etten osaa enää , tai ettei se suju miten vaan...joo.. älä vain enää moiti, sitälaijja sain jo kotona riittämiin! :DDD - tii-na-...
ma.ejk... kirjoitti:
No se pituus selittyy sillä ettei muka kelvannut mallijuttuihin kun oli liian lyhyt! Nuorella on nuoren haasteet :) Olin hyvinkin ...ainakin sanottiin... persoonallinen sun liirum sun laarum...mut pituus ei ollut kohillaan. Niitä tisuja ei silloinkaan tarvinnut olla, vaan syöhän se nyt nuoren neidon itseluottamusta jos on kuin lauta?
Kuten sanoinkin, ei ole enää puutelistalla ;)) voisipa jo toisellekin antaa, vaan eipä ole vartalokaan enää pajunvitsa, jonsen lihavakaan ole. Kömpelö jotenkin kuitenkin...taas on polvi märskinä, kaatusin kun leikin osaavaa...raskas kassi sarvikorissa ja niin meni mummo ketoon et tömähti!En vain usko etten osaa enää , tai ettei se suju miten vaan...joo.. älä vain enää moiti, sitälaijja sain jo kotona riittämiin! :DDDjeps joo niihin mallinhommiin on tainnu tarvita aina sitä pituutta jonkun verran ei oo ollu sitä ongelmaa mulla kun oon ollu aina liian lyhyt enkä koskaan laiha kyllä se on yritettävä vaan tällä iällä jo pysyä pystyssä tuntuu olevan polvet muutenkin kipeet ilman kaatumista ainakin mulla toisena päivänä enemmän toisena vähemmän vielä oon mää tähän mennessä pysyny pystyssä saa nähdä millon rupee maan vetovoima kutsumaan puoleensa.
olipas kiva lueskella teidän juttuja ja todeta että täällä ei oo kateellisia ihmisiä ainakaan kirjoituksista päätellen ja onhan se elämä paljon mukavampaakin kun on tyytyväinen omaan oloonsa eikä tartte kadehtia kaverilta mää kävin tänään ottaan kestopikmentoinnin kulmakarvoihin kyllä mää nyt kumminkin toivoisin että joku naispuoleinen kirjoittelija olis ees vähän kade mulle silmät pikmentoitiin jo aikaisemmin on se niin helppoo ei tartte enää vetää viiruja silmiin eikä ottaa kestoväriä kulmiin moneen vuoteen =)))))
- Pirre*
Sattuiko se kovasti, eikös se ole kuin tatuointia, vai olenko väärässä....?
Kyllä olen vähän kateellinen tii-na-lle kestopigmentoinneista, nyt olet vieläkin nätimpi.
Ja aina olen sinun puolellasi, muista se. :)Pirre* kirjoitti:
Sattuiko se kovasti, eikös se ole kuin tatuointia, vai olenko väärässä....?
ei se sattunu kulmakarvoihin läheskään niin paljon kun silmiin eikä se ollu silmiinkään mitään sietämätöntä tuskaa joo se on sellasta tatuoinnin tyyppistä raaputetaan ja raaputetaan mutta on ne kivat.
Anceli kirjoitti:
Kyllä olen vähän kateellinen tii-na-lle kestopigmentoinneista, nyt olet vieläkin nätimpi.
Ja aina olen sinun puolellasi, muista se. :)ehdottomasti muistan =))))
- meeriamanda
tii-na- kirjoitti:
ei se sattunu kulmakarvoihin läheskään niin paljon kun silmiin eikä se ollu silmiinkään mitään sietämätöntä tuskaa joo se on sellasta tatuoinnin tyyppistä raaputetaan ja raaputetaan mutta on ne kivat.
Kuinka paljon se lysti kysyi kukkaroa? :)) Noin suurinpiirtein. Varmasti olisi kivajuttu, pelkään vaan kovin neuloja...tai niitä pistoja.
Kiinnostaa kyllä, vaan en ala ´katteeksi´:)
- ....................
Jotkut skitsofreenikot kirjoittaa tollain sanat peräkkäin ilman mitään välimerkkiä. Onko tutkittu? Tai kakisisuuntainen mielialahäiriö jossa maanisessa vaiheessa kirjoittaa ja kirjoittaa.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- ma. ejk...
Olet T_Ö_R_K_E_Ä ! Tutkituta oma pääsi sisältö!
ei oo tutkittu mutta sulla varmaan on kun kerran tiedät sen noin hyvin mutta sulla taitaa olla lääkitys kohdallaan kun on pisteet ja kysymymysmerkit paikallaa mutta oon onnellinen sun puolesta tunnen oikeen henk kohtaisesti kolme skitsofeenikkoa ja lääkkeet on niin hyviä nykyään että osasta teitä ei juuri huomaakkaan että sairastatte kyseistä tautia ja kakssuuntainen mielialahäiriö meillä on varmaan kaikilla toisena päivänä ollaan toista mieltä ja toisena toista se on hyvin normaalia tänä aamuna sattu olemaan tää mieliala että töihin olis mentävä niin että mukavaa päivää sullekkin kaikkine vaiheinesi kevät on pahaa aikaa mutta kyllä se kesä sieltä vielä tulla tupsahtaa virkein ja iloisin terveisin tiina =)))))
ma. ejk... kirjoitti:
Olet T_Ö_R_K_E_Ä ! Tutkituta oma pääsi sisältö!
kiitos sulle musta tuntuu aina niin mukavalta kun joku muukin puuttuu asiaan ettei aina tarvi olla niin yksin näitten ilkeilijöiden kanssa.
- Iso karv. mies.
Et kai pahastu jos flametin äitiäsi viime yönä,sinä pahansuopainen paskansuoltaja.
Stanan vellivatta ! ............................................................................................................. - Iso karvainen M
tii-na- kirjoitti:
kiitos sulle musta tuntuu aina niin mukavalta kun joku muukin puuttuu asiaan ettei aina tarvi olla niin yksin näitten ilkeilijöiden kanssa.
Minäkin puolustin. Tuollaista kiusaajaa olis kiva lyödä oikein kunnolla mahaan.
Kaupungin autot ajais viikon paskaa kaatopaikalle. Höpötä siellä, -ilkeä vaan tahot aina olla tii-nalle, joka on iloinen ja onnellinen ihminen.
tii-na- kirjoitti:
ei oo tutkittu mutta sulla varmaan on kun kerran tiedät sen noin hyvin mutta sulla taitaa olla lääkitys kohdallaan kun on pisteet ja kysymymysmerkit paikallaa mutta oon onnellinen sun puolesta tunnen oikeen henk kohtaisesti kolme skitsofeenikkoa ja lääkkeet on niin hyviä nykyään että osasta teitä ei juuri huomaakkaan että sairastatte kyseistä tautia ja kakssuuntainen mielialahäiriö meillä on varmaan kaikilla toisena päivänä ollaan toista mieltä ja toisena toista se on hyvin normaalia tänä aamuna sattu olemaan tää mieliala että töihin olis mentävä niin että mukavaa päivää sullekkin kaikkine vaiheinesi kevät on pahaa aikaa mutta kyllä se kesä sieltä vielä tulla tupsahtaa virkein ja iloisin terveisin tiina =)))))
Eikös noita pisteitä ole hieman liikaa..hmmm..mihinkähän terveydelliseen ongelmaan tuo viittaisi, jumisko sormi pisteen kohalla..?
Iso karvainen M kirjoitti:
Minäkin puolustin. Tuollaista kiusaajaa olis kiva lyödä oikein kunnolla mahaan.
Kaupungin autot ajais viikon paskaa kaatopaikalle.kittos sullekkin.
- No jo on hirveetä
Joo, kun lopetat määkimisen saatat jopa nähdä mitä hyvää sinun ikiomassa elämässäsi on. Kai sentään elät omaa elämääsi etkä yritä elää kadehtimasti henkilön? Oikeasti päälle kuudenkympin ikäinen - jos kiertänyt tahkoa eli elänyt - ei näe kadehtimisessa mitään mieltä. Siis jos on elänyt - vain sellainen, joka jatkuvasti tarkkailee muuta kuin omaa tietään, näkee ainoastaan muiden polut vaan ei omaa kulkusuuntaansa.
Sinun kannattaisi opetella käyttämään pistettä virkkeiden välissä. Se kuuluu yleissivistykseen. Tämä tiedoksi, koska niin kovasti mainostat tyhmyyttäsi. Ainakin se siltä osin hieman vähenisi. Näytät pelkäävän vastuun ottamista omasta elämästäsi, kenen muun luulet sen ottavan?koko elämäkö se on pisteistä virkkeiden välissä kiinnin kovasti olen kyllä yleissivistynyt ihminen siitä huolimatta etten viitti moisia täpliä laittaa sanojen perään muuten olet kyllä ymmärtänyt mun kirjoituksen ihan väärin en suinkaan kirjoittanut omasta itsestäni vaan yleensä kateudesta ja jos satuit ymmärtään olen kateellinen vaan pienille lapsille pitäs varmaan laittaa pilkut ja pisteet kohdalleen että tajuaisit ;)))))
MInä kadehdin ainoastaan niitä jotka ovat terveitä. Joskus tulee mieleen et olispa se pikku tyttö jolla ei ollut murheita mainitsemistasi asioista, mutta ei se elo sillonkaan mutkatonta ollut.
Nykyjään olen hyvinkin tyytyväinen elämääni ja tulen vähillä rahoillani toimeen. En minä halua maallista mammonaa, kun niiden hoitamiseen menee tuhottomasti rahaa ja mitä lie.mää oon ollu onneks suht terve vielä ei tartte kadehtia toisten terveyttä ja kun oikeen rupee miettiin niin kai sitä kumminkin jollain on aina paremmin kun mulla mutta mullakin on tosi hyvin omiks tarpeiks sitä terveyttä rakkautta sen verran että pystyy antamaan vastarakkautta jos sitäkin olis ihan mahdottomasti niin eihän sitä itteltä kaikille riittäs.
- Meriläinen
Mulla on toisinaan sellainen kumma kateudenvaihe ollut nyt että kedehdin itseäni noin kaks vuotta ja vähän yli sitten.
Miksipä noita muita menisin kadehtimaan kun en ole valmis vastaanottamaan heidän ongelmiaan kuitenkaan, ja aivan varmasti niitäkin piisaa jokaiselle.
En tiedä sitten onko mua kadehtineet ne ihmiset joilta olen kuullut sanonnan "hyvähän sun on" ja sen lauseen olen kuullut usein monelta.
No jos niin, niin tulisivat mun paikalle silloin kun on vaikeeta. Tai sitten ennen niitä ratkaisuja jotka on saaneet mut tekemään niitä hyvähän jne juttuja.
En lukenut koko ketjua ihan kokonaan kun sieltä ja täältä, mutta äsken kävin Exotic gardenissa keräilemässä siemeniä, ja niitä tulee monta pussia ja nyt lähden ulos keräilemään niitä kokemuksia, toivottavasti tällä kertaa myönteisiä.
Hyvää päivänjatkoa palstalaisille.päivä oli hyvä töissä olin kahdeksasta neljään sit hain mummun pikkuisen luokseni muutamaks tunniks kun äitit lähti käymään kartsalla ostaan halkomakonetta kovin naisellista mietin taas mielessäni että on se mahdotonta hössötystä pienten lasten kanssa onneks se ei oo ympärivuorokautista päivästä toiseen enää tällä iällä nuorena vielä jaksaa nyt rupee ilmakin lämpiään ihan selkeesti pysty jo istuskeleen ulkonakin suht vähissä vaatteissa ja mikä sen ihanampaa kun se että on valosaa vieläkin vaikka kello on kohta kymmenen on se vaan niin kiva kun tulee kesä mää sain tänään valkosipuleita jotain aivan erikoislajiketta jota pitäs laittaa maahan onnistuu kuulemma takuuvarmasti mutta katotaan tähän asti ei oo onnistunu muuta kun kasvihuonekurkku ja pinaatti.
- ....................
tii-na- kirjoitti:
päivä oli hyvä töissä olin kahdeksasta neljään sit hain mummun pikkuisen luokseni muutamaks tunniks kun äitit lähti käymään kartsalla ostaan halkomakonetta kovin naisellista mietin taas mielessäni että on se mahdotonta hössötystä pienten lasten kanssa onneks se ei oo ympärivuorokautista päivästä toiseen enää tällä iällä nuorena vielä jaksaa nyt rupee ilmakin lämpiään ihan selkeesti pysty jo istuskeleen ulkonakin suht vähissä vaatteissa ja mikä sen ihanampaa kun se että on valosaa vieläkin vaikka kello on kohta kymmenen on se vaan niin kiva kun tulee kesä mää sain tänään valkosipuleita jotain aivan erikoislajiketta jota pitäs laittaa maahan onnistuu kuulemma takuuvarmasti mutta katotaan tähän asti ei oo onnistunu muuta kun kasvihuonekurkku ja pinaatti.
Sullepitäävastatasamallalaillakunitsekinkirjoitatmikäoikeussullaonlukeamuidenselkeitätekstejäjaitsetviitsilaittaavälimerkkejäetkäisojakirjaimiaymannatmalliatännenäköjänettämitensunketjuihisikannattaakirjoittaa.
- O.T.U.S.
Tuosta halkomakoneesta muistui mieleeni kun työkaverini osti vaimolle synttärilahjaksi halkomakirveen ja kaiverrutti siihen vielä Maijan nimenkin.
Hyvää yötä,nyt Oskar menee aatuutilullaa......
Saamari kun näkis unta rypsiporsaasta,nälättää aika lailla.
Ruokaa,ruokaa suolet huokaa ,maha hankaa selkärankaa. kyllä mahto maija tykätä tää tiina ei ainakaan tykkäis mee nukkuun niin meen määkin kohta mutta syö nyt jotain ettei maha hankaa selkärankaa nukuttaakin paremmin vähän täydemmällä massulla hyvää ötyä oskulle =)))))
- lejanna
Illan lymyssä vielä tätä asiaa ajatellen, tuli vain pieneen mieleeni.
Josko on kateus, ja nimenomaan se kateus, joka vaatisi toiselta pois, minulle, ensinnäkin luonnevika, ja toisekseen liian hyvän elämän tuote.
Jos on ollut niin onnekas, että lähes kaikki on onnistunut, vaatii aina vain lisää.
Kun on kokenut elämässään paljon vastoinkäymisiä, voi rauhaisin mielin tyytyä osaansa.
Kun ei ole tottunut saamaan kaikkea, voi saada onnensa siitä, mitä on, oli sitä sitten enemmän tai vähemmän.
Ja saako onnen mammonalla, ulkonäöllä, jollain muulla?
Minusta se on sisäinen tunne, jonka jokainen saa oman elämänsä annein, jotka eivät muille ehkä kelpaisikaan.
.ei saa onhan se nähty ja luettu jo moneen kertaan lehdethän kirjoittaa vaikka minkälaisista kohtaloista ei se kauneus ja rikkaus ketään onnelliseksi tee eikä elämää sen paremmaksi tuntuu että näillä ihmisillä on vaan monenkertaiset huolet meikäläisiin tavallisiin tallaajiin mutta kumma kyllä totta se on että niitä ihmisiä kadehditaan.
taas on tosi kiva tyynii ja aurinkoinen ilma harmittaa vaan kun ei voi mennä haravoimaan tonne ulos vielä on niin paljon hometta ilmassa että nenä on tukossa koko ajan ja pikkuhiljaa rupee yskä paraneen edellisestä haravointi kerrasta mutta onneks rakkaani on niin ahkera että homma hoituu onhan sitä jo tehtykkin viikon verran mutta meneehän nää päivät täällä silälläkin istuskellessa ja onneks ei oo satanu kyllä se toi luonto kuivaa aikas nopeesti ja toivotaan ettei satais koko kesänä kyllä sitä lunta tuli talven aikaan ihan tarpeeks.
- 1943
Miksi haravoit? Puutarhassan näkyy vielä harmaita lehtiä, mutta kun nurmikko leikataan, silputtuvat ja häviävät melko pian. Täälläkin paistaa aurinko ja minulla on haikeiden muisteloiden päivä. Rakas aviomieheni täyttäisi 76 vuotta ja käyn haudalla. Kännykässä on vieläkin hänen nimensä lankapuhelinliittymän kohdalla, vaikka olen sisäistänyt, että todella on lähtenyt lopullisesti. Kyllä luonto kaipaa sadetta, toivon oikein lämpöisiä kevätpisaroita.
- Meriläinen
Todella upea ilma on.
Kävin tossa asioilla kaupungilla ja keräsin tosi hyviä kokemuksia.
Huomasin äsken että mun elämä tulee pikkuhiljaa menemään ihan uuteen suuntaan jossain asiassa, mutta samalla aika hauskasti yhdessä asiassa astelen taaksepäin, mutta en taantumalla vaan päinvastoin joskus on hyvä hakea menneestä ne asioiden auttajat.
Hyvää tätä päivää sinulle, kuitenkin vaikka on niitä siitepölyjä, jotain muuta kivaa sitten.
Ai niin ostimpa ihanan sydämenmuotoisen kive kiven itselleni, minähän olen kivien keräilijä, tämä on kuitenkin uuden elämän kivi :)) Meriläinen kirjoitti:
Todella upea ilma on.
Kävin tossa asioilla kaupungilla ja keräsin tosi hyviä kokemuksia.
Huomasin äsken että mun elämä tulee pikkuhiljaa menemään ihan uuteen suuntaan jossain asiassa, mutta samalla aika hauskasti yhdessä asiassa astelen taaksepäin, mutta en taantumalla vaan päinvastoin joskus on hyvä hakea menneestä ne asioiden auttajat.
Hyvää tätä päivää sinulle, kuitenkin vaikka on niitä siitepölyjä, jotain muuta kivaa sitten.
Ai niin ostimpa ihanan sydämenmuotoisen kive kiven itselleni, minähän olen kivien keräilijä, tämä on kuitenkin uuden elämän kivi :))vai että oikeen sydämen muotoisen kiven ettei vaan olis romantiikkaa ilmassa siitepölyn seassa hyvää tätäpäivää sullekkin kohta tulee mulle lähtö... töihin.
meillä on toi nurmikko niin vanhaa ja huonoa että se lähtee paremmin kasvamaan ja on siistimpi kun sen käy haravalla läpi keväisin nuorena sun rakkaas on tarvinnu lähtee muille maille kun vielä olis iän puolesta voinu olla vuosia edessä vaikka kuinka paljon mää oon ainakin aina omalla kohdalla miettiny sitä miks parhaat tyypit otetaan aina ensin.
- L - L
Nuukailijan ei tarvitse kadehtia!
Kun on hyvaksynyt rajansa ja sen ettei toisen hyva ole itselta pois on helppo hengittaa.
Vaimon Elakelaislehti tyypittaa meidat nuukailijoiksi.
Porukasta 14%.
Emme piittaa patkaakaan muiden mielipiteista ja niukoista tuloistamme kaytamme keskimaaraista suuremman osan matkusteluun.
Asian ydin mielestani on siina ettei kaikkien arvomaailma ole sama.
Jos se mersu on yhdelle tarkea niin toiselle se ei valttamatta sita ole!
Useimmilla kuitenkin kyse on valinnoista!
Kun on koyhyytensa hyvaksynyt niin ei tarvitse puristella kiveksiaan.
Hyvin menee kun ei vertaa eika valita! - tii-na-...
jes söööör määkin tykkään matkustella ja siihen kyllä kuluu ehkä suurin osa tienisteistä volkkarit kulkee niin kauan kun kulkee katotaan sit kun lakkaa kulkemasta mitä tehdään talo on vanha pari vuotta vanhempi kun mää ja melkolailla alkuperäisessä kuosisaan vähän maalattu ja tapeettia hutkittu sinne tänne mutta kotosta ja viihtyisää on en kaipaa mitään uutta modernia ja kiiltävää en valita määkään välillä menee paremmin ja välillä vähän huonommin =)))))
- tii-na-...
aurinkoista huomenta kaikille tässä niitä äitienpäivän lämpimiä ilmoja odotellessa oon lähdössä kuopijjoon teatteriin nimee en muista tietenkään kun en niitä koskaan mieleen paina mutta enemmänkin porukkaa on lähdösä oikeen bussilla mennään niin enköhän määkin siinä samalla osu oikeaan paikkaan sainpahan tälläkin konstin ittelleni vapaapäivän ja saan teetettyä hyvällä omalla tunnolla työt toisilla onks muilla mukavaia meininkejä lauantai päivälle kyllä mää nautin kun on valosaa pitkän talven jälkeen kiva kun illallakin tulee puol kymmenen jälkeen töistä niin on valosaa kun päivällä pienestä se ihmismieli hyväksi tulee mukavaa ja aurinkoista lauantaipäivää kaikille =))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277