Ei pysty olemaan juomatta edes äitien päivänä.
Tämä ei johdu itsekkyydestä, halusta loukata tai juomisen hauskuudesta.
Se johtuu vain sairaudesta.
Toivotan kaikille juoville alkoholisteille jaksamista tiedän että olonne ei ole helppo eikä se ryyppy enää auta.
Itse lähdin viimeiselle juomis reissulle viime äitienpäivänä ymmärtämättä edes mikä päivä oli kyseessä.
Nyt kuitenkin vuosi raittiina täyttymässä parin päivän sisään.
Kun ymmärsin olevani sairas tajusin ettei minun kuulu eikä pidä olla juomatta kenenkään muun kuin itseni takia. Kaikki muu tulee raitiuden jälkeen vaimo, lapset jne...
Tänä päivänä saan olla raittiina minun ei pidä olla.
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille myös teille jotka jouduitte aloittamaan viinalla. Se ei ole selkärangattomuutta toivon teille jaksamista.
Muistakaa että muutos on mahdollinen
juova alkoholisti
17
625
Vastaukset
- Aina raithisshuthaja
Hei idiootti.
Jos ei juo, ei ole alkoholisti. Jos juo, voi olla alkoholisti. Ihmeellistä sanahelinää joillakin.Ja juu, tokihan äitienpäivä on hyvä päivä paasata paskaa. Kuten mikä tahansa muukin päivä. Päivä kerrallaan.
Meneppäs nyt kiltisti terkkariin tarkistuttmaan, oletko ollenkaan järjissäsi enää.- nimimerkki.***
Hei idiootti jos on alkoholisti on aina alkoholisti juo tai ei juo
- nimimerkki.erkki
nimimerkki.*** kirjoitti:
Hei idiootti jos on alkoholisti on aina alkoholisti juo tai ei juo
Homokin on aina homo vaikka olisi parantunutkin. Sinähän sen "entisenä" hinttinä tiedät.
- Ex-riippuvainen
Alkoholisti on vain ja ainoastaan sellainen ihminen, jolla on pakottava tarve säännöllisesti päihtyä alkoholista.
- onko alkoholisti?
Mite epäsäännölliset juopot?
onko alkoholisti? kirjoitti:
Säännöllisesti esimerkiksi kaksi kertaa vuodessa 2-3 viikkoa kerrallaan, koko ajan umpitunnelissa.
Juoppolallit keksivät uskomattomia selityksiä vakuuttaakseen itselleen, että eivät ole sitä mitä ovat.- jaa..no..
onko alkoholisti? kirjoitti:
Epäsäännöllisillä se on vain tapajuoppoutta. :)
- wirtaheepo
Tentström-PAV-OPT kirjoitti:
Säännöllisesti esimerkiksi kaksi kertaa vuodessa 2-3 viikkoa kerrallaan, koko ajan umpitunnelissa.
Juoppolallit keksivät uskomattomia selityksiä vakuuttaakseen itselleen, että eivät ole sitä mitä ovat.Outo asdia.
Tuntuu kaikki pulit olettavan, että kaikki muut ihmiset ovat yhtä tyhmiä ja heikkoluonteisia kuin itsekin ovat.. Tuossakin suurten ikäluokkien sankari, oletettavasti täysin köuluttamaton a täydellisesti sivistymätön aivoidiootti kirjoittaa "suuria totuuksia", ainoastaan omista ja puliukkokavereittensa kokemuksien perusteella.
Joopa joo. Varmaan moni juo pari kertaa vuodessa muutaman viikon muistit pois putken. Outoas kyllä, itse en tunne ketään sellaista ihmista. En kai sitten tunne yhtään juoppoakaan. Ihan hyvä, nämä palstan tuomiopäiväntorvet on sekoittaneet päänsä kyllä, mutta ei viinalla, "raittiudella". Ja se on ottanut hallintaansa kaiken heidän ajatusmaailman. Normaali ihminen ajattelee muutakin, kuin jotain kymmenien vuosien takaista rillutteluaan. Normaali ihminen ajattelee eteenpäin, aa- uskonnolla aivopesty ihminen ei osaa ajatella itsenäisesti mitään, hokee vain mantrojaan, joita toistellut vuositolkut jossain keholla. Tavallinen ihminen ei mitään kerhoja tarvitse.
Ja aina ollaan oltu paskat housuissa umpitunnelissa viikkotolkulla. No kun ei normaali ihminen käytä alkoholia niin. Vain heikkolahjaiset ja heikkolounteiset, sivistymättömät luusedrit, jotka ovat kotoisin työläisluokasta. Ovat sitten itse työkyvyttömyyseläkkeellä kolmikymppisinä. Kansakunnan pohjasakka. - selitys tuokin
Tentström-PAV-OPT kirjoitti:
Juoppolallit keksivät uskomattomia selityksiä vakuuttaakseen itselleen, että eivät ole sitä mitä ovat."Juoppolallit keksivät uskomattomia selityksiä vakuuttaakseen itselleen, että eivät ole sitä mitä ovat."
Niin keksivät myös ex-holistit väittäessään olevansa alkoholisteja, vaikka raittiina olemista olisi kestänyt vuosikausia.
- Kiljusaavi
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k - Freelancer**********
Koulutuksella ei kyllä välttämättä välty alkoholismista.....ja tuo hiukan edellä kirjoittanut Wirtaheebo vai mikä lie, ei mitenkään kovin koulutetulta vaikuta....ainakaan tekstinsä perusteella.
Itse olen ollut raittiina kauan, ei mitään kerhoja, enkä ajattele koko asiaa jatkuvasti. Alkuun kylläkin, kun aivopestiin ajattelemaan että olen alkoholisti loppuikäni ja joka ikinen päivä pitäisi kiittää raittiudesta. Sori....en muista enää kiitellä, joskus mielessäni ajattelen että olipa hyvä päätös irtautua viinasta.
Tuolla jossain kirjoitettiin myös että raittius menee kaiken edelle, vaimon, lapset ym. Se on okei alussa varmaankin, mutta entisen juopon lienee parasta laittaa jossain vaiheessa se vaimo sinne ykkössijalle, hänhän on ollut ikuinen kakkonen aina.
Kun on ollut tarpeeksi kauan raittiina, menneet voi osin haudata ja yrittää korjata suhteitaan läheisiin eikä jättää heitä yksin.
Näin tekevät valitettavasti monet kerholaiset, baarin sijaan istuvat illat AA:ssa eikä eukon luona kotona.
Ymmärrän että näin toimitaan jonkin aikaa, mutta kyllä jossain vaiheessa pitää antaa aikansa perheelle tai siitä voi tulla entinen perhe, raitistumisesta huolimatta.- miesjanaispuolisia
Joo, kyllä siellä käy myös entisiä juoppoja eukkoja ja jättävät ukkonsa yksin kotiin leikkimään lasten kanssa.
- Freelancer**********
Pitää paikkansa, naiset kuitenkin vähemmistönä.....usein nainen kuitenkin on päävastuussa lapsistaan, valitettavasti.
Ei tässä ollut tarkoitus mitään sukupuolta sinällään korostaa, vaan sitä että perhe jää yksin, oli sitten kyseessä juoppo nainen tai mies... Hei!
Kiitos todella hyvästä viestistäsi, itselläni tuo liippaa niin läheltä, olen nyt aloittanut raittiuden olemalla 5 kuukautta selvinpäin.Ja se ei ole helppoa kylläkään elää alkoholin kanssa, voimia kaikille alkoholisteille!- Halu raittiuteen
Niinpä, olemme kohta 6-kymppiset (pariskunta) ja molemmat riippuvaisia alkoholista. Joka aamu päätän että tänään on selvä päivä mutta iltaa kohti mennessä en siihen pysty. Terveys tässä menee, tunnen sen jo.
Miten pystytte pitämään päätöksenne olla juomatta?- Päivävainjahetkikerr
Käyn usein katsomassa illalla palaverissa miten jotkut on pysyneet raittiina.
- ällöttäälässytys
Olen itsekin juova alkoholisti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081